Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#11542
Írta 2009. január 22. - 21:05

Miii? Most akkor inkább ne is használjam a Shimano Reinforced Connecting pin-jét?Hmmm...
Mint láncnyírógép írom, hogy igen ritka eset(=szinte soha) nálam hogy azon a részen nyíljon szét egy lánc ahol összeraktam, még ritkább (ha gyári) hogy a connegting pint használom. A titka, hogy jó láncbontó kell, és szép lassú betekerés, a perem így "átcsusszan" nem törik le..
Connex nyitóláncszem monjuk korrekt volt.
Várom a köveket
Akkor a rövidítés helyérõl kinyomott csapot használjam?
Légyszi mondjátok meg gyorsan, hogy akkor most mit csináljak, mert ha mégis szükségem lesz egy Shimano Reinforced Connecting pin-re, akkor még háromnegyed órám van, hogy kirohanjak a RideBike-ba venni egy újat.
Tehát??
#11543
Írta 2009. január 22. - 21:02

LINK
Mégiscsak lehet kapni ilyen reinforced connecting pin -t!
Nekem meg a Bringa Butik-ban azt hazudták hogy nincs, és ilyet nem is lehet kapni!!
Szal ha kiszedem a benyomott connecting pin-t, és veszek egy újat helyette, akkor ha lerövidítem a láncot, akkor pontosan ugyanazon a helyen újra összerakhatom az új összekötõvel, ugye?
(most már inkább mindent megkérdezek mint egy hülye, mert ki tudja hol van még buktató)
Pls válaszoljatok.
#11544
Írta 2009. január 22. - 21:02

Mint láncnyírógép írom, hogy igen ritka eset(=szinte soha) nálam hogy azon a részen nyíljon szét egy lánc ahol összeraktam, még ritkább (ha gyári) hogy a connegting pint használom. A titka, hogy jó láncbontó kell, és szép lassú betekerés, a perem így "átcsusszan" nem törik le..
Connex nyitóláncszem monjuk korrekt volt.
Várom a köveket

Ride everywhere.
.
#11545
Írta 2009. január 22. - 20:49

"If it is necessary to adjust the length of the chain due to a change in the
number of sprocket teeth, make the cut at some other place than the place
where the chain has been joined using a
reinforced connecting pin or an end pin.
The chain will be damaged if it is cut at a
place where it has been joined with a
reinforced connecting pin or an end pin."
Tehát akkor ne is merjem kinyomni a benyomott connecting pin -t?? Már a végét is letörtem.
#11546
Írta 2009. január 22. - 20:42

http://www.bikenboat...eral_safety.pdf
Ha már összeraktad, akkor egy másik helyen bontsd meg és ugyanígy, egy új csap felhasználásával illeszd össze a láncot
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#11547
Írta 2009. január 22. - 20:26

Nem voltak képesek beleírni a leírásba X. lépésnek, hogy így és így ekkorára/akkorára kell szabni a láncot, és ezért cseszem el az elsõ vadiúj XT-XTR rendszeremet...
Ez van meg nekem is, ezt adták az XTR hátsóváltómhoz.Ebben kép is van róla
De itt csak az van lent, hogy ha túl nagy a hátsó lengõkeret kilengése, akkor emiatt le kell rövidíteni a láncot.
De hogy általában véve mi alapján kell méretre szabni a láncot(amit pld most irtatok) és hogy hogyan, azt sehol nem írja!!
Most akkor a belõtt reinforced-connecting-pin -t szedjem ki? Megtehetem, hogy ezt szedem ki, és vissza tudom tenni? Ha igen, akkor a másik oldalról nyomjam ki a láncbontóval ezt a pin-t? (vagy ugyanabban az irányban, ahogy beraktam, nyomjam tovább?)
Vagy inkább másik láncszemet nyomjak ki? (Vissza birom nyomni a szeget amit onnan kiszedek?)
#11548
Írta 2009. január 22. - 20:09


