Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#16641
Írta 2006. szeptember 02. - 09:17
#16642
Írta 2006. szeptember 02. - 09:15
#16643
Írta 2006. szeptember 02. - 09:13
#16644
Írta 2006. szeptember 02. - 09:03
A csináld magad mozgalom keretein belül elérkeztem az elsõ "modern" lánccserémhez. Ez még persze pikk-pakk rendben, a gond az, hogy az újonnan felpakolt HG-73-as lánc úgy áll a gépen, mint tehénen a melltartó, tehát kicsit bõõõ... A "hagyományos" láncoknál ezt szemkivétellel megoldotta az ember, mibõl azt deriváltam, hogy jelen helyzetben is ez vezethet el az üdvösséghez... Azonban a HG-n egy kicsit gyanús, hogy nem tudok szemet kivenni. (Ennek 2 oka lehet, esetleg összeadódva: egyrészt a szerszámhiány (láncbontó van, a bontószemet szét is tolja szépen), másrészt a tapasztalat hiánya). A rendszer természetesen 9-es, a váltón ennyit nem lehet állítani.
A kérdés tehát: hogy tudom lerövidíteni ha le tudom, illetve egyáltalán le kell-e, vagy csak valamit elcsesztem? (Sramot akartam venni, de mivel vidéken szakadt, így is a szomszéd városba kellett átmenjek 9-es láncért, szal örülök, hogy egyáltalán volt. De ha lehet, azért ezt most elhasználnám.)
#16645
Írta 2006. szeptember 01. - 21:11
van roox chain dog is, ami nagyjabol ugyanez, nekem bevalltA Rohloff termékei között van erre megoldás, ha nem akarsz láncterelõt feltenni:
#16646
Írta 2006. szeptember 01. - 13:24
Olyan problémám lenne hogy:
Volt egy Bontrager select hajtomüvem a Trek 6700-as vázamba egy idõ után elkezdet kattogo,pattogo hangokat adni a monoblokk felöl. Levittem szervizbe azt mondták, hogy valoszínüleg tönkrement a monoblock és cserélni kéne. Ezt nyek nélkül elhjitem, mert nem kevés sarat kapott szegény pl Buda marci.
Mivel ugyis hajtomüvet akartam venni ezért a régi kapott egy új monoblokkot és átmászott asszony gépébe ahol hibátlanul müködik azóta.
Nekem lett 1 új LX hajtomüvem amivel 1 darabig meg is oldodott a dolog nem volt semmi hang.
Aztán egyszercsk elkezdte megint csinálni, ami azért furcsak, mert azóta mióta megvan nem nagyon kapott sarat. Söt nem volt mosva se slaggal se nagynyomásuval ami esetleg bemoshatta volna a dzsuvát a középrészebe.
A hang egyébként akkor jelentkezik, ha kicsit erössebben tekerem a pedált.
Olyan a hang mintha a vázat kicsi kavicsokkal dobálnám ilyen recsegös.
Szerintetek mi okozhatja?
Hmm-hmm, ismerõs a probléma!
Én egy évig kutattam ugyanezt a gondot egy xt karnál, s úgy tûnik, hogy most végleg megtaláltam!!! Talán érdemes Neked is megnézni:
a lánctányérokat tartó csavarok okozták a hangot, szétkaptam, letisztítottam a felfekvõ felületeket, majd zsírt kaptak a csavar menetek.
Egyébként iszonyat idegesítõ a hang, a hibakeresésbe is beleõszültem, mikor végleg v.ki itt adott tanácsot!
#16647
Írta 2006. szeptember 01. - 13:00
ZolkoW
Azzal, hogy leszeded a kicsi meg a nagytányért, még nem vagy kész. Az egysebességeseket leszámítva, ahol a lánc a feszessége miatt nem tud leesni, minden hátul váltós cangán (dirt/stree/dh) használnak valami eszközt, ami a láncot elõl a tányéron tartja. Anélkül csak nyûg az egész. Tapasztalatból tudom városban még elmegy, de mondjuk egy kiadós rázós lejtõzéskor elõl a lánc simán leesik.
most ugye fentvan a rockring, az kifelé már megakadályozza a leesést.
tegnap egyébként teszteltem ilyen körülmények közt is, és nem sikerült lepottyantanom se felfele, sem pedig lefele.
Az elsõ utamnál egy rázós lejtõn tényleg leesett, de rögtön utána kivettem 10 szemet (10 félszemet?) a láncból, mivel elõtte a teljes hosszban, gyári méretben volt fönn.
