Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#7761
Írta 2010. november 19. - 11:21

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7762
Írta 2010. november 19. - 11:20

shimano-ból soha nem volt 28-38-48
tudomásom szerint mindig csak 26-36-48 volt, ez a "trekking" osztás.
az új hajtómû 50-es láncvonalat fog neked csinálni, szóval ha az elsõváltód nem tudja az 50-es láncvonalat, akkor azt cserélni kell
namost olyan, ami tud 50-es láncvonalat ÉS 6-os láncot, olyan nincs.
ergo minden mást is cserélned kell, mert nem fog rendesen mûködni az elsõváltó.
a 70-es monoblokkház olasz menetes, olyan középcsapágyat keress.
Négyszögtengelyesbõl biztos létezik, mert http://techdocs.shim...69830608880.pdf és ha jól tudom még 38as tányérotok is van hozzá a nagykerben.
Üdv...
Mivel még semmi választ és segítséget nem kaptam, így megkérdezem azt, hogy Bordástengelyes hajtómûvet szeretnék venni, de mivel 28-38-48-ast nem kapok, így a köv. elgondolás merült fel bennem, hogy a 26-36-48-as OCTALINK-os lánckerekû hajtómûnek, mennyivel rosszabb az áttétele az esetemben, mivel 6 sebességes kerékpárról van szó... ?
Ezért mennyivel lenne nehezebb a hajtásom szerintettek. ?
Egyúttal, még az is érdekelne, hogy érdemes-e szerintettek egy mindennapos városi használat esetében kicserélni a négyszögtengelyes hajtómûvet a MTB-on… ?
Valamint, amit kinéztem ez ügyben még a hajtómûvet, az a FC-M521-es jelzésû hajtómû, ami a 26-36-48-as lánckerékkel van, de ez 8-9 sebességeshez van írva, kérdem Én, hogy mûködne-e ez szerintettek egy 6 sebességû racsnival, aminek 47mm-es láncvonala és 70mm-es a tengely váz szélességem esetében... ?
Semmi különbséget nem fogsz érezni a 26-36-48 és a 28-38-48 között.
A sebesség mindent megold.
#7763
Írta 2010. november 19. - 11:07

shimano-ból soha nem volt 28-38-48Üdv...
Mivel még semmi választ és segítséget nem kaptam, így megkérdezem azt, hogy Bordástengelyes hajtómûvet szeretnék venni, de mivel 28-38-48-ast nem kapok, így a köv. elgondolás merült fel bennem, hogy a 26-36-48-as OCTALINK-os lánckerekû hajtómûnek, mennyivel rosszabb az áttétele az esetemben, mivel 6 sebességes kerékpárról van szó... ?
Ezért mennyivel lenne nehezebb a hajtásom szerintettek. ?
Egyúttal, még az is érdekelne, hogy érdemes-e szerintettek egy mindennapos városi használat esetében kicserélni a négyszögtengelyes hajtómûvet a MTB-on… ?
Valamint, amit kinéztem ez ügyben még a hajtómûvet, az a FC-M521-es jelzésû hajtómû, ami a 26-36-48-as lánckerékkel van, de ez 8-9 sebességeshez van írva, kérdem Én, hogy mûködne-e ez szerintettek egy 6 sebességû racsnival, aminek 47mm-es láncvonala és 70mm-es a tengely váz szélességem esetében... ?
tudomásom szerint mindig csak 26-36-48 volt, ez a "trekking" osztás.
az új hajtómû 50-es láncvonalat fog neked csinálni, szóval ha az elsõváltód nem tudja az 50-es láncvonalat, akkor azt cserélni kell
namost olyan, ami tud 50-es láncvonalat ÉS 6-os láncot, olyan nincs.
ergo minden mást is cserélned kell, mert nem fog rendesen mûködni az elsõváltó.
a 70-es monoblokkház olasz menetes, olyan középcsapágyat keress.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7764
Írta 2010. november 19. - 11:02

a zefal-nak van fém klipszeSziasztok!
Van egy shimano pd-550 pedálom, amin eltört az egyik oldali klipszkosár. Ahogy néztem eddig, a régi 105-ös pedálra is ilyesmi megy fel.
Nem tudja valaki, hogy hol tudnék ilyet szerezni fémbõl?
Gugli nem a barátom, már vagy 3 bolttal leveleztem, de csak egyben árulnak, és az is mûanyag.
ZEFAL > Vintage range > Accessories > METAL TOE-CLIPS
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7765
Írta 2010. november 19. - 00:10

