Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#17221
_Brezo_

_Brezo_

    vendég

  • fórumtag
  • 221 posts
Szevasztok! Kérnék egy kis segítséget a gigapipe monoblokkokhoz..
MOst van az arany-fekete színû DH és SL mono 4 és 3 csapággyal. De van a Fekete-fehér(ezüst) színû gigapipe is.. az most a régebbi fajta? Az is van olyan jó mint az újabbak? Azok hány csapágyasak? Ez milyán árban lehetett?
Gördülõ eszköz: HARDY1 TEAM '07
Wanted: HARDY1 '06

#17222
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,561 posts
"U.I.: a kart + a monoblokkot kellene megmenteni"

Pont a kart akarod megmenteni, amibol mar kiszakadt a menet? Erdekes ;)
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#17223
Bálna

Bálna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,708 posts

A probléma ami megoldásra vár, a következõ: Hajtókart nem lehet lehúzni a tengelyrõl, mert kiszakadt a menet belõle, vagyis a hajtókarleszedõ nem marad benne.

Van valakinek ötlete? Elõre is kösz!

U.I.: a kart + a monoblokkot kellene megmenteni, a váz már úgyis több darabban van, annak már mindegy.


Persze. vázat lefektetni, megtámasztani, hajtókart fával meg zsuzsikalapáccsal ütni amíg le nem esik... kb ennyi a teendõ...
ha nem sajnálod még fa sem kell... :D

#17224
Mr. Smily Head

Mr. Smily Head

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts
A probléma ami megoldásra vár, a következõ: Hajtókart nem lehet lehúzni a tengelyrõl, mert kiszakadt a menet belõle, vagyis a hajtókarleszedõ nem marad benne.

Van valakinek ötlete? Elõre is kösz!

U.I.: a kart + a monoblokkot kellene megmenteni, a váz már úgyis több darabban van, annak már mindegy.
!smily!

#17225
Bálna

Bálna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,708 posts

Elõfordulhat, ha sokat mész a középsõ tányéron és nem vagy egy pörgetõs típus, a shimanok nem bírnak túl sokat.

Saját sztori: lx hajtómû, sram 990 fogsor, pc69 lánc, 150km után lánc csere, a 18-ason(nagyon nagy terhelés alatt) a 21-esen (közepes terhelés alatt) ugrik az új lánc, de mentem az új lánccal 40km-t terepen hanyagolva a 18-at és a 21-et és utána már sehol sem ugrott a lánc. Tegyük hozzá, hogy nagyrészt ezt a két fogaskereket használom fölfelé, 50 alatti lábforgással és nem vagyok egy könnyû ember. Azóta kicsit többet pörgetek:)


Idén versenyzek nyolcadik éve, soha nem volt még ilyen, pedig elnyûttem már pár láncot, hajtókart, fogsort... és alapjában véve sokaknak egészen furcsa, hogy a 190cm-es magasságommal hogy tudok így pörgetni... :D
elkeseredtem, de ez van... számítottam rá, még az a szerencse. a legrosszabbra készültem, hát bejött, sajna... :(

#17226
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Na, ígértem egy lánccsere utáni beszámolót...
szóval: XT-s hajtómû, LX-es fogsor, Connex lánc, 1012,9km-nél történõ lánccsere.

szóval középtányéron elõl ugrik, +hátul alsó kettõn is...
de hogy 1000km-es hajtómûvel ugorjon a középsõ tányér... Olyan gyönyörû kék folt van a combom belsõ oldalán... :(

Elõfordulhat, ha sokat mész a középsõ tányéron és nem vagy egy pörgetõs típus, a shimanok nem bírnak túl sokat.

Saját sztori: lx hajtómû, sram 990 fogsor, pc69 lánc, 150km után lánc csere, a 18-ason(nagyon nagy terhelés alatt) a 21-esen (közepes terhelés alatt) ugrik az új lánc, de mentem az új lánccal 40km-t terepen hanyagolva a 18-at és a 21-et és utána már sehol sem ugrott a lánc. Tegyük hozzá, hogy nagyrészt ezt a két fogaskereket használom fölfelé, 50 alatti lábforgással és nem vagyok egy könnyû ember. Azóta kicsit többet pörgetek:)


A sebesség mindent megold.

 


#17227
epinefrin

epinefrin

    vendég

  • fórumtag
  • 224 posts
Sziasztok!

Látott mostanában valaki Stylo SL-t kézzel fogható megvásárolható formában? Több helyen próbálkoztam már, de egyes boltok honlapján hiába van feltüntetve, már nem lehet kapni :(

"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is" (Rejtõ Jenõ)

- - -> LOVAK <- - -


#17228
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
ott valami nem stimmel, ilyet még nem hallottam

#17229
Bálna

Bálna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,708 posts

nekem ezt úgy 5000km környékén csinálta, (xt fogsor, xt tányérak, xt - deore lánc 1000km-enként cserélgetve)
valami elég problémás a Te helyzetedben! ennyi km után nem szabadna ilyet mûvelnie!!
nem lehet, h sokat mentél terepen, meg keményeket váltottál...?
minden esetre tanulságos dolog. én azért továbbra is cserélem 200-250 km után, a 4 láncot vetésforgóban....


neeeem, semmi extra. ugyanolyan használat mint eddig... anniy hozzátartozki hogy 180-as a kar, de ennyire akkor sem... meg akármilyenek is a körülmények, terep-nem terep, azért könyörgöm... 1000km!!! :(

közben: ápolás... volt! erre is azt mondom; könyörgöm 1000km!!!
sár: egy centit nem kapott, esõt kapott kettõt; könyörgöm 1000km!!! :D :(

#17230
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
ápolás vót? TF2 meg ilyesmi...

