Viasz tök jó, csak mondjuk egy 3napos versenyen, vagy akár egy 8napos biciklitúrán, nem biztos, hogy újra tudod két szakasz között viaszozni. A FL-nak van viaszosa, de meglepõen hamar lepereg, ellenben vegytiszta lesz tõle a lánc, szinte semmit sem szed össze.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
Indította
Cybe
, 2003. július 27. 12:04
#8401
Írta 2010. július 31. - 22:45

With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#8402
Írta 2010. július 31. - 22:22

ez a viaszolós érdekes lehet, valaki mintha írt volna róla korábban, hogy forró viaszos áztatás után többszáz km-ig nem kellett kennie a láncot
Egyébként én sem pucolom már a láncot, csak ronggyal törölgetem, esetleg a szemek közül fültisztítóval kipiszkálom a nagyobb dzsuvát, pedig a bringa napi használatban van, tehát kap esõt, retket rendesen, de pl, a mostaniban is van már 4200 km, és még a 0,75-ös mérõ sem esik bele.
Egyébként én sem pucolom már a láncot, csak ronggyal törölgetem, esetleg a szemek közül fültisztítóval kipiszkálom a nagyobb dzsuvát, pedig a bringa napi használatban van, tehát kap esõt, retket rendesen, de pl, a mostaniban is van már 4200 km, és még a 0,75-ös mérõ sem esik bele.
#8403
Írta 2010. július 31. - 19:21

#8404
Írta 2010. július 31. - 18:51

Na persze, a vegák meg ugyanezt, de margarinnal...
De létezik viaszolós megoldás is, s azzal el lehet érni ugyanazt az állapotot, s elvében hasonló az eljárás.

De létezik viaszolós megoldás is, s azzal el lehet érni ugyanazt az állapotot, s elvében hasonló az eljárás.

With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#8405
Írta 2010. július 31. - 18:50

Nem tudom mennyire igaz, de serpenyõbe fel kell forralni egy kis zsírt, és belerakni a láncot, az szépen befolyik mindenhova majd, és elvileg olyan kenése lesz tõle, mint a gyári láncoknak.
#8406
Írta 2010. július 31. - 18:45

Szépen megvezeted a Motorex olajjal, holott aki versenyez, s a társaságomban ez elég sok embert érint, rendesen befürdött már vele, egyszerûen nem ismerek olyat, aki ne szidná. Borzasztóan kicsi a Falex-értéke, nagyobb nyomatékkal tekerve 30 km után porszáraz a lánc (ugyanis kinyomod a szemek közül), s folyton állhatsz meg olajozni. A motorolajokkal is ez a baj. (bár mentették már meg az életemet)
Ha jó olajat akarsz, valami sûrû cuccot veszel, amibõl sokkal kevesebb is elég, s igen hamar behozza az esetlegesen magasabb árát. Márkát most szándékosan nem mondanék, de így elsõ kapásra is 3 az eszembe jutott.
A B-2000-be áztatás sem túl jó, sokkal hamarabb tönkreteszi a láncot, de ezt is már kifejtettük párszor. Röviden, csak a felszínt szabad lemosni vele, s ronggyal letörölgetni, a beáztatás nem jó, mert kimosod az addigra perselyként funkcionáló kosz-kérget is a csapok közül, amit nem kéne...
Ha jó olajat akarsz, valami sûrû cuccot veszel, amibõl sokkal kevesebb is elég, s igen hamar behozza az esetlegesen magasabb árát. Márkát most szándékosan nem mondanék, de így elsõ kapásra is 3 az eszembe jutott.
A B-2000-be áztatás sem túl jó, sokkal hamarabb tönkreteszi a láncot, de ezt is már kifejtettük párszor. Röviden, csak a felszínt szabad lemosni vele, s ronggyal letörölgetni, a beáztatás nem jó, mert kimosod az addigra perselyként funkcionáló kosz-kérget is a csapok közül, amit nem kéne...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#8407
Írta 2010. július 31. - 17:55

pontosan. és gumira, fékre ne menjen, vagy töröld le utána jól. (érdemes a lánc alsó vonalán csinálni)
#8408
Írta 2010. július 31. - 17:54

Értem. Köszi. Tehát akkor nem messzebbrõl s szórófejjel hanem a kis csõrrel célzottan a szemek belsejéhez a görgõkhöz ugye?

