Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#11521
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Elmagyarázhatnád, milyen amikor váltás közben csattog a lánc...
Nekem akkor csattog, ha hozzácsapódik a láncvillához. Ez ellen én láncvillavédõt használok, nem olajat. ;)

A száraz és nedves olaj között az a különbség, hogy a nedves jobban gyûjti a koszt. Személy szerint én használt telóolajjal kenem a láncom télen is, nyáron is.

#11522
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 posts
Na má' vártam az ilyen beszólást. :)
A láncszerelés eddig új terület volt nekem, és én kimondottan maximalista vagyok, ezért igyexem odafigyelni minden részletre, hogy jól csináljam, ebbõl adódik, hogy akár hülyeséget is kérdezhetek/mondhatok.

A Bringabutikos csóka tényleg rendes fickó, de a nõ félrevezetett engem amikor azt állította, hogy nem lehet kapni Shimano Reinforced Connecting Pin-t. EZ TÉNY! PONT.

Ha új láncot nem olajozunk, akkor áruld el nekem légyszi, hogy mi a fenéért csattog annyira váltáskor?

A nedves/száraz láncolajról semmilyen boltos nem gyõzködött, a webes árlistákon olvastam róluk a leírást, gondolom csak nem véletlenül fejlesztették ki a két külön olajfélét. Vagy te azt állítod, hogy az átverés, és teljesen ugyan az van mind a kettõben?

Bemutatni most már én is tudnám kb egy hozzászólásnyi idõ alatt, de azt azért kötve hiszem, hogy az elsõ lánccseréd neked is olyan könnyen és gyorsan ment mint pl most menne.

Azért mert valaki még kezdõ valamiben, nem kell hülyének nézni. Valahol mindent el kell kezdeni.

#11523
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts
Fenyo1!

Te tudsz már bringázni is vagy még csak a lánccserét tanulod ?:)
Belátom, hogy irgalmatlan nagy ugrás Acera-kmc szint után egy XTR de azért ne kezd már el feltalálni újra a láncszerelést, lécci ! Köszi.
Akkkó összefoglalom:
-A BringaButikos csóka (István egyébként) a legrendesebb boltos, akit ismerek.
-Új láncot nem olajozunk !
-Sram patentszem a világ legjobb találmánya. Egyszerû, gyors, erõs.
-Ha szeretsz szarakodni a Shimanó csapjával, az a te bajod. Ha 1x kipróbálod a Sram cuccot, leszoksz róla.
-Nedves olaj, száraz olaj..(aranyos vagy. Látom magam elött a jelenetet, mikor a boltos meggyõz, hogy most neked Svájci, nedves olajat kell venned :-)
-Bármikor megmutatom neked élõben, hogy kell láncot cserélni. Kb. annyi ideig tart, mint ezt a hozzászólást végolvasni. Közben kérdezhetsz is, örömmel válaszolok. De ezt látnod kell 1x, mert csak fórumot olvasva nem fogod megtanulni.

Õszinte, baráti üdvözlettel,
Marci
Marci

#11524
penczbike

penczbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 281 posts
Versenyen, vagy útközben is hasznos a patentszem, ha elszakad a lánc valamiért, vagy leesik, beszorul, stb, akkor a bicajon kívül kényelmesen össze lehet rakni, kivenni a hibás szemeket, stb, és kényelmesen visszarakom a patentszemmel, nem kell szenvedni a bringán...

Új láncra én sem raknék semmit, belül biztos maradt kenõanyag, kívülrõl nem is kell igazán anyag rá, és egy darabig elég szokott lenni a gyári kenõanyag.

#11525
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 posts

Sokkal egyszerûbb és megbízhatóbb szerintem a sram patentszem, nem tudod elrontani, biztos, hogy gyári a kapcsolódás, és direkt is "nehéz" szétszedni, véletlenül biztos nem fog szétesni... Mi mindig ezt használjuk, a shimano gyári stiftel szórakozzon aki akar... Ráadásul tisztítani is sokkal könnyebb, leveszed, elmosod benzinben, brigéciolban, akármiben, megszárad, visszarakod, befújod, és kész... Ha mindig szét kéne bontani, biztos nem venném le, szvsz mindig egy hibalehetõséggel több lenne alkalmanként, feleslegesen...

Nekem van ilyen láncmosó izém, szal le se kell vennem a láncot, csak felrakom a láncra ezt a kütyüt, beleöntöm a szószt, vizet, majd pedálozok, és a lánc is meg picit még a fogsorok is megtisztulnak.

