Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#1421
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
A piros Dx fék nagyon király...az xt váltó is etalon...de a többi...Kár ezt a vázat erre használni. Ja....és ezt kishercegtől is kérdezem. Vajon miért nem raktak rá gyárilag csomagtartó/sárvédő szemet?
  • Vejne likes this

#1422
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

verti, ne nézz oda! ACHTUNG, ACHTUNG!  sárvédő-ALERT!!!! :D :D :D

 

furán mutat ez a hajtómű, megérdemelne egy jobbat/szebbet.

 

 


  • Vejne likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1423
laczie

laczie

    fórumtag

  • fórumtag
  • 120 posts
  • LocationBudapest

Ezeket örökölte a Magellan

11-28-as sor

XT 8-as hátsó váltó

24-34-42-es hajtómű 170-es karral

STX RC átdóbó maradt.

Eddig elég jónak tűnik ez a kombó, de a km-ek majd eldöntik... :)

IMG_5902_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_5903_www.kepfeltoltes.hu_.jpg



#1424
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

sok mulik a bringa felhasznalasan... pl a varosi ss bringan nem hulyeseg a 170es, konnyebb porgetni magas fordulaton, amit nagyobb valoszinuseggel hasznalsz, mint az alacsonyt. a cx bringamon 172.5os van, terepre inkabb 175os preferalnam, aszfalton viszont nem. jo ez :)

 

montira min 175oset tennek.



#1425
laczie

laczie

    fórumtag

  • fórumtag
  • 120 posts
  • LocationBudapest

Már úton van rá a 170 es kar, meg pár újítás és egyúttal egy másik bringát is bevontam a cserélgetős tuningba.

 

Verti: tökéletesen emlékszel :) főleg ezért indult el ez a mizéria, mert már elég szeszélyes volt a váltás vele

 

 



#1426
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 posts

Sok hasznos es okos dolgot irtatok. Pont ahogy remeltem. :) koszonom

Lassan tisztulnak az elkepzelesek. Az a helyzet hogy mas gepen is akad tuningolni valo igy azt mar nem is vonom a kerdeseimbe mert kitiltasra kerulok. :)
Most csak azt kerdeznem meg, hogy ha eddig 175 os karokat hasznaltam minden bringan, es kenyelmesnek mondhatom. A 170 es mennyi valtozast hozna a tekeresben a 182 cm hez kepest?( 175 ot terveznek, de most adodott egy szinte ingyenes megoldas 170 essel) Ez menne a Magellanba varosi munkasbringaba.


Megmondom őszintén, én nem vettem észre semmit a 170-esre váltással (szintén az volt olcsón). De nem is megyek tízezer kilométereket.

#1427
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Sok hasznos es okos dolgot irtatok. Pont ahogy remeltem. :) koszonom

Lassan tisztulnak az elkepzelesek. Az a helyzet hogy mas gepen is akad tuningolni valo igy azt mar nem is vonom a kerdeseimbe mert kitiltasra kerulok. :)
Most csak azt kerdeznem meg, hogy ha eddig 175 os karokat hasznaltam minden bringan, es kenyelmesnek mondhatom. A 170 es mennyi valtozast hozna a tekeresben a 182 cm hez kepest?( 175 ot terveznek, de most adodott egy szinte ingyenes megoldas 170 essel) Ez menne a Magellanba varosi munkasbringaba.

 

sosem próbáltam montin 175-től eltérőt, vagy csak nem vettem észre (a rövid országútis pályafutásom alatt nem éreztem zavarónak a rövidebb kart, de az talán 172,5mm volt). :) szóval azt hiszem, ez leginkább egyéntől függő dolog, hogy észreveszed, zavar-e? ha szinte ingyen tudod kipróbálni, sokat nem veszíthetsz. :)


Edited by Kisherceg, 2016. April 11. - 10:04.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1428
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Ez alkati kérdés....én 183 cm körül vagyok hosszú karokkal lábakkal, de én rüheltem a 170-es kart. Ég és föld a 175-ös. Viszont ha ingyen vqn akkor próbáld ki...

#1429
laczie

laczie

    fórumtag

  • fórumtag
  • 120 posts
  • LocationBudapest
Sok hasznos es okos dolgot irtatok. Pont ahogy remeltem. :) koszonom

Lassan tisztulnak az elkepzelesek. Az a helyzet hogy mas gepen is akad tuningolni valo igy azt mar nem is vonom a kerdeseimbe mert kitiltasra kerulok. :)
Most csak azt kerdeznem meg, hogy ha eddig 175 os karokat hasznaltam minden bringan, es kenyelmesnek mondhatom. A 170 es mennyi valtozast hozna a tekeresben a 182 cm hez kepest?( 175 ot terveznek, de most adodott egy szinte ingyenes megoldas 170 essel) Ez menne a Magellanba varosi munkasbringaba.

