Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#11561
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a kozepso tanyer belso atmeroje kisebb, mint a hajtokaron levo perem.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11562
vottokar

vottokar

    vendég

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás

szétszedtem, tényleg nem megy. :)


Megmondanád, hogy pontosan miért nem megy fel?
(Csak azért kérdezem, mert én is elgondolkodtam a középsõ tányér ilyesforma cseréjén a régi XT elkopása esetén...)

#11563
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.161 hozzászólás

nem a lyukkörrel van gond. szerintem az lehet az oka, hogy az slx és az fc-m770 középsõ lánckerekei acél+karbon(?), míg az fc-m760 középsõ lánckereke a "hagyományos" full-alu kivitel. gondolom a lánckerekek "fülei" vagy a karon lévõ "fülek" nem egyforma vastagok (és alakúak) a két (három) típus esetében. /ha nagyon unatkozok, majd lehet szétszedegetem-lemérem õket./
itt néztem:
http://techdocs.shim...69830646650.pdf


szétszedtem, tényleg nem megy. :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#11564
Meky

Meky

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás

siman mehet a sram is hozza.

Köszönöm.

#11565
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
siman mehet a sram is hozza.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11566
Meky

Meky

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
XT váltóhoz merjek Sram PG-970-es sort tenni, vagy inkább LX?

#11567
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
OK, szerintem is ez a jó megoldás!



#11568
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Töröld le, elég ha csak a szemek belsejében marad. Kívül csak összeszedi a port és bekeni a tányérokat. Késõbb egy kis olajat adhatsz neki.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#11569
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Connex láncon az a ragacsos ocsmány trutyi az jó használat közben is vagy csak addig szánja a gyártó, amíg fel nem rakom a bringára és teszek rá valami rendes olajat? (Connex 808)

Mossam le vagy hagyjam? Jobban ragad mint a Technokol...



#11570
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás
Aham. Köszi!

#11571
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

sziasztok!

van valakinek tapasztalata a 08-as integrált deore (fc-m532) hajtómûrõl?leginkább az érdekelne, hogy mennyire kell terpeszben tekerni rajta egy sima négyszöges hajtómûhöz képest...
kerestem a fórumban, dícsérik a cuccost, de errõl nincs szó...


egyreszt a negyszoges hajtomuvek kozul is van olyan amiben 127-es monoblokk van.
masreszt ez a terpeszben tekeres eros tulzas amugy. atlagos bringas szamara alig eszreveheto a kulonbseg. vagy ha eszre is veszed, hamar megszokod. nekem 2montin es egy orszagutin is integralt tengelyes hajtomu van, teljesen jo mind.

plusz eleg sok mindenki masnak is van itt a forumon. ha annyira rossz lenne nem tertunk volna annyian at ra.

Ja meg rémlik valami, hogy eredetileg mintha a gyorszáram csõtengelye is zsíros lett volna. (vagy olajos)


rakhatsz ra egy picit, de ha tul sokat nem mesz sarban/vizben nem lesz baja anelkul sem. a sok viztol megjelenhet rajta egy kis feluleti [!] rozsda, a zsir nyilvan vizlepergeto hatasu, kb ennyi.

monoblokk cseszere rakjal, pedal menetre rakjal, a tobbi ugy van jol ahogy van. egyelore. aztan majd hasznalattol fuggoen lehet kenegetni a dolgokat, de a valtora ket csepp olajnal tobb nemigen kell. van aki havonta szetszedi es beolajozza a valtokar mechanizmusat, ami vegulis nem art, de 10 evet elmegy az a kar olajozas nelkul is. szoval tok folosleges.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11572
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás

neked valami zsir-fetised van?

Amikor elõször olvastam, hogy a bowdeneket olajozzák, igencsak meglepõdtem. Az után már semmi nem lepne meg, ezért gondoltam tisztázzuk, h akkor mire/mibe is kell még kenõanyag. Váltóról is olvastam valahol, hogy valamelyik részét zsírozzák.
Ja meg rémlik valami, hogy eredetileg mintha a gyorszáram csõtengelye is zsíros lett volna. (vagy olajos)

ezeket a youtubeos videokat meg mar kb szazszor lattuk. azert koszi

Ehhez képest amikor valamelyik topikban kérdeztem forrást, ahonnan lehetne mûvelõdni szerelés ügyben, a sok hozzászólás közül senki nem említette ezeket a linkeket. És itt a fórumon kutatgatva sem találtam rájuk. Szal szerintem érdemes lenne valami Sticky helyre tenni.