#11526
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 posts

Akkor még valamit: ha új a lánc nem kell olajozni. ;)

Mért??
Arra gondolsz, hogy alapból meg van kenve?
Annyit össze fogdostam már, hogy a gyári dzsuvát már szinte teljesen fémtisztára leszedtem a kezemmel róla.
És most nagyon csattog az egész váltáskor. (és nem azért, mert a váltó ne lenne beállítva, azt beállítottam precízen a leírás szerint)
A régi Acera váltóm egy ócska KMC lánccal amikor tiszta volt, az is így csattogott mint most ez, és amikor jól megkentem olajjal, akkor szép finom lett a váltás, minimális hanggal váltott. Szerintem ez lenne a normális, és biztosan ezzel is hasonló történik ha jól megkenem.
Van jó kis Motorex nedves körülményekre való láncolajom, még fel se bontottam, szerintem ezzel csak jobb lehet. (van szárazra valóm is)
Ha nem, magyarázd meg mért nincs igazam. :)

#11527
penczbike

penczbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 281 posts
Sokkal egyszerûbb és megbízhatóbb szerintem a sram patentszem, nem tudod elrontani, biztos, hogy gyári a kapcsolódás, és direkt is "nehéz" szétszedni, véletlenül biztos nem fog szétesni... Mi mindig ezt használjuk, a shimano gyári stiftel szórakozzon aki akar... Ráadásul tisztítani is sokkal könnyebb, leveszed, elmosod benzinben, brigéciolban, akármiben, megszárad, visszarakod, befújod, és kész... Ha mindig szét kéne bontani, biztos nem venném le, szvsz mindig egy hibalehetõséggel több lenne alkalmanként, feleslegesen...

#11528
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)

Nah, sikerült, kész!

Méretre szabtam a láncot, kiszedtem három külsõt, és három belsõt(mármint a lánclap), így már a szabály szerint függõleges az adagolókanál, valamint az új Reinforced Connecting Pin-t nyomtam bele.
Be is állítottam mindent(váltók stb), végre kész a lovam, már csak be kell olajozni a láncot, és kivinni kipróbálni. :)

Köszönöm mindenkinek a hasznos hozzászólásokat!


Akkor még valamit: ha új a lánc nem kell olajozni. ;)

#11529
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 posts
Nekem egyetlen egy alkalommal szét jött a sram power link de nem szakadt meg ijenek hanem szétcsúszot:D megkerestem a porba majd összeraktam és go tovább na azóta van nálam egy tartalék a foltok mellet de azóta sem történt gond az a link már nagyon meg volt kopva a lánccal együt pont elötte pucultam és éreztem hogy picit könyeben jár a lopásrol meg annyit ha uj a patent szem nem olyan könyü azt szétnyitni
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#11530
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 posts
Nah, sikerült, kész!

Méretre szabtam a láncot, kiszedtem három külsõt, és három belsõt(mármint a lánclap), így már a szabály szerint függõleges az adagolókanál, valamint az új Reinforced Connecting Pin-t nyomtam bele.
Be is állítottam mindent(váltók stb), végre kész a lovam, már csak be kell olajozni a láncot, és kivinni kipróbálni. :)

Köszönöm mindenkinek a hasznos hozzászólásokat!

#11531
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Többen használnak Shimano láncot SRAM Power Link-kel (ha így hívják) gond nélkül. Én még nem hallottam róla hogy egy ilyen elszakadt volna, de cáfoljatok meg ha tévedek.

nekem xtr lánc van sram összekötõvel gond nélkül

#11532
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Többen használnak Shimano láncot SRAM Power Link-kel (ha így hívják) gond nélkül. Én még nem hallottam róla hogy egy ilyen elszakadt volna, de cáfoljatok meg ha tévedek.

#11533
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 posts

Azért így konkrétan kijelenteni hogy a bringa butikban hazudnak nekem kicsit merész!! Mivel szerintem az egyik legsegítõkészebb boltosok ha netalántán megemlíted nekik hogy most amit vásároltál te fogod össze rakni és még nem csináltál ilyet szerintem a tulaj magától ajánlotta volna fel hogyha elakadsz hívd fel telefonon és segít. Mint ahogy ezt már sok vevõnek elmondta. Viszont ezt csak akkor fogja megtenni ha értelmesen kommunikálnak vele. Szvsz te csak azt látod meg hogy ki mit miért nem csinált meg , de az eszed be sem jutott hogy ha még nem csináltál ilyet akkor tanácsot kérj ELÕTTE .

