Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#12561
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Az az integrált Deore hajtómû teljesen jó lesz, 100 kilóhoz is.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#12562
Soggy

Soggy

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Sziasztok!

A következõ problémám lenne:
Van egy kissé leharcolt 2003-as Kona Nunu kerékpárom. 5 éve tulajdonképpen csak karbantartásra volt szükségég. Azonban mostanra megkoptak az alkatrészek, s sok minden (elsõsorban a hajtás) cserére szorul. A láncot lecseréltettem, a fogaskoszorút is (ezek pontos típusát nem ismerem, a láncon Shimano 9PSD bevésést találtam).

A "hajtómûvön" a középsõ fogaskerék roppant mód megkopott... és az egész szerkezet nem néz ki túl egészségesnek. Bár a szerelõ felhívta a figyelmem lánccserénél, hogy a fogaskereket is cserélni kellene, de én inkább a komplett hajtást kicserélném (eleget szolgált már). Sajnos ezen sem találok pontos típusjelzést, csak annyit van rápingálva, hogy Shimano (tudom nem vagyok egyszerû eset :)).

Kinéztem egy Shimano FC-M532L Deore hajtómûvet, árban nagyon kedvezõ csakhogy a "testbikeon" csúnyán lehúzzák.
Nem ugrálok a biciklivel (ahhoz már öreg vagyok), s "kiállva" sem szoktam tekerni. Ami probléma lehet, hogy közel 100Kg vagyok...
Szóval szerintetek mennyire problémás ez a hajtómû?

A válaszokat elõre is köszönöm!

#12563
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

de enduro forkseals-en ot a csapágy porvédõvel 15dolcsiért. az vagy 3000Ft.

Igen, csak egy dolgot felejtesz el: még 24,5$ jön rá postaköltségként.


#12564
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás

rosszul tudtad....

én is néztem csapágyboltban

4890ft volt ha jól emlékszem


de enduro forkseals-en ot a csapágy porvédõvel 15dolcsiért. az vagy 3000Ft.

#12565
hbeni

hbeni

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
lécci segítsetek a schwinn csepel magnum kerékpárba mien középtengely vagy monoblokk való USA BB vagy Spanyol BB

#12566
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
hát akkor remélem h jo sokáig fogja birni az xt középrészem 2 csapágya :)
elég az h a nova hátsó agyba vehetek 4 uj csapágyat mert a gyáriak már nem az igaziak :(

#12567
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
rosszul tudtad....

én is néztem csapágyboltban

4890ft volt ha jól emlékszem

#12568
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
:wtf: db ja 5000?

eddig ugy tudtam h 2000 körül kapni hozzá a csapágyak darabját...

#12569
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
annyiban helyesbitenék, hogy ki lehet ütni a csapágyat , lehet is bele venni ujat de darabja 5000 forint

szóval....

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#12570
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
Nem az a gond, hanem hogy egy zárt csapágy van benne - még ha ki is tekered, nem sokra mész vele.

persze a szerszám jól fog jönni késöbb, de a csapágyat nem fogod tudni rendbehozni.

#12571
Barnabás_CC

Barnabás_CC

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás
Igazság szerint arra a fogas szerszámra gondoltam, amivel a középrészt ki tudom tekerni a vázból. Csapágyleszedõ (kiszedõ) szerszám nélkül nem tudom kitisztítani a csapágyat?
Üdv. Barnabás

Colors Budapest Hostel


#12572
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
A szerszám árából veszel egy vadonat új középrészt.
http://www.endurofor....com/id114.html


#12573
Barnabás_CC

Barnabás_CC

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás
Sziasztok!

Crosskovácsi után a rengeteg sár miatt megadta magát az integrált tengelyes Lx-em bal oldali csapágya. Gyakorlatilag nem forog. A hajtókart kiszedtem, de a csapágyakat szerszám hiányában nem tudom kiszerelni a vázból. Hogyan tudom kitisztítani a csapágyat? Ha kell természetesen veszek hozzá megfelelõ szerszámot.