#11573
zsolesz777

zsolesz777

    vendég

  • fórumtag
  • 137 hozzászólás
sziasztok!

van valakinek tapasztalata a 08-as integrált deore (fc-m532) hajtómûrõl?leginkább az érdekelne, hogy mennyire kell terpeszben tekerni rajta egy sima négyszöges hajtómûhöz képest...
kerestem a fórumban, dícsérik a cuccost, de errõl nincs szó...

#11574
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.413 hozzászólás
Gebhardt tányérokhoz merre találok súlyadatot?Vagy inkább a grammániásba tegyem?

#11575
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
en a felsoroltak kozul kb semmire nem tettem zsirt. mi a francnak? :wtf:

monoblokkra kell, a menetre amit betekersz a vazba. meg tettem ket csepp olajat a lancra. hajtomuvon mit akarsz zsirozni?

neked valami zsir-fetised van?

valtokat, karokat hagyjad ugy ahogy vannak, csak foloslegesen osszemaszatolsz mindent, aztan meg beleragad az osszes dzsuva.

valtogorgodnek semmi baja, az olyan.

ezeket a youtubeos videokat meg mar kb szazszor lattuk. azert koszi
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11576
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás
Köszi az infokat.

Az XTR lánc az mennyire szimmetrikus? Alulról-felülrõl, balról-jobbról egyforma, mind1 hogy fûzöm be?

Meg azon gondolkoztam még, h vajon miket kéne bezsíroznom és mennyire.
Teljes meghajtást cserélek, azaz hajtómû, lánc, hátsó fogsor, elsõ váltó, hátsó váltó, +váltókarok +fékkarok.

Hajtómûvet nyilván, viszont pontosan hová kerüljön? A monoblokk menetre is amit betekerek? Meg összezsírozzam a teljes monoblokkot kívül-belül?
És a mûanyag házát amibe bele kell húzni? (amivel együtt megy be a vázba)

Az elsõ meg a hátsó váltón kell valamit zsírozni?

Amúgy az XTR hátsó váltón megfigyeltem, hogy az adagolókanál végén lévõ kerék sokkal könnyebben pörög mint a felette lévõ kerék, ez normális, h az nehézkesebben forog?

Hátsó fogsor alá kell zsír?

Gyorszáras kerekeim vannak, annak a csõtengelyét kéne zsíroznom?

Váltókarok, fékkarok -ba kell zsír?

A bowdeneket picit beolajozom majd finomolajjal.

Elõre is köszi az infokat.

Hoppá miket találtam!!
LINK1
LINK2

A fogaskoszorútól a kormánycsapágyig minden alkatrészrõl van legalább egy szerelési video.

Akinek hasonlóan kevés még a szerelési tapasztalata, annak ezeket látnia kell!
Nagyon jól elmagyarázzák, megmutogatják az egyes cuccok szerelését!
Bár angol, de sztem akár szövegértés nélkül is elég jól lehet érteni mit hogyan merre csinál a videón.

Ezeket sztem valahogy sticky -síteni kéne :)

#11577
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Ez igaz a truvával én is megoldottam ;)

A jóizlés meg... hát dzsuvaidõben nem érdekel az 5 gramm súlytobblet, és az sem, hogy nem fekete.. úgysem látszik.

Ride everywhere.

.


#11578
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
Jahm, a korábbiakkal(négyszöges, integrált) való kompatibilitás is ezen múlik, némelyiken más az íve a lánctányérnak, ahol felfekszik a hajtókaron.
Ezt vállalkozó kedvû egyének seperc alatt meg szokták oldani :)
De mindig a gyári a legjobb.

#11579
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.161 hozzászólás
nem a lyukkörrel van gond. szerintem az lehet az oka, hogy az slx és az fc-m770 középsõ lánckerekei acél+karbon(?), míg az fc-m760 középsõ lánckereke a "hagyományos" full-alu kivitel. gondolom a lánckerekek "fülei" vagy a karon lévõ "fülek" nem egyforma vastagok (és alakúak) a két (három) típus esetében. /ha nagyon unatkozok, majd lehet szétszedegetem-lemérem õket./
itt néztem:
http://techdocs.shim...69830646650.pdf

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#11580
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
egyedül a linkelt 960-as xtr nem "szabvány" lyukkörös - az összes többi 104*4-es.
Szóval integrált karokon lehet cserélgetni a tányérokat a jóizlés határain belül :)