#8409
Írta 2010. július 31. - 17:34

óvatosan célzottan fújd a lánc görgõire. felesleg letöröl (a lánc belsejébe kell a kenés). majd ismétled ameddig finoman és hangtalanul nem fut.
#8410
Írta 2010. július 31. - 17:11

És Motorex Sry spray-el, hogyan tudom a leghatékonyabban befújni a láncot? (hogy alapos legyen) ?

#8411
Írta 2010. július 31. - 15:37

brigéciol az nem szarozik, kiszed minden kenõanyagot a láncból
így ha utána a kenéssel nem jársz el elég alaposan és nem jut a csapok meg a görgõk közé elegendõ kenõanyag, akkor többet árt mint használ
Ja, sikerült megoldanom az én bringám kattogását is. Nem a monoblokkal volt gond, hanem a bal kar elég laza csavarokkal futott, meg alatta tele volt dzsuvával. Letisztítottam, vékonyan bezsíroztam, csavarokat megtéptem aztán rendbejött.
így ha utána a kenéssel nem jársz el elég alaposan és nem jut a csapok meg a görgõk közé elegendõ kenõanyag, akkor többet árt mint használ
Ja, sikerült megoldanom az én bringám kattogását is. Nem a monoblokkal volt gond, hanem a bal kar elég laza csavarokkal futott, meg alatta tele volt dzsuvával. Letisztítottam, vékonyan bezsíroztam, csavarokat megtéptem aztán rendbejött.
#8412
Írta 2010. július 31. - 13:40

Szuper akkor a zsírért mehetek vissza.
Remélem lesz itt nálunk valamelyik biciklis boltban Motorex láncolaj mert semmi kedvem csak ezért menni a városba. 
Köszi a segítséget.


Köszi a segítséget.
#8413
Írta 2010. július 31. - 13:37

azért inkább motorex legyen. az én hülyeségemet nem kell mintapéldának venni 
zsír az jó.

zsír az jó.
#8415
Írta 2010. július 31. - 12:33

#8416
Írta 2010. július 31. - 12:31

megoszlanak a vélemények 
ha olcsón akarsz kijönni akkor zsírból vmi noname lítiumosat, olajból meg amit találsz, csak ne a leghígabb legyen. ha direkt bringához matricázottat akarsz akkor bringaboltban amilyen van.
nekem a Motorex Dry olaj bejött, vidéki tacskó bmx-hez meg a Mol 2 ütemû motorolaj is
és ha nincs akkor patentszemet is érdemes venni, hogy könnyen szét tudd szedni a láncot anélkül, hogy gyengülne (2-300 ft)

ha olcsón akarsz kijönni akkor zsírból vmi noname lítiumosat, olajból meg amit találsz, csak ne a leghígabb legyen. ha direkt bringához matricázottat akarsz akkor bringaboltban amilyen van.
nekem a Motorex Dry olaj bejött, vidéki tacskó bmx-hez meg a Mol 2 ütemû motorolaj is

és ha nincs akkor patentszemet is érdemes venni, hogy könnyen szét tudd szedni a láncot anélkül, hogy gyengülne (2-300 ft)
#8417
Írta 2010. július 31. - 12:16

Értem köszi. Most lemegyek Tescoba veszek brigéciol 2000-et. Milyen láncolajat ajánlotok? ÉS milyen zsírt ajánlotok hajtókarhoz stb.. ?
#8418
Írta 2010. július 31. - 12:12

Ha van rajta patentszem, akkor azzal szét tudod szedni, ha nincsen, akkor láncbontóval.
#8419
Írta 2010. július 31. - 11:49

Megpróbálom köszi. A láncot hogyan tudom szétszedni, hogy le tudjam venni a vázról?
#8420
Írta 2010. július 31. - 00:46

brigéciol 2000
beáztat, lemos, kiszárít, újraken.
pucold ki a teljes hajtást, hátha attól elmúlik a hang.
beáztat, lemos, kiszárít, újraken.
pucold ki a teljes hajtást, hátha attól elmúlik a hang.