Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#11561
Írta 2009. január 20. - 22:28

RAUH-Welt
B E G R I F F
#11562
Írta 2009. január 20. - 22:06

szétszedtem, tényleg nem megy.
Megmondanád, hogy pontosan miért nem megy fel?
(Csak azért kérdezem, mert én is elgondolkodtam a középsõ tányér ilyesforma cseréjén a régi XT elkopása esetén...)
#11563
Írta 2009. január 20. - 20:57

nem a lyukkörrel van gond. szerintem az lehet az oka, hogy az slx és az fc-m770 középsõ lánckerekei acél+karbon(?), míg az fc-m760 középsõ lánckereke a "hagyományos" full-alu kivitel. gondolom a lánckerekek "fülei" vagy a karon lévõ "fülek" nem egyforma vastagok (és alakúak) a két (három) típus esetében. /ha nagyon unatkozok, majd lehet szétszedegetem-lemérem õket./
itt néztem:
http://techdocs.shim...69830646650.pdf
szétszedtem, tényleg nem megy.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#11564
Írta 2009. január 19. - 07:48

#11565
Írta 2009. január 19. - 02:06

RAUH-Welt
B E G R I F F
#11566
Írta 2009. január 19. - 01:09

#11567
Írta 2009. január 18. - 16:13

#11568
Írta 2009. január 18. - 15:38

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#11569
Írta 2009. január 18. - 15:08

Mossam le vagy hagyjam? Jobban ragad mint a Technokol...
#11570
Írta 2009. január 17. - 02:42

#11571
Írta 2009. január 17. - 02:21

sziasztok!
van valakinek tapasztalata a 08-as integrált deore (fc-m532) hajtómûrõl?leginkább az érdekelne, hogy mennyire kell terpeszben tekerni rajta egy sima négyszöges hajtómûhöz képest...
kerestem a fórumban, dícsérik a cuccost, de errõl nincs szó...
egyreszt a negyszoges hajtomuvek kozul is van olyan amiben 127-es monoblokk van.
masreszt ez a terpeszben tekeres eros tulzas amugy. atlagos bringas szamara alig eszreveheto a kulonbseg. vagy ha eszre is veszed, hamar megszokod. nekem 2montin es egy orszagutin is integralt tengelyes hajtomu van, teljesen jo mind.
plusz eleg sok mindenki masnak is van itt a forumon. ha annyira rossz lenne nem tertunk volna annyian at ra.
Ja meg rémlik valami, hogy eredetileg mintha a gyorszáram csõtengelye is zsíros lett volna. (vagy olajos)
rakhatsz ra egy picit, de ha tul sokat nem mesz sarban/vizben nem lesz baja anelkul sem. a sok viztol megjelenhet rajta egy kis feluleti [!] rozsda, a zsir nyilvan vizlepergeto hatasu, kb ennyi.
monoblokk cseszere rakjal, pedal menetre rakjal, a tobbi ugy van jol ahogy van. egyelore. aztan majd hasznalattol fuggoen lehet kenegetni a dolgokat, de a valtora ket csepp olajnal tobb nemigen kell. van aki havonta szetszedi es beolajozza a valtokar mechanizmusat, ami vegulis nem art, de 10 evet elmegy az a kar olajozas nelkul is. szoval tok folosleges.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#11572
Írta 2009. január 17. - 01:59