Üdv...
Mivel még semmi választ és segítséget nem kaptam, így megkérdezem azt, hogy Bordástengelyes hajtómûvet szeretnék venni, de mivel 28-38-48-ast nem kapok, így a köv. elgondolás merült fel bennem, hogy a 26-36-48-as OCTALINK-os lánckerekû hajtómûnek, mennyivel rosszabb az áttétele az esetemben, mivel 6 sebességes kerékpárról van szó... ?
Ezért mennyivel lenne nehezebb a hajtásom szerintettek. ?
Egyúttal, még az is érdekelne, hogy érdemes-e szerintettek egy mindennapos városi használat esetében kicserélni a négyszögtengelyes hajtómûvet a MTB-on… ?
Valamint, amit kinéztem ez ügyben még a hajtómûvet, az a FC-M521-es jelzésû hajtómû, ami a 26-36-48-as lánckerékkel van, de ez 8-9 sebességeshez van írva, kérdem Én, hogy mûködne-e ez szerintettek egy 6 sebességû racsnival, aminek 47mm-es láncvonala és 70mm-es a tengely váz szélességem esetében... ?
Szerintem várd meg, amíg elhasználod a mostani cuccost. Ha lerohad a monoblok, vagy elkopnak a tányérok, akkor is ráérsz a beruházásra.
#7766
Írta 2010. november 18. - 22:58

Jaja, az jól jön, de a Hammerschmidt ha jól tudom 22/36, vagy 24/38-nak felel meg.
Akkor marad a hagyományos 3 x 9-es XTR váltó rendszer Saint hajtómûvel (44,32,22) felállás, nem fogok beruházni 1 ilyen Hammerschmidt-be és hozzá XX vagy X0 10 sebességes hátsó váltóba, ha nem felel meg annak, amit a mostani tud.

#7767
Írta 2010. november 18. - 22:51


Mivel még semmi választ és segítséget nem kaptam, így megkérdezem azt, hogy Bordástengelyes hajtómûvet szeretnék venni, de mivel 28-38-48-ast nem kapok, így a köv. elgondolás merült fel bennem, hogy a 26-36-48-as OCTALINK-os lánckerekû hajtómûnek, mennyivel rosszabb az áttétele az esetemben, mivel 6 sebességes kerékpárról van szó... ?

Ezért mennyivel lenne nehezebb a hajtásom szerintettek. ?

Egyúttal, még az is érdekelne, hogy érdemes-e szerintettek egy mindennapos városi használat esetében kicserélni a négyszögtengelyes hajtómûvet a MTB-on… ?

Valamint, amit kinéztem ez ügyben még a hajtómûvet, az a FC-M521-es jelzésû hajtómû, ami a 26-36-48-as lánckerékkel van, de ez 8-9 sebességeshez van írva, kérdem Én, hogy mûködne-e ez szerintettek egy 6 sebességû racsnival, aminek 47mm-es láncvonala és 70mm-es a tengely váz szélességem esetében... ?

#7768
Írta 2010. november 18. - 22:22

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#7769
Írta 2010. november 18. - 22:20

Szerintem a Hammerschmidt áttétje csak azért van a koszorún, mert a középcsapágy helyén nem fér el... Az agyváltó nem véletlenül ott van ahol, az a legjobb hely neki már csak az egyensúly miatt is... Amúgy a Rohloff persze hogy rengeteg apró alkatrészbõl áll, hiszen 14 sebességes, az már kész rakétatudomány ahogy kinéz, de egy 3 sebis sokkal egyszerûbb jószág... Ahogy elnézem a Hammerschmidt mûködési elve szerint gyakorlatilag egy kétsebis agyváltónak felel meg.Az agyváltó nem újdonság, de rengeteg apró alkatrészbõl áll (Nicolai elõszeretettel alkalmazza a Rolhoff-okat vagy hogy írják). Az viszont igen erõsen mozgatja a fantáziámat, hogy a Truvativ-nál valami olyasmival fognak-e elõrukkolni, ami a fogaskoszorú helyére rakható-e fel?
Mindenesetre továbbra is birizgálja a fantáziámat a Hammerschmidt hajtómû rendszer és hozzá hátsó 10-es rendszer, hogy az vajon megfelelne-e mondjuk 1 hagyományos 3 x 9-es vagy 3 x 10-es rendszernek? 44-es lánctányér lefelé jól jön, felfelé meg a 22-es elöl.
#7770
Írta 2010. november 18. - 20:45

