Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#16661
Írta 2006. augusztus 31. - 12:21
#16662
Írta 2006. augusztus 31. - 12:10
Volt egy Bontrager select hajtomüvem a Trek 6700-as vázamba egy idõ után elkezdet kattogo,pattogo hangokat adni a monoblokk felöl. Levittem szervizbe azt mondták, hogy valoszínüleg tönkrement a monoblock és cserélni kéne. Ezt nyek nélkül elhjitem, mert nem kevés sarat kapott szegény pl Buda marci.
Mivel ugyis hajtomüvet akartam venni ezért a régi kapott egy új monoblokkot és átmászott asszony gépébe ahol hibátlanul müködik azóta.
Nekem lett 1 új LX hajtomüvem amivel 1 darabig meg is oldodott a dolog nem volt semmi hang.
Aztán egyszercsk elkezdte megint csinálni, ami azért furcsak, mert azóta mióta megvan nem nagyon kapott sarat. Söt nem volt mosva se slaggal se nagynyomásuval ami esetleg bemoshatta volna a dzsuvát a középrészebe.
A hang egyébként akkor jelentkezik, ha kicsit erössebben tekerem a pedált.
Olyan a hang mintha a vázat kicsi kavicsokkal dobálnám ilyen recsegös.
Szerintetek mi okozhatja?
#16663
Írta 2006. augusztus 31. - 11:48
#16664
Írta 2006. augusztus 31. - 07:47
#16665
Írta 2006. augusztus 30. - 21:22
Alivio hajtómûrõl leszedtem a két szélsõ lánctányért, mondván hogy a középsõ (32) az nekem elég lesz. hátul 8 fokozatú sor, 11-32 SRAM, SRAM PC-48 láncot tettem rá.
még új a gép, de ma azt tapasztaltam, hogy ha 32/11-ben vagyok, és a házunk melletti kis húzós dombocskán akarok feltekerni (épphogy nem lassulok nullára, szóval kell taposnom rendesen), akkor következetesen leugrik a lánc elöl, kifelé.
Elõször a láncvonalra gondoltam, de megmértem, és elöl 50mm (rendes helyén van a középsõ tányér, esetleg még rakhatnám a nagy helyére), hátul a legkisebb fogaskerék kb. 60mm-en figyel.
Szóval ez nem nagy különbség, legalábbis úgy érzem.
mi lehet a hiba?
és mi lehet a megoldása?
-másik lánctányér?
-lánctányér a nagytányér helyére? (akkor már elég messze lesz a belsõ fogaskeréktõl..)
-rockring-szerû külsõ védõizé? (ezt végülis ki tudom próbálni, ha felteszem vissza a nagytányért.. illetve ha nem köszörültem volna rövidebbre a csavarokat... :oops: )
-DH-s láncvezetõ? (na ez túlzás lenne)
-hanem?
edit: elöl nincsen átdobóm, részben spórolásból, részben kíváncsiságból, részben minimalizmusból...
#16666
Írta 2006. augusztus 30. - 19:37
Biztos az a tányér is 15e lesz... Az áresésnél elsõsorban a használt karokra gondolok, de persze külföldrõl rendelni sem nagy mutatvány manapság.shimano visszamenõleg is gyárt majd hozzá.
az hogy a "régit" olcsóbban lehet majd megkapni, csak külföldi boltoknál fog mûködni valószinüleg.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#16667
Írta 2006. augusztus 30. - 19:29
az hogy a "régit" olcsóbban lehet majd megkapni, csak külföldi boltoknál fog mûködni valószinüleg.
#16668
Írta 2006. augusztus 30. - 19:20
Race Face Deus, KCNC, XT, Stylo GXP.esetleges alternatíva XTR hajtómûre? ideire vagy jövõ évire. karbont mellõzve, elõtérben a tartósság, de az alacsony súly sem hátrány.
Az új XTR miatt a régit nagyon olcsón meg lehet majd kapni, és régit nem vennék. Ki tudja , hogy a Gebhard meddig gyárt hozzá tányért. Szerencsére a Shimano is rájött erre...
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#16669
Írta 2006. augusztus 30. - 18:33
#16670
Írta 2006. augusztus 30. - 18:18
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#16671
Írta 2006. augusztus 29. - 17:25
#16672
Írta 2006. augusztus 28. - 20:56
#16673
Írta 2006. augusztus 28. - 20:55
Segítsetek nekem légyszi hogy hol lehet Budapesten hozzájutni Shaman Racing-es dolgokhoz?Különösen RockRing kellene nekem nagyon, namost feltúrtam az internetet és nemtaláltam semmi érdemlegeset!Az is jó lenne nekem ha megtudná valaki mondani hogy az õ termékeiket melyik nagyker forgalmazza!Elõre is köszönöm a segítséget!
#16674
Írta 2006. augusztus 28. - 15:56
#16675
Írta 2006. augusztus 28. - 15:51
nincs összefüggés, és az ujabb shimano váltókon (az én xt-men is) ott gyárilag van egy kis gumidarab. kábelkötegelõvel egy darab belsõt oda, és kész a megoldás. (egyszerûbb a láncvillára mondjuk, de vannak kivételek)köszi. és tudok ezzel a dologgal tenni valamit az ellen, hogy mikor kis fogakon van hátul, akkor kevésbé verõdjön a váltókanál a láncvillának? vagy az egész más téma? (arra gondoltam, hogy vékony polifoamot rögzítek oda,ahol a váltókanál elérné a vázat. zötyögéseknél zavar, hogy könynen koppanik, pedig nem DH-zom)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#16676
Írta 2006. augusztus 28. - 15:47
#16677
Írta 2006. augusztus 28. - 15:32
merev váznál elég lesz, ha függõlegesen áll a kanál.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#16678
Írta 2006. augusztus 28. - 13:07
talán ide illik, és bízom benne, hogy nem volt ezerszer, csak max 200-szor...
szóval holnap össze kéne raknom a bringámat, ha megjönnek a kerekek, és elöl csak egy lánctányér van (középsõ).
Namost azt sejtem, hogy mekkorára kell belõni a lánc hosszát (legnagyobb racsni + 1-2 szem ráhagyás), de azt nem tudom, hogy milyen feszességûre állítsam be a hátsó váltó láncfeszítõjét.
DH gépeken szoktam látni, hogy az alsó görgõ, nomeg a váltókanál egészen elõreáll. ez a hátsó villa mozgásának kikompenzálása céljából van így?
Nekem kell valami különlegeset tennem ennek kapcsán?
Vagy nézzen ki úgy, mint a szokásos, három lánctányéros verzióban szokott?
köszi!
#16679
Írta 2006. augusztus 21. - 21:11
én nem vagyok dh-s igazán nem is tudom h milyen stilusban megyek csak szeretem ha strapabíró cuccos van alattam meg ha szembejön vmi akkor ne kelljen megállnom (nem 20tonnás teherauto) és néha még felfelé is szeretek menni... jah és vhogy ugy ahogy Thez irja ...
#16680
Írta 2006. augusztus 21. - 21:09
felfelé kell az áttétel, mert ezerszer nehezebb tekerni mint egy cc bicót, lefelé viszont ezerszer jobban lehet csapatni azzal az épített bringával mint egy xt-xtr-el szerelt cécógépnek...
igaz, nehezebb mint egy xt, de erõsebb is..
amúgy az a ~200? gramm ami van a kettõ közöttt, az semmi.