/feltettem, és csodálkoztam is, hogy egész normálisan áll vele a váltó, nem tûnt hosszúnak. pedig úgy tudtam, eleve pár szemmel nagyobbra szokták csinálni. számítottam rá persze, hogy rövidíteni kell, csak nem tudtam, mennyit. a 10 félszem azért, mert 10 foggal kisebb a középtányér a nagynál.. még lehet hogy fogok kivenni, de egyelõre nincs gond./
a Rohloff cucc ötletes, nekem meg van egy nem használatos õsrégi elsõváltóm
de akkor inkább belsõ rockringet is felrakok, azt tudok én is csinálni aluból, vagy plexibõl akár.
thenksz!
edit: húgom Schwinn-Csepel vázát szinte pont ilyen színûre fújtam le a hétvégén!
#16648
Írta 2006. szeptember 01. - 12:14
ZolkoW
Azzal, hogy leszeded a kicsi meg a nagytányért, még nem vagy kész. Az egysebességeseket leszámítva, ahol a lánc a feszessége miatt nem tud leesni, minden hátul váltós cangán (dirt/stree/dh) használnak valami eszközt, ami a láncot elõl a tányéron tartja. Anélkül csak nyûg az egész. Tapasztalatból tudom városban még elmegy, de mondjuk egy kiadós rázós lejtõzéskor elõl a lánc simán leesik.
A Rohloff termékei között van erre megoldás, ha nem akarsz láncterelõt feltenni:
#16649
Írta 2006. szeptember 01. - 11:33
Azzal, hogy leszeded a kicsi meg a nagytányért, még nem vagy kész. Az egysebességeseket leszámítva, ahol a lánc a feszessége miatt nem tud leesni, minden hátul váltós cangán (dirt/stree/dh) használnak valami eszközt, ami a láncot elõl a tányéron tartja. Anélkül csak nyûg az egész. Tapasztalatból tudom városban még elmegy, de mondjuk egy kiadós rázós lejtõzéskor elõl a lánc simán leesik.
#16650
Írta 2006. szeptember 01. - 07:43
#16651
Írta 2006. augusztus 31. - 18:26
Én voltam bolt nem volt most kb szombat délelöttig nem lesz idöm elmenni nagyobb bolt ahol lehet:(
Addig használhatom így, vagy inkább hanyagoljam, mert valami baja lehet a használattól?
#16652
Írta 2006. augusztus 31. - 17:30
A hozzá való Shimano tekerentyû kb. 350 Ft. Nekem van.Csak az hibádzik, hogy van egy fekete mûanyag bizbasz a bal karon, amihez is spéci szerszám kell.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#16653
Írta 2006. augusztus 31. - 17:29
#16654
Írta 2006. augusztus 31. - 17:20
szerszámot 3500-ért vettem bbb-t. abban benne van a pici csavarhoz való kulcs is.
tisztítás továbbra is b.r.i.g.e.c.i.o.l. túfáuzen. esetleg spriccelõs flakonba töltve mindenhova be tudod juttatni. vagy motorblokktisztító spray ami lényegében uyganaz.
#16655
Írta 2006. augusztus 31. - 17:16
Csak az hibádzik, hogy van egy fekete mûanyag bizbasz a bal karon, amihez is spéci szerszám kell.5-ös imbusz, HT2-es monókulcs....
a bal karon fellazítod a két csavart, lehúzod a bal kart, a másik oldalon kihúzod a jobb kart, majd kihajtod a középcsapi két csészéjét, kész
Persze csak a ha ht2-es...
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#16656
Írta 2006. augusztus 31. - 16:54
#16657
Írta 2006. augusztus 31. - 16:52
Hehe nincs hozzá monokulcsom akkor most ballaghatok a boltba venni 1et milyen árban vannak?
Endroo:
Csak annyira, hogy megtisztitsam, tehát nem atomjaira akarom.
Egyébként milyen benzinnel tisztogassam? (Ért itt: seb,lak,autó,stb...)
A ball kart bátran húzzam, nem tudok benne kárt tenni?
Azzal a müanyag csavar szerüséggel nem kell semmit se csinálni a bal karon?
Bocs hogy ennyire amatör vagyok, de eddig mindig szervizben csinálták.
#16658
Írta 2006. augusztus 31. - 16:41
Valaki magyaráz el nekem plíííz hogyan kell szétszedni LX hajtomü.
Ja és milyen szerszámok kellenek hozzá?
5-ös imbusz, HT2-es monókulcs....
a bal karon fellazítod a két csavart, lehúzod a bal kart, a másik oldalon kihúzod a jobb kart, majd kihajtod a középcsapi két csészéjét, kész
Persze csak a ha ht2-es...
#16659
Írta 2006. augusztus 31. - 16:40
#16660
Írta 2006. augusztus 31. - 16:37
Ja és milyen szerszámok kellenek hozzá?