Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#1321
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

bizony, a nw nagykirályság! kb egy éve használom én is, először egy Intense Uzzi, most pedig egy SC Nomad nyergében, szintén zéró láncledobással.

 

Tiggernek: 32/36, 27,5 kerekekkel. nem egy pörgetős setup fölfelé :D

34-36 lesz az, 26 ossal, csak aszfaltra , hazai használatra

szóval pörgős lesz az :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1322
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

32t a2z narrow-wide tányért használok kb. 1.5 hónapja, 1500 km után egész szépen tartja magát. 11-40-es XT sorral használtam, a merev villás MTB-m ellenére, hogy a keményebb terepeken járok, 0, azaz zéró láncleesés. Tigger, jó a cucc és nagyon köszi! :)

 

 

bizony, a nw nagykirályság! kb egy éve használom én is, először egy Intense Uzzi, most pedig egy SC Nomad nyergében, szintén zéró láncledobással.

 

Tiggernek: 32/36, 27,5 kerekekkel. nem egy pörgetős setup fölfelé :D



#1323
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

A nagyobbik baj, hogy megvettem a pedált... :)

Most keresem, hogy a kabát vagy a gomb cseréje olcsóbb hosszú távon.

Sajnos ezekhez a hajtóművekhez nem értek, én a négyszögtengelyestől vagyok használható, márpedig ez nem olyan. A képen nem tudom mennyire látszik, de ilyen a bringa:

http://re-cycle.com/...=2&ImageID=6458

 

Kénytelen leszek megbontani, aztán meglátom, hogy a középrész esetleg mennyire kompatibilis a jelenlegi technikákkal.

A pedál az mindig jól jön tartalékban, ne bánd.
Vegyél inkább a hajtóműhöz újat, egyszerűbb. A képen valóban egy egy részes Z-hajtás van. Nagyon könnyen szerelhető, simán lehet, hogy egy tisztítás, zsírozás, új csapágygolyók (filléres tétel) kombóval megúszod a felújítást, gyerek BMX-ekben nem szoktak ezek annyira lestrapáltak lenni.

 

Crank Removal and Installation - One Piece - Youtube

One-piece cranks - Sheldon Brown

 

Ez a középcsapágy méret USA BB néven szokott futni általában, ha egy sima angolmenetes monoblokkot akarsz beletenni, ahhoz kell egy ilyen adapter. De szerintem nem érdemes cserélni.


  • mrteo likes this

#1324
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 posts

A nagyobbik baj, hogy megvettem a pedált... :)

Most keresem, hogy a kabát vagy a gomb cseréje olcsóbb hosszú távon.

Sajnos ezekhez a hajtóművekhez nem értek, én a négyszögtengelyestől vagyok használható, márpedig ez nem olyan. A képen nem tudom mennyire látszik, de ilyen a bringa:

http://re-cycle.com/...=2&ImageID=6458

 

Kénytelen leszek megbontani, aztán meglátom, hogy a középrész esetleg mennyire kompatibilis a jelenlegi technikákkal.


Edited by mrteo, 2016. June 10. - 13:50.


#1325
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

Semmi ilyen kókányolásra nincs szükség.

A régi amcsi bmx-eken, Z-hajtásos gyerekbringákon általában 1/2" x 20tpi menetű pedál van a szokásos 9/16" x 20tpi helyett.
Mérd le, hogy stimmel-e az először említett kisebb átmérőjű menet, aztán vegyél annak megfelelően pedált hozzá: például, tovább nem kerestem, biztos van nagyobb választék is.

 

A középrész megint egy újabb kérdés lehet, de amíg csak annyit tudunk róla, hogy "új", meg "régi", addig nincs értelme tanakodni róla.


Edited by stp1, 2016. June 08. - 13:45.


#1326
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 posts

Sziasztok, a lányomnak vettem egy régi Schwinn BMX-et.

Elkezdtem rendbe rakni, és akkor futottam bele abba a problémába, hogy a pedált nem tudom lecserélni, mert a hajtókar menetének átmérője kisebb mint az új pedálok csavarja.

Mit tudok tenni ilyenkor? Van aki felfúrja nagyobbra és vág bele menetet, vagy olcsóbb ha veszek egy új hajtóművet?

Persze akkor jön a következő kérdés, hogy kompatibilis-e az új középrész a régivel...



#1327
Mickey2

Mickey2

    vendég

  • fórumtag
  • 37 posts

Sziasztok!

A hétvégén vázat cseréltem a montimon és a következő problémába ütköztem. Az új vázzal, ha a lánc a kis fogaskeréken van hátul, akkor beszorul a vázhoz. Nagyon kicsi a hely most a fogaskerék és a váz között. Ezt a fokozatot így nem tudom használni. A régi vázzal nem volt gond. Megnézve más mtb-n lényegesen több hely van itt (persze más az agy is). Az a gyanúm, hogy agyat kell cserélnem.

