Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#9161
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

...

az általad említett problémával nem foglalkoztam, de jó tányérat néztem ki magamnak.
most rágódok, hogy 28-40, 28-42 legyen-e vagy vegyek egyben hajtókart ... plusz még pénzfüggõ is a dolog.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#9162
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

Igazából semmi bonyolult nincs benne.

A lényeg az, hogy úgy lehet átépíteni normálisan használható 2 tányéros hajtómûvé a 3 tányérosokat, hogy a közép helyén legyen a nagytányér, a kicsi helyén meg a kicsi. A nagytányér ami nem mindegy, mert nem lehet berakni egy átlagos nagytányért középre úgy, hogy ne súrolja a láncot a tányért tartó csavar amikor kistányérra váltasz. A megoldás, hogy olyan nagytányért kell venni amit középtányérnak gyártottak, a Specialites TA gyárt ilyeneket Clee Cycles . Kistányérnak meg bármi használható, mondjuk a 42/28hoz szükséges kistányér beszerzése sem egyszerû itthon, de aki mondjuk egy 40/26ot annak már könnyebb mert rendel kintrõl egy 40es közepet és vesz itthon egy trekking kicsit. Visszatérve a nagytányérhoz, át lehetne alakítani egy hagyományos nagytányért úgy, hogy besüllyedjen a csavaranya feje és ne lógjon ki, de ezzel az a baj, hogy a másik oldalán is megvan már ez a süllyesztés és így nagyon kevés anyag lenne már a rögzítésnél.

A 2 tányér egyik elõnye a jobb láncvonal a másik meg hogy kicsit könnyebb (mondjuk nekem kellene egy 11-34 a 11-32 helyett a 2 tányérhoz és máris nehezebb az új hajtás).

Most, hogy elmondtam a "titkot", mindenkinek 2 tányérja lesz. :)


kösz
hát nekem biztos, de amúgyis lett volna (már ha lesz még biciklim mostanság) bár jobban belegondolva most is 36/26-om van ezen a szaron mert nem mûxik a váltókar 3. fokozata. :) hátul meg 28 a sor vége.
súly nem érdekel csak magam számára jobban használhatónak tartok egy 39/26-ot (hosszabb rugóutasnál meg 36/24-et de ilyen van gyári) mint a klasszik 3 tányérost.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#9163
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

szerintem publik is nyugodtsn

engem is érdekel :)


Igazából semmi bonyolult nincs benne.

A lényeg az, hogy úgy lehet átépíteni normálisan használható 2 tányéros hajtómûvé a 3 tányérosokat, hogy a közép helyén legyen a nagytányér, a kicsi helyén meg a kicsi. A nagytányér ami nem mindegy, mert nem lehet berakni egy átlagos nagytányért középre úgy, hogy ne súrolja a láncot a tányért tartó csavar amikor kistányérra váltasz. A megoldás, hogy olyan nagytányért kell venni amit középtányérnak gyártottak, a Specialites TA gyárt ilyeneket Clee Cycles . Kistányérnak meg bármi használható, mondjuk a 42/28hoz szükséges kistányér beszerzése sem egyszerû itthon, de aki mondjuk egy 40/26ot annak már könnyebb mert rendel kintrõl egy 40es közepet és vesz itthon egy trekking kicsit. Visszatérve a nagytányérhoz, át lehetne alakítani egy hagyományos nagytányért úgy, hogy besüllyedjen a csavaranya feje és ne lógjon ki, de ezzel az a baj, hogy a másik oldalán is megvan már ez a süllyesztés és így nagyon kevés anyag lenne már a rögzítésnél.

A 2 tányér egyik elõnye a jobb láncvonal a másik meg hogy kicsit könnyebb (mondjuk nekem kellene egy 11-34 a 11-32 helyett a 2 tányérhoz és máris nehezebb az új hajtás).

Most, hogy elmondtam a "titkot", mindenkinek 2 tányérja lesz. :)


A sebesség mindent megold.

