Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#1621
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts

a,) Az legkisebb és legnagyobb áttétel arányát fejezi ki. 1 tányéros esetben: a hátsó sor legnagyobb fogszáma/legkisebb fogszámával*100. Több tányérnál figyelembe kell venni az első lánckerekek fogszámát is. [(nagytányér fogszám / a sor legkisebb fogszámával) / (kistányér fogszám / a sor legnagyobb fogszámával)]*100
b,) keskeny és széles fogak váltják egymást a lánctányéron. Láncterelő nélküli használat mellett van értelme, így kisebb eséllyel esik le a lánc.

zeezoltano:

a ) Ezek a %-os értékek nem túl beszédesek számomra. Hogyan kell számolni és értelmezni ezeket az értékeket?

b ) Mi ez a narrow wide dolog?



#1622
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

zeezoltano:

a ) Ezek a %-os értékek nem túl beszédesek számomra. Hogyan kell számolni és értelmezni ezeket az értékeket?

b ) Mi ez a narrow wide dolog?

 

marton:

Nem tudom milyen erőben vagyok, de maratonon biztos nem lennék dobogós. Leírok néhány példát. Most nyáron kitaláltam, hogy egy héten keresztül pihenő nélkül, minden nap megyek 1000m-t. 8000 párszáz lett belőle. Bevallom pénteken már utáltam magam és vasárnapra megdöglöttem. Dobogókő elég standard. Straván van rá szegmens. Ami nem sokkal a körforgalom után indul Esztergom felől, egymás után kétszer megvolt 55 perc alatt, 26-os montival per emelkedő. Aztán van ez a Vérkör nevű izgalmas kis útvonal http://www.verkor.hu...php?old=utvonal Nem okozott gondot sehol a 28x34. Ez már jó alap volt az 1x10-es kalkulálásra. Bikecalc-al kezdtem számolni, a 28x34-el 80-as fordulattal 8.2 km/h-t érsz el. 32x36-al 8.9 km/h-t. Nem hiszem, hogy ez olyan brutál különbség lenne egy Vértes vagy Gerecsére. Számolgattam tovább, hogy a jelenlegi 2x10-el (40/28, 11-34) mi hozna hasonló eredményt, mint az 1x10 (32x 11-36). Ha nem használom a 28x34-t, a következő a 28x30. Ezzel 9.3 km/h érhető el, tehát egy hajszállal nehezebb, mint a 32x36 (=8.9 km/h). Ezek tükrében is lebeszéltek az 1x10-ről? Azért kíváncsi vagyok zscs emlegetett kifejtésére.

 

mgy:

:D

A Vérkörön az első ellenőrző pont után feltekertél a szakadék mellett? :)



A sebesség mindent megold.

 


#1623
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

zeezoltano:

a ) Ezek a %-os értékek nem túl beszédesek számomra. Hogyan kell számolni és értelmezni ezeket az értékeket?

b ) Mi ez a narrow wide dolog?

 

marton:

Nem tudom milyen erőben vagyok, de maratonon biztos nem lennék dobogós. Leírok néhány példát. Most nyáron kitaláltam, hogy egy héten keresztül pihenő nélkül, minden nap megyek 1000m-t. 8000 párszáz lett belőle. Bevallom pénteken már utáltam magam és vasárnapra megdöglöttem. Dobogókő elég standard. Straván van rá szegmens. Ami nem sokkal a körforgalom után indul Esztergom felől, egymás után kétszer megvolt 55 perc alatt, 26-os montival per emelkedő. Aztán van ez a Vérkör nevű izgalmas kis útvonal http://www.verkor.hu...php?old=utvonal Nem okozott gondot sehol a 28x34. Ez már jó alap volt az 1x10-es kalkulálásra. Bikecalc-al kezdtem számolni, a 28x34-el 80-as fordulattal 8.2 km/h-t érsz el. 32x36-al 8.9 km/h-t. Nem hiszem, hogy ez olyan brutál különbség lenne egy Vértes vagy Gerecsére. Számolgattam tovább, hogy a jelenlegi 2x10-el (40/28, 11-34) mi hozna hasonló eredményt, mint az 1x10 (32x 11-36). Ha nem használom a 28x34-t, a következő a 28x30. Ezzel 9.3 km/h érhető el, tehát egy hajszállal nehezebb, mint a 32x36 (=8.9 km/h). Ezek tükrében is lebeszéltek az 1x10-ről? Azért kíváncsi vagyok zscs emlegetett kifejtésére.

