Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#16501
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás

Nézegetem, forgatom ezeket a nyüves váltókat, de nem igazán akar a SRAM a "S"-hez hasonló jelölést rárakni. Csak ráírja, hogy "long", "medium", meg "super short" cage.


a hujje
:-)

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#16502
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Nézegetem, forgatom ezeket a nyüves váltókat, de nem igazán akar a SRAM a "S"-hez hasonló jelölést rárakni. Csak ráírja, hogy "long", "medium", meg "super short" cage.

#16503
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
ss gs sgs
tuti h a sram is jelöli vhogy.

#16504
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
tulajdonképpen szerintem 3 féle kanálméret van.
2 monti és 2 országúti, csak a rövid monti = a hosszu országuti.
a hosszu monti kanala 3 egység hosszu, a "rövid" monti kanala 2 egység, a rövid (azaz a rendes, elöl 2 lánctányéros hajtókarhoz való) országtui pedig 1 egység.
remélem igy tiszta, még ha póriasan fogalmazok is.
keresõnek: hosszúkanalas, rövidkanalas

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16505
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Ezért raktam oda, hogy SRAM:)

#16506
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
én a sh-ra vonatkoztatva írtam.

#16507
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Némi módosítás: SRAM középkanalas 11-32

#16508
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
hosszú és közép(azaz az amit a montikon rövidnek hívnak) minden sebességet visz
azaz hátul 11-34 között bármit, elöl pedig 22 fog különbséget
vagyis a 22-32-44-et csakúgy, mint a 24-34-48-et.
tehát a montis váltók bármilyen áttételre alkalmasak
ami nem viszi ilyen jól, az a rövidkanalas országúti váltók.

#16509
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

kösz a választ!!

tehát ha 3 tányéros hajtókarom van (3x9) akkor nem használhatok rövid kanalas váltót?

Használhatsz csak nem tudod majd az öszes fokozatot használni. Pl. az xt hátsóváltónak a kapacitása hosszú kanalasban 45, rövidben 33, ez azt jelenti, hogy a hosszú kanalassal lehet váltani az elöl-hátul legkisebb lánckereket és legnagyobb lánckereket is (igazából ezek nem ajánlottak), míg a kicsivel nem.
3x9-hez a hosszúkanalas ajánlott.


A sebesség mindent megold.

 


#16510
mrkoli

mrkoli

    vendég

  • fórumtag
  • 82 hozzászólás
kösz a választ!!

tehát ha 3 tányéros hajtókarom van (3x9) akkor nem használhatok rövid kanalas váltót?

#16511
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

valaki meg tudná mondani hogy mi a különbség a rövid és hosszú kanalas váltó között azon kívûl, hogy az egyik rövidebb mint a másik?

arra gondolok,hogy melyiket milyen felhasználási területre tevezték, mert valami különbség biztos kell, hogy legyeb csak én nem tudom

elõre is kösz a válaszokat


A rövid kanalasnak rövid kanala van a hosszúnak meg hosszú:) .
A viccet félretéve: a rövid kanalas kevesebb láncot tud felvenni, kissebb a kapacitása, de erõsebben feszíti a láncot, a rövidebb erõkar miatt.
Rövid kanalas váltót használnak az országútisok a Dh-sok és az elöl 1-2 tányéros freeriderek, dirtösök és cc-sek (az elöl 2 tányért használó cc-s elég ritka). Hosszú kanalas váltót pedig az elöl 3 tányért használó montisok használnak. Még léteznek közép kanalas hátsó váltók is, ezeket a sram gyártja(lehet a shimano is gyárt ilyet, de azt még nem láttam) és ezek jók minden stílusra, én maratonozni használok ilyen váltót.


A sebesség mindent megold.

 


#16512
mrkoli

mrkoli

    vendég

  • fórumtag
  • 82 hozzászólás
valaki meg tudná mondani hogy mi a különbség a rövid és hosszú kanalas váltó között azon kívûl, hogy az egyik rövidebb mint a másik?

arra gondolok,hogy melyiket milyen felhasználási területre tevezték, mert valami különbség biztos kell, hogy legyeb csak én nem tudom

elõre is kösz a válaszokat

#16513
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
a 6os és a 7es viszont kompatibilis, ha jól tudom. szóval ott meg lehet játszani, hogy 6os váltóval 7es sort, egy fogaskerék áldozattal.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#16514
purge4

purge4

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás

A 7-es rendszerbõl úgy lett 8-as, hogy hozzáadtak még egy közölõt és egy fogaskereket és a szabadonfutó szélessége is pont ennyit növekedett, tehát a két rendszer kis átalakításokkal mûködhet a másikon.


Az valóban igaz, hogy a 7-es és a 8-as között van szélességbeli különbség, ám szerintem nem egy teljes fogaskeréknyi. Azaz ha minimálisan is de csökkent a fogaskerekek közötti távolság. Teszteltem 8-as soron 7-es váltókart abban a hitben, hogy müködni fog és lemondok egy fogaskerékrõl.
A legkisebb fogaskeréken prímán ment a lánc, lévén ehhez kell a váltóbeállítást igazítani, ám ahogy mászott egyre feljebb a lánc annál bizonytalanabbá vált a váltás. A végén már annyira bizonytalan volt, hogy a 8-as soron már a 7. fogaskereket sem tudtam használni, pedig a váltókar ezt még megengedte volna.

#16515
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
8-as soron müködik a 9-es lánc minden gond nélkül, 1,5 éve a 1 hónapot mentem így és probléma nélkül ment.

