Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#881
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 posts
A WD-40 egy multifunkciós vízkiszorító, tisztító és kenőanyag. Ezen lehet vitatkozni, de nem érdemes.

Ahogy írtam, a kenőhatása nem olyan tartós, mint a láncolajnak én ezért is használom sűrűbben, de bőven elég egy kezelés 2-300 km-re. Vitathatatlan előnye, hogy gyorsan bejut a legszűkebb helyekre is és kívül száraz a lánc. Nem képződik olajsár, ami megfogja a port és csiszolja, koptatja a láncot.

Évekig használtam speciális láncolajakat de nekem többet elmennek a láncaim a gyakori WD-40 kezeléssel, mint a hagyományos láncolajakkal.

#882
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

A WD-40 tényleg nem kenőanyag, hanem takarításra való kerékpáron.


Pedig mar van direkt lancra valo wd40 is, nemcsak az a petroleum alapu:

wd40bike.com/products



me'g valami waxuk is van:


ugy vagyok a hagyomanyos wd40-nel, mint az LZS-2 zsirral, nem birom a szagukat, faj a fejem tole.

#883
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

A petróleum az nem egy agresszív anyag. Nem tapasztaltam, hogy bármit megmart volna. Szoktam egy darab kartonlapot nekitámasztani a keréknek, de így is jut hébe-hóba a karbonvázra, gumira is. Az én vázam nem is festett, hanem matt, natúr UD karbon, de ezen sem hagy nyomot. De le lehet egy ronggyal, papírtörlővel takarni az alsóvillát is. Én mindig a lánc alsó szakaszát csutakolom, így ami lecseppen, lecsurog, azt felfogja a kartonlap.

A petróleumot nagytakarításra használom, de nem minden alkalommal, a WD-40 pedig a kenést szolgálja. Nem olyan vastag, mint egy láncolaj, de egy befújás 2-300 km-re kellő kenőanyagot biztosít. Én ennél gyakrabban fújom.

A WD-40 tényleg nem kenőanyag, hanem takarításra való kerékpáron.



A sebesség mindent megold.

 


#884
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

anno volt egy parktool lanctisztitom, annyit szvsz messze nem ert... ki is dobtam. most megint vettem egy kinai koppintast par euroert. viszont folyadek, milyen jo ar/ertek aranyut tudtok ajanlani?

 

csak vmi olcsobb cucc erdekel, x ezer ftert inkabb gyakrabban cserelem a lancot, es marad a rongy.

 

Ahogy írták, petróleumot vagy benzint bele, amit utána hagysz leülepedni, majd leöntöd a trutyiról a még használható részt. Jó sokáig fog tartani az a pár deci/1-2 liter, ami kell.



#885
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

a wd40 inkabb oldja a kenest, mintsem biztositja :) probald meg lancolajjal.


  • Seneca likes this

#886
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 posts
A petróleum az nem egy agresszív anyag. Nem tapasztaltam, hogy bármit megmart volna. Szoktam egy darab kartonlapot nekitámasztani a keréknek, de így is jut hébe-hóba a karbonvázra, gumira is. Az én vázam nem is festett, hanem matt, natúr UD karbon, de ezen sem hagy nyomot. De le lehet egy ronggyal, papírtörlővel takarni az alsóvillát is. Én mindig a lánc alsó szakaszát csutakolom, így ami lecseppen, lecsurog, azt felfogja a kartonlap.

A petróleumot nagytakarításra használom, de nem minden alkalommal, a WD-40 pedig a kenést szolgálja. Nem olyan vastag, mint egy láncolaj, de egy befújás 2-300 km-re kellő kenőanyagot biztosít. Én ennél gyakrabban fújom.

#887
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

A legolcsóbb és leginkább hatékony anyag láncmosáshoz a petróleum. Én időnként ezzel mosom át ecsettel. Utána kompresszorral átfúvatom. Ha megszáradt, akkor WD-40, majd ronggyal szárazra törölni. Nincs olajsár, felszedett por. Én minden edzés után átfújom, áttörlöm, havonta egyszer petróleumos lemosás.

 

az nem tamad meg mas alkatreszeket (tomites, gumi, karbon, etc)? azert csinjan kell banni az ilyen cuccokkal, konnyen megmarnak ezt azt.

ahogy utanaolvastam foleg citromsav es propilalkohol a hatoanyag, a "biokent" arult cuccokban.

