Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#14241
Posted 2007. August 18. - 20:29
#14242
Posted 2007. August 18. - 20:14
"Miért?"
"Csak úgy!"
Akkor kicsit szidom a SRAM-ot, hiszen (az edzõgépen) mégiscsak SRAM felhasználó vagyok.
-A patentezsmeket fogóval kell szétimádkozni, feszegetéssel és csavarhúzós ráncigálással - ha már izomból nyomod, úgy össze tud feszülni, hogy a versenyt bukhatod az összeszoruló szemek miatt - ezért a SRAM Gold Connector-t élbõl kukázom (csak pótszemnek viszem) és helyette más gyártó patentszemét használom, SRAM láncban is.
-A láncszemek elgörbülnek.
-A láncszemek tök hamar összeszorulnak (kb 500 km-enként lesz 2-3 szorult csap, amin már akad a váltógörgõ).
-A SRAM fogsor elgörbül a keresztváltástól - miért váltok keresztbe? Csak. Mert szeretek izomból menni, s nem fogok minden kis pöcs dombocskán visszapakolni középtányérra. Az edzõgépemen ezt nem is lehet. Nincs közép (és kis-) tányér.
-A SRAM soron a fogak felületkeménysége nem létezõ fogalom, új sor, új lánc, s kb 100 km után elkenem a fogak csúcsát. Azaz kis kiálló sorja lesz az oldalán és a tetején, amin frankón megakad/megugrik a lánc. Ezt reszelgethetem addig, amíg el nem kopik annyira, hogy már ne következzen ez be.
Miért SRAM akkor? Mert olcsó(bb). Ez az egyetlen elõnye. De amennyi a nyûg vele, a következõ szett, szinte kizárt, hogy SRAM lesz.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#14243
Posted 2007. August 18. - 17:16
Miért gyártanak két fajta (gs, sgs) hátsó váltókat a simanóék? Csak van valami oka.
Az sgs váltók kapacitása nagyobb, vagyis nagyobb lehet az összes fogkülönbség összeadva elõl+hátul. Az XT-nél konkrétan sgs:45, gs:33.
A hosszabb kanál nagyobb hátrahajlást tesz lehetõvé, ezáltal több láncot tud "elnyelni" innen a nagyobb kapacitás.
#14244
Posted 2007. August 18. - 13:46
Hanem mikor ez a magyarázat nem jön össze
"Miért?"
"Csak úgy!"
#14245
Posted 2007. August 18. - 13:43
szarok a divatra, csak szeretem mindenbõl a legjobbat az ésszerûség határain belûllátom még mindig nem menõ
hiába, fránya divatok.
ha nekem címezted
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#14246
Posted 2007. August 18. - 13:40
#14247
Posted 2007. August 18. - 13:27
váltóban karban nemTigrincs csak nem Shimanos leszel...:
sorban xtr /márcsak az elvileg létezõ 12-34 miatt is/
láncban 3. gyártó vagy xtr
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#14248
Posted 2007. August 18. - 13:14
#14249
Posted 2007. August 18. - 12:59
szimplán kb fele annyit bírnak mint rég, ahhoz képest drágultak is......és megbízható info, nem a fogas parkolójában hallottamOlvastam odaát a "kenceficés" topikban, hogy tigger azt írta: idéntõl nem ajánlott Sram sort+láncot venni!
Ezt kifejtené valaki, hogy mi is lett a Sram cuccokkal, én bennem még az él, hogy ha lánc akkor Sram sõt fogaskoszorú is! idéntõl Kínában gyártanak vagy szarabb ötvözetbõl vagy vmi más?
és nem csak az olcsók
de pl a piros fogas sor meg másfélszer annyiba kerül mint az xt, súlyban grammra ugyanannyi, talán bír ugyanannyit , akkor azon kívûl hogy szép nem sok érv szól mellette
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#14250
Posted 2007. August 18. - 12:07
#14251
Posted 2007. August 18. - 11:24
Ezt kifejtené valaki, hogy mi is lett a Sram cuccokkal, én bennem még az él, hogy ha lánc akkor Sram sõt fogaskoszorú is! idéntõl Kínában gyártanak vagy szarabb ötvözetbõl vagy vmi más?
"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"
#14252
Posted 2007. August 18. - 10:40
Az új Xt-s váltón közelebb van a két fogaskerék egymáshoz.
Azt hiszem sgs helyett gs vagy fordítva raktak bele. Úgy tudom így nagyobb lett a láncfeszesség.
Miért gyártanak két fajta (gs, sgs) hátsó váltókat a simanóék? Csak van valami oka.
