Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#8061
lgabster

lgabster

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts

Sziasztok!
Kb. egy hónapja szétszedtem tisztítás céljából a láncom (HG-50), tegnap hegynek felfelé szétugrott ott ahol bontva lett.
A kérdésem, hogy bontás után összerakáskor a stiftet cserélni kellett volna? Ha veszek egy sram patent szemet az kompatibilis a láncommal?
Köszönöm a segítséget elõre is!


Nekem is sram patentszem van az xtr láncomon és tökéletesen teszi a dolgát.
Igaz, még csak kb 1000 kilcsit tekertem vele, de ebbõl 500 emelkedõ volt, és terheltem rendesen.
Eddig nem hallottam olyat, hogy elengedett a patentszem.
Viszont olyat igen, hogy a patentszemes lánc nem a patentszemnél szakadt szét.
A lehetetlen egy tévhit, semmi több!

#8062
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 posts

Igen, kompatibilis csak arra kell figyelni, hogy 9-es lánchoz 9-es patentszemet vegyél!


hg50 nem 8as lanc? (hg53 a 9-es)

#8063
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts

Ha veszek egy sram patent szemet az kompatibilis a láncommal?
Köszönöm a segítséget elõre is!


Igen, kompatibilis csak arra kell figyelni, hogy 9-es lánchoz 9-es patentszemet vegyél!

#8064
Kime

Kime

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
Sziasztok!
Kb. egy hónapja szétszedtem tisztítás céljából a láncom (HG-50), tegnap hegynek felfelé szétugrott ott ahol bontva lett.
A kérdésem, hogy bontás után összerakáskor a stiftet cserélni kellett volna? Ha veszek egy sram patent szemet az kompatibilis a láncommal?
Köszönöm a segítséget elõre is!
A földre élni, nem lakni jöttem!

#8065
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,275 posts

Azt hallottam, hogy a pörgetéssel kíméled a térd izületeket, vagy nem jól tudom? Cross gépem van és szeretnék hegyekbe is menni / Gerecse, Vértes/


ha mész terepre is (a dózerút nem az) akkor lehet érdemes lecserélni, ha nem akkor maradhat - nem kell mindig nagy tányéron tolni, 36/32 meg egy cross bicón ithhon bárhova elég a fent emlitettekre (aszfalt dózer)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#8066
feeder67

feeder67

    vendég

  • fórumtag
  • 120 posts
Azt hallottam, hogy a pörgetéssel kíméled a térd izületeket, vagy nem jól tudom? Bocs:o Cross gépem van és szeretnék hegyekbe is menni / Gerecse, Vértes/

#8067
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts
Sztem országúton azért nem árt minél nagyobb fokszám, hogy ha erõnlétben is rendben vagy, könnyebb jó tempót menni, mint kevés fogassal. Én nem cserélném kevesebbre.

#8068
feeder67

feeder67

    vendég

  • fórumtag
  • 120 posts
Sziasztok! Kérdés: Érdemes- e 48fogas trekking hajtómûvet le cserélni 44fogas SLX MTB hajtómûre? Esetleg az utóbbinak van- e valami hátránya a trekkingen? Esetleg vegyek 48fogas LX trekking hajtómûvet?

#8069
lgabster

lgabster

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts

8-as kazettás láncsoromon(CS-HG30) a négyes és ötös lánckerék jóval kopottabb mint a többi(de még nem ugrik),mivel szinte csak ezeket használom a hajtómû legnagyobb lánckerekével.Jó lenne még tavaszig kihúzni csere nélkül,mert addig úgyis csak munkába járásra használom.Erre jó is lenne elõl a középsõ,hátul a 6-os lánckerék,de így meg érzem,hogy ropog a talpam alatt.Melyik variációval tudom tovább használni?Használjam az elsõ változatot míg el nem kopik úgy a négyes és az ötös hogy megugrik és csere,vagy az utóbbi?A lánc CN-HG40.


valszeg azért ropog, mert a lánc a 6-oson, mert a 4-es 5-össel kopott össze.
Szóval vagy kibírod a ropogást, vagy használod tovább a 4-5-öt, aztán csere lánvval együtt.
A lehetetlen egy tévhit, semmi több!

#8070
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts
8-as kazettás láncsoromon(CS-HG30) a négyes és ötös lánckerék jóval kopottabb mint a többi(de még nem ugrik),mivel szinte csak ezeket használom a hajtómû legnagyobb lánckerekével.Jó lenne még tavaszig kihúzni csere nélkül,mert addig úgyis csak munkába járásra használom.Erre jó is lenne elõl a középsõ,hátul a 6-os lánckerék,de így meg érzem,hogy ropog a talpam alatt.Melyik variációval tudom tovább használni?Használjam az elsõ változatot míg el nem kopik úgy a négyes és az ötös hogy megugrik és csere,vagy az utóbbi?A lánc CN-HG40.

