Még ki is röhögtek, hogy hülye vagyok....ebay-ről nem szabad láncot venni, csak valami nagyon retro dobozosat...Én itthon is láttam már boltban hamis HG50-est...azt mondta ezt tudja olcsón szerezni OEM...azért nincs doboza...mondom miért barna? a HG50 fekete....és a gyártási idő két betűje hol van...ferde a Shimano felirat stb..
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#1661
Írta 2015. november 19. - 21:32

#1662
Írta 2015. november 19. - 21:28

Talán Verti említette, hogy tele az ebay hamis shimano láncokkal.
Fogtam egyet! Gyanús, ha nincs olyan szem, amibe bele lenne ütve a gyártási kód (pl. KB, LE, etc..)
Még gyanúsabb, hogy nem stifttel adják, hanem no-name 9s patentszemmel.
Hova satnyul a világ, ha már az SLX-105 szintű láncokat is hamisítják linket nem adok, beírjátok ebayre, hogy CN HG73, és kb. minden, ami 2400 és 3000 ft közt van, az az!
Vejne módosította - 2015. november 19. - 21:35
#1663
Írta 2015. november 17. - 13:40

A rövidebb fogak direkt vannak, a váltást könnyítik meg. Picit kopott már a többi fog is, de bőven használható még így.
Köszönöm a segítséget. Akkor max a sorját szedem le a fogakról csak és megy vissza. Egyébként a középcsapágy tengelyhossza 119mm. Rakhatok erre olyan hajtóművet amit 122,5mm-es tengelyhosszhoz ajánl a gyártó(szintén Shimano ez is)? Sajnos 119-esben nem találtam.
#1664
Írta 2015. november 17. - 13:31

A rövidebb fogak direkt vannak, a váltást könnyítik meg. Picit kopott már a többi fog is, de bőven használható még így.
- gyorik kedveli ezt
#1665
Írta 2015. november 17. - 09:12

Sziasztok!
Van egy Lufthansa márkájú német kerékpárom, amit munkába járásra használok napi 20km, tavasztól őszig, szóval évente kb fél év. Eddig nem volt semmi gondom vele, jó paripa módjára tette a dolgát. Most, hogy lassan télbe megyünk el akartam végezni a téli karbantartásokat rajta. Átnéztem, minden ok vele viszont a hajtóművön felfedeztem 1-2 dolgot. Leszögezem nem értek a kerékpárokhoz, így nézzétek el nekem ha esetleg hülyeséget kérdezek. A hajtóművet leszedtem(hajtóműlehúzó segítségével) és pár fog a legnagyobb és a középső fogaskeréken kisebb mint a többi. Most azt nem tudom, hogy ez természetes kopás és csere érett a cucc vagy ez direkt így van kialakítva(a "kopott" fogak szabályos elhelyezkedése miatt esetleg). Csatolok képeket róla, minden választ nagyon szépen köszönök!
#1666
Írta 2015. november 12. - 11:49

az 1mm-es hézagoló fölkerült az agyra, mielőtt a lánckeréksort föltetted?
A 45nm nyomaték megvan a záróanyán?
Más ötletem jelenleg nincs
A nyomaték megvan. A kazettán van hézagoló a lánckeréksor alatt igaz szerintem vékonyabb mint 1mm . Ez a bicaj gyári szettje még nem cseréltem kb 8000km van benne. Most vettem észre ezt a kotyogást kb 1 hónapja.
#1667
Írta 2015. november 12. - 11:39

az 1mm-es hézagoló fölkerült az agyra, mielőtt a lánckeréksort föltetted?
A 45nm nyomaték megvan a záróanyán?
Más ötletem jelenleg nincs
#1668
Írta 2015. november 12. - 11:17

Sziasztok!
Nem tudom nem e off amit írok ha az bocs.
Olyan problémám van, hogy a CS-HG62 10-es fogaskoszorúm kotyog a kazetta testen kb 3mm mozgása van. Már leszedtem és újra visszaraktam meghúztam de így is. A két alsó fogaskerék ami ugye külön van az külön is mozog a többitől.Mi lehet az ok és okoz e ez problémát.
- Vejne kedveli ezt
#1669
Írta 2015. november 09. - 16:12

Van. Nem fog működni az eltérő hézagolas miatt.
köszi, közben találtam egy ilyet:
Shimano Ultegra '98 (CS-6500) 14-25ezen semmit nem kell alakítani, igaz a 25 a végén elég kevés, jobban örülnék 28nak, de majd felszívom magam.
#1670
Írta 2015. november 09. - 07:20

