Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#16301
ksyp

ksyp

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts

Csak a 3 gyári lánckerék alig kevesebb, mintha vennék egy komplett hajtókart...ezért kérdeztem, melyik éri meg jobban.


Ha veszel egy komplett cuccot, és nem kellenek csak a tányérok, én vevõ vagyok a karra csapágyakkal. Szíjhajtáshoz pont ilyet keresek.

#16302
ksyp

ksyp

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts

Integrált XT hajtómûre milyen lánckerekeket érdemes venni? Szintén jó ár/értékû cuccot keresek. Sh? Gebhard? Vagy mondjuk egy RaceFace jobb annyival, amennyivel drágább?
Péter

Egyértelmûen a gyári. Könnyebb és a legtartósabb, ha szánsz rá annyi zsét. A nagy tizenezer pengõ...

#16303
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,707 posts
figyeltem a kmórát, s ~400km-ként. Kettõ közben mosásban/brigéciol/ maj' lánczsír, ill. bicón grafitos láncolaj /hanseline/
Ált. olcsó hajtást használok-me' jelenleg erre telik- s kb 2 év mire teljesen leharcolódik az egész.
Most pölö 2 éves lesz tavaszon a truvativ h.mû, illetve a fent regélt kazi/lánc egyveleg.
Esõben, sárban ritkán megyek, verseny"szerû" igénybevétel még ritkábban./ált magyar TT-k, ill. szloviparis, murányi fennsíkos bicózások/
Viszonylag sok az aszfaltos forgatás, a cuccok mindig tiszták.
Így ált. kijövök egy 20asból, cakkpakk, vidáman.
JA:a cucc még hetes!!rendszer, ezért barkácsolnom kell a sram kazikat /bebont, kiszed hézagol, stb../

#16304
Gyalogkakukk

Gyalogkakukk

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,739 posts
milyen rendszeresen/rendszerben cserélgetted a láncokat?

#16305
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,707 posts
sram?
nemtom, nekem most lett 7000km-es a kazi, 3 lánccal. még megy, tavasszal kuka.
ja 5.0ás pc58as láncokkal

#16306
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 posts

itthon van olcsó bike+ feketére eloxált aluminium, ha gondolod. nincs rajta felirat, mielõtt megijjdenél :) elég jól néz ki, és ilyen 2e huf körül megy. hasonlit a régi fsa-kra.

Oké, kösz, majd körbenézek itthoni boltokban is, amint el tudok szakadni a WC-tõl egy óránál hosszabb idõre...:-)
Ezek egyébként "normális" aluból vannak? Tartósak?
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#16307
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
itthon van olcsó bike+ feketére eloxált aluminium, ha gondolod. nincs rajta felirat, mielõtt megijjdenél :) elég jól néz ki, és ilyen 2e huf körül megy. hasonlit a régi fsa-kra.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16308
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 posts

a gyári is nagyon jó.
vagy azok már elkoptak?

Igen, kb az egész csereérett lett, és akkor már legyen új az is...mondjuk még megvárom a tavaszt, de most meg akarom rendelni, fõleg, hogy jól áll az euró. Elsõ/hátsó váltó, váltókarok, kazetta, lánckerekek. Csak a 3 gyári lánckerék alig kevesebb, mintha vennék egy komplett hajtókart...ezért kérdeztem, melyik éri meg jobban.
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#16309
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Kösz mindenkinek! Az XT szerintem is elég pöpec ár/értékben, fõleg a német árakat tekintve...
Még egy kérdés: Integrált XT hajtómûre milyen lánckerekeket érdemes venni? Szintén jó ár/értékû cuccot keresek. Sh? Gebhard? Vagy mondjuk egy RaceFace jobb annyival, amennyivel drágább?
Péter

a gyári is nagyon jó.
vagy azok már elkoptak?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#16310
Gyalogkakukk

Gyalogkakukk

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,739 posts
én meg ha választani kéne pont az elsõ váltót hagynám XTR-nek... Abból is ezt a változatot (az újat nem próbáltam, arról nem tudok nyilatkozni):
Feltöltött kép

Ha egyetlen alkatrészt kéne kiválasztanom a kerómról, ami mindig minden körülmények között tökéletes volt, akkor az elsõváltóra szavaznék. (kicsit nehéz belõni, de utána tényleg hibátlan)

#16311
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 posts
Kösz mindenkinek! Az XT szerintem is elég pöpec ár/értékben, fõleg a német árakat tekintve...
Még egy kérdés: Integrált XT hajtómûre milyen lánckerekeket érdemes venni? Szintén jó ár/értékû cuccot keresek. Sh? Gebhard? Vagy mondjuk egy RaceFace jobb annyival, amennyivel drágább?
Péter
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#16312
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Lassan meghajtást kell cserélnem a bringán...érdemes (megéri) valamibõl XTR-t venni, vagy bõven elég az XT? Fõleg tapasztalatok érdekelnének, van-e érezhetõ különbség, és ha van, mibõl érdemes a "jobbat" venni? Váltókarok, elsõ/hátsó váltó? Kösz!
Péter

ha nagyon jól állnék, én a váltókarokat és h.váltót venném új xtr-bõl, a többi xt...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#16313
Hotmaat

Hotmaat

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,150 posts
Na megoldodott a recsegös kérdés. Nem tudom mi használt neki, de most nem recseg. Meghuztam a lánctányérokat, meg kicsit jobban "megtéptem" a monoblockot is. Most nem recseg, de azért majd meglátjuk hogy birja pár nap mulva.