 

mgy:

:D


Edited by IAmSpecialized, 2016. January 14. - 10:32.


#1624
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Nem akarnám Speckó sporttárs pártját fogni, de azért el lehet képzelni olyan körülményeket, ahová teljesen jó az 1x akármennyi. Ha kevés a szint, jó lehet az egytányéros hajtás. Én is nagy rajongója vagyok a 2x10-nek (38/24 tányérok, 29 kerék), de a 24 óráson már másodszor döntöttem szimplán, előre egy 32-es középtányér mellett.

Én se tartom jó ötletnek hétköznapra az ilyet, de ha akarja a lelkem, hát had csinálja... :D

 



#1625
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Ezt kifejtenéd egy kicsit bővebben?

 

zeezoltano: utálok elől váltani. Számolgattam és igen.

Én hinnék zscs sporttársnak ! Maraton hosszú távokon szokott dobogós lenni. Szóval, nagyon jó erőben van. És más brutál erős fickó azt mondta, nem bírná a 1x rendszert.

Haverom (átlag bringás) ment XX1-es géppel egy túrát. Azt mondta semmit nem bírt vele kitekerni, jobb a 2x rendszer.


Marci

#1626
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Ezt kifejtenéd egy kicsit bővebben?

 

zeezoltano: utálok elől váltani. Számolgattam és igen.

Szerintem az  1x11 is erős embereknek való az 1x10 meg a kifejezetten  erős embereknek.

A 11 es rendszer 380-488% áttételt kinál míg a 10 max 363%-ot ám már nem alapáron nagyon gondold át és mindenképpen Narrow wide tányérokat is számold hozzá ha nem akarsz szopó ágra kerülni.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1627
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Ha gondolod, szívesen kifejtem, mire számíthatsz.

 

Persze, hogy érdekel!



#1628
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nem akartam írni, de ha már felmerült...

Ahogy Zeezoltano írta, 1x10 32x11-36-tal, mondjuk úgy, viszonylag kevés montisnak kényelmes. Volt nekem is 1x10-es, ha emlékeim nem csalnak, pont ugyanilyen áttétellel. Még 2012-ben. Tesztnek jó volt, de nem sírom vissza. Na azóta használok 2x10-est. 36-24 / 11-34-el, később 38-36 / 11-36-tal. Szerintem egy maratont még a mostani formámmal sem tudnék rendesen végig tekerni 32 x 11-36-tal. Ha gondolod, szívesen kifejtem, mire számíthatsz.

 

Fotó 2012-ből, ez volt az enyém.

tn_13_2001.jpg



#1629
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Feliratkozás a topikra.

 

Ha Spesh betéved, annak 90%-ban tűzijáték a vége.

 

Please. :rolleyes:



#1630
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Feliratkozás a topikra.

 

Ha Spesh betéved, annak 90%-ban tűzijáték a vége.



#1631
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

egyébként lehet hogy fog működni valahogy, de hogy jól nem az hót ziher.

 

Ezt kifejtenéd egy kicsit bővebben?

 

zeezoltano: utálok elől váltani. Számolgattam és igen.



#1632
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

egyébként lehet hogy fog működni valahogy, de hogy jól nem az hót ziher.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1633
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Biztos jó lesz neked az 1x10?

 


  • Rabbit likes this
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1634
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Vásárolsz egy ilyet: http://www.superstar...-wide-style.htm

felszereled az XTR hajtókarodra (már ha a 104/64-es lyukkörű FC-M980) és megúsztad az egészet 26 Font + postával.

 

Edit: a 11-34-es sort meg meglátod, lecseréled-e később. Ha jó állapotban van, én nem cserélném.

 

Félreértettél, amikor karokról beszéltem. A váltókarok XTR, a hajtóművem XT. Köszönöm, hogy spórolni szerettél volna nekem, de mindenképpen cserélni szeretném a hajtóművet, sort, láncot. Még vannak olyan állapotban, hogy jó pénzt kapok értük. A feleslegessé váló első váltó és első váltókarból befolyt plusz összeg miatt (XTR mindkettő) nem kell túl sokat ráfizetnem az egész projectre. Tehát a kérdésem még mindig az, hogy az FC-M8000-1 működik-e 1x10-es rendszerben is?