 


#9164
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

Elõl két tányér? :)
Emailben vagy g-talkon elmondom hogyan kell ha még nem tudod (kiképezte magam belõle).


szerintem publik is nyugodtsn

engem is érdekel :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#9165
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

elképzelhetõ, hogy találok ennél olcsóbban is tányérakat a hajtókaromra?

Specialites TA (64 mm) 28 fog - 22 euro
Specialites TA (104mm) 42 fog - 35 euro
Extralite OctaRamp (104mm) 30 fog - 49 euro


Elõl két tányér? :)
Emailben vagy g-talkon elmondom hogyan kell ha még nem tudod (kiképezte magam belõle).


A sebesség mindent megold.

 


#9166
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
azt a mûanyag csavart nem kell izomból meghúzni.

#9167
nachos

nachos

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás

bal hajtókaron rajt van a tömítés a tövénél? könnyen leesik szereléskor és nem is túl feltûnõ a hiánya...

Ott van a tömítés de már az sem a régi. Nem tartja elég távol a hajtókart a csapágy házától, így ha erõsen meghúzom a központi mûanyag csavart, néha a hajtókar súrolja a csapágy burkolatot(a fémet). Különben rendesen szivaccsal-meleg vízzel takarítom a bringát.

#9168
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
elképzelhetõ, hogy találok ennél olcsóbban is tányérakat a hajtókaromra?

Specialites TA (64 mm) 28 fog - 22 euro
Specialites TA (104mm) 42 fog - 35 euro
Extralite OctaRamp (104mm) 30 fog - 49 euro

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#9169
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Beáznak ezek könnyen. Kap egy kis sárban/vízben bringázást és vége. :) Nálam is szilvás és palota maraton után csak sár volt benne.
Persze, aki nem figyel mosás közben, az is így jár.


A sebesség mindent megold.

 


#9170
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
bal hajtókaron rajt van a tömítés a tövénél? könnyen leesik szereléskor és nem is túl feltûnõ a hiánya...

#9171
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
hogy sikerült ezt véghez vinned?
rajtad kivül senkinek nem jött elõ ilyen probléma

nem gõzborotváztad sürün?

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#9172
nachos

nachos

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
Sziasztok! Már a második középcsapágyam ment tönkre a Hollowtech 2 hajtómûvemben. Mindkét alkalommal a bal oldali rozsdásodott be majd kotyogósodott ki. A gépet All mountain túrázásra és aszfalttúrázásra használom. Milyen középcsapágyat érdemes venni és mit tehetek a rozsdásodás és a kotyogósodás ellen?
Segítségeteket elõre köszönöm.

#9173
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

azt nem mondanam hogy nem lehet leszallni a bringarol. nyilvan nem abban kell setalni orakon at, de ha fel kell tolni valahova, az siman vallalhato.


nyílván, de ennél azért átvittebb értelemben gondoltam

fõleg mivel trekking kerékpárról (illetve annak tulajráról) van szó

#9174
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás
amúgy van ám pedálos topik :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#9175
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Ráadásul, saras versenyek esetén, sokszor kilométereket kell futni benne, szóval ez már csak ezért sem helytálló.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#9176
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
azt nem mondanam hogy nem lehet leszallni a bringarol. nyilvan nem abban kell setalni orakon at, de ha fel kell tolni valahova, az siman vallalhato.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9177
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
spd pedál túrázni nagyon jó

viszont a cipõ fajtájára érdemes figyelni, vannak olyan típusok, amikben lehet gyalogolni is, tehát túrára, napi használatra is kiválóan alkalmasak

viszont a sport/verseny kerékpáros cipõkben nem nagyon lehet leszállni a bicóról

#9178
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.369 hozzászólás

én anno...


Ok, köszi.

#9179
soni

soni

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Köszi a választ!

#9180
Boros_Mókus

Boros_Mókus

    vendég

  • fórumtag
  • 217 hozzászólás

bal oldalra 0 alátét, jobb oldalra 1 alátét.

imholni:
http://techdocs.shim...69830647029.pdf


köszi szépen!
Az az igazi legény, aki a tizenkilencre lapot kér!