Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#17001
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás

Húúú akkor én is átzsírozom honap mert már nem emlékszem bezsíroztam e....télleg a jobb kar a jobbmenetes?(mindig elfelejtem....:D)


A legkönyebben ezt úgy tod megjegyezni hogy mindig a tekerés irányában van a "be". :)

#17002
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
A jobb oldali (lánctányérokál) a "normális", asszem az a jobbmenetes vagymi

Az integrált simanó cuccok meg lelazulnak folyamatosan, az FSA, Truvativ nem nagyon (szerintem jobban el lett találva a GPX/MegaExo), Részfészt nemtom, de épeszû ember olyat úgyse vesz:D
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#17003
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Húúú akkor én is átzsírozom honap mert már nem emlékszem bezsíroztam e....télleg a jobb kar a jobbmenetes?(mindig elfelejtem....:D)

#17004
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
mert még nem volt alkalmuk összerohadni a persellyel;)
a tavalyiakból sem, hisz azokban is már rögzítve voltak(elméletben)

#17005
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás
Jó asszem mostmár meggyõztetek holnap bezsírozom. Egyébként az új truvákból már nem jön ki!!!

#17006
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás

Már máshol is olvastam ezt a kérdést (más oldalon).

A pedálmenetet zsírozni kell! Ha nem teszed, akkor úgy beragad, hogy az életbe nem szeded szét. Mellesleg pl. a Truvativ útmutatója is írja, hogy zsírozni kell, gondolom nem véletlenül.

pontosan, mert ezek után jön a "szar a truva, mert a persely is kijön a karból!"
:)

#17007
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
minden egymassal femesen kapcsolodo feluletet kenni kell
/alap helyzetben/
csavarok mentek ...

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#17008
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás

Srácok, ne röhögjetek ki de lenne egy kérdésem amin napok óta rágódom és nem jutok dûlõre...
Szal lehet h naon primitíven hangzik de kell a pedálmenetet zsírozni vagy sem???


Már máshol is olvastam ezt a kérdést (más oldalon).

A pedálmenetet zsírozni kell! Ha nem teszed, akkor úgy beragad, hogy az életbe nem szeded szét. Mellesleg pl. a Truvativ útmutatója is írja, hogy zsírozni kell, gondolom nem véletlenül.

#17009
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.055 hozzászólás

nekem dettó
jó lenne már valami megoldást lelni rá


most direkt megnéztem, nekem is lejött kicsit az lx
pedig izomból meg volt tépve

mondjuk én nem rendeltetésszerûen használom:)
Autist Team:)



#17010
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
Ha egyszer le is akarod szedni, igen.
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#17011
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás
Srácok, ne röhögjetek ki de lenne egy kérdésem amin napok óta rágódom és nem jutok dûlõre...
Szal lehet h naon primitíven hangzik de kell a pedálmenetet zsírozni vagy sem???

#17012
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
nekem dettó
jó lenne már valami megoldást lelni rá

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#17013
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
A Shimano integrált hajtómûveinél gyakori a lelazulás? én eszrevettem, hogy az én XT-men a bal kar néha eltávolodik egy kicsit a csapágytól, ilyankor visszatolom és újra jól meghúzom....ezt a problemet megoldja a menetrögzítõ és lehet/érdemes egyáltalán a tengelyre is fújni/kenni?

#17014
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás
Lehet hogy csak a csapágycsészék lazultak meg a vázban. A tesóm bájkjával ugyan ez volt, aztán rendesen betekertem a monoblokkot és most semmi hangot nem ad ki.

#17015
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás
Elsõ körben próbáld meg megállapítani honnan jön a recsegés. Lehet pedál, vagy a középrész is.

Ha a középrész, akkor lehet, hogy csak kosz került a monoblokházba, vagy a tengely és a csapágyak közé, esetleg lelazult. Szereld ki, ellenõrizd a csapágy forgását, takarítsd ki a meneteket aztán zírozd meg és jól húzd vissza. Vagy vidd el szervízbe.