Az ideális lánchossz megadására több módszer is van:
- a lánc befûzve, elõl a legnagyobb lánckeréken, hátul a legkisebb fogaskeréken, a hátsó váltó kanala függõlegesen álljon
- a lánc befûzve, elõl, hátul a legkisebb fogaskeréken, a láncon annyit kell rövidíteni, hogy a lánc ne érjen hozzá a váltó felsõ görgõjéhez
- a láncot befûzés nélkül tedd elõl, hátul a legnagyobb kerékre, húzd szorosra a láncot és számíts hozzá még 2 szemet
Ebben kép is van róla
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#11549
Írta 2009. január 22. - 20:06

És honnan tudjam, hogy miylen hosszúra kell belõni? Mi a mérce, mihez kell szabni?természetes le tudod még röviditeni a láncot. semmi baj nincs még ezzel a rendszerrel. csupán egy láncbontó szerszámmal megfelelõ méretûre kell "szabnod" a láncot, aztán ugy felrakni.
Hogy kell egyáltalán csinálni a rövidítést? Életemben nem csináltam még, és nem is láttam. Láncbontóm az van, azzal raktam be a connecting-pin-t. A amikor szétbontom egy helyen, akkor kiszedett szeget vissza lehet bele nyomni? Vagy venni kéne másikat?
#11550
Írta 2009. január 22. - 20:06

Ki lehet még szedni valahogy a belõtt szemet(connecting pin) és újraberakni?
természetes le tudod még röviditeni a láncot. semmi baj nincs még ezzel a rendszerrel. csupán egy láncbontó szerszámmal megfelelõ méretûre kell "szabnod" a láncot, aztán ugy felrakni.
#11551
Írta 2009. január 22. - 19:46

Felraktam az új XT 9-speed fogsort, az XT hajtómûvet, az XTR hátsó váltót, aztán most az XTR láncot, és amikor hátul is és elöl is a legkisebb fogsoron van, akkor annyira laza a lánc, hogy fent is és lent is jókora ívben behajlik a lánc!!!
Túl hosszú, vagy mi a franc??
A rohadt leírásokban (váltóleírás, láncleírás) sehol nem volt róla szó, hogy a láncot rövidíteni kéne. Én azt hittem ezeket készre gyártják, hogy már csak be kell szerelni.
Most mit csináljak?
Segítsetek plíz!! Nem akarok új láncot venni emiatt!
Ki lehet még szedni valahogy a belõtt szemet(connecting pin) és újraberakni?
#11552
Írta 2009. január 21. - 22:40

mindhárom esetben kapott patentszemet,azóta a patentszemek törnek ketté

#11553
Írta 2009. január 21. - 21:14

#11554
Írta 2009. január 21. - 20:33

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#11555
Írta 2009. január 21. - 13:37

#11556
Írta 2009. január 21. - 01:59

RAUH-Welt
B E G R I F F
#11557
Írta 2009. január 21. - 01:45

holnap megy a butikba, megveszi, örül. ha nem viszed szervizbe a bringát, hanem magad rakod, össze, a szülséges szerszámok beszerzése szintén javallott.
#11559
Írta 2009. január 20. - 23:48

RAUH-Welt
B E G R I F F
#11560
Írta 2009. január 20. - 23:42

Milyen hajtómûvet érdemes venni, amihez való középrészben cserélhetõek a csapágyak olcsón, és viszonylag könnyen be is lehet szerezni õket?
Nemrég írtam, hogy '06-os Howitzer-es monoblokkot akarok venni, mert az általam kinézett hajtómûhöz csak ez jó - a megfelelõ láncvonal érdekében. Viszont sok helyen szidják a Truva hajtómûveket pont a csapágy miatt. Tehát vagy cserélgetem az egész középészt - ha egyáltalán kapok még '06-os modellt a késõbbiekben - vagy a benne lévõ csapágyakat cserélem. Kérdés, hogy megéri-e, és hogy mennyire beszerezhetõek a csapágyak, milyen áron, milyen szerszám kell cseréhez, stb.
Az ilyen macerák miatt gondolkodom Shimano-ban, és egyéb megoldásokban is, de még nem döntöttem.
Allmountain, Enduro a fõ felhasználás, némi XC-vel, és kis ugribugrival.
A felsõ határ kompletten (középrésszel együtt): 27000Ft, ha vadi új a cucc. Használtan inkább 20 körül. Persze, nem baj, ha olcsóbb.

Köszi szépen!