Jaja, az jól jön, de a Hammerschmidt ha jól tudom 22/36, vagy 24/38-nak felel meg.
meg a q faktorra is kiváncsi lennék
#7771
Írta 2010. november 18. - 19:42

44-es lánctányér lefelé jól jön, felfelé meg a 22-es elöl.
Jaja, az jól jön, de a Hammerschmidt ha jól tudom 22/36, vagy 24/38-nak felel meg.
#7772
Írta 2010. november 18. - 19:22

Több mint 100 évvel ezelõtt megtették.
Az agyváltó nem újdonság, de rengeteg apró alkatrészbõl áll (Nicolai elõszeretettel alkalmazza a Rolhoff-okat vagy hogy írják). Az viszont igen erõsen mozgatja a fantáziámat, hogy a Truvativ-nál valami olyasmival fognak-e elõrukkolni, ami a fogaskoszorú helyére rakható-e fel?
Mindenesetre továbbra is birizgálja a fantáziámat a Hammerschmidt hajtómû rendszer és hozzá hátsó 10-es rendszer, hogy az vajon megfelelne-e mondjuk 1 hagyományos 3 x 9-es vagy 3 x 10-es rendszernek? 44-es lánctányér lefelé jól jön, felfelé meg a 22-es elöl.

#7773
Írta 2010. november 18. - 13:09

lehet, valami lakatossal kellene hajlíttatni egyet, mert félek, hogy a mûanyag megint feladja.

#7774
Írta 2010. november 18. - 12:38

Ezt találtam, mondjuk pofátlanul drága, és attól tartok megy ez még fejlebb is.
Szerintem jobban jársz egy 105-ös mûanyag klipsszel, az se szar, és a maxibike-hoz hasonló boltokban úgy hajigálják utánad mint a szemetet...
#7775
Írta 2010. november 18. - 12:25

Van egy shimano pd-550 pedálom, amin eltört az egyik oldali klipszkosár. Ahogy néztem eddig, a régi 105-ös pedálra is ilyesmi megy fel.
Nem tudja valaki, hogy hol tudnék ilyet szerezni fémbõl?
Gugli nem a barátom, már vagy 3 bolttal leveleztem, de csak egyben árulnak, és az is mûanyag.
#7776
Írta 2010. november 18. - 09:53

Kíváncsi vagyok, hogy hátsó váltó terén mikor fognak valami Hammerschmidt féle megoldással elõrukkolni.

#7777
Írta 2010. november 18. - 06:26

hajtómûhöz mióta adnak váltót???Pláne ilyenhez??
Valamivel váltani is kell, gondolom talán azért és mert eltér a váltás a hagyományostól (linken szereplõ videóban hallható).
Truvativ HammerSchmidt preview - Pinkbike.com
A váltókarja:

A rendszer:


#7778
Írta 2010. november 18. - 01:12

#7779
Írta 2010. november 18. - 00:05

De, kb. 500 km-t tettem bele... Mondjuk azt nem tudom hogy az elõélete milyen volt, állítólag nem volt használva, de ki tudja... Nagy esõ nem volt, de ilyen nyálkás sár elég sok. Mosni meg csak vizes ronggyal, úgyhogy nem mehetett bele víz... Valami már hetek óta nem volt kóser vele, de végleg tegnap egy - amúgy röhejesen kicsi - esésnél adta meg magát (piros lámpánál, szinte álló helyzetben leblokkolt és kiment az elsõkerék a nyálkán, és a bal pedál fogta meg elsõnek a bicót).Basszus, nem most vetted a 105-ös hajtómûvet? Azóta még egy tisztességes esõ sem esett, aszfalton meg pláne nem ölhetted meg... Agyonmostad, vagy mi?
Hány km is van benne?
Fogalmam sincs mi vezetett idáig, a biztonság kedvéért újravágatom a menetet a Probike-nál mielõtt az új csapágyat beraknám, hátha tényleg az volt a gond hogy nem párhuzamos a két oldali menet. A monoblokkot végsõsoron nem zavarja, az integráltat viszont érthetõen szarul érintheti...
#7780
Írta 2010. november 17. - 23:11
