Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#9241
Posted 2010. March 30. - 21:44

#9242
Posted 2010. March 28. - 19:25

okés, köszi!
akkor remélem elég lesz nekem is a 15cm utas fullihoz a középkanál.
A Turnerben is gond nélkül mûködött a közepes kanálhosszúságú X9 három tányérral, és az ugye 6 hüvelyknyit mozog hátul.
#9243
Posted 2010. March 28. - 19:20

Hogyhogy csak volt? Nem vált be?
Amúgy csak hajtókarral együtt lehet ilyet venni? Vagy tud valaki helyet,ahol széles választékban vannak láckerekek.
Na meg arra lennék még kíváncsi,hogy hova is mennek ezek pontosan? Tehát a 28,29 es kerék a kistányér helyére megy és a 38-42 ig megy középre vagy a 28,29 megy középre és a nagytányér a helyén marad?
26"-os fullym VOLT, most 29"-es merevfarúm van helyette.

#9244
Posted 2010. March 28. - 19:19

A hosszú kanál 25cm-t mozgó vázhoz, 11-36-os sorhoz és 22-36-48as tányérokhoz van kitalálva.
Amit leírtam az tapasztalat. Az elsõ fullym 120at, a második 115öt mozgott, 3tányérnál is elég volt a középkanalas X-9-es. Kistányéron a sor alsó fele nem játszik, de azt tényleg csak a hozzánemértõk használják. Amikor kevés a 36×34, akkor a következõ áttétel kistállal a 22×23 v. 26. Merevfarún 2tányérhoz valószínûleg elég lenne a rövidkanál is, épp emiatt nem értem, hogy miért annyira hosszú a Sram XX váltókanala...
okés, köszi!
akkor remélem elég lesz nekem is a 15cm utas fullihoz a középkanál.
#9245
Posted 2010. March 28. - 18:04

ferde vázpapucs hiba?sziasztok!
van egy shimano xt hátsó váltó a bringámon, de nagy gondban vagyok vele, mert nem nagyon tudjuk beállítani! A gondom az, hogy ha hátul a kis fogasokon jól vált akkor a nagy felsõkön gyengélkedik, ha meg úgy állítjuk be hogy felül, akkor a kicsiken nem az igazi, álllandóan elmászkál. hiába csinálja meg szerelõ állványon, amikor terhelve van, megyek vele akkor nem pontos. Volt valakinek hasonló? hogy tudta orvosolni, mert tanácstalan vagyok. Már cseréltünk láncot is,bowdent is, Több szerelõ látta, de nem tudom mi lehet az ok? Ennyire megbízhatatlan az XT váltó vagy más lehet a gond. Egy deore váltóval van párosítva.
esetleg, ha cserélnék sram-ra akkor abból melyiket ajánlanátok ami ár érték arányban jó? Nem tudok rá igazán költeni, de jó lenne ha már végre nem kellene a váltassal ennyire foglalkoznom.
megütötted valamivel
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#9246
Posted 2010. March 28. - 16:54

Nekem a fullym volt 2tányérosra szerelve, 38as és 24es tányérokkal, 11-32es sorral. 38×11-es áttétel esetén 100as pedálcsapásszámmal kb. 43km/h amit tud a rendszer. Nekem ez csak a kékesrõl lefele, aszfalton volt kevés, de szerintem egy montit ne aszfaltra lõjjünk be.
Hogyhogy csak volt? Nem vált be?
Amúgy csak hajtókarral együtt lehet ilyet venni? Vagy tud valaki helyet,ahol széles választékban vannak láckerekek.
Na meg arra lennék még kíváncsi,hogy hova is mennek ezek pontosan? Tehát a 28,29 es kerék a kistányér helyére megy és a 38-42 ig megy középre vagy a 28,29 megy középre és a nagytányér a helyén marad?
#9247
Posted 2010. March 28. - 14:41

na most nekem ez új. nem pont fullynál szokták a hoszabb kanalat javasolni?
én eddig végig ebben a hitben voltam. de ha nem akkor jó, veszek középkanalast.
A hosszú kanál 25cm-t mozgó vázhoz, 11-36-os sorhoz és 22-36-48as tányérokhoz van kitalálva.

Amit leírtam az tapasztalat. Az elsõ fullym 120at, a második 115öt mozgott, 3tányérnál is elég volt a középkanalas X-9-es. Kistányéron a sor alsó fele nem játszik, de azt tényleg csak a hozzánemértõk használják. Amikor kevés a 36×34, akkor a következõ áttétel kistállal a 22×23 v. 26. Merevfarún 2tányérhoz valószínûleg elég lenne a rövidkanál is, épp emiatt nem értem, hogy miért annyira hosszú a Sram XX váltókanala...
#9248
Posted 2010. March 28. - 14:38

#9249
Posted 2010. March 28. - 14:35

Elgondolkodtató, mert tovább szélesíteni semmiképp sem szeretném...
És miben különbözik a 12e-ért árult Shimano a 3.5k-ért árult Shimanotól? :/ Nem nagyon derül ki.
Illetve elsõ lépésként lehet, megnézem, hogy a Deusommal vajh' mennyire mûködik együtt.
Már nincs 12ezres (az a régi modell, ami ugyanaz, mint a mostani 4ezres), az xtr is csak 9e. Abban különböznek a mostaniak, hogy a drágábbak könnyebbek, kimartak egy kis darabot a csészébõl és a központosítóból (10g a különbség a legkönnyebb és a legnehezebb között) meg más színûek. Tipikus shimano megoldás, ugyanazt áruljuk ezerféle áron.
A sebesség mindent megold.
#9250
Posted 2010. March 28. - 14:16

