Sziasztok.
Az lenne. A kérdésem, hogy 3 tányéros rendszerhez lehet jol működő gőrgős láncfeszítőt kapni? Ha igen milyet, és hol keressem? Ha nem akkor milyen fajta van 3 tányéros rendszerhez?
bár nem görgős, de működik a bionicon c-guide terméke.
Sziasztok.
Az lenne. A kérdésem, hogy 3 tányéros rendszerhez lehet jol működő gőrgős láncfeszítőt kapni? Ha igen milyet, és hol keressem? Ha nem akkor milyen fajta van 3 tányéros rendszerhez?
bár nem görgős, de működik a bionicon c-guide terméke.
Sziasztok!
Van egy szerintem elég nagy problémám a hajtóművemmel. Egy integrált sram-ról van szó 2x10-es rendszerhez, GPX monoblokkal. Amikor először összeraktam, nem húztam meg rendesen a hajtókar csavarját, és lelazult, nem esett le, időben észrevettem, de biztos nem tett jót neki. Ez javítva lett, azóta ilyen gondom nincsen.
Viszont, a hajtás oldali csapágyfedél folyamatosan elcsúszik a fogaskerekek irányába. Ma indulás előtt is visszaerőszakoltam a helyére, majd kb 9km aszfalt, és 20 méter földút után észrevettem, hogy megint teljesen kicsúszott a szélére. Valaki találkozott már ilyen problémával? Ilyenkor ugyebár a por be tud menni a csapágyhoz, ami sehogy se egészséges neki.
Valami ötlet, hogy hogyan tudnám rávenni, hogy a helyén maradjon? Ha nem sikerül, akkor a nyár végére szerintem vehetek új monoblokkot bele.
Szia!
Én országúti belsőből vágtam egy gumigyűrűt oda,szintén ilyen gondom volt.Így folyamatosan tolta vissza a kupakot.
Megjegyzem "gyári" (webshopos)bringa volt.
Én keveseltem a spacert a csapágy és csapágyház között,később orvosoltam,szereztem spacereket.
Sziasztok!
Van egy szerintem elég nagy problémám a hajtóművemmel. Egy integrált sram-ról van szó 2x10-es rendszerhez, GPX monoblokkal. Amikor először összeraktam, nem húztam meg rendesen a hajtókar csavarját, és lelazult, nem esett le, időben észrevettem, de biztos nem tett jót neki. Ez javítva lett, azóta ilyen gondom nincsen.
Viszont, a hajtás oldali csapágyfedél folyamatosan elcsúszik a fogaskerekek irányába. Ma indulás előtt is visszaerőszakoltam a helyére, majd kb 9km aszfalt, és 20 méter földút után észrevettem, hogy megint teljesen kicsúszott a szélére. Valaki találkozott már ilyen problémával? Ilyenkor ugyebár a por be tud menni a csapágyhoz, ami sehogy se egészséges neki.
Valami ötlet, hogy hogyan tudnám rávenni, hogy a helyén maradjon? Ha nem sikerül, akkor a nyár végére szerintem vehetek új monoblokkot bele.
Edited by bardocz, 2016. June 24. - 21:17.
nekem vitte a 2009-es long shadox xt gond nélkül.
Edited by Bikertigger, 2016. June 22. - 15:12.
Elméletben nem, mert 34T jelölésű azaz 34 a legnagyobb sor amit elvisz azonban egy próbát tehetsz vele. Néha bejön.
Sziasztok!
Van valami régi hosszú kanalas XT váltóm, kb 2008-ban vehettem. Ez kompatibilis a 12-36-os HG400 sorral?
Sziasztok!
26-os monithoz milyen áttétel illik jobban
-(A)44-32-22 - (11-32)?
-(B)40-30-22 -(11-32) vagy esetleg (11-30)?
üdv
Ez a honlap segíthet belőni az áttételeket a tervezett sebesség és pedálfordulat függvényében. Egyébként én a kompakt (42-32-22) első és az országúti (12-23) hátsó sort szeretem, de ez inkább aszfaltra jó.
http://www.bikecalc....peed_at_cadence
Sziasztok!
26-os monithoz milyen áttétel illik jobban
-(A)44-32-22 - (11-32)?
-(B)40-30-22 -(11-32) vagy esetleg (11-30)?
üdv
Köszönöm a segítséget!
Majd 10 év után kezdem újra a bringázást, nem vagyok képben. Ha vágni kell, hát vágok.
