Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#14241
andrew_m

andrew_m

    vendég

  • fórumtag
  • 198 hozzászólás
így a tapasztalatok alapján picit megkönnyebbültem hogy mégis shimano láncot és sort választottam. ugyanis sokáig a sram cuccok voltak kiszemelve, de aztán az utolsó pillanatban mégis shimano lett belõle. szal akkor jól döntöttem.:D:D

#14242
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

"Miért?"
"Csak úgy!"


Akkor kicsit szidom a SRAM-ot, hiszen (az edzõgépen) mégiscsak SRAM felhasználó vagyok.

-A patentezsmeket fogóval kell szétimádkozni, feszegetéssel és csavarhúzós ráncigálással - ha már izomból nyomod, úgy össze tud feszülni, hogy a versenyt bukhatod az összeszoruló szemek miatt - ezért a SRAM Gold Connector-t élbõl kukázom (csak pótszemnek viszem) és helyette más gyártó patentszemét használom, SRAM láncban is.
-A láncszemek elgörbülnek.
-A láncszemek tök hamar összeszorulnak (kb 500 km-enként lesz 2-3 szorult csap, amin már akad a váltógörgõ).
-A SRAM fogsor elgörbül a keresztváltástól - miért váltok keresztbe? Csak. Mert szeretek izomból menni, s nem fogok minden kis pöcs dombocskán visszapakolni középtányérra. Az edzõgépemen ezt nem is lehet. Nincs közép (és kis-) tányér.
-A SRAM soron a fogak felületkeménysége nem létezõ fogalom, új sor, új lánc, s kb 100 km után elkenem a fogak csúcsát. Azaz kis kiálló sorja lesz az oldalán és a tetején, amin frankón megakad/megugrik a lánc. Ezt reszelgethetem addig, amíg el nem kopik annyira, hogy már ne következzen ez be.

Miért SRAM akkor? Mert olcsó(bb). Ez az egyetlen elõnye. De amennyi a nyûg vele, a következõ szett, szinte kizárt, hogy SRAM lesz.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#14243
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Miért gyártanak két fajta (gs, sgs) hátsó váltókat a simanóék? Csak van valami oka.


Az sgs váltók kapacitása nagyobb, vagyis nagyobb lehet az összes fogkülönbség összeadva elõl+hátul. Az XT-nél konkrétan sgs:45, gs:33.
A hosszabb kanál nagyobb hátrahajlást tesz lehetõvé, ezáltal több láncot tud "elnyelni" innen a nagyobb kapacitás.

#14244
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
Nem, hiszen értelmes magyarázatot adtál rá.
Hanem mikor ez a magyarázat nem jön össze :)

"Miért?"
"Csak úgy!"

#14245
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

látom még mindig nem menõ :)

hiába, fránya divatok.

szarok a divatra, csak szeretem mindenbõl a legjobbat az ésszerûség határain belûl :)

ha nekem címezted
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14246
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
látom még mindig nem menõ :)

hiába, fránya divatok.

#14247
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Tigrincs csak nem Shimanos leszel...::D

váltóban karban nem
sorban xtr /márcsak az elvileg létezõ 12-34 miatt is/
láncban 3. gyártó vagy xtr
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14248
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
Tigrincs csak nem Shimanos leszel...::D

#14249
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Olvastam odaát a "kenceficés" topikban, hogy tigger azt írta: idéntõl nem ajánlott Sram sort+láncot venni!

Ezt kifejtené valaki, hogy mi is lett a Sram cuccokkal, én bennem még az él, hogy ha lánc akkor Sram sõt fogaskoszorú is! idéntõl Kínában gyártanak vagy szarabb ötvözetbõl vagy vmi más?

szimplán kb fele annyit bírnak mint rég, ahhoz képest drágultak is......és megbízható info, nem a fogas parkolójában hallottam :)
és nem csak az olcsók
de pl a piros fogas sor meg másfélszer annyiba kerül mint az xt, súlyban grammra ugyanannyi, talán bír ugyanannyit , akkor azon kívûl hogy szép nem sok érv szól mellette
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#14250
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
mintha az olcsóbb ( középkategória) mutatna némi gyengülést...

#14251
Iceshark

Iceshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.036 hozzászólás
Olvastam odaát a "kenceficés" topikban, hogy tigger azt írta: idéntõl nem ajánlott Sram sort+láncot venni!

Ezt kifejtené valaki, hogy mi is lett a Sram cuccokkal, én bennem még az él, hogy ha lánc akkor Sram sõt fogaskoszorú is! idéntõl Kínában gyártanak vagy szarabb ötvözetbõl vagy vmi más?

"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"

hegyi kecske ; zõdcség ; városi vadász

a bringaszállító


#14252
geelee

geelee

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
A gyári LX hátsó váltót lecseréltettem egy XT-sre az új biciklimen. De az XT-s váltó nem ugyanaz a típus mint az LX típusa volt.
Az új Xt-s váltón közelebb van a két fogaskerék egymáshoz.
Azt hiszem sgs helyett gs vagy fordítva raktak bele. Úgy tudom így nagyobb lett a láncfeszesség.

