Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#9201
Posted 2010. April 06. - 21:36

#9202
Posted 2010. April 06. - 21:30

#9203
Posted 2010. April 06. - 21:21

A srác XT zárógyûrût adott, így azon se tudom megnézni.

#9204
Posted 2010. April 06. - 21:21


#9205
Posted 2010. April 06. - 21:19

Most akkor egy deoret vehettem? Mert ez felháborító.
Vagy az LX re írtad, hogy ennyi a súlya?
emlékeim szerint az lx sor lánckerekie ki vannak lyukasztgatva a deoré nincsenek
meg kell legyen rajta tipusszám...
edit : legalábbis régebben
újabban ezek szerint már a deore is. k
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#9206
Posted 2010. April 06. - 21:17

Annak bizony annyi a súlya, és a két legkisebb külön darab.
Most akkor egy deoret vehettem? Mert ez felháborító.
Vagy az LX re írtad, hogy ennyi a súlya?
#9207
Posted 2010. April 06. - 21:12

Sziasztok kaptam meg egy használt shimano LX fogsort.
A súlya 360g ami a deore súlyával egyezik meg. Lehetséges, hogy átvertek?
A 11 és 12 es fog külön darabokba van, az nem probléma?
Üdv, Csaba
Annak bizony annyi a súlya, és a két legkisebb külön darab.
#9208
Posted 2010. April 06. - 21:09

A súlya 360g ami a deore súlyával egyezik meg. Lehetséges, hogy átvertek?
A 11 és 12 es fog külön darabokba van, az nem probléma?
Üdv, Csaba
#9209
Posted 2010. April 06. - 15:01

Szerintem egy láncszem meg lehet szorulva, tekerd visszafelé a hajtókart ahol ugrik a lánc olajozd be, majd mindkét kezeddel próbáld mozgatni/finoman feszegetni kizárólag kézzel/ fel le majd kicsit oldalirányban. Addig kell vele játszani amíg már nem szorul.
És
"Hasonlóra gondolnék én is, de hozzátenném, hogy nagy az esélye, hogy láncbontó is kell majd a mûvelethez, ha esetleg a csap nem került megfelelõen a helyére a legutolsó szerelésnél."
Köszi a válaszokat
#9210
Posted 2010. April 06. - 09:42

mi is a probléma a shimano külsõ csapágyas monoblokkjaival, ha csapágyat akarok benn cserélni?
a boltban kapható csapágy szélesebb? - nem emlékszem már pontosan
ott passz, de a truvativban valami spec csapágy van, tehát cserélhetetlen :S
Még annyit, hogy ha valakinek fontos, ma is kapni vadonatúj francia középrészt is. Axix a gyártó, négyszöges, 103-107-110-113-116-119-122-125-131 mm-es tengelyekkel, 220 gramm; BSC, francia vagy olasz. 70 euró.
Titántengelyekkel 103-107-110-113-116-119-122 méretben, 145 gramm; így 105 euró.
Ezeket Fro-ban és Az Egyesült Királyságban is forgalmazzák.
Számomra azért érdekes, mert néha nagyszerû vázakat találok, régebbi francia középrésszel, ezek modernizálásához kellhet. (Eddig ugyan még a helyi bicikliklubban mindig találtam jó csészéket sõt középtengelyeket is a vázaimhoz.)
Kb. 1980-85 közt álltak át a francia gyártók a brit (BSC, BSA) szabványra.
Budapesti emlék: a Városmajor utcai biciklimûhelyben találtam kb. két éve francia jobbos csészét (az a kritikus).
Gyõrben van egy francia menetes ultegra középcsapágy, még golyós tengelyes kivitel, viszont vadi új... ha valakit érdekel....
#9211
Posted 2010. April 06. - 09:42