A segítõkészségükkel nekem sem volt gondom, viszont félrevezettek, ez tuti. Ok, lehet hogy nem szándékosan, szal lehet, h nem hazudtak, csak nem értették amit kérdezek, de nem mondtak igazat az biztos.
Viszont szerintem elég egyértelmûen mondtam el nekik, mit keresek: Shimano XTR lánchoz összekötõcsap, az amit alapból adnak hozzá, amit a láncbontóval kell belenyomni.
Erre aszondja nekem a nõ, hogy olyanjuk nincs, nem lehet olyat kapni, csak SRAM kézzelbontható láncszempárt tud adni 250-ért. Végül vettem egy ilyen párt, de aztán mégis úgy döntöttem, hogy nem fogom használni, mert "félek tõle", hogy egyrészt könnyen szétjöhet magától is(na ezt mondjuk a tapasztaltak valszeg mindjárt meg fogják cáfolni:) ) s talán nem is olyan erõs eleve, másrészt megkönnyítem a tolvajok dolgát, akik ha az egész biciklimet nem is, de a láncot a többivel könnyebben leszerelik. (ez persze biztos csak az én paranoiám)

EDIT:
Na, végül kirohantam a RideBike árkádba, vettem 350-ért (kicsit drága, de legalább van) egy ilyen csapot.
Megkérdeztem a srácot is, aszonta nyugodtan lehet ezeket mindkét irányba ki-be nyomogatni tetszõlegesen, JA és hogy nem kell komolyan venni a Shimano leírását, hogy tönkremehet a lánc, ha kiveszem a Reinforced connecting pin-t. Meg ha ez gond, akkor láncrövidítésnél mindkét felébõl vegyek le, és akkor nem is lesz ott az a rész amit már korábban használtam join-olásra.

#11534
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

Szerintem is az lesz a legtisztább.
...vagy veszel egy sram patentszemet és elfelejted ezt a Reinforced Connecting Pin-es mókát


Mivel annek az árából a patentszem is kijön, és ez legalább akárhányszor bontható.

#11535
w00thax

w00thax

    vendég

  • fórumtag
  • 10 posts
Helló

Szeretném megvenni ezt a hajtómû-középcsapágy-feszítõ triót:

http://ebike.hu/term...-howitzer/4414/
http://ebike.hu/term...-howitzer/5007/
http://ebike.hu/term...cfeszito/12221/

Azt szeretném kérdezni,hogy monoblokk megrendelésnél,ott alul melyiket kellene megjelölnöm,ha hardy 3-as vázam van,illetve megerõsítést várok abban,hogy ez a hajtómû kompatibilis ezzel a csapággyal.

köszi :))

#11536
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
Szerintem is az lesz a legtisztább.
...vagy veszel egy sram patentszemet és elfelejted ezt a Reinforced Connecting Pin-es mókát

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#11537
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Azért így konkrétan kijelenteni hogy a bringa butikban hazudnak nekem kicsit merész!! Mivel szerintem az egyik legsegítõkészebb boltosok ha netalántán megemlíted nekik hogy most amit vásároltál te fogod össze rakni és még nem csináltál ilyet szerintem a tulaj magától ajánlotta volna fel hogyha elakadsz hívd fel telefonon és segít. Mint ahogy ezt már sok vevõnek elmondta. Viszont ezt csak akkor fogja megtenni ha értelmesen kommunikálnak vele. Szvsz te csak azt látod meg hogy ki mit miért nem csinált meg , de az eszed be sem jutott hogy ha még nem csináltál ilyet akkor tanácsot kérj ELÕTTE .
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#11538
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 posts

Azt, aminek letörted a végét? Azt nem...azt hagyd benne, a láncot meg bontsd meg máshol.
...te magad idézted be a szöveget:
"The chain will be damaged if it is cut at a
place where it has been joined with a
reinforced connecting pin or an end pin"

Vazz, de tõletek akartam hallani.
Most viszont már kivettem és semmi sérülést nem láttam.
Most akkor mi legyen?

Lehet az lenne a legtisztább, ha vennék egy új ilyen Reinforced Connecting Pin-t, és ahol szédszedtem, mindkét felébõl "vágni", és azokat összeilleszteni úra az új Reinforced Connecting Pinnel.

#11539
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
Azt, aminek letörted a végét? Azt nem...azt hagyd benne, a láncot meg bontsd meg máshol.
...te magad idézted be a szöveget:
"The chain will be damaged if it is cut at a
place where it has been joined with a
reinforced connecting pin or an end pin"

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#11540
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 posts

Dehogynem...ha nincs gyakorlatod a lánbontásban, használd csak a gyári csapot, úgy a biztos.

És akkor felhasználhatom a kinyomott Shimano Reinforced Connecting pin-t?
És milyen irányban nyomjam ki? Ahogy benyomtam, nyomjam tovább? Vagy azzal elcseszem?
Gyors választ ezekre pls, ha lehet, mert 9-kor zár a RideBike.

EDIT: Na kivettem a Reinforced Connecting Pin-t, befelé nem bírtam mégjobban tekerni, visszirányba ki tudtam venni.
Akkor visszamerjem tenni ezt majd ugyanide?? (azaz félig ugyanide, mert rövidítés után a külsõ fél az már másik lesz)

EDIT2:EZZEL bontok láncot.