Miért gyártanak két fajta (gs, sgs) hátsó váltókat a simanóék? Csak van valami oka.
Nem fog gondokat okozni, ez a más feszességû, kissebb váltó?
Nem csesz majd el hosszú távon valamit?

A hajtómû egy shimano M442.

#14253
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

link javítás: http://www.ridebike....-tengelyes/2629


Kell hozzá egy ilyesmi a hajtókar leszedéshez, van ?
http://www.ridebike....0005119_001.jpg
Aztán a monoblokk kiszedéshez:
http://www.ridebike....0000579_001.jpg

#14254
g'bor

g'bor

    vendég

  • fórumtag
  • 173 hozzászólás
link javítás: http://www.ridebike....-tengelyes/2629

#14255
g'bor

g'bor

    vendég

  • fórumtag
  • 173 hozzászólás

Sztem ez is volt már sokszor, de:
1. Biztos a kcs? Esetleg a pedált is érdemes megnézni.
2. Ha kcs akkor: vedd le a hajtókarokat és vedd ki a monot is. MINDEN érintkezõ felületet (négyszögkúpok, hajtókar furata, a vázban és a monoban is a menetek, pedálmenetek) tisztíts meg makulátlanul - fõleg por és egyéb szemcsék ne maradjanak.
3. Rakd össze újra az egészet és húzz össze mindent faszán - Figyelj a menetekre!
4. Ha nincs szervi baja akkor jól kell mûködnie.
5. Ha továbbra is recseg akkor, vagy a négyszög furat van elnyalódva a karban és kuka, vagy a monoban haltak meg a csapik, bár akkor val kicsit szorulna meg darabosan forogna.
Jó szerelgetést és ajánlom a keresés funkciót! :)


1. biztos h nem a pedál
2.neki is álltam de nem igazán vágom :$ , kitekertem a hajtókaron lévõ csavarokat és a fogaskeréken lévõket de nem tudom hogyan tovább :$:(
egyébként ilyenrõl lenne szó: http://www.ridebike....-tengelyes/2629

Köszönöm szépen

#14256
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás

Lehet itthon ISIS monoblokkhoz külön csapágyat kapni?
Összes csapágyboltban azt mondták, hogy nem tudnak adni.
(belsõ átmérõ 21.5mm kölsõ 31mm)


csapágyboltba nem tartom valoszinünek hogy lehetne ilyet kapni...
esetleg probálkozz bicajboltokba hátha valahol van egy bontott cuccbol ilyen csapágy.

#14257
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

Üdv.
Segítséget szeretnék kérni, mert recseg a középcsapágy bringámon. Mit tegyek? Visszavittük egyszer szervizbe és meghúzták állítólag egy csavart, de második nap már újra visszajött. Próbáltam jobban meghúzni a hajtókar csavarját, de nem nagyon lehet. Tekeréskor leginkább akkor recseg amikor ballal taposok egy erõsebbet (fõként kiálláskor). Négyszögtengelyes.
Segítsetek!
Kössz


Megpróbálhatsz adni egy kis zsírt a monoblokk menetére, majd úgy visszacsavarni.

#14258
ltsoma

ltsoma

    vendég

  • fórumtag
  • 85 hozzászólás
Lehet itthon ISIS monoblokkhoz külön csapágyat kapni?
Összes csapágyboltban azt mondták, hogy nem tudnak adni.
(belsõ átmérõ 21.5mm kölsõ 31mm)

#14259
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.354 hozzászólás
Ja, a pedál is szokott. De akármi lehet. A váz faszán vezeti a hangot.:)

#14260
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 hozzászólás

Üdv.
Segítséget szeretnék kérni, mert recseg a középcsapágy bringámon. Mit tegyek? Visszavittük egyszer szervizbe és meghúzták állítólag egy csavart, de második nap már újra visszajött. Próbáltam jobban meghúzni a hajtókar csavarját, de nem nagyon lehet. Tekeréskor leginkább akkor recseg amikor ballal taposok egy erõsebbet (fõként kiálláskor). Négyszögtengelyes.
Segítsetek!
Kössz


Sztem ez is volt már sokszor, de:
1. Biztos a kcs? Esetleg a pedált is érdemes megnézni.
2. Ha kcs akkor: vedd le a hajtókarokat és vedd ki a monot is. MINDEN érintkezõ felületet (négyszögkúpok, hajtókar furata, a vázban és a monoban is a menetek, pedálmenetek) tisztíts meg makulátlanul - fõleg por és egyéb szemcsék ne maradjanak.
3. Rakd össze újra az egészet és húzz össze mindent faszán - Figyelj a menetekre!
4. Ha nincs szervi baja akkor jól kell mûködnie.
5. Ha továbbra is recseg akkor, vagy a négyszög furat van elnyalódva a karban és kuka, vagy a monoban haltak meg a csapik, bár akkor val kicsit szorulna meg darabosan forogna.
Jó szerelgetést és ajánlom a keresés funkciót! :)