Amikor elõször olvastam, hogy a bowdeneket olajozzák, igencsak meglepõdtem. Az után már semmi nem lepne meg, ezért gondoltam tisztázzuk, h akkor mire/mibe is kell még kenõanyag. Váltóról is olvastam valahol, hogy valamelyik részét zsírozzák.neked valami zsir-fetised van?
Ja meg rémlik valami, hogy eredetileg mintha a gyorszáram csõtengelye is zsíros lett volna. (vagy olajos)
Ehhez képest amikor valamelyik topikban kérdeztem forrást, ahonnan lehetne mûvelõdni szerelés ügyben, a sok hozzászólás közül senki nem említette ezeket a linkeket. És itt a fórumon kutatgatva sem találtam rájuk. Szal szerintem érdemes lenne valami Sticky helyre tenni.ezeket a youtubeos videokat meg mar kb szazszor lattuk. azert koszi
#11573
Írta 2009. január 17. - 01:03

van valakinek tapasztalata a 08-as integrált deore (fc-m532) hajtómûrõl?leginkább az érdekelne, hogy mennyire kell terpeszben tekerni rajta egy sima négyszöges hajtómûhöz képest...
kerestem a fórumban, dícsérik a cuccost, de errõl nincs szó...
#11574
Írta 2009. január 16. - 21:00

#11575
Írta 2009. január 16. - 20:58

monoblokkra kell, a menetre amit betekersz a vazba. meg tettem ket csepp olajat a lancra. hajtomuvon mit akarsz zsirozni?
neked valami zsir-fetised van?
valtokat, karokat hagyjad ugy ahogy vannak, csak foloslegesen osszemaszatolsz mindent, aztan meg beleragad az osszes dzsuva.
valtogorgodnek semmi baja, az olyan.
ezeket a youtubeos videokat meg mar kb szazszor lattuk. azert koszi
RAUH-Welt
B E G R I F F
#11576
Írta 2009. január 16. - 20:34

Az XTR lánc az mennyire szimmetrikus? Alulról-felülrõl, balról-jobbról egyforma, mind1 hogy fûzöm be?
Meg azon gondolkoztam még, h vajon miket kéne bezsíroznom és mennyire.
Teljes meghajtást cserélek, azaz hajtómû, lánc, hátsó fogsor, elsõ váltó, hátsó váltó, +váltókarok +fékkarok.
Hajtómûvet nyilván, viszont pontosan hová kerüljön? A monoblokk menetre is amit betekerek? Meg összezsírozzam a teljes monoblokkot kívül-belül?
És a mûanyag házát amibe bele kell húzni? (amivel együtt megy be a vázba)
Az elsõ meg a hátsó váltón kell valamit zsírozni?
Amúgy az XTR hátsó váltón megfigyeltem, hogy az adagolókanál végén lévõ kerék sokkal könnyebben pörög mint a felette lévõ kerék, ez normális, h az nehézkesebben forog?
Hátsó fogsor alá kell zsír?
Gyorszáras kerekeim vannak, annak a csõtengelyét kéne zsíroznom?
Váltókarok, fékkarok -ba kell zsír?
A bowdeneket picit beolajozom majd finomolajjal.
Elõre is köszi az infokat.
Hoppá miket találtam!!
LINK1
LINK2
A fogaskoszorútól a kormánycsapágyig minden alkatrészrõl van legalább egy szerelési video.
Akinek hasonlóan kevés még a szerelési tapasztalata, annak ezeket látnia kell!
Nagyon jól elmagyarázzák, megmutogatják az egyes cuccok szerelését!
Bár angol, de sztem akár szövegértés nélkül is elég jól lehet érteni mit hogyan merre csinál a videón.
Ezeket sztem valahogy sticky -síteni kéne

#11577
Írta 2009. január 16. - 14:13


A jóizlés meg... hát dzsuvaidõben nem érdekel az 5 gramm súlytobblet, és az sem, hogy nem fekete.. úgysem látszik.
Ride everywhere.
.
#11578
Írta 2009. január 16. - 13:23

Ezt vállalkozó kedvû egyének seperc alatt meg szokták oldani

De mindig a gyári a legjobb.
#11579
Írta 2009. január 16. - 13:05

itt néztem:
http://techdocs.shim...69830646650.pdf
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#11580
Írta 2009. január 16. - 12:56

Szóval integrált karokon lehet cserélgetni a tányérokat a jóizlés határain belül