#17016
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
szerintem csak valahol por ment bele.
szétszed, megtisztit, összerak.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#17017
AS_Pauly

AS_Pauly

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás
Sziasztok!

Shimano Deore Lx (integrált, ht2, 2005) hajtómûvem elkezdett keservesen nyöszörögni, kb. 1,5 után a vázban(speckó rockhopper '05).

Eddig abszolút semmi baja nem volt, tegnap kapott egy 16km-es 40km/h-s kavicsos lejtõt és kb. 6órás hegymenetet ugyancsak ilyen "akropolisz-rallis" :) terepen.

Kirázódott volna egy kicsit? Kétségbe vagyok esve, ilyen szintû hajtómûnek nem szabadna ilyeneket csinálnia, meg ha csere kell, az 30rugó.

Megrepedt volna a váz?
Vagy mjad abbahagyja? (ha nem csinálok vele semmit, akkor elképzelhetõ, hogy kikoptatja a monoblokk-házat?)
Vigyem szervízbe?

Segítsetek lécci, mer addig nem tok menni ellentmondnai a fizika törvényeinek :)

#17018
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Aske - 95 kg. Nekem mondod? :D

Annyit hajtod ez az RF-et, most megnézem már.

"egyébként is kész megváltás volt a négyszöges alivio kar után ami két év ugrálás után elhajlott és a két kar nem vízszintesen állt hanem kb 200 fokos szögben"

Nekem ugyanez volt, anyi különbséggel, hogy fél év után. Ehhez még add hozzá, hogy axiálisan is el volt csavarodva (a kar).
Úgy hintázott alattam, azt hittem majd' tengeribeteg leszek. :D Jobboldalt a négyszöghüvely is kitágult, nem lehetett feljebbhúzni. Ez az egyik alkatrész amit sikerült teljesen tönkretennem, amúgy nem sok volt. Mondjuk nem erre való! lol A monoblokk (egyik oldalt mûanyag) viszont jól bírta.

#17019
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás

Remélem OK lesz.

Viszont 18 rugó az 18. Nem lehet rámondani, hogy "ennyiért jó ha eddig vagy addig bírja" vagy, hogy "nem csoda ha gond van vele". Persze vannak sokkal drágábbak, de remélem akármennyibe is került, nem lesz vele gond.

Sima ISIS tengelyt kapott? Miért, mit kellett volna kapjon? Az integrált az más tészta, abból a típusból "ennyibõl" tuti nem kapsz ugrálásra valót.

Egyet értek,de
azért mondtam h jó ha eddig vagy addig bírja mert még csak nem is 6061-es aluból van hanem egy annál is puhább ötvözet. Namost az alu köztudottan fárad. Alattam meg (80 kg) még gyorsabban "elfáradnak:)" a cuccok. Persze ez már nem egy belépõ szintû alsókategóriás hajtómû! Valóban elvárható tõle a minõség (truvativ vagy nem?)!

Pl. kaphatott volna olyan tengelyt mint ami a diabolusban van, Egy óriási isis.
Csak akkor naogyon drága lett volna a csapágy,meg gondolom így ócsób legyártani nem kellett hozzá új szabadalom.
Szal mind1 mostmár faszán mûködik úgyhogy nem lehet egy szavam sem, egyébként is kész megváltás volt a négyszöges alivio kar után ami két év ugrálás után elhajlott és a két kar nem vízszintesen állt hanem kb 200 fokos szögben :D . Érdekes volt. Aztán eltört a négyszöges tengely is. Meghalt szegény :) . Na szal mérföldekkel jobb. És elégedett vagyok mostmár...végre.

#17020
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Ezt a "lehet" szót hanyagolni kéne. Rakjál rá, és kész. Mit kell ezen filózni? Meg kéne nézni néhány alkatrészt eredeti, beszerelés elõtti állapotban! Rengetegen látni gyárilag felvitt menetrögzítõt. Nem is tudom, miért.