#1430
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ne mar. Ez biztos? En ezt a shimano monti fogsorai, illetve kazettaira ertettem. Me'g, ha nagyon nem is hangsulyoztam ki.

Tavaly mikor megjelent az M8000-es XT, mindenhol azt irtak, hogy milyen jo, hogy nem kell uj kazettatest, mert ugyanolyan szeles es csak 11-es a legkisebb lanckerek, igy ramegy a korabbiakra. Nem ugy, mint a Sram 11-es fogsorainal. Persze nem probaltam ki, talan ha nagyon elkoptatnam a mostani 10-es rendszerem.

A shimano monti sor rámegy, de az országúti nem.


  • Vejne likes this


A sebesség mindent megold.

 


#1431
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

de létezik natív 8s kar is:

 

http://www.xxcycle.c...8-38-28,,en.php

 

pl. ez, vagy

 

ez

 

http://www.xxcycle.c...0-8-9-v,,en.php

 

de tányért is kaphatsz a régi stx-rc-re. :)

 

kisherceg: Köszi szépen. a fent linkelt webshopot nézegettem, mert nagyon sok variációjuk van 135-ös külső tányérra, pl. 20 euróért már 51-est tudnék venni (posta 8eur) nagyon jó a szűrője a boltnak.

 

Köszönöm ismételten. 51-esnél kb. 3.9% -al lenne könnyebb hajtani, ami majdnem egy fog különbség hátul, míg 50-esnél kereken 6, ami picit több, mint hátul 1 fogszám különbség. : ) 

 

persze megoldotta volna a problémámat, ha az okosabbra (boltos) hallgatva 14-25-ös sort veszek év elején, de most már mindegy. :9 Ki sem alakult volna a probléma. :)


Edited by Vejne, 2016. April 10. - 06:34.


#1432
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

A 11-es már nem jó, szélesebb, mint a többi.

Ne mar. Ez biztos? En ezt a shimano monti fogsorai, illetve kazettaira ertettem. Me'g, ha nagyon nem is hangsulyoztam ki.

Tavaly mikor megjelent az M8000-es XT, mindenhol azt irtak, hogy milyen jo, hogy nem kell uj kazettatest, mert ugyanolyan szeles es csak 11-es a legkisebb lanckerek, igy ramegy a korabbiakra. Nem ugy, mint a Sram 11-es fogsorainal. Persze nem probaltam ki, talan ha nagyon elkoptatnam a mostani 10-es rendszerem.

Edited by blash, 2016. April 10. - 01:34.


#1433
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

A nyolcas kazetta test pont ugyanolyan szeles, mint a 9-es, 10-es vagy a 11-es. A 7-essel nem lett volna ilyen szerencsed, mert az keskenyebb.

Valami 10-es rendszert tennek ra, amihez van shadow plus hatso valto. Tetszik, hogy feszesebb a lanc.

A 11-es már nem jó, szélesebb, mint a többi.

 

Igen, egy 8 as rendszerem van. 8as váltókarral, amit írtam, hogy nem szeretnék cserélni, mert nem érzem szükségét, valamint nem költenék annyit rá. Azt hittem ez kiderült. :)

STX RC minden eleme.

Mint közben kiderült a 9 es sor nem fér már fel, így marad a 8 as, jobban nem nyúlok zsebbe és nem cserélem le szinte minden alkatrészét egy ilyen célra használt (főként városi munkába járás) bringának.

 

Szóval, szeretném lecserélni a hajtóművet, amit eddig úgy láttam olcsóbban hozok ki 3 as tányérral integrált csapággyal, mint 1, vagy 2- essel.

Átdobóból van egy   új DEORE FD-M511 (elméletileg 9 eshez)

Hátsóváltó LX RD-T661 (elméletileg 9 eshez)

Cserélném a jelenleg 8 as soromat (11-30) , feltehetően 8 asra

plusz lánc

Maradnának a régi váltókarok... 

A 9-es váltók gond nélkül fognak menni a 8-as rendszerben. A 10-es hajtómű is működik 8-as lánccal, viszont keresztbeváltáskor súrolni fogja a lánc a nagyobb tányér szélét.



A sebesség mindent megold.

 


#1434
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Vejne, 42 helyett nekem a 44 sok volt. szerintem vedd az  50-est. vagy az 51-est. igazából neked kell tudnod, érezned.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1435
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Keressél az apróban egy komplett hajtóművet vagy a meglévőre tányérokat. Ha jól emlékszem akkor ezen a bringán repedt a hátsó váltó. Azzal is teli az apró.  Vegyél egy új sort, láncot.  Nyolcas rendszer atom biztos és tartós ha pucolod rendesen. A maradék pénzt pedig elteszed..

