Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#16661
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
A monó-menet és a váz menet közt dágványos lett valszeg, ki kell szedni és meg kell takarítani, majd jól megzsírozni és kész.....más nem lehet, hiszen új a h.mû, a még ez után is recseg akkor a vázzel lesz gáz.....több lövésen nincs már

#16662
Hotmaat

Hotmaat

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.150 hozzászólás
Olyan problémám lenne hogy:

Volt egy Bontrager select hajtomüvem a Trek 6700-as vázamba egy idõ után elkezdet kattogo,pattogo hangokat adni a monoblokk felöl. Levittem szervizbe azt mondták, hogy valoszínüleg tönkrement a monoblock és cserélni kéne. Ezt nyek nélkül elhjitem, mert nem kevés sarat kapott szegény pl Buda marci.

Mivel ugyis hajtomüvet akartam venni ezért a régi kapott egy új monoblokkot és átmászott asszony gépébe ahol hibátlanul müködik azóta.

Nekem lett 1 új LX hajtomüvem amivel 1 darabig meg is oldodott a dolog nem volt semmi hang.

Aztán egyszercsk elkezdte megint csinálni, ami azért furcsak, mert azóta mióta megvan nem nagyon kapott sarat. Söt nem volt mosva se slaggal se nagynyomásuval ami esetleg bemoshatta volna a dzsuvát a középrészebe.

A hang egyébként akkor jelentkezik, ha kicsit erössebben tekerem a pedált.
Olyan a hang mintha a vázat kicsi kavicsokkal dobálnám ilyen recsegös.

Szerintetek mi okozhatja?

#16663
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás
...hajlékony lenne a hajtómû, és a fintulástól esett le a lánc?...

#16664
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás
...azóta jutott eszembe, hogy vajon nem voltam-e olyan hülye, hogy fordítva tegyem fel a kereket, de csak délután tudom megnézni. legalábbis asszem a fogazat nem szimmetrikus, és akkor az okozhat ledobást.. de ez majdnem kizárt, mivel domborítások vannak a lánckeréken, tehát adott, hogy hogy rakjam fel.

#16665
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás
akadt egy kis gondom:

Alivio hajtómûrõl leszedtem a két szélsõ lánctányért, mondván hogy a középsõ (32) az nekem elég lesz. hátul 8 fokozatú sor, 11-32 SRAM, SRAM PC-48 láncot tettem rá.

még új a gép, de ma azt tapasztaltam, hogy ha 32/11-ben vagyok, és a házunk melletti kis húzós dombocskán akarok feltekerni (épphogy nem lassulok nullára, szóval kell taposnom rendesen), akkor következetesen leugrik a lánc elöl, kifelé.

Elõször a láncvonalra gondoltam, de megmértem, és elöl 50mm (rendes helyén van a középsõ tányér, esetleg még rakhatnám a nagy helyére), hátul a legkisebb fogaskerék kb. 60mm-en figyel.
Szóval ez nem nagy különbség, legalábbis úgy érzem.

mi lehet a hiba?

és mi lehet a megoldása?

-másik lánctányér?
-lánctányér a nagytányér helyére? (akkor már elég messze lesz a belsõ fogaskeréktõl..)
-rockring-szerû külsõ védõizé? (ezt végülis ki tudom próbálni, ha felteszem vissza a nagytányért.. illetve ha nem köszörültem volna rövidebbre a csavarokat... :oops: )
-DH-s láncvezetõ? (na ez túlzás lenne)
-hanem?


edit: elöl nincsen átdobóm, részben spórolásból, részben kíváncsiságból, részben minimalizmusból...

#16666
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

shimano visszamenõleg is gyárt majd hozzá.
az hogy a "régit" olcsóbban lehet majd megkapni, csak külföldi boltoknál fog mûködni valószinüleg.

Biztos az a tányér is 15e lesz... Az áresésnél elsõsorban a használt karokra gondolok, de persze külföldrõl rendelni sem nagy mutatvány manapság.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#16667
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
shimano visszamenõleg is gyárt majd hozzá.
az hogy a "régit" olcsóbban lehet majd megkapni, csak külföldi boltoknál fog mûködni valószinüleg.

#16668
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

esetleges alternatíva XTR hajtómûre? ideire vagy jövõ évire. karbont mellõzve, elõtérben a tartósság, de az alacsony súly sem hátrány.

Race Face Deus, KCNC, XT, Stylo GXP.
Az új XTR miatt a régit nagyon olcsón meg lehet majd kapni, és régit nem vennék. Ki tudja , hogy a Gebhard meddig gyárt hozzá tányért. Szerencsére a Shimano is rájött erre...

