Firex jobb, cc-re a gxp-st érdemes sztem, ez kb lx kategória, súlyban is kb annyi. http://www.sram.com/en/truvativ..
truvativéknál melyik a magasabb kategória: az isoflow vagy a firex? cc-re jó mindkettõ? bár inkább az erõsebb+könnyebb (ha így párosul?) kéne nekem.
ezek isis-esek ugye? 4szögtengelyes nem kõ
vagy esetleg inkább egy sima deore jobb ezeknél?
esetleg tud vki valamit mondani a shimano m440-es hajtómûvérõl?
köszi elõre is:)
Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#16481
Írta 2006. október 08. - 21:15
#16482
Írta 2006. október 08. - 20:50
Csak mert kis kotyogást érzek középrõl és alkalomadtán szeretném cserélni. Azt tudom, hogy a gyári az valami saját gyártmány (szutyok), de ha szabványos méret, akkor valami SKFet tennék bele.
edit: Jah esetleg a tengelyátmérõ a csapágyhelyen?
#16483
Írta 2006. október 06. - 10:17
rövid kérdésáradat következik:)
truvativéknál melyik a magasabb kategória: az isoflow vagy a firex? cc-re jó mindkettõ? bár inkább az erõsebb+könnyebb (ha így párosul?) kéne nekem.
ezek isis-esek ugye? 4szögtengelyes nem kõ
vagy esetleg inkább egy sima deore jobb ezeknél?
esetleg tud vki valamit mondani a shimano m440-es hajtómûvérõl?
köszi elõre is:)
#16484
Írta 2006. október 05. - 14:24
ühüm, már csak azt kéne megtudnom, ki gyárt, illetve hol tudok beszerezni 48-asnál nagyobb MTB tányért... netes rendelési lehetõség elõny, de ha elfajul a dolog, kész vagyok Pestre utazni érte
/mielõtt beírnám a hol kapható topicba, hátha itt is választ kapok/
köszi!
Ha veszed a hajtómûvet kérdezz rá, hogy milyen lyukkörrel rendelkezik, ennek alapján tudsz hozzá a késõbbiekben tányért találni.
Én magam például régebben bevittem a boltba a tányért és ennek megfelelõt kesetem. Azóta már megtanultam a saját hajtómûvem lyukkörét.
Amit érdemes itthon kutatni lánctányér ügyben: fsa, race face (nem lesz olcsó...), gebhardt (remélem jól írtam...). Utóbbiról van tapasztalatom is nagyon jó ár érték aránnyal rendelkezik. Ezen felül pedig érdemes még a boltban/boltokban kérdezõsködni milyen létezik még mostanában.
Régen pl. volt vuelta is. Jó keresést!
#16485
Írta 2006. október 05. - 13:40
/mielõtt beírnám a hol kapható topicba, hátha itt is választ kapok/
köszi!
#16486
Írta 2006. október 05. - 12:42
ez jól hangzik... de úgy tudtam, montiban a 48-as tányér a legnagyobb (szóljatok azonnal, ha rosszul tudom!)- vagy te országúti tányérra gondoltál monti hajtómûre?
ha jól figyeltem, ezek a nagy, 52-es-53-as tányérok ötcsavaros rögzítésûek, ezek szerint olyan hajtókar kell hozzájuk. (feltételezve, hogy MTB karra felrögzíthetõek, amirõl nem tudom hogy így van-e)
apró bökkenõ, hogy a mostani hajtó egy turney, ami nem cserélhetõ lánctányéros. de úgyis szeretnék valami komolyabb hajtómûvet, ami könnyebb is.
Van nagyobb lánctányér monti hajtómûre is, dh-sok használnak nagyot.
A monti lánctányér lehet 4 v. 5 csavaros(de nem egyezik meg az országúti lánctányérral, mert máshová teszik a lyukköröket), a maiak inkább már csak 4 csavarosak. Figyelni kell a lyukkörre,mert ott is lehetnek eltérések(akár 4-4 csavaros között is).
A tourny-n valóban nem cserélhetõ a tányér, az a hajtómû arra jó, ha elkopott felteszed az íróasztalodra, s huzatban nem viszi el a szél a papírokat.
HA komolyabbat veszel akkor a tengely szélességével (ha nem integrált) is könnyen be lehet állítani, hogy akár az országúti kar is kényelmesen elférjen a láncvillától, de ne is tekerj feleslegesen nagy terpeszben. Nekem nem volt szerencsém isis-octalink megoldáshoz, így majd aki abban jártas megválaszolja, hogy milyen szélességû tengelyek léteznek.
Ha integráltat veszel akkor pedig be kell probálni a vázba az országúti hajtómûvet, hogy a lánctányérok találkoznak-e a láncvillával.
Viszont az országúti karra nem tudsz kissebb tányért feltenni, azaz ha a késõbbiekben rádöbbensz, hogy szeretnél erdõben, dombon, hegyen tekerni... Érted!
#16487
Írta 2006. október 05. - 10:48
Szerintem elsõ lépésben vegyél a 48-as helyére egy nagyobb tányért (kb:5000 HUF) és teszteld le, hogy mennyire kényelmes és valóban ezt akarod-e?