 

pl.:

 

http://bolha.testbik...php?clid=242298


  • Vejne and laczie like this

#1436
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Igen, egy 8-as rendszerem van. 8-as váltókarral, amit írtam, hogy nem szeretnék cserélni, mert nem érzem szükségét, valamint nem költenék annyit rá. Azt hittem ez kiderült. :)
STX RC minden eleme.
Mint közben kiderült a 9-es sor nem fér már fel, így marad a 8-as


A nyolcas kazetta test pont ugyanolyan szeles, mint a 9-es, 10-es vagy a 11-es. A 7-essel nem lett volna ilyen szerencsed, mert az keskenyebb.

Valami 10-es rendszert tennek ra, amihez van shadow plus hatso valto. Tetszik, hogy feszesebb a lanc.
  • Vejne likes this

#1437
P3000

P3000

    fórumtag

  • fórumtag
  • 71 posts

A 10 es hajtóművet már kizártam, de a szerelő nálunk azt mondta , hogy az új váltóim nem okoznak gondot a 8 as sorral közösen.
Elhiszem nektek is az eddig leírtakat , pl. marton- ét , de valahogy olcsón szeretném megúszni, és valahogy döntenem is kell. Erre a projektre nincs nagy keretem.
Idén még tervben van egy jobb bringa vásárlása, ahol már szívesebben áldozok majd, mert nemesebb a cél... :)

Szerintem az olcsóbb 10 ezer alatti Shimano/Sunrace/Suntour hajtóművek (ebike.hu-n rákereshetsz) biztos jók 7-8 sebességes rendszerekhez. Most fejből nem vágom, de pl. a Tourney nem hiszem, hogy már 9-es lenne. Le is van írva az ajánlott tengelyhossz, de ha boltba viszed ott biztos jól rakják össze, ha nem jó a jelenlegi (gondolom) négyszögtengelyes monoblokk. Városi ütöm-vágom bringára, főleg hogy szeretnéd olcsón megúszni, nem érdemes 30 rugóért hajtóművet venni.

Edited by P3000, 2016. April 09. - 16:14.


#1438
laczie

laczie

    fórumtag

  • fórumtag
  • 120 posts
  • LocationBudapest

A 10 es hajtóművet már kizártam, de a szerelő nálunk azt mondta , hogy az új váltóim nem okoznak gondot a 8 as sorral közösen. 

Elhiszem nektek is az eddig leírtakat , pl. marton- ét , de valahogy olcsón szeretném megúszni, és valahogy döntenem is kell. Erre a projektre nincs nagy keretem.

Idén még tervben van egy jobb bringa vásárlása, ahol már szívesebben áldozok majd, mert nemesebb a cél... :)



#1439
laczie

laczie

    fórumtag

  • fórumtag
  • 120 posts
  • LocationBudapest

8-as váltókarod van? Mert ezt eddig nem mondtad sehol. Légyszi írd le a rendszer minden elemét.

Igen, egy 8 as rendszerem van. 8as váltókarral, amit írtam, hogy nem szeretnék cserélni, mert nem érzem szükségét, valamint nem költenék annyit rá. Azt hittem ez kiderült. :)

STX RC minden eleme.

Mint közben kiderült a 9 es sor nem fér már fel, így marad a 8 as, jobban nem nyúlok zsebbe és nem cserélem le szinte minden alkatrészét egy ilyen célra használt (főként városi munkába járás) bringának.

 

Szóval, szeretném lecserélni a hajtóművet, amit eddig úgy láttam olcsóbban hozok ki 3 as tányérral integrált csapággyal, mint 1, vagy 2- essel.

Átdobóból van egy   új DEORE FD-M511 (elméletileg 9 eshez)

Hátsóváltó LX RD-T661 (elméletileg 9 eshez)

Cserélném a jelenleg 8 as soromat (11-30) , feltehetően 8 asra

plusz lánc

Maradnának a régi váltókarok... 


Edited by laczie, 2016. April 09. - 15:42.


#1440
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Én szeretek meghagyni mindig egy kiskaput, hogy többfunkciós legyen a szerkezet, ha változnának a körülmények. Még nem volt szerencsém egyest tesztelni... :( Ettől függetlenül nem zárkózom el, sőt érdekel a dolog. Neked milyen áttételeid vannak?

Reménytelen a 8 as sorhoz a 9 es váltókat használni, ha már hever nálam egy? Én bízom benne, hogy ez azért nem olyan nagy eltérés, de baromira nem vágom... Le kéne cserélni a váltókart és nyomjam 9 -essel? Nem áll szándékomban, de ha úgy megbízhatóbb és egyszerűbb a beszerzése az alkatrészeknek akkor meggondolom. 

Hol és hogyan keressek 8 ashoz való hajtóművet és miként szűrjem 1, vagy 2 tányérosnál a keresést? Szinte csak 10- eseket találtam.

Nem használtat szeretnék, hacsak nem tud valaki szinte ujjat megbízható helyről. :)

8-as váltókarod van? Mert ezt eddig nem mondtad sehol. Légyszi írd le a rendszer minden elemét.



A sebesség mindent megold.