Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#16461
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás
én meg még az xt - vel is a pedál külsõ szélét taposom.....de nekem o lábam van....:)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#16462
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
2 különbözõ fajta ilyen hajtómûvel rendelkezem, elötte mindig 68/113-as normál hajtókarjaim voltak, de egyántalán nem tünik szörnyûnek ez a "terpesztés". picit tényleg szélesebb, de a simán megszokom kategóriába esik még nekem.

#16463
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás
Személyes gusztus, nekem Deore hajtókar után fel sem tûnt az a +1 - 2mm Egyébként szerintem csak megszokás kérdése.

#16464
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

vazze akkor egy lx/xt 10mm-vel nagyobbat terpeszt (5/oldal), mint az en rf-m 118-as tengellyel



én is LX vásárlásán gondolkozom, de elriaszt a nagy terpesztés, amit sokan írtak is... elvileg a pedálozás szempontjából és a térdeknek a minél kisebb terpesztés lenne a jobb, nem?
igaz, hogy nem tekerek olyan sokat, mint egyesek itt a fórumon, de azért mégis. majd lemérem a mostani pedálomat.

szóval ez baj vagy nem baj?

#16465
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás

egyszerûbb rád kenni ;)
13mm vastag a kar a pedálnál.


kabbehaver.

koszi!
:-)


vazze akkor egy lx/xt 10mm-vel nagyobbat terpeszt (5/oldal), mint az en rf-m 118-as tengellyel

usztukurva

rf cuccokrol vki rendelkezik infoval?

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#16466
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

szerintem nem en vagyok a hulye.
:-p

ne ram fogd a dolgot azze

merje pedaltengelynel kar vastagsagot
/ertelem szeruen tengelyiranyban/

egyszerûbb rád kenni ;)
13mm vastag a kar a pedálnál.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16467
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
szerintem nem en vagyok a hulye.
:-p

ne ram fogd a dolgot azze

merje pedaltengelynel kar vastagsagot
/ertelem szeruen tengelyiranyban/

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#16468
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
akkor tanulj megy fogalmazni, és akkor csak azt mérem le amit kell :)
tul sok szám volt a fejemben és összekevertem befelé jövet amugy :D

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16469
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás

xt kar
tengely 27mm vastag
hajtókar jobbos 24mm hosszan fekszik fel a tengelyen
balos 27mm hoszsan fekszik fel. (csavaros oldal)
hajtókar szélessége a tengelynél 40mm
csésze 10mm oldalanként
monoblokkház hézagolókkal 75mm (73+2mm hézagoló)

remélem jól mértem le :D


a tengely alapbol 24mm atmeroju kulonben nem menne bele a 25x37x7-es meretu csapiba
a cseszek inkabb 11m-sek, tan 10,8mm a pontos adat. /fejbol kuldom/


amugy mindent lemertel amit nem kellett volna
es azt is pontosan. :-)

koszi

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#16470
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

No,
aki rakott már fel a gépére integrált tengelyes kart (mondjuk LX-et) , az vázolhatná a történetet
csak behajtom a csapágyakat, átdugom a tengelyt, és túloldalt ráhúzom a kart, majd fixálom?


Tényleg igazából keresztirányban mi is tartja az egészet a helyén, elmozdulás ellen? Jó, a szoros tûrés miatt, szinte tapad a tengely a csapágyak belsõ részéhez, de csak ennyi?

#16471
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

rob
hajtokar belso es kulso merete a pedal tengelyenel
+ a kozepresz hazszellesege tavtartok szama
/vagy a csapagycseszek kulso merete/

xt kar
tengely 27mm vastag
hajtókar jobbos 24mm hosszan fekszik fel a tengelyen
balos 27mm hoszsan fekszik fel. (csavaros oldal)
hajtókar szélessége a tengelynél 40mm
csésze 10mm oldalanként
monoblokkház hézagolókkal 75mm (73+2mm hézagoló)

remélem jól mértem le :D

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16472
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás
bocs, hogy 2-be írok, de az elõzõ átláthatatlan lenne már...

tehát:
hogyan tudom meg, hogy jó -e egy monoblokk a vázamba? miket kell megnézni hozzá?
köszi

#16473
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

Sztem nincs számottevõ különbség, az meg hogy 7 év alatt nem cserélsz láncot 2 okból lehet:
a.) nem használod
b.) szét van kopva a komplett hajtásrendszer csak nem veszed észre (???)

