Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#10261
Posted 2009. August 31. - 22:01

A segítségeteket szeretném kérném:
Megépítettem ez a chopper bicót: http://www.atomiczom...ct-overkill.htm
Mibt látjátok, itt egy autófelnit hajt a lánc, szerintetek hogyan lehet megoldani.
Én jelenleg duplameghajtással csináltam, de leesik a lánc.
Milyen anyagból, és hogyan lehetne megcsinálni?
Sajnos az oldal melyrõl kinéztem, küldene ugyan használati utasítást, de nincs módomban megrendelni.
Ha valaki tud, segítsen, vagy ha valaki csinált már hasonlót, ossza meg velem,hogy hogyan oldotta meg a meghajtást.
Köszönöm, elõre is!
#10262
Posted 2009. August 31. - 01:04

ISIS rendszerut nem ajanlom, inkabb Shimano octalink vagy Hollowtech II.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#10263
Posted 2009. August 31. - 00:54

Lemérem majd a vázon a házat.
a régi monoblokk megvan azt is megméregetem majd bár hajtómûvet is újat szeretnék.
Szóval a két dolgot legjobb ha együtt veszem majd meg.
#10264
Posted 2009. August 31. - 00:41

RAUH-Welt
B E G R I F F
#10265
Posted 2009. August 31. - 00:03

Tudtok segíteni, hogy Mongoose Tyax elite 05-ös vázba milyen méretû monoblokkot lehet venni?
Megnéztem az adatait a gyári monoblokknak és hajtómûnek amit le szeretnék cserélni, de csak ennyit találtam:
hajtómû: RPM cold forged alloy 42/34/24T
monoblokk: Semi cartridge
ötlet, hogy milyen monoblokk megy bele?
Köszönöm, elõre is.
#10266
Posted 2009. August 30. - 23:58

Ugyanaz, mint a váltófültartó csavar.
es ott a pont. ez eszembe se jutott.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#10267
Posted 2009. August 30. - 22:52

Ugyanaz, mint a váltófültartó csavar.van rovidebb csavar, de nem tul szeles korben elterjedt. [vannak ugye gyarilag egy tanyeros hajtomuvek]
A sebesség mindent megold.
#10268
Posted 2009. August 30. - 22:42

#10269
Posted 2009. August 30. - 22:31

RAUH-Welt
B E G R I F F
#10270
Posted 2009. August 30. - 19:46

tehat most ugy van meghuzva a lanckerek hogy az also 1mm-n tamaszkodik fel? terheles alatt szerintem hajladozni fog ossze-vissza.
Úgy van. Nézegettem és erre a gyanúra jutottam én is. Találtam hozzá alátétet, de abból is egészen keskeny kellene, mert a csillagon nem fekszik fel amit találtam pedig az sem túl széles. Holnap irány a csavarbolt.
Lánckerék rögzítõ csavar(pár)ból létezik rövidebb? Vagy úgy kell stuccolni mint a videón amit linkeltem?
Sokat nyüglõdök, de a bicikliboltom most szabizik pont mikor ötleteim lennének. Holnap nyit.
ROB:
Megköszönném a konkrét linket, mert a shimano techdocs oldalon én nem találtam semmi ilyesmit. Megvan a boltos shimano évkönyv is de hiába.
#10271
Posted 2009. August 30. - 13:19

Nekem pont ez a lereszelendõ plusz tartja el a lánckereket annyira, hogy ne kelljen atátétezni. Igaz, hogy hézag van a láckerék és a csillag között, de HA a lácvonal megfelelõ lesz és nem hajladozik (felfekvés nagy felületen nincs) akkor marad így.
Ha nem ok akkor jöhet a reszelõ bár asszem a lánckerék acél.
Szerk: Kapcsolódó video
tehat most ugy van meghuzva a lanckerek hogy az also 1mm-n tamaszkodik fel? terheles alatt szerintem hajladozni fog ossze-vissza.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#10272
Posted 2009. August 30. - 12:24

lehet nézelõdni a hajtókar cikkszámod ismeretében, hogy van-e nadrágszárvédõ hozzá
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#10273
Posted 2009. August 30. - 11:43

nadragvedot nem nagyon fogsz talalni, erdemes megkerdezni a helyi boltosnal, hatha van nala elfekvoben. kulon ugy tudom nem listazza a shimano.
a belso oldalra helyezett nagytanyer elo szokott fordulni, le kell picit reszelni a lanckerekbol a rogzito lukak alatt, es maris fitti.
Nekem pont ez a lereszelendõ plusz tartja el a lánckereket annyira, hogy ne kelljen atátétezni. Igaz, hogy hézag van a láckerék és a csillag között, de HA a lácvonal megfelelõ lesz és nem hajladozik (felfekvés nagy felületen nincs) akkor marad így.
Ha nem ok akkor jöhet a reszelõ bár asszem a lánckerék acél.
Szerk: Kapcsolódó video
#10274
Posted 2009. August 30. - 11:06

