Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#15941
Írta 2007. január 28. - 20:18

#15942
Írta 2007. január 28. - 20:16

1000 km után nem érzel semmi változást még. sõt 2000 után sem.
csak rövidebb lesz az élettartama.
sokan azt vallják, hogy 1000 km-enként cserélik a láncot. 2 lánc felváltva.
bár ez erõsen függ attól is, hogy milyen minõségû alkatrészrõl van szó.
fogaskoszorút és lánctányérokat nem kell cserélni. csak egyben, amikor már elkopott az egész mindenség.
személy szerint XTfogsor-XT lánc -Gebhardt lánctányérok vannak.
4 láncot használok felváltva 200-300 km-enkénti cserével.
Nem túl sûrû az???
#15943
Írta 2007. január 28. - 20:13

#15944
Írta 2007. január 28. - 20:06

koszi
RAUH-Welt
B E G R I F F
#15945
Írta 2007. január 28. - 13:58

csak rövidebb lesz az élettartama.
sokan azt vallják, hogy 1000 km-enként cserélik a láncot. 2 lánc felváltva.
bár ez erõsen függ attól is, hogy milyen minõségû alkatrészrõl van szó.
fogaskoszorút és lánctányérokat nem kell cserélni. csak egyben, amikor már elkopott az egész mindenség.
személy szerint XTfogsor-XT lánc -Gebhardt lánctányérok vannak.
4 láncot használok felváltva 200-300 km-enkénti cserével.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#15946
Írta 2007. január 28. - 13:51

arról szeretnék infót kapni, hogy 1000km után (aszfalt, enyhe terep), kell-e láncot cserelni? És ha igen, kell-e hozzá fogaskeréksor csere?
Láncnyúlás mérõ szerint megnyúlt, de észrevehetõ gond a váltással nincs.
Köszi!
#15947
Írta 2007. január 28. - 02:10


mellesleg igen, a váltó okos dolog, arra találták fel, ha tul leesik a pedálfordulat akkor ne teljes erõvel próbáljuk lefelé taszigálni a pedált emelkedõ közepén, hanem egy klikk hatására máris sokkal inkább pörgetve alacsony nyomatékkal könnyüszerrel feljussunk.
elöbbinél szakad a lánc, utóbbinál meg a verejték;)
#15948
Írta 2007. január 28. - 02:05

A sebesség mindent megold.
#15949
Írta 2007. január 28. - 00:12

nem azert van 3x9 a bringadon, hogy minden emelkedon bedurranjon a combod, csak mert nincs kedved poccinteni egyet neadjisten kettot.
ha mar ottvannak azok a sebessegek, akkor hasznalni kellene oket, kulonben foloslegesen cipeled a sulyt.
plusz ez mar surolja a nem rendeltetesszeru hasznalat kategoriat imo. es ilyen alapon nem csak a sram lancot fogod 25meterenkent tepkedni, hanem akarmi mast is.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#15950
Írta 2007. január 27. - 23:06

Valeria külön kategória, s a láncát különben is szemmelvertük.


GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#15951
Írta 2007. január 27. - 21:58

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#15952
Írta 2007. január 27. - 21:55

#15953
Írta 2007. január 27. - 21:53

Most ez 4 különbözõ vagy ua 4x mez ha az utóbbi akkor lehet ,hogy már romlott volt
4 különbözõ
#15954
Írta 2007. január 27. - 21:37

És még jövök neked egy patent szemmel.
Ááááá, nem azért mondtam...

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#15955
Írta 2007. január 27. - 21:17

Csak "ész nélkül" röpködött itt mindenféle szám az elõzõ oldalakon.
Felhasználtam az általánosban tanult fizika egy részét.
Épp ezen derûltem kicsit:
Öveges prof and Dr Sas Elemér: Figyelem! Zárom az áramkört stb..
Most ez 4 különbözõ vagy ua 4x mez ha az utóbbi akkor lehet ,hogy már romlott volt
#15956
Írta 2007. január 27. - 21:17

És még jövök neked egy patent szemmel.

#15957
Írta 2007. január 27. - 21:09

Csak "ész nélkül" röpködött itt mindenféle szám az elõzõ oldalakon.
Felhasználtam az általánosban tanult fizika egy részét.
A láncokat sem minõsíteném.
(Bár megjegyzem, hogy Mélyen Tiszelt Valéria Victrix Fõmoderátor barátom, egy alkalommal 3 helyen szaggatta el a vadi új SRAM láncát egyszerre, a maga 75 kilójával.)
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#15958
Írta 2007. január 27. - 21:00

Az én tapim meg az ,hogy (ox m mx ) körülmenyek között az úgy izomból
eltépett lánc elég ritka én kb 1 et láttam azt is egy ss gépen.
Az összes többi ami akkor ájult el amikor a polgár elõttem ment igen dúrva
váltáshiba elõzte meg !!
Szerintem a lancszakadások nagyrészének ez van a hátterében.
#15959
Írta 2007. január 27. - 20:35

A sebesség mindent megold.
#15960
Írta 2007. január 27. - 19:33

Tehát a 200 kilónyi hajtásból a láncra nézve normál XT hajtómû esetén
(45 mm/ 65 mm / 90 mm, 175 mm-es hajtókar)
770kg / 538 kg /388 kg erõ jut a klf. elsõ fokozatokban.
Azért ez nem kevés.
(Csak azért, mert röpködtek itt a klf. számok...)
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."