Ez a 8-as 9-es dilemma viszont érdekes, én pl nem vagyok hajlandó hibátlanul mûködõ alkatrészeket (váltókarok pl) lecserélni, ezért még mindig 8assal nyomom. Semmi elõnyét nem látom a 9-esnek, azon kívül hogy a 8as alkatrészellátása szép lassan leépül sajna.


már csak múlz idõben tudok szólni a bicóról, mert eladtam. de igazad van, tényleg nem volt agyonhasználva. legnagyobb túrái a CM-ek voltak. most akarok kicsit komolyabban bicajozni, ezért azt eladtam. teljesen új bringát építek. az említett okért (haverom már a 3-ikat nyûvi) kérdeztem ezt a 8/9 dolgot. a 8-as is jó lenne nekem, csak abból nem tudok mindent összevásárolni, az ország 10 részébõl meg nem akarok 10 féle postaköltséget fizetni, hogy a 8-asra optimalizált dolgok összejöjjenek.
haverom szerint tök vékonyak a 9-es láncok és azért kopnak hamar. viszont nem akarom elhinni, hogy csak cérnavékony láncot kapni 9-es sorhoz...

köszi a segítséget

#16474
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

no akkor vki irja man le mekkora az uj xr lx hone race face cuccok q faktora.
a belso meret erdekelne a legjobban
de, hogy f@szak legyunk irjuk le a kulsot /q faktor/
es adjatok meg a kar vastagsagat ott.


Shimano Q-faktorok:

http://www.paul-lang...GE/TN_04_EN.PDF

#16475
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
rob
hajtokar belso es kulso merete a pedal tengelyenel
+ a kozepresz hazszellesege tavtartok szama
/vagy a csapagycseszek kulso merete/

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#16476
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás

...
a 9-es rendszer tényleg jobban eszi a láncokat, mint a 8-as? haverom már 3. láncát tette fel kb. 1,5 év alatt, én meg még a rési gó 7-es rendszerûn 7 év alatt egyszer nem cseréltem láncot és aki van ismerõsöm 8-assal, õ sem nagyon cserélgetett
...

Sztem nincs számottevõ különbség, az meg hogy 7 év alatt nem cserélsz láncot 2 okból lehet:
a.) nem használod
b.) szét van kopva a komplett hajtásrendszer csak nem veszed észre (???)

Ez a 8-as 9-es dilemma viszont érdekes, én pl nem vagyok hajlandó hibátlanul mûködõ alkatrészeket (váltókarok pl) lecserélni, ezért még mindig 8assal nyomom. Semmi elõnyét nem látom a 9-esnek, azon kívül hogy a 8as alkatrészellátása szép lassan leépül sajna.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#16477
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

no akkor vki irja man le mekkora az uj xr lx hone race face cuccok q faktora.
a belso meret erdekelne a legjobban
de, hogy f@szak legyunk irjuk le a kulsot /q faktor/
es adjatok meg a kar vastagsagat ott.

meséld el mit mérjek mettõl meddig, és irom az adatokat.
kala: végtelenül egyszerû a szerelés, csak kell hozzá egy mûanyag célszerszám, ami kb 300huf.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16478
mykonzerv

mykonzerv

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 263 hozzászólás

Firex jobb, cc-re a gxp-st érdemes sztem, ez kb lx kategória, súlyban is kb annyi. http://www.sram.com/en/truvativ


köszi szépen
közben már eldöntöttem, hogy LX lesz:) a fékkarok kivételével az eddig beszerzett cuccaim LX-ek, szóval tartom ezt a (jó?) szokást:P


mod:
a váltás is ez a topic? ha igen:

a 9-es rendszer tényleg jobban eszi a láncokat, mint a 8-as? haverom már 3. láncát tette fel kb. 1,5 év alatt, én meg még a rési gó 7-es rendszerûn 7 év alatt egyszer nem cseréltem láncot és aki van ismerõsöm 8-assal, õ sem nagyon cserélgetett

tehát 9-es vagy 8-as kell nekem?

köszi

#16479
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
no akkor vki irja man le mekkora az uj xr lx hone race face cuccok q faktora.
a belso meret erdekelne a legjobban
de, hogy f@szak legyunk irjuk le a kulsot /q faktor/
es adjatok meg a kar vastagsagat ott.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#16480
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
tulkepp igen.
ha reg volt szerelve akkor egy kis menetkarbantartas nem art
/ez a maniam/
majd tavtartok zsir cseszek be
es bele a kar /innen onnan/

szerszamok: egyedul tan a kormos kulcs kell hozza
sokan csinalnak sok felet hozza.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...