 

American classic tárcsás hátsó agyat használok (sima 10/135 gyors záras), ha jól rémlik, akkor 2003 körüli kiadású. A fogsor 9-es deore, a lánc 9-es sram. Az jutott még eszembe, hogy ráteszek egy 10-es alátétet a tengelyre, de félek a tárcsafék ki fogja fordítani a kereket a papucsból, mivel nem lesz olyan erős a kapcsolat a váz és az agy tengelye között. Találkozott már valaki ilyennel? Agycsere helyett van esetleg más megoldás?



#1328
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

32t a2z narrow-wide tányért használok kb. 1.5 hónapja, 1500 km után egész szépen tartja magát. 11-40-es XT sorral használtam, a merev villás MTB-m ellenére, hogy a keményebb terepeken járok, 0, azaz zéró láncleesés. Tigger, jó a cucc és nagyon köszi! :)

 

uZUaQPieIo2gvCcAl-UyNAFI7FAFDmQ6QX7soc--



#1329
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

országúti hajtókarhelyzet:

 

http://forum.tour-ma...auf-evtl-Tausch

 

igen, 2014 óta hirdeti 55 euróért, itthon 18-19 alatt szökőévente látsz ilyen kart. És nem tudta eladni. Ellenben kompaktra szívesen cseréli.

 

És ez így megy jó ideje: kompakt kar 60-70 euróért elmegy semmi perc alatt. Sztenderdek meg sokszor 30-35 eurós nyomi árakon mennek...

 

Legmókásabb, mikor inga közben figyelem a népet, nagyon sokan 53-as tányéron izmoznak 40-es pedálfordulattal, meg olyan áttételes fixiket-ss-eket építenek, amivel én elindulni nem bírnék.

 

52-14 és társai. Simán otthagyom lakat nélkül a bolt előtt... Aztán, ha megjegyzem, hogy nem igazán egészséges, mindig én vagyok a hülye, és neki úgy kényelmes, nem szeret pörgetni, könnyebb sztrénelni a kvadokat. Egy ideig biztos.

 

Ezért is szoktam javasolni kezdőknek-beugróknak, hogy vegyenek serdülő sort, ha még nem bringáztak. Ott rá vannak kényszerítve a normális pedálfordulatra, s később, ha megerősödnek, vehetnek tisztességes sort (""). Főleg, mikor a cirka 20-30 kg föl'sleggel rendelkező, bringázni kezdő nép vesz bicajt, szoktam javasolni, hogy inkább forgasson, amíg természetes nem lesz neki. : )

de ez csak az én hülye nyavalyám, szerintem egészségesebb az ízületeknek és nagyobb kihívás a keringési rendszernek, nomeg kíméli a láncot-tányérokat is, jobb hajtástechnikát ad, meg öööö, aki szerint egy serdülő-ifi áttéttellel nem lehet tempósan közlekedni-ingázni-hétvégézni, az nézze meg, milyen átlagokat mennek az ifik. 

 

Persze a fentieket szigorúan a kezdő, testformálásra vágyó beugróknak szoktam javasolni.

 

Hozzáértőknek nem szoktam tanácsot adni, csak leírom a véleményem :D


  • j4ni likes this

#1330
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

nekem most pl egy 34es narrow tányér lesz 12-36 os 9es sorral. 26os cucc.

pont azé hogy szokja a porgetést a szervezet, így közel a 40hö  :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1331
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

A 44-es tányér helyett 48-ast + 11-essel induló fogsor helyett 12-essel indulót választva pont ugyanott lenne az áttétel tartomány teteje, ahol eddig volt. De a nagyobb méretek miatt a kopás kedvezőbb lehetne (ha a súly nem számít :-).


Na most erre megint csak ugyan azt tudom mondani amit már régebben is fejtegettem....ha jól emlékszem meg is sértődött az illető...fel kel ülni a bringárá...26-os kerék 48-12 aztán 90-és fordulattal tiporni...ez 45 km/h...nem fog menni tartósan, szerintem a nagy töbség síkon jóha eléri aztán tartja pár száz méterig és meghal...44-el ez 41km/h...42-vel 38 km/h...jó kondival ez már használható néha....40-es nagy tányérral pedig 36 km/h...a 44-es a lejtők miatt van fent, hogy ott ne pörgesd szétlefelé...régebben még talán 60-ast is tettek elvetemült dh bringákra...

Edited by verti, 2016. June 05. - 20:18.

  • j4ni and Vejne like this

#1332
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

ellenben a 48ashoz kell másik átdobó is , meg nem 100 hogy minden vázban elfér a láncvillánál a nagytál


  • j4ni and Vejne like this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1333
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

A 44-es tányér helyett 48-ast + 11-essel induló fogsor helyett 12-essel indulót választva pont ugyanott lenne az áttétel tartomány teteje, ahol eddig volt. De a nagyobb méretek miatt a kopás kedvezőbb lehetne (ha a súly nem számít :-).