Köszi.
Üdv. Barnabás

Colors Budapest Hostel


#12574
_Brezo_

_Brezo_

    vendég

  • fórumtag
  • 221 hozzászólás

Hosszas agyalás után úgy döntöttem, hogy egy Truvativ Hussefelt hajtómûvet veszek egy Tr. Howitzer XR monoblokkal. Már be is szereltem, viszont van vele 1 kis apró problémám. Picit kotyog.

Többször is átnéztem a 'manual'-t, aszerint raktam....


Nálam is ugyan ez volt, kotyogott, csak 73as monoblokk házzal van ISCG láncterelõvel, így csak 1 db alátétet raktam a howitzer monoblokkhoz.
Zavart a kotyogás, idegesített, szétszedtem, nem értettem miért kotyog, újból összeraktam és most tökéletes! Hogy miért? Hát mert... legközelebb shimano integráltat veszek.
Gördülõ eszköz: HARDY1 TEAM '07
Wanted: HARDY1 '06

#12575
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Persze hogy jó....
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#12576
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Helyzetjelentés:
Acera hajtókar kilences lánccal elmegy simán, úgyhogy aki 8-ról 9-re átáll, elõtte próbálja rá a lánctányérra a 9s láncot, hátha jó.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#12577
Mew

Mew

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
üdv a klubban!

én is ilyen problémákkal szenvedtem...az a probléma,hogy a csapágy nem megy fel rendesen a tengelyen lévõ ütközöig,a hajtokart sem tudod így rendesen ráhúzni,és így csak a bordák lesznek elnyalva a tengelyen,meg a karon is....megoldás:a tengely egyik oldalára(mindegy melyik)rá kell ütni a csapágyat(finoman,könnyen rámegy,csak akkor nem,ha benne van a monoba és a hajtokarral akarod behuzni);amelyik oldalra ráraktad a csapágyat,arról az oldalról teszed be a mono házba,aztán a másik oldalról a csapágyat szintén rá kell ütni(több módszer is van)aztán jöhetnek a hajtókarok

u.i.:tegyél bele zsírt bõven,mert könnyen megázik/beázik

sok sikert!(ha nemmegy a dolog,gondolom úgy is írni fogsz ;) )

#12578
adrian.urgyan

adrian.urgyan

    vendég

  • fórumtag
  • 39 hozzászólás
Hosszas agyalás után úgy döntöttem, hogy egy Truvativ Hussefelt hajtómûvet veszek egy Tr. Howitzer XR monoblokkal. Már be is szereltem, viszont van vele 1 kis apró problémám. Picit kotyog.

Többször is átnéztem a 'manual'-t, aszerint raktam az alátéteket (2db - 1-1 a két oldalra, mert Shiftguide is van szerelve - 68mm csapágyház). A 'kupakokat' meghúztam rendesen, szerintem túl erõsen is (bár oldalirányba nem mozog a tengely). Egy GT Chucker aluvázról van szó, ha számít.

Szerintem én mindent jól csináltam, abból gondolom hogy igazából pofonegyszerû az egész, minden le van írva részletesen, és van már viszonylag nagy szerelési tapasztalatom (habár ISIS-t és Howitzer-t még sosem szereltem).

A hajtás és nem hajtás oldali kupakok jó helyen vannak. A tengely elvileg mindegy hogy van berakva. Fõleg a jobb oldali kotyog kicsit és az is csak függõleges irányba.

Segítsetek kérlek! :) Mit lehet ilyenkor tenni? Én szúrtam el valamit szerelés közben vagy elképzelhetõ hogy hibás? Vagy minden Howitzeres rendszer kotyog egy picit (ezt kétlem)?

Köszönöm elõre is!

#12579
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

Nem él sokáig? Tudsz jobbat ajánlani, vagy ezzel számolni kell, mint gyorsan kopó alkatrésszel?


Vegyél integrált Shimanot. Még az is megeshet, hogy olcsóbban jössz ki. LX, Hone, de a Deore is bírja a strapát. és nem kell gondolkodnod a láncvonalon, mert adnak hozzá alátéteket.

#12580
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
az újrafestés valószínûleg még annyira se lenne tartós mint a gyári. félévente festegetni nekem nem lenne kedvem. hagynám a francba.
vagy ha nagyon zavar, akkor igen polírozd le az egészet...