A reszeléshez: meg lehet reszelni és biztos jobb lesz, de nem túl sokat ér ha ugrik a lánc. Nálam nem az a gond, hogy peremesednek a fogaskoszorún a lánckerekek és ettõl nem fut szépen, hanem a lánc megeszi és nõnek a távolságok a fogak között és nem lehet új lánccal használni, mert ugrik. Pl. 200 km kemény terepezés után már nem tudok új láncot használni, mert ugrik, ezt úgy oldom meg, hogy az elején minden tekerés után új láncot teszek fel és akkor nincs semmi gond.


A sebesség mindent megold.

 


#16516
HLev

HLev

    vendég

  • fórumtag
  • 123 hozzászólás
Az számomra is tiszta volt, hogy a 8-as 9-es rendszer azonos szabadonfutóval mûködik, így élbõl elvetettem én is ezt a gondolatot, plusz anno én "elhittem" a szervizes srácnak, hogy ez ilyen, szokjam meg így (kerregés elöl). Nincs itthon 9-es lánc, de veszek egyet és kipróbálom, lehet nem lesz 100%-os, mert kopott a sorom.
Nexave alapon elvileg mûködhet. Google szerint: http://www.bikeforum...hp/t-30617.html

Itt elvileg országúti kaziról van szó, de:

"A távolság a lánckerekek közt a 8 sebességesen 4,8 mm a 9 sebességesen 4,34 mm. Egy 9-es lánc belsõ mérete 2,38 mm, míg a külsõ 6,6 mm. Egy 8-as lánckerék 1.8 mm, míg egy 9-es 1.76mm"

Többen írnak pro és kontra a 9-es lánc 8-as soron teóriához, de így gyorsban nekem ez mûködõképesnek tûnik. Fõleg hogy a sram és shimano láncok sem egyformák, így lehet kísérletezni.

Az én érvem a 8-as rendszer mellett a tartósság és az erõsség volt, ez a lánccserével sajnos elúszna, de talán szebben mûködne az egész.
Bocs a hosszú post miatt....

#16517
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Egy nálam jóval hozzáértõbb ember állítja, hogy igen.
Azt mondta, a fogaskerekek ugyanolyan szélesek a 8-as és 9-es kazikon, és amellett, hogy megszûnik a kerregés elöl, a 9-es hátsóváltó is szebben fog váltani a 9-es lánccal. Még nem próbáltam éleseben, bírja még a 8-as lánc...

A 8-as és 9-es fogaskoszorút azonos szabadonfutóra is fel lehet tenni, tehát a kerékcsoportok és az alátétek együttes szélessége azonos. Viszont a 9-es sornál vagy egy plusz kerék és egy plusz alátét. Ebbõl az következik, hogy az közölõk és a tányérok vastagsága is annyit csökkentették, hogy elférjen még egy tányér. Tehát szerintem nem valószínû, hogy a 8-as és 9-es fogaskerekek vastagsága megegyezik. Ilyen alapon a 8-as és 10-es rendszerek is azonos vastagságú fogaskerekekbõl állnának, ami nem igaz. A 7-es rendszerbõl úgy lett 8-as, hogy hozzáadtak még egy közölõt és egy fogaskereket és a szabadonfutó szélessége is pont ennyit növekedett, tehát a két rendszer kis átalakításokkal mûködhet a másikon.

Ennek fényében érdekes, hogy az mtb szetteknél a 8-as és 9-es láncok csak a saját fogsorral és hajtómûvel használhatók, azonban a 8-as Nexave sorhoz 9-es láncot adnak.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#16518
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
lanc nem nyulik hanem kopik
nem fogaskerek hanem lanckerek

egyszer tuti meg lehet reszelni
lehet masodikat is kibirja nemtom.

ha elol baj a keskenyebb valto akor hatul is az lesz a lanckereknel
9-es lanc keskenyebb kisebb tavtartok vekonyabb lemezekbol van a lanckerek
hatul a valtonak nem gond, de a lanckereksornal mar gebasz lehet.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#16519
nubu01

nubu01

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Hi !

Új vagyok szal' lehet hogy már próbálta valaki, de hosszabb
távon milyen, ha csere helyett inkább reszelgetem a elsõ/hátsó
sort ?

Szóval azt néztem hogy mikor "nyúlik" a lánc akkor elcsiszolja
a fogaskerekek formáját is, (a negatív ív amiben a lánc ül ellaposodik
és a lánc kijebb " mászik" )így mikor új láncot rakok rá akkor
nyeszereg, meg hamar meg is gyilkolja.
Így beszereztem egy nem kónuszosodó kör reszelõt aminek
pont akkora az átmérõje mint egy új lánc görgõjének , és
amikor új láncot vettem akkor végigreszelgettem az összes
fogaskereket ( szerencsémre olyan shimano hátsó sorom van
amit darabokra lehet szétszedni egy mini imbuszkulcsal )
Miután így visszareszeltem az ívet, most eléggé kussban van,
meg úgy néz ki nincs semmi gondja .

Azt néztem ha ez bejön akkor egy jó csomó láncot szétnyúzhatok
mire sorokat kell cserélnem .

Próbálta ezt már valaki, vagy lát valaki valami buktatót ?

#16520
HLev

HLev

    vendég

  • fórumtag
  • 123 hozzászólás

Komolyan? Fel lehet rá dobni 9es láncot?

Mert akkor veszek én is egyet.


Egy nálam jóval hozzáértõbb ember állítja, hogy igen.
Azt mondta, a fogaskerekek ugyanolyan szélesek a 8-as és 9-es kazikon, és amellett, hogy megszûnik a kerregés elöl, a 9-es hátsóváltó is szebben fog váltani a 9-es lánccal. Még nem próbáltam éleseben, bírja még a 8-as lánc...