Ekkor maradhat minden ahogy volt, a láncvonal fog kissé kintebb esni (egy országúti 2 tányéros hajtómûhöz képest) , de a váltó szerintem elbírkózik ezzel a 14 fog különbséggel.
ez jól hangzik... de úgy tudtam, montiban a 48-as tányér a legnagyobb (szóljatok azonnal, ha rosszul tudom!)- vagy te országúti tányérra gondoltál monti hajtómûre?
ha jól figyeltem, ezek a nagy, 52-es-53-as tányérok ötcsavaros rögzítésûek, ezek szerint olyan hajtókar kell hozzájuk. (feltételezve, hogy MTB karra felrögzíthetõek, amirõl nem tudom hogy így van-e)
apró bökkenõ, hogy a mostani hajtó egy turney, ami nem cserélhetõ lánctányéros. de úgyis szeretnék valami komolyabb hajtómûvet, ami könnyebb is.
#16488
Írta 2006. október 05. - 09:57
hali.
valakinek van tapasztalata országúti hajtómû felszerelésével MTB vagy trekking/cross gépre?
régen már találtam errõl némi infót, pl. onnan tudom, hogy a kislánctányér beleérhet a hátsó villába, de most nem találtam meg a hozzászólásokat.
kéttányéros megoldással szimpatizálok, (52/39) a mostani hajtómûnek (48/38/28) nem használom a kistányérját, fölfele viszont még jó lenne 1-2 fokozat.
azt fogom, hogy szinte biztosan kell új elsõváltó, meg figyelni kell, hogy ne érjenek bele a vázba az új lánckerekek, de van még valami?
esetleg teljesen hülye ötletnek tartjátok?
Szerintem elsõ lépésben vegyél a 48-as helyére egy nagyobb tányért (kb:5000 HUF) és teszteld le, hogy mennyire kényelmes és valóban ezt akarod-e?
Ekkor maradhat minden ahogy volt, a láncvonal fog kissé kintebb esni (egy országúti 2 tányéros hajtómûhöz képest) , de a váltó szerintem elbírkózik ezzel a 14 fog különbséggel.
#16489
Írta 2006. október 05. - 07:54
valakinek van tapasztalata országúti hajtómû felszerelésével MTB vagy trekking/cross gépre?
régen már találtam errõl némi infót, pl. onnan tudom, hogy a kislánctányér beleérhet a hátsó villába, de most nem találtam meg a hozzászólásokat.
kéttányéros megoldással szimpatizálok, (52/39) a mostani hajtómûnek (48/38/28) nem használom a kistányérját, fölfele viszont még jó lenne 1-2 fokozat.
azt fogom, hogy szinte biztosan kell új elsõváltó, meg figyelni kell, hogy ne érjenek bele a vázba az új lánckerekek, de van még valami?
esetleg teljesen hülye ötletnek tartjátok?
#16490
Írta 2006. október 03. - 17:06
de 110/74 az 5 lyukas
ha mostani xtr is ilyen akkor hiba van
mert szerintem nem ilyen, de az 4-es
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#16491
Írta 2006. október 03. - 16:47
110/74 az standard drive, nem?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#16492
Írta 2006. október 03. - 16:17
Sok sikert!
#16493
Írta 2006. október 03. - 09:59
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#16494
Írta 2006. október 02. - 22:07
nyilvan belepo szintu de attol meg mukodik
ha nem valtasz sokat keresztbe akkor nem lesz bajod vele
annyira azert nem olcso.
en 1100ft-ert veszem a lancot. :-)
/pc10 vagy mi agyvaltohoz/
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#16495
Írta 2006. október 02. - 21:13
#16496
Írta 2006. október 02. - 13:08
sok szó esik a láncok váltogatásáról, én is ki akartam próbálni, de elbizonytalanodtam.
megvan már az új lánc, és a régiben, ill. a teljes gyári hajtásban van 1000 Km aszfalt.
ha a most fentlévõ láncot (valami olcsóbb Shimano) teljesen elkoptatom, majd a racsnival együtt cserélem, addigra nem lesznek a tányérok túlságosan kopottak az új lánchoz?
a hajtómû egy Turney TX-71, tehát gondolom a hajtás többi alkatrésze is hasonló alapabb szintû.
késõbb szeretnék egy komolyabb hajtómûvet (mondjuk Deoréra gondoltam), tehát nem esek kétségbe, ha azt is netán 3000 Km-nél cserélni kell (a turney nem cserélhetõ lánctányéros), de legalább azt nem szeretném, hogy a régi hajtómû szétcsessze az új láncomat. (egy Deore karhoz képest nem pénz, node mégis)
ti mit javasoltok: használjam kifulladásig a mostani láncot, vagy inkább tegyem fel az újat? nem késõ 1000 km-nél?
egyszer vagy kétszer már elõfordult ugrás, nagy terhelésnél, de még nem bizonyított, hogy a kopástól.
thenksz!
#16497
Írta 2006. október 01. - 20:18
edit: nah, már megkerestem, jó hozzá, 68-as közepháza van.
#16498
Írta 2006. október 01. - 19:48
ha 8x-es kozephazad lenne akkor ugy is csak saint johet szoba
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#16499
Írta 2006. október 01. - 19:25
#16500
Írta 2006. szeptember 28. - 19:40
a hujje
:-)
ja ilyen logikátlan jelölést..
semmi montis rövid meg hosszú ami valójában közép meg országúti rövid meg hosszu ami valójában közép...
(sh-nál is van rövid közép meg hosszú, csak ezek betüvel vannak jelölve, csak persze rögtön nem ez alapján hívják õket annak ami)