Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#11541
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Dehogynem...ha nincs gyakorlatod a lánbontásban, használd csak a gyári csapot, úgy a biztos.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#11542
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás

Hmmm...

Mint láncnyírógép írom, hogy igen ritka eset(=szinte soha) nálam hogy azon a részen nyíljon szét egy lánc ahol összeraktam, még ritkább (ha gyári) hogy a connegting pint használom. A titka, hogy jó láncbontó kell, és szép lassú betekerés, a perem így "átcsusszan" nem törik le..

Connex nyitóláncszem monjuk korrekt volt.

Várom a köveket ;)

Miii? Most akkor inkább ne is használjam a Shimano Reinforced Connecting pin-jét?
Akkor a rövidítés helyérõl kinyomott csapot használjam?



Légyszi mondjátok meg gyorsan, hogy akkor most mit csináljak, mert ha mégis szükségem lesz egy Shimano Reinforced Connecting pin-re, akkor még háromnegyed órám van, hogy kirohanjak a RideBike-ba venni egy újat.
Tehát??

#11543
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás
Hoppáá!!
LINK
Mégiscsak lehet kapni ilyen reinforced connecting pin -t!
Nekem meg a Bringa Butik-ban azt hazudták hogy nincs, és ilyet nem is lehet kapni!!

Szal ha kiszedem a benyomott connecting pin-t, és veszek egy újat helyette, akkor ha lerövidítem a láncot, akkor pontosan ugyanazon a helyen újra összerakhatom az új összekötõvel, ugye?
(most már inkább mindent megkérdezek mint egy hülye, mert ki tudja hol van még buktató)

Pls válaszoljatok.

#11544
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Hmmm...

Mint láncnyírógép írom, hogy igen ritka eset(=szinte soha) nálam hogy azon a részen nyíljon szét egy lánc ahol összeraktam, még ritkább (ha gyári) hogy a connegting pint használom. A titka, hogy jó láncbontó kell, és szép lassú betekerés, a perem így "átcsusszan" nem törik le..

Connex nyitóláncszem monjuk korrekt volt.

Várom a köveket ;)

Ride everywhere.

.


#11545
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás
Hopp, az XTR lánc leírásában ez áll:
"If it is necessary to adjust the length of the chain due to a change in the
number of sprocket teeth, make the cut at some other place than the place
where the chain has been joined using a
reinforced connecting pin or an end pin.
The chain will be damaged if it is cut at a
place where it has been joined with a
reinforced connecting pin or an end pin."
Tehát akkor ne is merjem kinyomni a benyomott connecting pin -t?? Már a végét is letörtem.

#11546
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Lerövidíted a láncot a fentiek szerint (kell a láncbontó), majd a befûzött lánc végeit összeilleszted, a láncbontó segítségével átnyomod a csapot, majd ha átment, akkor a kúpos végzõdésû darabot letöröd. Vagy a láncbontóval, vagy a lánc lapjára merõleges irányú feszítgetéssel az összakapcsolt szem szorosságán lazítasz és kész.

http://www.bikenboat...eral_safety.pdf

Ha már összeraktad, akkor egy másik helyen bontsd meg és ugyanígy, egy új csap felhasználásával illeszd össze a láncot

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#11547
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás
Hát marhajó!
Nem voltak képesek beleírni a leírásba X. lépésnek, hogy így és így ekkorára/akkorára kell szabni a láncot, és ezért cseszem el az elsõ vadiúj XT-XTR rendszeremet...

Ebben kép is van róla

Ez van meg nekem is, ezt adták az XTR hátsóváltómhoz.
De itt csak az van lent, hogy ha túl nagy a hátsó lengõkeret kilengése, akkor emiatt le kell rövidíteni a láncot.
De hogy általában véve mi alapján kell méretre szabni a láncot(amit pld most irtatok) és hogy hogyan, azt sehol nem írja!!


Most akkor a belõtt reinforced-connecting-pin -t szedjem ki? Megtehetem, hogy ezt szedem ki, és vissza tudom tenni? Ha igen, akkor a másik oldalról nyomjam ki a láncbontóval ezt a pin-t? (vagy ugyanabban az irányban, ahogy beraktam, nyomjam tovább?)
Vagy inkább másik láncszemet nyomjak ki? (Vissza birom nyomni a szeget amit onnan kiszedek?)