hogy álltában ne fáradjon a rugó....
Ultim8 fail
Vallás és fanatizmus doxazmákkal.
Egyébként ez baba:
http://www.wheeldoct...roducts_id/1470
nekem volt, és hozzávaló kazettatestem is. Haver könyörgött, hogy adjam neki a zárót, mert egész Mo-on nem talált, de én becsületes ember módjára a kazettatesthez adtam volna szívem szerint. Aztán mázlim volt: vitte külön a kazettatestet egy brit arc, akinek volt rá záróanyája, a sajátot meg oda tudtam adni havernak. Borzalom, hogy sokan képesek eladni a régi nem-túlméretes tengelyes campy 9-10-11-es kerékszettjeiket záróanya nélkül. Ökölszabály: nem vásárolsz olyat!
Mert abból lesznek a "keresek 26-os zárót" hirdetések.
http://www.wheeldoct...roducts_id/1468
Ennek értelmét nem látom. Kb. 15 grammal könnyebb a gyári acélnál, de miért? A 8s campy agyak brutálisan dögök (vö.: 230 grammos a 10sebis record-chorus, a 8sebis meg 450 körül van...) fölösleges a zárón spórolni. (Még a 105-tiagra szinten levő régi centaurok is 280 alattiak. http://www.totalcycl...er/m-21652.aspx Úgy tudom, 1999-ben adták ki ezt a túlméretes tengelyes centaur hátsót még "daytona" néven, s kb. változatlan formában futott 4-5 éven át)
http://www.wheeldoct...roducts_id/1467
2 gramm? Please. A campy gyári szintén 17-18, DE ha 50-55 Nm nyomatékkal húzod meg, akkor sem lesz gond belőle. NB: pont ezért tudom biztonságosan használni az exa-drive 8s soromat a 11s rotoron. Ha jól fogja a záróanya a sort, akkor évekig elközlekedsz a rendszerrel, anélkül, hogy tönkretennéd a bordákat .)
https://www.lfgss.co...sations/270292/
Az a "Halbert" nevu srác feltunoen ismerős ... xD
BTW: bárkinek elfekvő jó állapotú 9s külön lánckerekekből álló campag sora van, ne fogja vissza magát. 13-23 vagy 12-26, a kritikus pont a 15-16-17 triplett klaszter. Lánckeréksor-zárógyűrű nem kell, és az sem gond, ha a lánckerék-távtartók hiányoznak.
Vejne módosította - 2015. november 09. - 07:32
#1672
Írta 2015. november 08. - 13:34

Akkor a megoldás hogy ne váltsak keresztbe?
pl.
Egyébként nekem 99%-ban kicsi-kicsi kombin van a hajtásom, de titok, hogy miért.
#1673
Írta 2015. november 08. - 13:33

#1674
Írta 2015. november 08. - 13:29

az van írva a csészére, hogy Chorus 1.370 x 24T 102 mm
méregettem: hátul 42,5 elöl 39,5
elvileg jól mértem... akkor itt lehet a probléma?
nem lesz probléma vele, mert a középrész jó kell, hogy legyen. Látod, 102mm..
#1675
Írta 2015. november 08. - 12:15

Lancvonalat merj. 43.5 mm normál esetben. A kozepresz cseszere van írva valami? Csak a Kórus és rekkord 102 es
az van írva a csészére, hogy Chorus 1.370 x 24T 102 mm
méregettem: hátul 42,5 elöl 39,5
elvileg jól mértem... akkor itt lehet a probléma?
#1676
Írta 2015. november 08. - 11:34

Vejne módosította - 2015. november 08. - 11:37
#1677
Írta 2015. november 08. - 11:23

102 mm tengely jó hozzá . Az van?
Nem tudom mekkora tengely van benne :/ Hogy tudom kideríteni, csak ha szétszedem?
@MJani01 rendben, kerülni fogom az ilyen váltást, de amúgy működnie kéne így is nem?
Mozambiki módosította - 2015. november 08. - 11:33
#1678
Írta 2015. november 08. - 11:16

Próbálkoztam a váltóval, de nem oldódott meg. Ja elfelejtettem mondani de a teljességhez hozzátartozik, hogy ezt csak akkor csinálja ha (kicsitől a nagy fele) az elsőtől harmadik fogaskeréken van a lánc. Amikor a bringát vettem, használtan, akkor is csinálta. Olyanra is gondoltam hogy túl hosszú a monoblokk, és azért nem tudja eléggé behúzni a láncot a váltó.
Kicsi-kicsi keresztet nem váltunk, oldalról ilyenkor már feszül a lánc, de lehet még láncvonal gond is. Egyébként ha mindig csinálná, azt mondanám, hogy rosszul van felrakva a kistányér.
MJani01 módosította - 2015. november 08. - 11:18
A sebesség mindent megold.
#1679
Írta 2015. november 08. - 11:07

#1680
Írta 2015. november 08. - 11:06

Próbálkoztam a váltóval, de nem oldódott meg. Ja elfelejtettem mondani de a teljességhez hozzátartozik, hogy ezt csak akkor csinálja ha (kicsitől a nagy fele) az elsőtől harmadik fogaskeréken van a lánc. Amikor a bringát vettem, használtan, akkor is csinálta. Olyanra is gondoltam hogy túl hosszú a monoblokk, és azért nem tudja eléggé behúzni a láncot a váltó.