Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#9001
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Sziasztok

Tegnap cseréltem fogaskoszorút (sram PG970 11-34) és láncot (sram PC971) a bringámon. Mai tekerésen elõjött, hogy a váltó (sram x.9) folyamatosan bólogat elõre-hátra, ha elöl a kis lánctányéron hajtok. Ez csak nagyobb terhelésnél jön elõ, laza tekeréskor és a többi lánctányéron egyáltalán nem jelentkezik. A hajtómû Truvativ Firex 3.3 kb. 6000 km van benne nagyrészt terepen nagy terheléssel (90 kg vagyok).
A lánctányér kopására tippelek, de légyszíves erõsítsetek, vagy cáfoljatok meg ebben mielõtt lecserélném.
Köszi


véletlenül nem rozsdás a láncod esetleg meg lehet tekeredve
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#9002
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Sziasztok!
Érdeklõdnék, hogy Budapesten hol vannak nagyobb bringás boltok. SPD pedált és hozzá cipõt szeretnék venni, de olyan üzletben, ahol több termékbõl tudok választani raktárkészletbõl, nem rendelésre. Multikhoz nem szívesen mennék, nem bízom bennük. Szeretném kikérni egy szakértõ eladó véleményét, aki segít kiválasztani a számomra legmegfelelõbbet, nem a saját üzleti érdekei szerint sóz rám valami gagyit.


berguson
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#9003
csongiszabi

csongiszabi

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Sziasztok

Tegnap cseréltem fogaskoszorút (sram PG970 11-34) és láncot (sram PC971) a bringámon. Mai tekerésen elõjött, hogy a váltó (sram x.9) folyamatosan bólogat elõre-hátra, ha elöl a kis lánctányéron hajtok. Ez csak nagyobb terhelésnél jön elõ, laza tekeréskor és a többi lánctányéron egyáltalán nem jelentkezik. A hajtómû Truvativ Firex 3.3 kb. 6000 km van benne nagyrészt terepen nagy terheléssel (90 kg vagyok).
A lánctányér kopására tippelek, de légyszíves erõsítsetek, vagy cáfoljatok meg ebben mielõtt lecserélném.
Köszi

#9004
soni

soni

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok!
Érdeklõdnék, hogy Budapesten hol vannak nagyobb bringás boltok. SPD pedált és hozzá cipõt szeretnék venni, de olyan üzletben, ahol több termékbõl tudok választani raktárkészletbõl, nem rendelésre. Multikhoz nem szívesen mennék, nem bízom bennük. Szeretném kikérni egy szakértõ eladó véleményét, aki segít kiválasztani a számomra legmegfelelõbbet, nem a saját üzleti érdekei szerint sóz rám valami gagyit.

#9005
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
vehetsz 8/9sebesseghez valo hatso agyat [barmi ami modern es kazettas az ilyen] es egy hezagolo gyuruvel felrakhatsz ra egy 7es fogkoszorut. es akkor csak kerek volt cserelve, a valtasod maradhat a regi.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9006
estamas

estamas

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Üdv,
Segítséget kérek az alábbi kérdésben.
Jelenleg a bringámon (cross) a hátsó kerék gyorszáras, menetes aggyal szerelt, 7 seb. racsnis.
Egy teljesen új komplett kereket szeretnék, de sajna mivel nemigen kapok már ilyen agyat, pláne feketében, valószínüleg kazettás agyat kell vennem 8/9 sebességhez (ha nem kapok 7-est), nomeg fogaskoszorút. Minimum mi mindent kell cserélnem, vennem? Mire kell figyelnem?

#9007
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.689 hozzászólás
A váltó nem harap ! :-))) Nyugodtan állítgasd, legalább megtanulod, hogy kell vele bánni és nem leszel mindig másokra szorulva.
Láttatlanban nehéz távgyógyítani de elvileg:
1. az elsõ váltókar váltóállító bovdenjét becsavarod 2.leváltasz kis tányérra 3.kilazítod a váltón a bovdenrögzítõ csavart 4.egy fogóval megfogva feszesre húzod a bovdent 5.erõsen becsavarod a bovdenrögzítõ csavart 6. Örülsz :-)
Marci