LEHET KÜLÖN KAPNI NADRÁGVÉDÕT SHIMANO 44T MTB TÁNYÉRRA?
Mert utcai ruhában is használnám majdani gépemet.
http://picasaweb.google.com/Bigtibike
#10275
Posted 2009. August 30. - 01:25

a belso oldalra helyezett nagytanyer elo szokott fordulni, le kell picit reszelni a lanckerekbol a rogzito lukak alatt, es maris fitti.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#10276
Posted 2009. August 29. - 20:45

Nekem akkor esik le néha, ha hátul kisebb fogaskerékre váltok. Ilyenkor ugye csökken a feszítés ereje és ha eléggé kilendül oldalra a lánc, akkor már le is esett. Mindezt egy baromirövidkanalas RSX hátsóváltóval mûveli, ami elvileg piszok jól feszít. Rázós úton is lehullik néha a lánc.
Aha, életszerûen hangzik.
11-32 monti sorom van, azzal fogom kipróbálni. Meg hosszúkanalas váltóval. Országúti sort akkor veszek, ha mûködik a dolog. Ha dobálja a láncot vissza az egész.
Nemtom mondtam-e, de az alkatrészek nagyrésze megvan - mind mtb - és csak minimális kiadásból akarom kihozni.
LEHET KÜLÖN KAPNI NADRÁGVÉDÕT SHIMANO 44T MTB TÁNYÉRRA?
Mert utcai ruhában is használnám majdani gépemet.
#10277
Posted 2009. August 29. - 19:57

#10278
Posted 2009. August 29. - 19:21

hagyd rajta az elsovaltot fix allasban, az segithet lancleeses nelkul. es ha csak egy tanyert akarsz hasznalni akkor alatetek vagy rovidebb csavarok fognak kelleni
A dologban az egyik pláne az lenne, hogy nincsen elsõ váltó a vázon-kormányon. Ha az elsõ váltó maradna nem is variálnék a 3 tányérral.
A két post között lementem a garázsba és átalakítottam egy hajtómûvet. Azt hittem hogy kell alátét, de a nagytányér belölrõl nem fekszik fel a középtányér helyére, hanem csak kijjebb (felrakva beljebb-ami nem is baj). Nem fekszik fel a csavar körül, gyakorlatilag feszül mert a fogaskerék rögzítõ nyúlványának vége fekszik fel miközben a csavar húzná beljebb. Remélem érthetõ. Szóval alátét nélkül masszívan felraktam. Nem néz ki olyan tragikusan mint gondoltam: nem ordít róla a sufnituning.
Kipróbálni nem tudom, mert a szándékolt vázban még nincs középrész. A vázon, amirõl leszedtem fent van a váltó ami így nem mozgatható, a láncot meg pont nem engedi feltenni.
Mindamellett még mindig nem értem, miért kéne a láncnak leesni. Most sem esik le keresztbe váltásnál. Leeséssel én eddig csak elöl váltáskor találkoztam. Az meg most pont kiesne.
http://fotos.mtb-new...tos/view/380579
http://fotos.mtb-new...tos/view/380578
http://fotos.mtb-new...tos/view/380559
http://fotos.mtb-new...tos/view/380555
példák
#10279
Posted 2009. August 29. - 17:57

RAUH-Welt
B E G R I F F
#10280
Posted 2009. August 29. - 16:49

Mûködik a dolog, nekem az aszfaltra összedobott montimon van elõl egy szem 44es tányér a középtányér helyére feltéve, hátul pedig 12-23as oúti sor, a kékesre fel is elég volt. Ami gond lehet, hogy a nagytányér középre téve beleérhet a vázba ha túl rövid a középtengely és/vagy vastag a láncvilla. Másik gond elõl a láncleesés, nekem 90%-ban kifelé esik le a lánc.
Nagytányért középre? Simán hátultól teszem fel ugyanoda, ahogy a középtányért? Passzol, nem áll el? Nem tudnál képet feltenni?
A másik: le szokta így dobálni a láncot? Mert ilyesmivel nagyon nem tervezek!