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#16669
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
maradj a jövõévinél, gyönyörü lesz:)

#16670
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
esetleges alternatíva XTR hajtómûre? ideire vagy jövõ évire. karbont mellõzve, elõtérben a tartósság, de az alacsony súly sem hátrány.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#16671
t-unit

t-unit

    vendég

  • fórumtag
  • 76 hozzászólás
Én is rockringet keresek 42T méretben,csak eddig nem láttam ekkorát sehol.Leginkább használtan érdekelne,úgy 3e ft környékén.Boltban max 5-6e-ret költenék rá.Truvativet szerettem volna rendelni neten de már nem volt raktáron se.Ha valaki esetleg tud egy tuti tippet adni,örülnék neki hogy hol vagy kinél kaphatok ilyet ennyiért(eddig apróban sem láttam ekkorát).thx

#16672
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
Az author hozza, keresd meg a honlapjukon az author dealer boltokat, oda tudsz rendelni majd.

#16673
Dissection

Dissection

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás
Sziasztok!

Segítsetek nekem légyszi hogy hol lehet Budapesten hozzájutni Shaman Racing-es dolgokhoz?Különösen RockRing kellene nekem nagyon, namost feltúrtam az internetet és nemtaláltam semmi érdemlegeset!Az is jó lenne nekem ha megtudná valaki mondani hogy az õ termékeiket melyik nagyker forgalmazza!Elõre is köszönöm a segítséget!

#16674
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás
Aha, a villára gondoltam én is. köszi megint!

#16675
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

köszi. és tudok ezzel a dologgal tenni valamit az ellen, hogy mikor kis fogakon van hátul, akkor kevésbé verõdjön a váltókanál a láncvillának? vagy az egész más téma? (arra gondoltam, hogy vékony polifoamot rögzítek oda,ahol a váltókanál elérné a vázat. zötyögéseknél zavar, hogy könynen koppanik, pedig nem DH-zom)

nincs összefüggés, és az ujabb shimano váltókon (az én xt-men is) ott gyárilag van egy kis gumidarab. kábelkötegelõvel egy darab belsõt oda, és kész a megoldás. (egyszerûbb a láncvillára mondjuk, de vannak kivételek)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16676
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás
köszi. és tudok ezzel a dologgal tenni valamit az ellen, hogy mikor kis fogakon van hátul, akkor kevésbé verõdjön a váltókanál a láncvillának? vagy az egész más téma? (arra gondoltam, hogy vékony polifoamot rögzítek oda,ahol a váltókanál elérné a vázat. zötyögéseknél zavar, hogy könynen koppanik, pedig nem DH-zom)

#16677
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
azért áll ugy, hogy jobban feszüljö a lánc.
merev váznál elég lesz, ha függõlegesen áll a kanál.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16678
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás
hali!

talán ide illik, és bízom benne, hogy nem volt ezerszer, csak max 200-szor...

szóval holnap össze kéne raknom a bringámat, ha megjönnek a kerekek, és elöl csak egy lánctányér van (középsõ).
Namost azt sejtem, hogy mekkorára kell belõni a lánc hosszát (legnagyobb racsni + 1-2 szem ráhagyás), de azt nem tudom, hogy milyen feszességûre állítsam be a hátsó váltó láncfeszítõjét.
DH gépeken szoktam látni, hogy az alsó görgõ, nomeg a váltókanál egészen elõreáll. ez a hátsó villa mozgásának kikompenzálása céljából van így?
Nekem kell valami különlegeset tennem ennek kapcsán?
Vagy nézzen ki úgy, mint a szokásos, három lánctányéros verzióban szokott?

köszi!

#16679
vitya_95

vitya_95

    vendég

  • fórumtag
  • 220 hozzászólás
Köszi!
én nem vagyok dh-s igazán nem is tudom h milyen stilusban megyek csak szeretem ha strapabíró cuccos van alattam meg ha szembejön vmi akkor ne kelljen megállnom (nem 20tonnás teherauto) és néha még felfelé is szeretek menni... jah és vhogy ugy ahogy Thez irja ...:)

#16680
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
azért mert vannak olyanok(hogy felvegyem a stílusodat: idióták) de amgúy szimplán csak eszementek, jó értelemben:) akik szeretnek feltekerni egy hegyre még mielött lemennek rajta.
felfelé kell az áttétel, mert ezerszer nehezebb tekerni mint egy cc bicót, lefelé viszont ezerszer jobban lehet csapatni azzal az épített bringával mint egy xt-xtr-el szerelt cécógépnek...
igaz, nehezebb mint egy xt, de erõsebb is..

amúgy az a ~200? gramm ami van a kettõ közöttt, az semmi.