#1635
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Vásárolsz egy ilyet: http://www.superstar...-wide-style.htm

felszereled az XTR hajtókarodra (már ha a 104/64-es lyukkörű FC-M980) és megúsztad az egészet 26 Font + postával.

 

Edit: a 11-34-es sort meg meglátod, lecseréled-e később. Ha jó állapotban van, én nem cserélném.


Edited by zscs, 2016. January 13. - 10:17.


#1636
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Ezt nem teljesen értem. Ha az XTR karokat nem cserélnéd, miért érdekel az a 8000-es XT? Plusz 32-es spéci, nem 104-es lyukkörű tányérra is szükséged lesz, lehetőleg narrow-wide-ra. Nem lesz olcsó...

 

Azért érdekel a 8000-es XT, mert az utolsó, 2015-ös 1x10-es rendszerből már csak Zee-t és Saint-t látok. 110 euró lenne a 8000-es hajtómű, 32-es tányér hozzá 50. 35 euróval több, mint amennyiért a 2x10-es XT-t vettem. Drágább, drágább, de nem a világ vége. Mi ez a narrow wide? Ahhoz a hajtóműhöz csak egyetlen 32-es tányér létezik. Na várj, mondom mihez nem nyúlnék és mit szeretnék.

 

Adott:

Shimano XTR Rapidfire PLUS SL-M980-B-I I-Spec right 10-speed

Shimano XTR Rear Derailleur 10-speed RD-M986 GS Shadow+

Fulcrum Red Power XL (10s)

 

Szeretnék:

Shimano XT 11-speed Crank FC-M8000-1 without Chainring 170mm

Shimano XT 11-speed Chainring SM-CRM80 32T for FC-M8000-1 (4-arm, 96mm)

Shimano XT Cassette 10-speed CS-M771 11-36

KMC X10 SL Gold 10-speed Chain 114 links


Edited by IAmSpecialized, 2016. January 12. - 23:30.


#1637
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Srácok! Az új 1x11-es XT FC-M8000-es hajtómű kompatibilis 1x10-es üzemmódban is? 2x10-ről váltnék (40/28, 11-34) 1x10-re (32, 11-36), de a 11 sajnálatos módon nem játszik. Az XTR karokat anyagi megfontolásból nem cserélném, ráadásul a kerekem amúgy sem fogadja a 11-es sort.

Ezt nem teljesen értem. Ha az XTR karokat nem cserélnéd, miért érdekel az a 8000-es XT? Plusz 32-es spéci, nem 104-es lyukkörű tányérra is szükséged lesz, lehetőleg narrow-wide-ra. Nem lesz olcsó...



#1638
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Srácok! Az új 1x11-es XT FC-M8000-es hajtómű kompatibilis 1x10-es üzemmódban is? 2x10-ről váltnék (40/28, 11-34) 1x10-re (32, 11-36), de a 11 sajnálatos módon nem játszik. Az XTR karokat anyagi megfontolásból nem cserélném, ráadásul a kerekem amúgy sem fogadja a 11-es sort.



#1639
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 posts
Alapvetően hollowtech 2 ben gondolkodom,csak szerettem volna tisztában lenni az átjárhatóság kérdésével,nem fogom széthajtani a 24es tengelyt sem. :D 66 os Ultegrára vadászom,de abból is kompaktra,esetleg alkalmi 67 is jöhet,tavasszal szeretnék tekerni,addig ráérek az építéssel,kerekek és 6600 első-hátsó váltó megvan,váltókar,sor,lánc,és hajtómű kell hogy guruljon a gép.

#1640
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Nem fog beleférni.

De ha mégis 30mm-es tengelyt akarna, mert a 24mm-es túl tészta, akkor ott a BB386, az megy BSA vázba is.

 

röviden: használtban 40-50 euró a 66-os ultegra, vagy, ha kompaktot akarsz, akkor tiagra-sora. 

 

De jó az FSA is, ahhoz is jó a hollowtech2 közép

 

Két hajtómű-szabvány van, amitől maradj távol.

 

Az egyik két féltengelyből áll, és a csapágy nem is a csészében, hanem a hajtókarra van ráütve, a másiknál meg felemás módon jobb oldalt a csapágy a hajtókaron, bal oldalt a csészében van, és az imádnivaló 14mm-es imbuszkulccsal lehet foltenni.

 

>na, melyik ez a két félidióta szabvány? négy betű a válasz<