Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#10041
Posted 2009. November 18. - 22:05

Adott egy 2007ben vásárolt Shimano XT hajtómû. Speedway-ben a szerelõ srác azt mondta hogy a középcsapágy cserére szorul. S ez õ szerinte 10.000-be kerülne.
A kérdésem hogy lehet e olcsóbban?
Mert tányérokat is kell rajta cserélnem és másra is kell költenem :S.
#10042
Posted 2009. November 17. - 18:20

A következõ a kérdésem:
A fogaskoszorús racsnik mekkora nyomatékot tudnak átvinni? Sajnos nem találok a neten semmilyen adatlapot. Egy jármûbe kéne nekem egy egyszerû, egy tárcsás fogaskoszorús racsni, kb 80 Nm -t kéne minimum átvinnie.
Kérlek írjatok, ha tudtok valamilyen használható adatlapot, linket a témában vagy ha van köztetek esetleg, aki tisztában van itt az értékekkel!
Köszönöm szépen!
(valami hasonlóra gondolok: http://ebike.hu/term...ni-1-seb/11392/ )
#10043
Posted 2009. November 16. - 22:34

Nálam 42-24. Azért jó, mert nem kell egy le-fel plusz váltást csinálni, ami elég nagy lendületvesztéssel járhat és még nincs keresztbeváltós hangja (mivel nem sramot használok). 28asra már nagyon ritkán rakom fel nagytányéron, mert már ott lehet érezni, hogy nem az igazi, a 32esre meg csak váltóbeállításkor. A lánckopásos dologban nem igazán hiszek (ilyenkor igazán csak az oldallapok kopnak).es az miert jo? a 44-28 az kb ugyanaz mintha 32-21 lenne, csak a lanc egyenesebb vonalban fut, ergo kevesbe kopik.
jo en nem vagyok versenyzo, szal van idom valtogatni amikor jolesik, plusz a nagytanyert amugyis ritkan hasznalom [terepen], de nalam ez a 44-32 a fajdalmas kategoriaba esik.
A sebesség mindent megold.
#10044
Posted 2009. November 16. - 21:57

Nem értem ezt a keresztbeváltós dolgot. Nagytányérról még simán használom a hátul 3. legnagyobb fogaskereket és nincs vele semmi gond, pedig van benne rendesen kilométer. És mindezt egy széles láncvonalú integrált xt hajtómûvel.
es az miert jo? a 44-28 az kb ugyanaz mintha 32-21 lenne, csak a lanc egyenesebb vonalban fut, ergo kevesbe kopik.
jo en nem vagyok versenyzo, szal van idom valtogatni amikor jolesik, plusz a nagytanyert amugyis ritkan hasznalom [terepen], de nalam ez a 44-32 a fajdalmas kategoriaba esik.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#10045
Posted 2009. November 16. - 21:53

#10046
Posted 2009. November 16. - 21:51

A tied 38as és nem 36os.
Meg lehet, hogy az elõváltód is másképp áll.
Az elsõváltó ugyanolyan magasra van felszerelve, mint 44-32-22-es tányérok esetén. (Sram X-Gen egyébként, bár ez nem hiszem, hogy számítana.)
#10047
Posted 2009. November 16. - 21:40

Nem értem ezt a keresztbeváltós dolgot. Nagytányérról még simán használom a hátul 3. legnagyobb fogaskereket és nincs vele semmi gond, pedig van benne rendesen kilométer. És mindezt egy széles láncvonalú integrált xt hajtómûvel.Szerintem 26" kerékmérethez azért nem ideális az 1x8 vagy 1x9 felállás, mert ha sokat váltasz, akkor nagyon keresztben áll a lánc. Nekem 1x8 van, de nem nagyon terepezek, csak túrázgatok, így inkább az alsó 4-5 kisebb fogaskereket használom. Nagyobb szintkülönbségekhez vagy váltogatósabb stílushoz sokat fogsz keresztbe váltani, ami öli a hajtást.
A tied 38as és nem 36os.Nekem még egyszer sem esett le. Elõl 38,24, hátul 11-32es 9es sor, fully, Sram hátsóváltó és a lehetõ legrövidebb láncot használom ami még elég 38×32-ben, teljesen berugózott állapotban.

