Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#7821
Írta 2010. november 07. - 10:56

#7822
Írta 2010. november 06. - 20:30

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#7823
Írta 2010. november 06. - 19:29


#7824
Írta 2010. november 06. - 19:05

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#7825
Írta 2010. november 06. - 18:24

Ma vettem észre, hogy az alig egy hónapja beépített Hollowtech II-es középcsapágyam olyan hangot ad, mintha egy-két homokszem rossz helyre ment volna...
Kapjam szét és zsírozzam újra, vagy nem kell vele törõdni?
#7826
Írta 2010. november 05. - 16:40

13000 km az reális teljesitmény. sõt.Köszi. Közben már megrendeltem a deore 532 gyári tányérját, tudtak azt is hozni párszáz forinttal drágábban.
Amúgy mennyi a normál futásteljesítménye egy lánckeréknek?
Ebben most van kb. nettó 13000 Km, és mostanra lett nagyon cápafogas (bár még nem ugrik a régi lánccal).
50-es láncvonalhoz 126mm 47,5-es láncvonalhoz 121-es monoblokk kell.Üdv!
Kéne majd vennem egy új hajtómûvet és monoblokkot, de valamivel nem igen jutok dûlõre: egyelõre ezt néztem ki: FC-M470 ; ez egy szérián kívüli Shimano octalinkes holmi de semmi leírást nem találok róla hogy milyen tengelyhosszú monoblokk kéne hozzá. Shimano oldalán csak egy robbantott ábra van róla. Bolt ahol árulják azt mondta hogy 50mm a láncvonal és 126mm széles monoblokk kéne de más hajtókarnál ahol több adat van megadva azt látom hogy 50mm láncvonal mellett 113as tengelyhossz van ajánlva :confused:
Elég sötét vagyok még ehhez a témához de úgy hinném azonos láncvonal mellé azonos hosszúságú monoblokk kéne vagy nem?
többféle hajtókar kialakítás létezik, igy nem garancia, hogy ami máshol mûködik, az nálad is fog.
az kell amit leirtam. hogy máshoz 113-mas kell, az neked nem releváns
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7827
Írta 2010. november 04. - 21:44

Kicsi játéka lehet a kazettás agynak / racsninak. Ha sok, lehet koszos, vagy megdermedt benne a zsír. Lelazulás nem jellemzõ. Karbantartás sosem árt.
Az igazság az, hogy 1 hónapos a bringa, kb. 150-200 km van benne. Ma vettem észre, hallottam meg a jellegzetes kattanást. A kosz kizárt, a zsír sztem még újszerû. Akkor lehet marad a lelazulás?
Jó lenne garis felülvizsgálatra visszavinni, de sajnos vidéken lakom....a gépet meg Bp-en vettem!

Mit javasolsz? Nézzem meg a lazulást?
Elsõ váltón fontos a végállások jó beállítása, és igen, finombeállítani a váltókar tekerentyûjével tudod.
Köszönöm! Megpróbálom óvatosan tekergetni! A végállások sztem jók!
#7828
Írta 2010. november 04. - 21:43

lyukkör szerint igen, de hogy a pontos kialakitás is... szerintem 99% hogy felmegy, ha nem, akkor picit reszelgetni kell.
Köszi. Közben már megrendeltem a deore 532 gyári tányérját, tudtak azt is hozni párszáz forinttal drágábban.
Amúgy mennyi a normál futásteljesítménye egy lánckeréknek?
Ebben most van kb. nettó 13000 Km, és mostanra lett nagyon cápafogas (bár még nem ugrik a régi lánccal).
#7829
Írta 2010. november 04. - 21:03

Elsõ váltón fontos a végállások jó beállítása, és igen, finombeállítani a váltókar tekerentyûjével tudod.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#7830
Írta 2010. november 04. - 20:51

#7831
Írta 2010. november 04. - 20:36

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#7832
Írta 2010. november 04. - 20:34