én eddig végig ebben a hitben voltam. de ha nem akkor jó, veszek középkanalast.
#9251
Posted 2010. March 28. - 14:12

Akkor még szerencsésen kifogtam .)
Más.
elõl 36-22, hátul 34-11. jobb lenne ide középkanalas x9? vagy maradjak a hosszúnál?
ha esetleg mégis szeretnék háromtányért elõre akkor oda semmikép nem jó a középkanál, vagy csak keresztbeváltásnál van para?
nem teljesen világos a sram tech manual.
Total: long:45t, medium:37t, short:30t -> ezt hogy kell értelmezni?
front difference: 22t -> ez az elsõ lánckerekek közti különbségre utal? Ezek szerint nem is lenne jó a 36-22. remélem azért menni fog.
jobb-e az új 2010-es x9 a réginél?
Fullyval 3tányérral is elég a középkanál. Úgy lõdd be a lánchosszt, hogy 36×34-ben totál berugózott váz esetén még éppen ne szakadjon le a hátsóváltó. 22×11-13-(15)-ben valószínûleg lógni fog a lánc, de ezeket a fokozatokat kistányérral értelmes ember nem használja, használaton kívül 22×11-ben meg nyugodtan lóghat.

#9252
Posted 2010. March 28. - 13:52

És miben különbözik a 12e-ért árult Shimano a 3.5k-ért árult Shimanotól? :/ Nem nagyon derül ki.
Illetve elsõ lépésként lehet, megnézem, hogy a Deusommal vajh' mennyire mûködik együtt.
#9253
Posted 2010. March 28. - 13:23

Amúgy csapágyat cserélt már valaki ilyen hajtómûben? Lehet találni hozzá cseredarabot + cserélni házilag, EFS-es cuccok nélkül is?
Már többen cseréltünk, köztük én is. Lepattintod a mûanyag központosítót, aztán kiütöd vagy kihúzod a csapágyat és beleraksz egy másikat. Annyi a probléma vele, hogy speciális a csapágy és ha veszel bele egy normál 2RS csapágyat akkor kb 1mm-vel megnõ oldalanként a q-faktor és a központosítón is reszelgetni kell hogy jó legyen. A legjobb megoldás szerintem az ha veszel egy új középcsapágyat, az SM-BB51 listaára 4000ft, olcsóbb mintha vennél 2 új jófajta csapágyat.
A sebesség mindent megold.
#9254
Posted 2010. March 28. - 12:51

Hasonló problémával szembesültem, ugyanígy LX hajtómû, és az egész kottyan, a tengely meg nem a legszebb képet mutatja.
Én olyasmin gondolkodtam, amit egy esztergályos ajánlott, amikor tengelyt csináltattam egy hátsó agyba; ha az embernek kell minimális extra vastagság anyaghozzáadás nélkül, akkor lehet ilyen "rovátkázást" kérni (nem tudom, mi a helyes szó rá) - ez alig észrevehetõen érdesíti is a felületet, ami elvileg jobb, mintha políroznád, és a tengely csúszósabbá válna, és a csapágyban forogna el, a csapágy nélkül.
Amúgy csapágyat cserélt már valaki ilyen hajtómûben? Lehet találni hozzá cseredarabot + cserélni házilag, EFS-es cuccok nélkül is?
#9255
Posted 2010. March 28. - 12:01

szerintem azert forog annyit tomitesen a tengely, hogy a szigszalag elkopna hamar, ill eleg vastag is, lehet betolni sem lehetne. feluletkezelessel meg lehet probalkozni, vesztenivalo nincs.
...kicsit késõn reagálok, de a következõk lettek : letisztítottam, lerozsdamaróztam, lecsiszoltam, felpolíroztam a tengelyt. Fújtam rá 3-4 réteg lakkot. Nemhogy nem lötyög, hanem még gumikalapáccsal finoman át is kellett ütögetnem, hogy átmenjen a csapágyházon. Szóval nem lötyög, és jónak tûnik. Amúgy tényleg sokat mentem trutyi idõben, konkrétan egész télen is minden nap ezzel jártam munkába, meg mindenhova.
Köszi a tippeket !
#9256
Posted 2010. March 28. - 11:56

Más.
elõl 36-22, hátul 34-11. jobb lenne ide középkanalas x9? vagy maradjak a hosszúnál?
ha esetleg mégis szeretnék háromtányért elõre akkor oda semmikép nem jó a középkanál, vagy csak keresztbeváltásnál van para?
nem teljesen világos a sram tech manual.
Total: long:45t, medium:37t, short:30t -> ezt hogy kell értelmezni?
front difference: 22t -> ez az elsõ lánckerekek közti különbségre utal? Ezek szerint nem is lenne jó a 36-22. remélem azért menni fog.
jobb-e az új 2010-es x9 a réginél?
#9257
Posted 2010. March 28. - 11:39

Régen létezett egy nem piros PG990. Az elvileg olcsóbb. Nekem olyan van.
Az a 2005-s modell volt (nem mellesleg tartósabb is, mint a piros - saját tapasztalat), ezt váltotta a piros tartóbakos 2006-ban, majd tavaly kiegészült egyéb színekkel.
#9258
Posted 2010. March 28. - 10:56

#9259
Posted 2010. March 28. - 09:08

gyakorlatilag ugyanazt tudja mindketto jaja. Regen a Sram dragabb volt. nekem XT van a bringan, csajomnak PG990, es panaszmentes mindketto
szrintem most is az (itthon )
-- Bikemarket.hu -- Shimano
-- Bikemarket.hu -- SRAM
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#9260
Posted 2010. March 28. - 03:20

RAUH-Welt
B E G R I F F