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#17231
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Na, ígértem egy lánccsere utáni beszámolót...
szóval: XT-s hajtómû, LX-es fogsor, Connex lánc, 1012,9km-nél történõ lánccsere.

szóval középtányéron elõl ugrik, +hátul alsó kettõn is...
de hogy 1000km-es hajtómûvel ugorjon a középsõ tányér... Olyan gyönyörû kék folt van a combom belsõ oldalán... :(


Én szóltam, h semmit sem bír ki, ha sárban mész...nekem a fogak is eltûntek róla 2000 km alatt... (még jó, hogy sokat mentem vele terepen egyébként...;) )
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#17232
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

Na, ígértem egy lánccsere utáni beszámolót...
szóval: XT-s hajtómû, LX-es fogsor, Connex lánc, 1012,9km-nél történõ lánccsere.

szóval középtányéron elõl ugrik, +hátul alsó kettõn is...
de hogy 1000km-es hajtómûvel ugorjon a középsõ tányér... Olyan gyönyörû kék folt van a combom belsõ oldalán... :(


nekem ezt úgy 5000km környékén csinálta, (xt fogsor, xt tányérak, xt - deore lánc 1000km-enként cserélgetve)
valami elég problémás a Te helyzetedben! ennyi km után nem szabadna ilyet mûvelnie!!
nem lehet, h sokat mentél terepen, meg keményeket váltottál...?
minden esetre tanulságos dolog. én azért továbbra is cserélem 200-250 km után, a 4 láncot vetésforgóban....

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#17233
Bálna

Bálna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,708 posts
Na, ígértem egy lánccsere utáni beszámolót...
szóval: XT-s hajtómû, LX-es fogsor, Connex lánc, 1012,9km-nél történõ lánccsere.

szóval középtányéron elõl ugrik, +hátul alsó kettõn is...
de hogy 1000km-es hajtómûvel ugorjon a középsõ tányér... Olyan gyönyörû kék folt van a combom belsõ oldalán... :(

#17234
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts

Írták: XT könnyebb, merevebb, drágább. Bõven elég lesz LX is. Az egy jóóó hajtómû.

Ha gyorsabban akarsz fejlõdni sztem költsd: edzésre-jó kajára / vegyél némi protektort és legyél csak nyugodtan állat / menj több versenyre.

Ha bicó fejlesztése érdekel, ird le az alkatrész listát a ki milyen bicóval nyomul topicba, majd megírják ki mit fejlesztene rajta, ja meg jelezd költségvetési limitet is.

De a milyen bringát vegyek-ben is megkérdezheted. Ott már úgy látom úgyis otthonos vagy


Ja ha mondanak x összeget és melyik jobb akkor könnyebb segíteni:)

Igy ugye meg háát...

Protektoron belül mire gondolsz?????

Ugye a versenyek meg a felettes szerv miatt bonyollultabb.:(

Az állatsághoz sz.tem nem kell már sok:)

#17235
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 posts

Sziasztok!

Mennyi a különbség az Lx és az Xt között???

Mer a 2 különbségét másra is tudnám költeni...

Írták: XT könnyebb, merevebb, drágább. Bõven elég lesz LX is. Az egy jóóó hajtómû.

Ha gyorsabban akarsz fejlõdni sztem költsd: edzésre-jó kajára / vegyél némi protektort és legyél csak nyugodtan állat / menj több versenyre.

Ha bicó fejlesztése érdekel, ird le az alkatrész listát a ki milyen bicóval nyomul topicba, majd megírják ki mit fejlesztene rajta, ja meg jelezd költségvetési limitet is.

De a milyen bringát vegyek-ben is megkérdezheted. Ott már úgy látom úgyis otthonos vagy;)
a második p néma!

#17236
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 posts

gondoltam, hogy jobban járok...de annyival nem biztos, hogy inkább azt vegyem, vagy....ha tudsz valami jó kis akciót....:)

Itt http://www.cycles4u.de/ mondjuk 77.90 euró és Ausztriába 13-ért postáznak...
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#17237
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

Valaki tudna nekem a Gebhardt-lánctányérokról árakat meg ilyen katalogszerût (magyart ha lehet) adni/küldeni? Már elõre spórolok az XT-karhoz, mer ahogy írjátok elég szarok szegények(XT)....:(
Kb mennyi lehet egy hasonló minõségû szett...

Ha érdekel, nézd meg a gyártó honlapját, és konkrét modell kiválasztása után érdeklõdj mondjuk a Zöldpontban.


#17238
meri

meri

    vendég

  • fórumtag
  • 95 posts
gondoltam, hogy jobban járok...de annyival nem biztos, hogy inkább azt vegyem, vagy....ha tudsz valami jó kis akciót....:)

#17239
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Bírni fogja a Deore is, de az LX-eol sokkal jobban jársz...:D

#17240
meri

meri

    vendég

  • fórumtag
  • 95 posts
hali!

azt olvastam az új deore hajtómûrõl, hogy merev, meg hogy jobban bírja a terhelés...szerintetek 77-80kg alatt is megbízhatóan mûkszik majd? Vagy mindenképp csak Lx, meg ilyenekben gondolkodhatok?