 

a wd40 az miert kell hozza pluszban?

 

Múltkor volt valami lidl-s teszt az oldalon, ott mintha lett volna hozzá külön folyadék is olcsón.

 

koszi, lattam, csak sajnos ritkan lehet venni. nem is tudom mikor lesz legkozelebb bringas "het".

 

korabban leszedtem mindig a lancot, brigeciol, etc - de nincs mar idom ilyenekkel pepecselni. a bringat is mindenfele gyors modszerrel tartom csak karban.



#888
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 posts
A legolcsóbb és leginkább hatékony anyag láncmosáshoz a petróleum. Én időnként ezzel mosom át ecsettel. Utána kompresszorral átfúvatom. Ha megszáradt, akkor WD-40, majd ronggyal szárazra törölni. Nincs olajsár, felszedett por. Én minden edzés után átfújom, áttörlöm, havonta egyszer petróleumos lemosás.

#889
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

anno volt egy parktool lanctisztitom, annyit szvsz messze nem ert... ki is dobtam. most megint vettem egy kinai koppintast par euroert. viszont folyadek, milyen jo ar/ertek aranyut tudtok ajanlani?

 

csak vmi olcsobb cucc erdekel, x ezer ftert inkabb gyakrabban cserelem a lancot, es marad a rongy.

Múltkor volt valami lidl-s teszt az oldalon, ott mintha lett volna hozzá külön folyadék is olcsón.



A sebesség mindent megold.

 


#890
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

pl vmi olcso citrusos tisztitoszer?



#891
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

anno volt egy parktool lanctisztitom, annyit szvsz messze nem ert... ki is dobtam. most megint vettem egy kinai koppintast par euroert. viszont folyadek, milyen jo ar/ertek aranyut tudtok ajanlani?

 

csak vmi olcsobb cucc erdekel, x ezer ftert inkabb gyakrabban cserelem a lancot, es marad a rongy.


  • Seneca likes this

#892
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Egy év alatt 1 láncleesés, az is versenyen, ahol a hajtáslánc ki sem látszott a sárból. Annyira nem rossz ez

a fogak alapján rosszabbat vártam volna :)



#893
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Egy év alatt 1 láncleesés, az is versenyen, ahol a hajtáslánc ki sem látszott a sárból. Annyira nem rossz ez



#894
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Nem lehet, hogy pont azok az apró különbségek vannak nagy hatással a láncleesés gyakoriságra/valószínűségre? Az Eagle beszámolókban még nem olvastam láncleesésről, a Tiéd viszont a Salzon leesett...

 

Számomra meggyőzően hangzik a SRAM marketing szövegéből a nagysebességű kamerás megfigyelések és a nagyszámú kopott tányér elemzése. Ez az, amit egy kis műhely intuícióból nem tud megcsinálni.

 

ZSCS képén én csak váltós marasságú fogakat látok, és még mindig úgy képzelem, hogy a fogak magasságának sokkal több köze van a láncleeséshez, mint a +/- profilnak.

Nem vagyok mérvadó ebben, de az On-one SS acél kerékről 0 db láncleesést tapasztaltam eddig, pedig egyformák a fogak, de jó magas mind. sima váltós 32-esről esett le nekem is.

Közben úton egy Snail ovális 32-es tányér, kíváncsian várom. 



#895
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

Ilyet használok, ...  majdnem teljesen Eagle, pár apró különbséggel teljesen koppintás. A szélesített fogak nem olyan hosszítottak és a fogak közti íven sem látható olyan láványos törés. Egyébként egészen jól működik...

 

Nem lehet, hogy pont azok az apró különbségek vannak nagy hatással a láncleesés gyakoriságra/valószínűségre? Az Eagle beszámolókban még nem olvastam láncleesésről, a Tiéd viszont a Salzon leesett...

 

Számomra meggyőzően hangzik a SRAM marketing szövegéből a nagysebességű kamerás megfigyelések és a nagyszámú kopott tányér elemzése. Ez az, amit egy kis műhely intuícióból nem tud megcsinálni.