#9008
parmesan

parmesan

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Végül sikerült megoldani, a monoblokk fogaskerekek felõli oldalán lévõ sokágú csillag alakú "része" kilazult, valószínû nem húztuk meg eléggé mikor összeraktuk. Most betonkemény. 2 ember is kellett hozzá, a "kihajtó" szerszám nem akarta "kihajtani" a hajtókart rögzítõ csavart, felig új menetet vágtak bele, kicsit morogtak a hitvány alu vázakra, meg hogy ennek a hajtókarnak milyen kevés a menete, így nem lehet olyan erõsen belehajtani a "kihajtó" szerszámot... De megoldották. Egyik hajtotta, másik kalapálta, minden kalapácsütésnél tudtak rajta fordítani egy kicsit, így kijött. Ott hûltem meg kicsit, mikor már arról beszéltek, hogy "áh, ez benyalta a menetet, ezen csak a flex segít". De megoldották.
Most akkor a finomhangolást kell még megejtenem, meg bátorságot vennem, hogy hozzá merjek nyúlni a váltóhoz.
Ezt a bringát egy anno ugyancsak Mali-val versenyzõ barátom ajánlotta, erõs vázat kerestem városba, meg ha megyünk akkor enyhébb terepen se essen szét alattam. Furcsa volt átülni rá az elõzõrõl, sokkal közelebb került az üléshez a kormány, rövidebb az egész, már a geometriája. Ezért gondolkodok késõbb egy cserében. Remélem ez a kis mûtét nem jelent értékcsökkentõ tényezõt.

#9009
Marha93

Marha93

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Szerintem is kecsegtetõbb :P
Köszi hogy segítettetek :)
További szép napot ;)

#9010
manston91

manston91

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
Én az LX-et ajánlom.A kolléga már leírta miért.
"Ride today, heal tomorrow"

#9011
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
LX. Integrált, állandó, megbízható minõség.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#9012
Marha93

Marha93

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Heloo egy gyári Mongoose Tyax Compom van 2009-es
Hajtókar csere elõtt állok.
Csak tekerni használom a bicajt.. semmi ugrabugra.

Eddig ezekkel szemezgettem:

1. Shimano LX hajtómû HT II FC-M582 Ár: 23 400 Ft
http://cdn.mos.biker...m_lx-399-75.jpg

2. Race Face Ride XC X-type Ár: 22 100 Ft
http://www.cambriabi...type_silver.jpg

Hogy passzolna a bicajhoz?
Nem vesznének össze a váltókkal? Lánccal?
Melyikre voksoltok a 2 közül? Esetleg tudnátok jobbat mondani hasonló árban?

Válaszokat elõre is köszi... :D és Sürgõs lenne :D ha lehet már holnap rendelnék :)

#9013
bocika

bocika

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 hozzászólás
Hali!

Van egy hátsó kerekem, amiben DT ONYX agy van.
A fogassor rajta a tekerés irányába egyet kattanik (picit), és úgy indul meg.
Bár a probléma nem túl szakszerûen lett leírva, úgy is kérdezhetném, hogy ez a típusú agy javítható-e, cserélhetõ benne valami?

üdv
b
"ezek ám a gondok, nem a faláb!"

#9014
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Igen, az a szerszám, meg egy másik a mono-hoz. A beállításról meg olvasgass itt Sheldon Brown-Bicycle Technical Information ha megy az angol. De eléggé adja magát.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#9015
parmesan

parmesan

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Köszi a válaszokat

Télen pihent a bringa, sajnos nem bírom a hideg levegõt - egy idõ után a számon veszem, még ha figyelek is a légzésre és a torkomat kikészíteni :S

Tisztán van tartva, így korrodáló folyadék (savas lé - sós hólé pl.) nem kerül bele, max mikor lemosom, de azt meg ahogy tudom letörölgetem.
Gondolom valami ilyesmi szerszám kell hozzá. Úgyis terveztem, hogy megállok hazafele bringaboltban, a szervizessel is megbeszélem.
Egy Bike+ monoblokk csapagya ennyi idõ alatt szétkopna? :o

A váltó bovdenjével kapcsolatban, Kobike, az általad javasolt megoldást már próbáltam, de olyan laza, hogy bármennyit tekerek, a váltótest "tövébõl" simán ki lehet húzni a bovdenkábelt 1cm-re kb. Így azon is úgy kellene állítani, hogy a tányéroknál a szorítóanyát kilazítom, és húzok a dróton. De ha meg túlhúzom, akkor az általában használt középsõ tányér fogy "kerregni" hajtás közben, mert nem lesz pont felette a vezetõ. De nem adom fel, egyszer csak megheggesztem :)

#9016
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Sziasztok

Az elsõ váltóm ugyanis nagy tányérra nem igazán akarja már felvezetni a láncot, mert nem elég feszes hozzá a bovden...