A sebesség mindent megold.
#10048
Posted 2009. November 16. - 21:29

Ez a kisebb gond. Le fog esni a nagytányérról kifelé a lánc.
Nekem még egyszer sem esett le. Elõl 38,24, hátul 11-32es 9es sor, fully, Sram hátsóváltó és a lehetõ legrövidebb láncot használom ami még elég 38×32-ben, teljesen berugózott állapotban.
#10049
Posted 2009. November 16. - 21:22

Részben ezzel kapcsolatos az én kérdésem is:
Octalinkes LX (FC-M572) hajtómûnek (22-32-44t) mi a javasolt tengelyhossza és mekkora a láncvonala?
HT2 LX (Fc-M580 vagy 581) hajtómûnek mennyi a láncvonala?
Q-faktor táblázat PDF (de a láncvonalat nem tartalmazza)
#10050
Posted 2009. November 16. - 17:47

Lerázkódik a lánc terepen.
sejtettem, hogy ez lesz a válasz. gondoltam is rá, de elõbb még kipróbálom, aztán ha tényleg nem akar fenn maradni, akkor a VV által is említett mûanyag/karbon(?!

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#10051
Posted 2009. November 16. - 16:20

mennyivel nehezebb elhajlítani vagy iylesmi?
vagy a 60 kilóm alá fölösleges saintet venni? dh-ra lenne, súly nemolyan fontos, inkább az h sokáig bírja.
#10052
Posted 2009. November 16. - 12:54


fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#10053
Posted 2009. November 16. - 12:46

#10054
Posted 2009. November 16. - 12:42

miért is?
Lerázkódik a lánc terepen.

Én is használtam ilyen rendszert, mondjuk az volt a szerencsém, hogy amikor leesett tekertem egyet és visszarakta.
A sebesség mindent megold.
#10056
Posted 2009. November 16. - 11:10

Ez a kisebb gond. Le fog esni a nagytányérról kifelé a lánc.nekem csak az a bajom ezekkel a DIY kettanyeros elso megoldasokkal hogy nem tul szep. ranezek es az az elso ami beugrik hogy elveszett a nagytanyer. persze ha mukodik akkor mukodik, igazabol az a lenyeg ez csak az en beteges vizionalasom
A sebesség mindent megold.
#10057
Posted 2009. November 16. - 11:09


tamaska: valóban kicsit tákolt külleme van a dolognak, de amíg nem vagyok biztos benne, hogy így használom-e a késõbbiekben is vagy 1*9 lesz, addig nem akartam megvenni drága pénzért sem az ajánlott FD-M667 elsõ váltót, sem a láncvezetõt.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#10058
Posted 2009. November 16. - 02:44

nekem csak az a bajom ezekkel a DIY kettanyeros elso megoldasokkal hogy nem tul szep. ranezek es az az elso ami beugrik hogy elveszett a nagytanyer. persze ha mukodik akkor mukodik, igazabol az a lenyeg ez csak az en beteges vizionalasom

Yaroslav: nem tul nagy hekkeles kell beljebb tekerni a H allitocsavart a valton

RAUH-Welt
B E G R I F F
#10059
Posted 2009. November 16. - 00:46

Olyanba nem megyek bele, (mert semmi közöm hozzá) hogy XT váltórendszer mellé minek ilyen felesleges súlyt cipelni ?

#10060
Posted 2009. November 15. - 18:23

2 kérdés:
Az elsõ váltót, vagy a kart meghekkelted, hogy véletlenül se válts tovább?
Mé nem cseréled mér le azt a michlein külsõt vmi átlátszó fóliára?