Üdv!
Kéne majd vennem egy új hajtómûvet és monoblokkot, de valamivel nem igen jutok dûlõre: egyelõre ezt néztem ki: FC-M470 ; ez egy szérián kívüli Shimano octalinkes holmi de semmi leírást nem találok róla hogy milyen tengelyhosszú monoblokk kéne hozzá. Shimano oldalán csak egy robbantott ábra van róla. Bolt ahol árulják azt mondta hogy 50mm a láncvonal és 126mm széles monoblokk kéne de más hajtókarnál ahol több adat van megadva azt látom hogy 50mm láncvonal mellett 113as tengelyhossz van ajánlva :confused:
Elég sötét vagyok még ehhez a témához de úgy hinném azonos láncvonal mellé azonos hosszúságú monoblokk kéne vagy nem?
Valószínûleg a láncvonalad a 113 mm-essel lesz jó.
#7833
Írta 2010. november 04. - 19:59

Kéne majd vennem egy új hajtómûvet és monoblokkot, de valamivel nem igen jutok dûlõre: egyelõre ezt néztem ki: FC-M470 ; ez egy szérián kívüli Shimano octalinkes holmi de semmi leírást nem találok róla hogy milyen tengelyhosszú monoblokk kéne hozzá. Shimano oldalán csak egy robbantott ábra van róla. Bolt ahol árulják azt mondta hogy 50mm a láncvonal és 126mm széles monoblokk kéne de más hajtókarnál ahol több adat van megadva azt látom hogy 50mm láncvonal mellett 113as tengelyhossz van ajánlva :confused:
Elég sötét vagyok még ehhez a témához de úgy hinném azonos láncvonal mellé azonos hosszúságú monoblokk kéne vagy nem?
#7834
Írta 2010. november 04. - 18:48

S nem is vitattam.Azért írtam, hogy a legtöbb.
Idézek (Le Cycle 2010 november, 61. o.): "... Un mauvais montage va entrainer une usure plus rapide de la chaine." azaz ,,rossz (fordított) felszerelés a lánc fokozott elhasználódásához vezet". Épp tegnap olvastam, ugyan nem szentírás, de a Cycle a legfontosabb francia biciklis újság.Egyébként a 105-ös lánc nem kopik jobban ha fordítva teszed föl, legfeljebb nem hozza ugyanazt a váltásteljesítményt. Az oldallapok mások, a külsõ a lánctányérhoz, a belsõ a fogaskoszorúhoz illik, és a az eltérõ kialakítás csak váltáskor jön elõ. Hajtás közben minden helyzetben teljesen egyformán viselkedik, mert a fogakkal érintkezõ belsõ részek anyaga és kialakítása homogén.
Amúgy az elhasználódás váltástól is létrejön (sõt, ez egy érv az SS meg fixi mellett pl.), nem csak hajtástól, azaz az érvelésed nem egészen állja meg a helyét. Hisz a lánc a rossz váltástól is kopik, még annál is jobban, mint a jó váltástól.
#7835
Írta 2010. november 04. - 18:02

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#7836
Írta 2010. november 04. - 17:51

De a legtöbb lánc szimmetrikus, így csak meg kell fordítani.
Pl az új Shimano 105 nem az, vigyázat, az jobban kopik, ha rosszul tesszük föl.
#7837
Írta 2010. november 04. - 17:48

Remélem sikerült érthetõen leírni.
Lehet, hogy a hátsó fogaskoszorú fellazult? Fellazulhat egyáltalán?
A másik kérdésem nem éppen ide tartozik, de hátha válaszoltok! Az elsõ váltón kéne állítanom, mert középsõ fogaskerék állásban a lánc kicsit hozzáér a váltóhoz. Ezt pontosan hogyan, és hol tudom állítani? A váltókaron lévõ finombeállító tekerésével?
#7838
Írta 2010. november 04. - 16:35


"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#7839
Írta 2010. november 04. - 14:04

Sziasztok!
Lenne egy olyan kérdésem hogy, láncbontásnál a szerszámmal melyik irányba nyomjam ki illetve be a csapot a láncon?
érdemesebb kifelé kezdeni, mert összerakásnál akkor a bonto kivülre kerül, ugy meg egy kicsit könnyebb
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#7840
Írta 2010. november 04. - 13:03

lyukkör szerint igen, de hogy a pontos kialakitás is... szerintem 99% hogy felmegy, ha nem, akkor picit reszelgetni kell.Szerintetek a Shimano integált, 532-es hajtómûvével kompatibilis az FC-M445 középsõ lánctányér?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.