Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#16581
Írta 2006. szeptember 16. - 23:03

Lenne egy kérdésem az 1x1-el kapcsolatosan.Méghozzá az h normálpapucsos gépet megtudom úgy csinálni h singelspeedesen használhassam ?
#16582
Írta 2006. szeptember 15. - 08:50

bocs, mas jart a fejemben. a hajtokaron termeszetesen...
igen, allando tempoju pedalozasnal, ossze-vissza kattan
ezek szerint nem a taposók, és nem a lánctányérok.
de a láncot a helyedben megnézném jó alaposan (ha patentszemes, leszedném, és pl. átvizsgálás után visszatenném fordítva).
ha rendszertelen a kattogás, akkor azt hiszem lehet még a monoblokk csapágya is.
nekem halkan a taposó menete katoggott a minap, mert bár meg volt húzva izomból, szárazon raktam össze, és gyanakodtam én már mindenre... végül kicseréltem másikra->megszûnt, majd vissza az eredetit bezsírozva és örülés.
de ez a pedálozás ütemében adott hangot.
biztos ki lehet azt szûrni... pl. lánc nélkül tekerve

#16583
Írta 2006. szeptember 14. - 21:50

igen, allando tempoju pedalozasnal, ossze-vissza kattan
#16584
Írta 2006. szeptember 14. - 21:39

a pattanas alatt egy kattano hangot ertek, ez erzek is valamit a valtokaron, nem nagy, de hangos. szerintem nem a lancosszerakasnal van a baj, mert mint irtam nem ritmikusan jon a hang, hanem ossze-vissza. fejreallitva, vegigtekerve a lancot nem latszik semmi, illetve igy terheles nelkul tekerve semmi rendellenes hang nincs :confused:
a váltókaron?!?!
valahogy ki kéne szûrni a hiba pontos helyét.
pl. fejreállítva behúzott hátsó fékkel tekerni, egyik majd másik karral, váltott tányéron, stb..
a nem ritmikus azt jelenti, hogy nem a pedálozással megegyezõ periódusban?
#16585
Írta 2006. szeptember 14. - 21:35

tuti arra gondol, h ugrik a lánca, ami azért lehet, mert nem egészen jól lõtte be a láncfelrakásnál h mennyire tolja be a csapszeget, ahol most "szorul" a lánc
(jahaha, keresd meg ezt a részét, észre fogod venni, ha lassan forgatod a hajtókart, hogy valahol nem hajlik olyan szépen a lánc, na ez az, és ott mûködj még egy kicsit a láncbontóval, h ideális legyen)
edit: el kéne olvasnom az editeket is
#16586
Írta 2006. szeptember 14. - 12:27

*Khmmm*Emberek kb 1 éve szedtem le a pedált a hajtókarról és most nem tudom lebányászni ,és már teljesen becsavaradtam,ugye a lánctányér nélküli oldalt az elsõ kerék felé lazítjuk a lánctányérost a hátsó kerék felé.
Mind a kettõ a hátsó kerék felé lazítható, mert a bal oldali balmenetes. Hajtókart az elsõ kerék irányába állítod, kulcsot felrakod úgy, hogy a hátsó kerék felé álljon, és rábaszol a kulcs végére egy méretes kalapáccsal. Fakultalíve taposhatod is.
#16587
Írta 2006. szeptember 14. - 12:11

(jahaha, keresd meg ezt a részét, észre fogod venni, ha lassan forgatod a hajtókart, hogy valahol nem hajlik olyan szépen a lánc, na ez az, és ott mûködj még egy kicsit a láncbontóval, h ideális legyen)
edit: el kéne olvasnom az editeket is