Nem fog gondokat okozni, ez a más feszességû, kissebb váltó?
Nem csesz majd el hosszú távon valamit?
A hajtómû egy shimano M442.
#14253
Posted 2007. August 17. - 22:30
link javítás: http://www.ridebike....-tengelyes/2629
Kell hozzá egy ilyesmi a hajtókar leszedéshez, van ?
http://www.ridebike....0005119_001.jpg
Aztán a monoblokk kiszedéshez:
http://www.ridebike....0000579_001.jpg
#14254
Posted 2007. August 17. - 22:22
#14255
Posted 2007. August 17. - 22:20
Sztem ez is volt már sokszor, de:
1. Biztos a kcs? Esetleg a pedált is érdemes megnézni.
2. Ha kcs akkor: vedd le a hajtókarokat és vedd ki a monot is. MINDEN érintkezõ felületet (négyszögkúpok, hajtókar furata, a vázban és a monoban is a menetek, pedálmenetek) tisztíts meg makulátlanul - fõleg por és egyéb szemcsék ne maradjanak.
3. Rakd össze újra az egészet és húzz össze mindent faszán - Figyelj a menetekre!
4. Ha nincs szervi baja akkor jól kell mûködnie.
5. Ha továbbra is recseg akkor, vagy a négyszög furat van elnyalódva a karban és kuka, vagy a monoban haltak meg a csapik, bár akkor val kicsit szorulna meg darabosan forogna.
Jó szerelgetést és ajánlom a keresés funkciót!
1. biztos h nem a pedál
2.neki is álltam de nem igazán vágom :$ , kitekertem a hajtókaron lévõ csavarokat és a fogaskeréken lévõket de nem tudom hogyan tovább :$
egyébként ilyenrõl lenne szó: http://www.ridebike....-tengelyes/2629
Köszönöm szépen
#14256
Posted 2007. August 17. - 21:12
Lehet itthon ISIS monoblokkhoz külön csapágyat kapni?
Összes csapágyboltban azt mondták, hogy nem tudnak adni.
(belsõ átmérõ 21.5mm kölsõ 31mm)
csapágyboltba nem tartom valoszinünek hogy lehetne ilyet kapni...
esetleg probálkozz bicajboltokba hátha valahol van egy bontott cuccbol ilyen csapágy.
#14257
Posted 2007. August 17. - 21:07
Üdv.
Segítséget szeretnék kérni, mert recseg a középcsapágy bringámon. Mit tegyek? Visszavittük egyszer szervizbe és meghúzták állítólag egy csavart, de második nap már újra visszajött. Próbáltam jobban meghúzni a hajtókar csavarját, de nem nagyon lehet. Tekeréskor leginkább akkor recseg amikor ballal taposok egy erõsebbet (fõként kiálláskor). Négyszögtengelyes.
Segítsetek!
Kössz
Megpróbálhatsz adni egy kis zsírt a monoblokk menetére, majd úgy visszacsavarni.
#14258
Posted 2007. August 17. - 12:09
Összes csapágyboltban azt mondták, hogy nem tudnak adni.
(belsõ átmérõ 21.5mm kölsõ 31mm)
#14259
Posted 2007. August 17. - 12:07
#14260
Posted 2007. August 17. - 10:48
Üdv.
Segítséget szeretnék kérni, mert recseg a középcsapágy bringámon. Mit tegyek? Visszavittük egyszer szervizbe és meghúzták állítólag egy csavart, de második nap már újra visszajött. Próbáltam jobban meghúzni a hajtókar csavarját, de nem nagyon lehet. Tekeréskor leginkább akkor recseg amikor ballal taposok egy erõsebbet (fõként kiálláskor). Négyszögtengelyes.
Segítsetek!
Kössz
Sztem ez is volt már sokszor, de:
1. Biztos a kcs? Esetleg a pedált is érdemes megnézni.
2. Ha kcs akkor: vedd le a hajtókarokat és vedd ki a monot is. MINDEN érintkezõ felületet (négyszögkúpok, hajtókar furata, a vázban és a monoban is a menetek, pedálmenetek) tisztíts meg makulátlanul - fõleg por és egyéb szemcsék ne maradjanak.
3. Rakd össze újra az egészet és húzz össze mindent faszán - Figyelj a menetekre!
4. Ha nincs szervi baja akkor jól kell mûködnie.
5. Ha továbbra is recseg akkor, vagy a négyszög furat van elnyalódva a karban és kuka, vagy a monoban haltak meg a csapik, bár akkor val kicsit szorulna meg darabosan forogna.
Jó szerelgetést és ajánlom a keresés funkciót!