Válaszotokat elõre is köszönöm


Az természetes, hogy a bowden egy idõ után megnyúlik, csak annyit kell tenned, hogy a kormánynál a váltókarba ahol belemegy a bowden kicsit tekersz az állítón kifelé. Kis tekerés-próba, kis tekerés-próba... Nem kell hozzá semi szerszám.
Failure is always an option.

#9017
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Igen, két dolog lehet. Kilazult a mono csészéje, vagy elkoptak a csapágyak. Spéczi szerszám fog kelleni hozzá. Nem a pedálokat, a hajtókarokat kell majd leszedni ehhez. Kevesebb mint 1 év alatt városban nem kéne semminek sem széjjelkopnia, de ha olcsó a mono, gagyi a tömítése és használtad hóban, hólében, esõben-sárban elõfordulhat.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#9018
parmesan

parmesan

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Sziasztok

Amatõr kérdés, de kíváncsi vagyok a véleményetekre:
a bringámon (Mali Cobra '08) tavaly nyáron hajtómûvet - monoblokkot - (Bike+) cseréltünk egy itt a fórumon megismert profi szakival. A gyári kuka lett, mert a csapágyak már szétkoptak. A vas napi használatban van, munkába járok vele 2x8km naponta. Az más kérdés, hogy erre a célra nem választottam éppen a megfelelõ bringát, de ez más kérdés :) (Idén el akarom adni, egy túragépet veszek inkább.)
Tegnap hazafele menet éreztem, hogy elkezdett "kotyogni". Terhelésváltásnál (félfordulatonként a pedálokra taposva ugye) érezhetõ, olyan mintha kilazult volna valami. Ma reggel a melóhelyen kerítettünk egy 14-es csõkulcsot és meghúztam a hajtókarrögzítõ csavarokat, de nem használt és láttam is, hogy miért, kézzel nyomva-húzva az egyik pedált, láthatóvá vált, hogy kb 2-3mm "játéka" van - mozogni látszik a monoblokk. Kérdésem az, hogy egy általam (ugyan nem vagyok tapasztalt, csak "felhasználó") nem rossznak tartott márka (Bike+) terméke kevesebb mint 1 év alatt elhasználódott volna? Elég lenne csak a pedálokat leszedve egy monoblokk behajtóval húzni a blokkon?
Talán ezt még otthon egymagam is meg tudnám csinálni, egyébként is be kell szereznem a szükséges szerszámokat egyszer, imbuszkulcskészlet, csavarnyúzó, villáskulcskészlet kevés a karbantartáshoz :S A bovdenekhez meg a váltófeszítõ csavarokhoz meg nem is nagyon merek hozzányúlni, mert hogy állítom vissza? :D Az elsõ váltóm ugyanis nagy tányérra nem igazán akarja már felvezetni a láncot, mert nem elég feszes hozzá a bovden...

Válaszotokat elõre is köszönöm

#9019
HeyBud

HeyBud

    vendég

  • fórumtag
  • 78 hozzászólás

Sziasztok,

Kis segítségre lenne szükségem, elnézést elõre is, hogy ilyen amatör kérdéssel fordulok ide.

Kellys Exquisite-en a lenti monoblokk valamelyike van, de nem tudom a tengelyhoszt. Egyenlõre nincs szerszámom, igy a hajtókart sem tudom levenni, hogy lemérjem.

Truvativ '06 PowerSpline Cartidge monoblokk

Ha megvan a tengelyhosz akkor szerszámokkal együtt rendelném le. Ebben is segitség kéne:

A lenti monoblokk és hajtókarleszedõ jó lehet a PowerSpline rendszerhez?

Icetoolz monoblokk behajto

Icetoolz hajtokar leszedõ

Elõre is köszönöm a segítségetek!


Igaz szervizben, de en is most csereltettem le ugyan ilyen bringamon az SRAM Truvativ hajtokart egy slx hajtokarra monoblockostul. Nem hibaztam el a dontest. Es 1230 ft-omba kerult a szervizben a csere...

#9020
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Monjuk én már elég sok használt cuccot, meg bringát vettem, és eddig még nem nyúltam nagyon mellé (kopkopkop).

Gondolom egyrészt szakág függõ a dolog, másrészt használaté. Ha valami okostóbiás rossz technikával, 2 X nagyobb telóval, mint ami belevaló, rosszul összerakva használja a paripát, akkor akár pár hónap alatt is tönkrevághat egy vázat.