#16588
Írta 2006. szeptember 13. - 22:30

csak hangot ad?
gondolom minden alkatrész új- akkor lehet, hogy nem tökéletesen passzol a lánc a lánctányérokhoz, és esetleg a tányérokon kialakított "láncfelszedõ bütykökön és hornyokon" (váltást segítõ izék) helyezkedik önkényesen?
próbáld meg a kistányéron is, mert azon nincs ilyesmi.
hátha közelebb jutsz a megoldáshoz..
EDIT: nem lehet, hogy beszorult egy láncszem? (túlságosan rá lett nyomva a csap, és nehezen fordul el egymáson)
sziasztok,
osszeraktam egy biciklit - egesz jol sikerult - egyeduli problemam, hogy a lanc terhelesnel (kicsinel is) neha pattan egyet az hajtokar tarcsain, foleg a kozepsonel figyeltem meg. teljesen hektikus hogy mikor, tehat nem ritmikus. a lanc szerintem nem szorul, a valtas is pontos. mi lehet a baj, esetleg laza a lanc? kosz a tippeket.
#16589
Írta 2006. szeptember 13. - 22:24

osszeraktam egy biciklit - egesz jol sikerult - egyeduli problemam, hogy a lanc terhelesnel (kicsinel is) neha pattan egyet az hajtokar tarcsain, foleg a kozepsonel figyeltem meg. teljesen hektikus hogy mikor, tehat nem ritmikus. a lanc szerintem nem szorul, a valtas is pontos. mi lehet a baj, esetleg laza a lanc? kosz a tippeket.
#16590
Írta 2006. szeptember 12. - 12:25

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#16591
Írta 2006. szeptember 11. - 17:02

#16592
Írta 2006. szeptember 11. - 16:18

#16593
Írta 2006. szeptember 11. - 15:34

Emberek kb 1 éve szedtem le a pedált a hajtókarról és most nem tudom lebányászni ,és már teljesen becsavaradtam,ugye a lánctányér nélküli oldalt az elsõ kerék felé lazítjuk a lánctányérost a hátsó kerék felé.
Bal oldali az jobbra lazul asszem, mert az balmenetes....


#16594
Írta 2006. szeptember 11. - 13:50

Life Is Just a Big Ride :angel:
#16595
Írta 2006. szeptember 11. - 12:39

a tányér eladással nem szeretnék foglalkozni - egy új kar különben is drága egy városi gépre. Csomó boltot megnéztem egyébként, elég reménytelen. Az a baj, hogy az újabb Shimano cuccokból csak a felsõkategóriákban van méretválaszték karhossz tekintetében. Egyébként MTB kell(ene)...
Apróban nem nagy kaland elpasszolni, ha Bp-i vagy. Annyival jobb az új, hogy annak nem marad rajtad a tányérja, a használtat meg sztem õrizgetheted.
Volt egy régi LX (XT?) kar a Luongóban 1ébként. Fekete, 5(!) csavaros, de nemtom, milyen hosszú.
Én felhívnám a Laklóth/Matúz konszernt... Tuti hogy van ezer használt négyszöges hajtókarjuk, egy csomó Újpesten.
#16596
Írta 2006. szeptember 11. - 12:05

láncnál mindegy hogy 8as vagy 9es?9es racsnihoz kell
Nem! 8-as racsnihoz 8-as lánc, 9-es racsnihoz 9-es lánc!
#16597
Írta 2006. szeptember 11. - 12:02

Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#16598
Írta 2006. szeptember 11. - 09:08

mindenhol szamit
Így van. Mivel télen edzõgép is lesz, minden mm számít.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#16599
Írta 2006. szeptember 10. - 23:52

ha igen nem talasz hozza csapagyat.
csere
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#16600
Írta 2006. szeptember 10. - 23:36

Truvativ 2005-ös Hussefeltet használok, gigapipe TeamDH monoblokkal.
A monoblokk elkezdett kotyogni, riktig a garancia idõ után 1 héttel...
Nem találtam róla sehol doksit, vagy valamit, hogy hogy lehetne szétszedni a monoblokkot, hogy csapágyat tudjak benne cserélni, itt van a kezemben, próbálgattam szétszedni, de nem igazán, sikerült...
Egyáltalán szét lehet szedni valahogy??
Elõre is kösztök!
ui:
(Ha rossz hejre írtam, vagy már levan írva valahol, és törlitek a hozzászólásom, kérlek jellezzétek)