#11548
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
A gyári lánc naná, hogy hosszú. Nem valószínû, hogy a gyártó hajlandó lenne az összes variációnak (váltókanál , láncvilla hossz, fokozatok száma, fogaskerekek mérete, stb.) megfelelõ hosszúságú láncot piacra dobni :)
Az ideális lánchossz megadására több módszer is van:
- a lánc befûzve, elõl a legnagyobb lánckeréken, hátul a legkisebb fogaskeréken, a hátsó váltó kanala függõlegesen álljon
- a lánc befûzve, elõl, hátul a legkisebb fogaskeréken, a láncon annyit kell rövidíteni, hogy a lánc ne érjen hozzá a váltó felsõ görgõjéhez

Feltöltött kép

- a láncot befûzés nélkül tedd elõl, hátul a legnagyobb kerékre, húzd szorosra a láncot és számíts hozzá még 2 szemet

Ebben kép is van róla

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#11549
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás
Vagy csak én emléxem rosszul, és a legkisebb fogsorokon tényleg ilyen lazának kell a láncnak lennie? (elvégre is nem szoktam használni a két legkisebbet, mivel nem tanácsos, hisz ekkor van a legnagyobb dõlésszögben a lánc)

természetes le tudod még röviditeni a láncot. semmi baj nincs még ezzel a rendszerrel. csupán egy láncbontó szerszámmal megfelelõ méretûre kell "szabnod" a láncot, aztán ugy felrakni.

És honnan tudjam, hogy miylen hosszúra kell belõni? Mi a mérce, mihez kell szabni?
Hogy kell egyáltalán csinálni a rövidítést? Életemben nem csináltam még, és nem is láttam. Láncbontóm az van, azzal raktam be a connecting-pin-t. A amikor szétbontom egy helyen, akkor kiszedett szeget vissza lehet bele nyomni? Vagy venni kéne másikat?

#11550
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás

Ki lehet még szedni valahogy a belõtt szemet(connecting pin) és újraberakni?


természetes le tudod még röviditeni a láncot. semmi baj nincs még ezzel a rendszerrel. csupán egy láncbontó szerszámmal megfelelõ méretûre kell "szabnod" a láncot, aztán ugy felrakni.

#11551
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás
Segítsetek!!

Felraktam az új XT 9-speed fogsort, az XT hajtómûvet, az XTR hátsó váltót, aztán most az XTR láncot, és amikor hátul is és elöl is a legkisebb fogsoron van, akkor annyira laza a lánc, hogy fent is és lent is jókora ívben behajlik a lánc!!!
Túl hosszú, vagy mi a franc??
A rohadt leírásokban (váltóleírás, láncleírás) sehol nem volt róla szó, hogy a láncot rövidíteni kéne. Én azt hittem ezeket készre gyártják, hogy már csak be kell szerelni.
Most mit csináljak?

Segítsetek plíz!! Nem akarok új láncot venni emiatt!

Ki lehet még szedni valahogy a belõtt szemet(connecting pin) és újraberakni?

#11552
Mew

Mew

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
nekem már 3-szor nyílt szét a deore láncom:scared:
mindhárom esetben kapott patentszemet,azóta a patentszemek törnek ketté:(

#11553
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
,,,,
:-)

#11554
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Ma elcsodálkoztam deore láncom megadta magát 2500 km után mondjuk ebbõl 800 km saras lehetett szépen szét nyílt az egyik szem és állandóan feltekerte a nagytányér önön magára.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#11555
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás
Okés, köszi mindkettõtöknek!

#11556
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
az valo bele, de jar hozza amikor eloszor megveszed, szoval no para. ahogy balint is irta, par evig ugysem kell hozzanyulnod, de alkatreszt valoszinuleg majd meg akkor is fogsz talalni hozza.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11557
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás
egy darabig nem kell hozzá új csapágy. úgy két-három évig. aztán meg veszel egy komplett középrészt, mert az olcsóbb.
holnap megy a butikba, megveszi, örül. ha nem viszed szervizbe a bringát, hanem magad rakod, össze, a szülséges szerszámok beszerzése szintén javallott.

#11558
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás
Ok, köszi! A bringabutikban 25500 az FCM660 SLX típus. :)
A csapágy is cserélhetõ benne, vagy azért javasoltad, mert ehhez késõbb is tudok majd csere-középrészt venni?
Egyébként ez való bele, ugye?

#11559
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Shimano SLX. 27500 az ebikeon. pont arra valo amit te akarsz. ne sz@rakodj a truvativval.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11560
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás
Sziasztok!

Milyen hajtómûvet érdemes venni, amihez való középrészben cserélhetõek a csapágyak olcsón, és viszonylag könnyen be is lehet szerezni õket?
Nemrég írtam, hogy '06-os Howitzer-es monoblokkot akarok venni, mert az általam kinézett hajtómûhöz csak ez jó - a megfelelõ láncvonal érdekében. Viszont sok helyen szidják a Truva hajtómûveket pont a csapágy miatt. Tehát vagy cserélgetem az egész középészt - ha egyáltalán kapok még '06-os modellt a késõbbiekben - vagy a benne lévõ csapágyakat cserélem. Kérdés, hogy megéri-e, és hogy mennyire beszerezhetõek a csapágyak, milyen áron, milyen szerszám kell cseréhez, stb.

Az ilyen macerák miatt gondolkodom Shimano-ban, és egyéb megoldásokban is, de még nem döntöttem.
Allmountain, Enduro a fõ felhasználás, némi XC-vel, és kis ugribugrival.
A felsõ határ kompletten (középrésszel együtt): 27000Ft, ha vadi új a cucc. Használtan inkább 20 körül. Persze, nem baj, ha olcsóbb. :D

Köszi szépen!