Ha ugrálsz, akkor végképp vegyél belevalót. Alátéttel még a menet felfekvő felületét is csökkentenéd.
A tengely szükséges szélességét a hajtókarod típusa határozza meg. Gyártói oldalon, dokumentációban megtalálod, hogy melyik az ajánlott méret. Ha nem írják, akkor inkább menj be egy kellően nagy boltba és a keressétek meg a legkeskenyebbet, amivel még nem ér bele a hajtókar a láncvillába.
Tigger csak viccelt a szétvágással.
Azt az 5mm-t fogod elveszteni a bal oldali tengelycsonkon, ahol így már nem biztos, hogy fel tud feküdni a bal kar.
Nem véletlenül gyártották úgy ezeket, ahogy. Ha kókányolni akarsz, akkor kezdd 2,5-2,5mm-rel, aztán vagy működik vagy nem.
Nem feltétlen akarok kókányolni, sőt. Stabilan össze kéne rakni mert ugrálni is fogok vele. Szóval ha azt mondjátok, inkább vegyek újat, veszek. Csak honnan tudom, hogy mekkora kell?
http://ebike.hu/term...-csavar-nelkul/
szerk: stp1: közben leesett, hogy miért lesz -5 mm: az egyik fele fix.
Edited by Facs, 2016. June 19. - 16:16.
Azt az 5mm-t fogod elveszteni a bal oldali tengelycsonkon, ahol így már nem biztos, hogy fel tud feküdni a bal kar.
Nem véletlenül gyártották úgy ezeket, ahogy. Ha kókányolni akarsz, akkor kezdd 2,5-2,5mm-rel, aztán vagy működik vagy nem.
Elméletileg 5 mm alátét kell. Nem értem, miért nem lehet alátétezni?
lehet. csak előbb meg kell keresni középen a jelölést -általában rovátkolt felület - és a jelölések mentén ki kell vágni a felesleges 5 mm-t.
73mm-es Octalink monot nem tudsz 68mm-es vázba rakni. Ezeket még kétféle méretben gyártották, alátét nélkül.
Sziasztok!
Egy 73 mm-es csapágyházú vázból bontott monoblokkot szeretnék átrakni egy 68 mm-es csapágyházú vázba. A kérdésem az lenne, hogy az alátétezést hogy kell elosztani a két oldalon? Melyik oldalra hány mm alátét kerüljön?
szerk.: octalink rendszerről van szó
Edited by Facs, 2016. June 19. - 15:28.
Végre összeraktam az 1x10-es rendszerem, de nem bírok zöldágra vergődni vele. Elől egy régebbi octalink lx hajtómű, hátul egy új xt agyra fűzött kerék, slx sorral, sram 1031 lánccal, zee váltóval. Terhelés nélkül szépen fut, hátrafelé is. Azonban amint kicsit rendesebben rálépek a pedálra, megjelenik egy darálás, ropogás a rendszerben. Lábbal is érezhető, illetve a alul a lánc kis belengésén is látszik. Minden fokozatnál jelen van, de csak akkor ha odalépek neki. Ha épp csak szinten tartom a sebességet, akkor szépen fut. Visszafelé is tekerhetem mint az őrült, akkor is rendben van a rendszer, szóval nem arról van szó, hogy a váltó két fokozat közé van becsúszva. Bármi ötlet?
A pedál az mindig jól jön tartalékban, ne bánd.
Vegyél inkább a hajtóműhöz újat, egyszerűbb. A képen valóban egy egy részes Z-hajtás van. Nagyon könnyen szerelhető, simán lehet, hogy egy tisztítás, zsírozás, új csapágygolyók (filléres tétel) kombóval megúszod a felújítást, gyerek BMX-ekben nem szoktak ezek annyira lestrapáltak lenni.
Crank Removal and Installation - One Piece - Youtube
One-piece cranks - Sheldon Brown
Ez a középcsapágy méret USA BB néven szokott futni általában, ha egy sima angolmenetes monoblokkot akarsz beletenni, ahhoz kell egy ilyen adapter. De szerintem nem érdemes cserélni.
Köszönöm, ez nagyon részletes válasz volt.
Egyelőre teljesen szépen fut, felesleges megbontani, csak a lányomnak szerettem volna egy kicsit szépíteni rajta.
Én SPS pedállal közlekedek, sejtheted mennyire "jöhet jól" bármikor egy rózsaszín platform pedál
Ha véletlen belefutok egy USA monoblokkba majd elgondolkozom, de adaptert biztos nem ér venni.
köszi!