#16314
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts

Lassan meghajtást kell cserélnem a bringán...érdemes (megéri) valamibõl XTR-t venni, vagy bõven elég az XT? Fõleg tapasztalatok érdekelnének, van-e érezhetõ különbség, és ha van, mibõl érdemes a "jobbat" venni? Váltókarok, elsõ/hátsó váltó? Kösz!
Péter


ár érték arányban XT
májerfaktorban új, vagy régi XTR.
ha van rá zsetonod, és már midnen egyéb high end, akkor xtr, ha van még mit tuningolni, akkor xt. de pl hátsóváltót feldobsz egy xtr-t.. vegyítsd:)

#16315
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
hát nekem a régebbi sram soromban már több mint 5000 van, és mûxik gond nélkül....és még a láncot sem cserélgetttem...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#16316
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts
Nekem is majdnem beleér az elsõ váltóm a gumiba (5mm).

Ha netalántán kapna egy tisztességes nyolcast, akkor végem lenne. De elég széles gumival használom (Tioga Factory DH), valamint keskeny láncvonaú hajtómûvel (LX - a truvához képest legalábbis keskeny).
Naszóval ez szerintem a tervezõk hibája, mert bárki használhat elsõváltót a rövid láncvillás szélesgumis gépen.

Sram sorról.

Baromira kopik sajnos. Nekem 8as van, de a drágábbik fajta. (hmm még így is olcsó volt :))

Kb. 800-1000 km környékén cseréltem láncot, és sajnos már keményen ugrik az alsó pár fokozatban. Viszont sort nem akarok mostanság cserélni. A régebbi láncot visszatenni pláne nem, mert az 8as lánc volt, az új viszont 9es.
Ja, a 9es lánc jobban megy nyolcas rendszerrel mint a nyolcas. Szebben vált, nem kerreg az elsõváltó. De megszívtam, mert hiába új, ugrik. :(

#16317
ksyp

ksyp

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts

sziasztok
nem akarok s vs sram vitát kirobbantani, csak nem találtam választ a fórumon...
xt v 990es fogsort vegyek?
990bõl is 2 fajt van, a pirosított, edzett trapézzal, ami piszok drága és a régebbi.
de az xt mindegyiknél könnyebb, xt váltóval és s lánccal, truva hajtókarral, melyik a jobb?


a másik kérdésem, h mit lehet csinálni egy elsõ váltóval, ha kistányéron beleér a kerékbe... :-/ párhuzamosan van a lánctányérokkal, csak most vettem észre, h a z-max külsõ bütykeit veri

köszi


Sram sorral és lánccal sincs jó tapasztalatom, a lánc piszok hamar megnyúlt nekem, elkezdte darálni a hajtómû nagy tányérját is, alig pár ezer km alatt az egész cucc cserés lett. Az sram szerintem gyenge, és túlságosan szét van könnyítve, 15-tõl felfelé törtek a hármasával-négyesével a fogak is.

#16318
ksyp

ksyp

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts

Lassan meghajtást kell cserélnem a bringán...érdemes (megéri) valamibõl XTR-t venni, vagy bõven elég az XT? Fõleg tapasztalatok érdekelnének, van-e érezhetõ különbség, és ha van, mibõl érdemes a "jobbat" venni? Váltókarok, elsõ/hátsó váltó? Kösz!
Péter


Ha mindegy mennyit költesz, akkor igen. Sokkal könnyebb, viszont árban az xtr 2,5 szerese. Nem tartósabb, nem erõsebb, csak könnyebb és jobban néz ki. Csúcs versenycucc, én leginkább csak szponzor bringákon láttam, illetve ahol mindegy mennyi. Én nem vennék, van amibõl még xt-t se.

#16319
Dagi

Dagi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 836 posts
Lassan meghajtást kell cserélnem a bringán...érdemes (megéri) valamibõl XTR-t venni, vagy bõven elég az XT? Fõleg tapasztalatok érdekelnének, van-e érezhetõ különbség, és ha van, mibõl érdemes a "jobbat" venni? Váltókarok, elsõ/hátsó váltó? Kösz!
Péter
Már nem keresek 13-15 centi körül mozgó, könnyû, tekerhetõ össztelós vázat...íme;)

#16320
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2,350 posts

Na pont ez a bajom, mivel nem lehet koszos, mert most takaritottam ki, és rendesen is meghuztam, mondjuk megtépni nem akartam. Ugyhogy mostmár teljesen nem tudom. Ezért gondoltam erre a rohadt gyürüre, de akkor ugy tünik, hgy ez se jött be.:(


Pedált nézted? Sokszor az a baj forrása, fõleg az olcsóbb modelleknél, amik nincsennek megfelelõen tömítve.