Kala nemrég kérdezte ugyanezt.mi is a probléma a shimano külsõ csapágyas monoblokkjaival, ha csapágyat akarok benn cserélni?
a boltban kapható csapágy szélesebb? - nem emlékszem már pontosan
Már többen cseréltünk, köztük én is. Lepattintod a mûanyag központosítót, aztán kiütöd vagy kihúzod a csapágyat és beleraksz egy másikat. Annyi a probléma vele, hogy speciális a csapágy és ha veszel bele egy normál 2RS csapágyat akkor kb 1mm-vel megnõ oldalanként a q-faktor és a központosítón is reszelgetni kell hogy jó legyen. A legjobb megoldás szerintem az ha veszel egy új középcsapágyat, az SM-BB51 listaára 4000ft, olcsóbb mintha vennél 2 új jófajta csapágyat.
Egyébként nem olyan egyszerû kiszedni a csapágyat, mint az agyakból, kell hozzá egy kicsit ügyeskedni.
A sebesség mindent megold.
#9212
Posted 2010. April 06. - 09:06

ha 70-es, akkor olasz menet, ha 68 vagy 73 akkor jó eséllyel angol menet
Amúgy van 70-estõl eltérõ olasz menetes? én még csak 70-est láttam, de lõjetek le, ha nem így van (tudatlanság az élet megrontója

#9213
Posted 2010. April 06. - 09:04

mi is a probléma a shimano külsõ csapágyas monoblokkjaival, ha csapágyat akarok benn cserélni?
a boltban kapható csapágy szélesebb? - nem emlékszem már pontosan
Az XT-ben ez van:Sunhill 6805-RD A396.
#9214
Posted 2010. April 06. - 08:10

a boltban kapható csapágy szélesebb? - nem emlékszem már pontosan
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#9215
Posted 2010. April 06. - 01:10

ok, kösz, értem!
sejtettem, hogy így mûködik a dolog, csak féltem, hogy ennek is más a középcsapágy szabványa mint anno a peugeotnak...
szóval köszönöm szépen a válaszokat!
Még annyit, hogy ha valakinek fontos, ma is kapni vadonatúj francia középrészt is. Axix a gyártó, négyszöges, 103-107-110-113-116-119-122-125-131 mm-es tengelyekkel, 220 gramm; BSC, francia vagy olasz. 70 euró.
Titántengelyekkel 103-107-110-113-116-119-122 méretben, 145 gramm; így 105 euró.
Ezeket Fro-ban és Az Egyesült Királyságban is forgalmazzák.
Számomra azért érdekes, mert néha nagyszerû vázakat találok, régebbi francia középrésszel, ezek modernizálásához kellhet. (Eddig ugyan még a helyi bicikliklubban mindig találtam jó csészéket sõt középtengelyeket is a vázaimhoz.)
Kb. 1980-85 közt álltak át a francia gyártók a brit (BSC, BSA) szabványra.
Budapesti emlék: a Városmajor utcai biciklimûhelyben találtam kb. két éve francia jobbos csészét (az a kritikus).
#9216
Posted 2010. April 05. - 22:44

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#9217
Posted 2010. April 05. - 18:05


sejtettem, hogy így mûködik a dolog, csak féltem, hogy ennek is más a középcsapágy szabványa mint anno a peugeotnak...
szóval köszönöm szépen a válaszokat!

#9218
Posted 2010. April 05. - 17:58

tehát ha logikusan átgondolom, akkor a shimano országuti hajtásai angol menetesek a campagnoloé pedig olaszo menetesek, nemde?
Nem. Mindkét gyártónak vannak olasz és angol menetes középrészei egy-egy típuson belül is;)
A fejlesztés a linkelt kerékpárnál úgy kivitelezhetõ, hogy régi középrész kiszerel, váz középcsapágyház szélesség megmér, majd a régi középrésszel és a szélesség adattal a fejben elballagás a kedvenc kerékpárboltba, és megfelelõ új típus kiválasztása:)
#9219
Posted 2010. April 05. - 17:53

#9220
Posted 2010. April 05. - 17:50