#896
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

véletlenül találtam, de ennyiért azt hiszem, ki fogom próbálni:

http://www.ebay.com/...sd=222581377541

 

Ennek magasabbak a fogai, van ovál és kerek is (még nem döntöttem el, melyik kell nekem...ovális még nem volt), és asszem az Alis oldalon olvastam, hogy 11-es rendszerig működik, hogy igaz-e vagy kamuznak, azt nem tudom. de ott írták pl. hogy a nem 90fokos osztású M8000-hez nem jó, szóval lehet, hogy valamennyire képben vannak.

 

Ilyet használok, sajnos pont nem akciós most: http://www.superstar...narrow-wide.htm

Majdnem teljesen Eagle, pár apró különbséggel teljesen koppintás. A szélesített fogak nem olyan hosszítottak és a fogak közti íven sem látható olyan láványos törés. Egyébként egészen jól működik.

 



#897
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ilyet használok, sajnos pont nem akciós most: http://www.superstar...narrow-wide.htm

Majdnem teljesen Eagle, pár apró különbséggel teljesen koppintás. A szélesített fogak nem olyan hosszítottak és a fogak közti íven sem látható olyan láványos törés. Egyébként egészen jól működik.

Raptor_104_Oval4.JPG

 

SRAM:

108944-3.jpg



#898
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

Tegnapelőtt voltunk XCO versenyen Ausztiában, úgy néztem, 10 indulóból kb. 8-9-nek van1x-es hajtása, rengeteg az Eagle, de sok a valamilyen megbütyköltnek kinéző (on-up, e13, ...) cucc is. - És úgy néztem, a lánctányéron a fogak síkja mindegyiknél kicsit el volt tolva befelé, ahogy MJani01 is írta. Alátétes megoldás nem láttam, vagy legalábbis nem tűnt föl. Na szóval asszem megkockáztatom a dolgot, legfeljebb majd utólag variálok alátétekkel, ha kell majd, és legfeljebb addig nem használom azt a szélső fokozatot, amin már nagyon ferde lenen a lánc.



#899
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

 

Ezt a one-up táblázatot láttam már, de az gondolom arra a helyzetre lenne igaz, ha one-up tányért tennék a hajtókaromra. A GX Eagle tányéroknál van szó valami offsetről (pl. ha ezen az oldalon megnyomom a "Configure" gombot: 6 vagy 3mm, ez utóbbi a boost-hoz), de nem tudom, mihez képest offset ... Lehet, hogy nem is kell hozzá semmi, sem alátét, sem hosszabb csavar?

 

Próbáltam Eagle-t, azon a tányér úgy volt, hogy a fogak nem a tányér közepén voltak, hanem kicsit eltolva befelé.


  • mephisoft likes this


A sebesség mindent megold.

 


#900
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

Ezt a one-up táblázatot láttam már, de az gondolom arra a helyzetre lenne igaz, ha one-up tányért tennék a hajtókaromra. A GX Eagle tányéroknál van szó valami offsetről (pl. ha ezen az oldalon megnyomom a "Configure" gombot: 6 vagy 3mm, ez utóbbi a boost-hoz), de nem tudom, mihez képest offset ... Lehet, hogy nem is kell hozzá semmi, sem alátét, sem hosszabb csavar?

 

Ja, nem boost-os a rendszerem.

 

Igen, azt a Sram 104-s tányért néztem.

Az a Gerhardt ígéretes, és ott a Bike24-en van csavar is mindenféle hosszban... Már csak azt kéne tudni, milyen vastag alátét, és milyen hosszú csavar kell :)   Nagyon útálnám, ha itt lenne a cucc, szétszedném a régit és nem tudnám felrakni az újat. Lehet, hogy megkérdezem a boltot, hátha tudják.

 

Az ovális tányér elvben érdekel, de vevő vagyok a Sram Eagle tányérok marketing szövegére, hogy mennyivel jobb az új fogprofil, mint a sima narrow-wide, úgyhogy olyat szeretnék, és ha jól tudom, azt még nem koppintották le, 104-es oválisat pedig még nem láttam a Sram-tól.

 

Amúgy nagyon kipróbálnék egy ilyen ovális tányért, mert az azzal kapcsolatos elméletre is vevő vagyok, és sajna szar a térdem. (Épp ezért nem váltottam korábban 1x11-re.) Ha esetleg a HHH környékén 1x összefuthatnánk, és egy pár percre cserélhetnénk? (187cm magas vagyok.)