írtam is lentebb, hogy hg50-ből van 13-25 és 14-25 is, utóbbihoz ferde vonzódás fűz, pszichés problémák miatt :D 


  • j4ni likes this

#1334
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 145 posts

26-os kerékhez nagy a 48-as szerintem...vagy a 36-oson szétpörgeti az agyát az ember vagy nyaszatol 48-ason....vagy keresztben darálja a tányért...

 

A 44-es tányér helyett 48-ast + 11-essel induló fogsor helyett 12-essel indulót választva pont ugyanott lenne az áttétel tartomány teteje, ahol eddig volt. De a nagyobb méretek miatt a kopás kedvezőbb lehetne (ha a súly nem számít :-).


  • j4ni likes this

#1335
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
26-os kerékhez nagy a 48-as szerintem...vagy a 36-oson szétpörgeti az agyát az ember vagy nyaszatol 48-ason....vagy keresztben darálja a tányért...
  • j4ni and Vejne like this

#1336
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

bocsánat a kérdésért, de trekkingesen 48-36-26 féle hajtás 13-25-tel nem jöhetne szóba?

a 12t lánckerékre nincs szükség városi viszonyok közt. hg50-ből van 13-25-ös sor, sőt, 14-25-ös is szerintem...

 

https://www.bike-com...mit-KSR-p40160/

 

acél minden tányér...

 

https://www.bike-com...9-9-fach-p3801/

 

https://www.bike-com...93-9-fach-p929/

 

szerk: azért gondoltam a nagyobb nagytányérra, mert nagyobb felületen fekszik fel a lánc, jobban eloszlik a terhelés.

 

Nemhiába mennek az 53-as outi nagytányérok néha 50-60 ezer km-eket :) 


Edited by Vejne, 2016. June 05. - 13:51.

  • j4ni likes this

#1337
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
40-es nagytányér országúti sorral a legjobb városba....

#1338
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Vegyél egy integrált Aliviot vagy egy négyszöges Acerát UN55-ös monoval. Takarítsd rendszeresen, nem úszod meg. Egyébként ha rendszeresen takarítja az ember akkor sokkal könnyebben, gyorsabban lejön a retek. Ha pedig leszarod az egészet, nem olyan drága egy nagytányér hozzá. Nem fogsz találni komolyabb hajtóművet acél nagytányérral csak olcsóbbat bili acélból ahogy azt írták. Valamint nagyobb tányér, rendes fordulat(nem nyaszatolás) egyenlő kisebb erőhatás és kevesebb kopás. Nem kell semmit újra feltalálnji, hebrákolni, gányolni. Emellett törekedni kell a homogén hajtásrendszerre, különben indul a szopóroller...nem vált rendesen, itt ott beleér stb... :)

az legalább jó nehéz acél tányérokkal van.(alivio) igaz vagy 40-30-22 vagy 48as trekking osztással van csak.

 

amúgy nem nagyon érdekelnek a grammok meg igazából nem is számít, csak mint érdekesség, simán kézben tartva érezhető volt a különbség mikor az alivio gyári tányérjait lecseréltem a 10-es deore alu táljaira.

 

alu kopásáról meg annyit hogy az előző 9es rendszremben olyan 8k volt, takarítva 3x volt (a 3. tavaly mikor beköltözött a szekrénybe), és még simán használható lenne.és sokat használom a nagytányért.


Edited by Bikertigger, 2016. June 05. - 11:31.

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1339
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Nincs.

 

van 39-es acél kistányérom campához :D

 

vagy ebayen rekord, normális kovácsolt alu 29 usd, szállítva, új

http://www.ebay.com/...MAAAOSwr7ZW4rII

 

Fuuuu, ezt már meg is vettem. Köszi <333 Kár, hogy az utolsó darab volt, mert többet is vettem volna :)


  • Vejne likes this

#1340
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Vegyél egy integrált Aliviot vagy egy négyszöges Acerát UN55-ös monoval. Takarítsd rendszeresen, nem úszod meg. Egyébként ha rendszeresen takarítja az ember akkor sokkal könnyebben, gyorsabban lejön a retek. Ha pedig leszarod az egészet, nem olyan drága egy nagytányér hozzá. Nem fogsz találni komolyabb hajtóművet acél nagytányérral csak olcsóbbat bili acélból ahogy azt írták. Valamint nagyobb tányér, rendes fordulat(nem nyaszatolás) egyenlő kisebb erőhatás és kevesebb kopás. Nem kell semmit újra feltalálni, hebrákolni, gányolni. Emellett törekedni kell a homogén hajtásrendszerre, különben indul a szopóroller...nem vált rendesen, itt ott beleér stb... :)