#8071
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Általában az egyik váltássegítõ (jelenleg akadályozó) csapot kell kicsit megreszelni. Ezt úgy tudod kideríteni, hogy amikor ez van, akkor azonnal megállsz, s próbálod a fennakadt állapotot konzerválni, azaz a pedált ugyanabban a helyzetben hagyod, s óvatosan megnézed, mi akadt be. Sokszor egy elgörbült fog a felelõs amúgy.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#8072
BKMarci

BKMarci

    vendég

  • fórumtag
  • 12 posts
Ez nagyon úgy néz ki, h. a hajtókar lánckerekére rászorul, beakad a láncod (alul nem hagyja el).
szóval jánc, nagy-és középsõlánckerék végignéz, h. mi, hol tud beakadni aztán reszelõ stb...



Sziasztok!

Pár hónapja vettem egy Kellys Neost, eddig kb. 500 km van benne. Elõl és hátul is Deore váltó van rajta. Többször járok úgy, hogy ha elõl leváltok felülrõl középre, a hátsó váltó elõre hajlik, és megszorul a láncvillán. Ilyenkor le kell onnan rúgnom, utána megint mûködik. Fõleg nagyobb tempónál és dombon tapasztalom. Ez mitõl lehet, és mit lehet ezzel kezdeni?



#8073
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 posts
csak tippelek: a lancfesszesseg nincs megfeleloen beallitva. a hatso valton van egy csavar amivel ezt be lehet allitani. itt bovebben van errol szo: A váltók mûködése és pontos beállítása ? tech ? Bikemag

persze lehet h nem ez a gond, azt javaslom mindenesetre, hogy a cikkben leirtaknak megfeleloen elol-hatul allits be mindent, + tisztits es olajozz. ha meg utana is jelentkezik a dolog, akkor masik tippem hogy a valtoful van elferdulve.

#8074
Zolus

Zolus

    újonc

  • fórumtag
  • 11 posts
Sziasztok!

Pár hónapja vettem egy Kellys Neost, eddig kb. 500 km van benne. Elõl és hátul is Deore váltó van rajta. Többször járok úgy, hogy ha elõl leváltok felülrõl középre, a hátsó váltó elõre hajlik, és megszorul a láncvillán. Ilyenkor le kell onnan rúgnom, utána megint mûködik. Fõleg nagyobb tempónál és dombon tapasztalom. Ez mitõl lehet, és mit lehet ezzel kezdeni?

#8075
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Hali!

Tegnap este újkeletû meghibásodásra lettem figyelmes a fogaskoszorú tájékán.
Váltót állítottam, és azt vettem észre a kerék szabadonfutásakor, hogy pár tized millimétert imbolyog a sor (vagy az egész kerék?) a tengelyen.
Ez mennyire normális jelenség?
Minimális 8-as van a kerékben...lehet amiatt imbolyog a tengelyen az egész kerék? Vagy az agyban van a gond? Esetleg a kazettára nem fekszik fel rendesen a sor?
Lehet tök, de eddig nem láttam ilyet, szóval nyugtassatok meg, ha másnál is így van.
Ha meg nem, akkor óvatosan adagoljátok a rossz hírt! :)
köszi!

nem a nyolcas miatt van, a kazetta imbolyog
normális (inkább megszokott) jelenség.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#8076
lgabster

lgabster

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts

Normális jelenség.


...ja azt elfelejtettem írni, hogy még kattog is....
kosztól lehet?
A lehetetlen egy tévhit, semmi több!

#8077
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Hali!

Tegnap este újkeletû meghibásodásra lettem figyelmes a fogaskoszorú tájékán.
Váltót állítottam, és azt vettem észre a kerék szabadonfutásakor, hogy pár tized millimétert imbolyog a sor (vagy az egész kerék?) a tengelyen.
Ez mennyire normális jelenség?
Minimális 8-as van a kerékben...lehet amiatt imbolyog a tengelyen az egész kerék? Vagy az agyban van a gond? Esetleg a kazettára nem fekszik fel rendesen a sor?
Lehet tök, de eddig nem láttam ilyet, szóval nyugtassatok meg, ha másnál is így van.
Ha meg nem, akkor óvatosan adagoljátok a rossz hírt! :)
köszi!


Normális jelenség.

#8078
lgabster

lgabster

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts
Hali!

Tegnap este újkeletû meghibásodásra lettem figyelmes a fogaskoszorú tájékán.
Váltót állítottam, és azt vettem észre a kerék szabadonfutásakor, hogy pár tized millimétert imbolyog a sor (vagy az egész kerék?) a tengelyen.
Ez mennyire normális jelenség?
Minimális 8-as van a kerékben...lehet amiatt imbolyog a tengelyen az egész kerék? Vagy az agyban van a gond? Esetleg a kazettára nem fekszik fel rendesen a sor?
Lehet tök, de eddig nem láttam ilyet, szóval nyugtassatok meg, ha másnál is így van.
Ha meg nem, akkor óvatosan adagoljátok a rossz hírt! :)
köszi!
A lehetetlen egy tévhit, semmi több!

#8079
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
boltokban is szokott lenni ilyen persely....

#8080
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
perselyeztetés járható út.
viszont ha annyira nem durva a helyzet akkor magával a pedállal is kitudod javítani (beteker, kihajt, beteker...)