Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#17001
Posted 2006. June 25. - 14:25

Hozzá nem értõ lévén (amolyan hobbibiciklis vagyok) tanácsot szeretnék kérni.
Kerékpárom hajtását szeretném feljavítani, szerintetek xtr hátsó és xt elsõ váltóhoz milyen fogaskoszorút, láncot és hajtómûvet vegyek, hogy halk, pontos és jó legyen. Szerintetek mi illik ezekhez?
Elõre is köszi
Zoli
#17002
Posted 2006. June 25. - 12:34

Húúú akkor én is átzsírozom honap mert már nem emlékszem bezsíroztam e....télleg a jobb kar a jobbmenetes?(mindig elfelejtem....
)
A legkönyebben ezt úgy tod megjegyezni hogy mindig a tekerés irányában van a "be".

#17003
Posted 2006. June 24. - 21:39

Az integrált simanó cuccok meg lelazulnak folyamatosan, az FSA, Truvativ nem nagyon (szerintem jobban el lett találva a GPX/MegaExo), Részfészt nemtom, de épeszû ember olyat úgyse vesz:D
#17004
Posted 2006. June 24. - 21:28


#17005
Posted 2006. June 24. - 20:37

a tavalyiakból sem, hisz azokban is már rögzítve voltak(elméletben)
#17006
Posted 2006. June 24. - 20:29

#17007
Posted 2006. June 24. - 20:27

pontosan, mert ezek után jön a "szar a truva, mert a persely is kijön a karból!"Már máshol is olvastam ezt a kérdést (más oldalon).
A pedálmenetet zsírozni kell! Ha nem teszed, akkor úgy beragad, hogy az életbe nem szeded szét. Mellesleg pl. a Truvativ útmutatója is írja, hogy zsírozni kell, gondolom nem véletlenül.

#17008
Posted 2006. June 24. - 18:33

/alap helyzetben/
csavarok mentek ...
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#17009
Posted 2006. June 24. - 18:21

Srácok, ne röhögjetek ki de lenne egy kérdésem amin napok óta rágódom és nem jutok dûlõre...
Szal lehet h naon primitíven hangzik de kell a pedálmenetet zsírozni vagy sem???
Már máshol is olvastam ezt a kérdést (más oldalon).
A pedálmenetet zsírozni kell! Ha nem teszed, akkor úgy beragad, hogy az életbe nem szeded szét. Mellesleg pl. a Truvativ útmutatója is írja, hogy zsírozni kell, gondolom nem véletlenül.
#17010
Posted 2006. June 24. - 17:44

nekem dettó
jó lenne már valami megoldást lelni rá
most direkt megnéztem, nekem is lejött kicsit az lx
pedig izomból meg volt tépve
mondjuk én nem rendeltetésszerûen használom:)
#17011
Posted 2006. June 24. - 17:38

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#17012
Posted 2006. June 24. - 17:33

Szal lehet h naon primitíven hangzik de kell a pedálmenetet zsírozni vagy sem???
#17013
Posted 2006. June 23. - 21:27

jó lenne már valami megoldást lelni rá
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#17014
Posted 2006. June 23. - 20:48

#17015
Posted 2006. June 23. - 19:49

#17016
Posted 2006. June 22. - 11:32

Ha a középrész, akkor lehet, hogy csak kosz került a monoblokházba, vagy a tengely és a csapágyak közé, esetleg lelazult. Szereld ki, ellenõrizd a csapágy forgását, takarítsd ki a meneteket aztán zírozd meg és jól húzd vissza. Vagy vidd el szervízbe.
#17017
Posted 2006. June 22. - 11:32

szétszed, megtisztit, összerak.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17018
Posted 2006. June 22. - 11:25

Shimano Deore Lx (integrált, ht2, 2005) hajtómûvem elkezdett keservesen nyöszörögni, kb. 1,5 után a vázban(speckó rockhopper '05).
Eddig abszolút semmi baja nem volt, tegnap kapott egy 16km-es 40km/h-s kavicsos lejtõt és kb. 6órás hegymenetet ugyancsak ilyen "akropolisz-rallis"

Kirázódott volna egy kicsit? Kétségbe vagyok esve, ilyen szintû hajtómûnek nem szabadna ilyeneket csinálnia, meg ha csere kell, az 30rugó.
Megrepedt volna a váz?
Vagy mjad abbahagyja? (ha nem csinálok vele semmit, akkor elképzelhetõ, hogy kikoptatja a monoblokk-házat?)
Vigyem szervízbe?
Segítsetek lécci, mer addig nem tok menni ellentmondnai a fizika törvényeinek

#17019
Posted 2006. June 22. - 10:55


Annyit hajtod ez az RF-et, most megnézem már.
"egyébként is kész megváltás volt a négyszöges alivio kar után ami két év ugrálás után elhajlott és a két kar nem vízszintesen állt hanem kb 200 fokos szögben"
Nekem ugyanez volt, anyi különbséggel, hogy fél év után. Ehhez még add hozzá, hogy axiálisan is el volt csavarodva (a kar).
Úgy hintázott alattam, azt hittem majd' tengeribeteg leszek.

#17020
Posted 2006. June 22. - 10:04

Egyet értek,deRemélem OK lesz.
Viszont 18 rugó az 18. Nem lehet rámondani, hogy "ennyiért jó ha eddig vagy addig bírja" vagy, hogy "nem csoda ha gond van vele". Persze vannak sokkal drágábbak, de remélem akármennyibe is került, nem lesz vele gond.
Sima ISIS tengelyt kapott? Miért, mit kellett volna kapjon? Az integrált az más tészta, abból a típusból "ennyibõl" tuti nem kapsz ugrálásra valót.
azért mondtam h jó ha eddig vagy addig bírja mert még csak nem is 6061-es aluból van hanem egy annál is puhább ötvözet. Namost az alu köztudottan fárad. Alattam meg (80 kg) még gyorsabban "elfáradnak:)" a cuccok. Persze ez már nem egy belépõ szintû alsókategóriás hajtómû! Valóban elvárható tõle a minõség (truvativ vagy nem?)!
Pl. kaphatott volna olyan tengelyt mint ami a diabolusban van, Egy óriási isis.
Csak akkor naogyon drága lett volna a csapágy,meg gondolom így ócsób legyártani nem kellett hozzá új szabadalom.
Szal mind1 mostmár faszán mûködik úgyhogy nem lehet egy szavam sem, egyébként is kész megváltás volt a négyszöges alivio kar után ami két év ugrálás után elhajlott és a két kar nem vízszintesen állt hanem kb 200 fokos szögben

