Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#6621
Írta 2011. április 10. - 18:09

#6622
Írta 2011. április 10. - 17:38

A hajtómû recsegéssel kapcsolatosan leírnám a tapasztalatomat hátha segít.
Nekem 2010 es DEORE hajtómûvem van.És egy évvel a vásárlás után nekem is megjelent az a bizonyos recsegés.Elõször csak egy aztán egyre több és gyakoribb.
Én is a lánc tányér csavarokkal kezdtem újra húztam megkentem a perselyeket de nem az volt.A nyereg nem lehet mert kiállva is csinálta.Ráadásul bármelyik lánctányéron hajtottam akkor is ugyanúgy recsegett.Azután a csapágyra gyanakodtam de az szorosra volt húzva és be is volt rendesen kenve.Végül leszedtem a pedált a tengelyérõl és alaposan bezsíroztam a tengelyt azután pedál tengelyházat is és összeraktam.Láss csodát egybõl elmúlt minden recsegés.Sok sikert hátha nektek is ez baj...
#6623
Írta 2011. április 10. - 15:33

építettem egy montit, de van egy kis gondom a hajtással. 24sebességes rendszer.
06os deore hátsó váltó, 06os alivio (slm430) váltókarok, cn-hg40es lánc, és 8s. cs-hg50 fogassor. A gondom pedig az hogy rázósabb terepen ha hátul a kis kereken van a lánc akkor ugrál a lánc. Mi lehet a probléma? Esetleg még túl hosszú a lánc, és a a váltó nem feszíti eléggé? Vagy szimplán nem illik össze a lánc a sorral?
http://users.atw.hu/...0//DSC00010.JPG
a tanácsokat elõre is köszönöm!
#6624
Írta 2011. április 10. - 13:51

Bár többen is megválaszolták, hadd erõsítsem meg: az egyik biciklimen 8-as 105-ös van, 13-26 és 39-52, rövidkanalas; kitûnõen vált. Ez kicsit gyengébb annál, mint amit akarsz, de ezzel több km 10% sõt pár száz m 14%-os emelkedõn is felmegyek (ezzel a max. 21% volt, s az pár méteren csak).
Az elmélet (katalógus...) szerint (26-13)+(52-39)=26; a 8-as 105-ös max. 28 fogat bír el hátul, 28 a teljes kapacitása is (BikePro.com / Shimano Road Rear Derailleurs / Bike Pro), azaz az elsõ és hátsó legnagyobb és legkisebb lánckerekek különbsége. Azaz a számodra ajánlott 28-11 és 52-38 lánckerekek esetében ez (28-11)+(52-38)=31, ez már (szerintem) sok, de CSAK AKKOR, ha keresztbeváltasz. Ilyet azonban hegynek föl nem teszel, a kisebb elsõ lánckerékkel pedig minden nagyobb hátsó lánckereket használhatsz. Azaz, a tanácsadókhoz csatlakozván, még ez is elmegy. A 11-et amúgy nem értem, minek, a 12 szerintem bõven elég (azaz 12-28), én olyat vennék.
Egy újabb, 9-10 fogra való 105-ös hátsó váltó névleges kapacitása 29, viszont csak 27 fogat bír el hátul, de ezt csak tájékoztatásul, mert úgyis megtartod a régit (ha nem kotyog; az enyém nem).
Amúgy meg Mjani01-nak van igaza, erõsíteni kell, mert egy 7%-os hosszabb lejtõ is barátságtalan ám.
Köszi! ezt mentettem a hasznos holmik közé! Ezek után már csak a lábcsere marad valóban ;-)
#6625
Írta 2011. április 09. - 09:39

Köszi. Egyébként tudom, van itthon TA tányérom elképzelhetetlen méretben.Minden féle elképzelhetetlennek tûnõ méretû lánckerék van.
Mi most vettünk ilyen TA nevû, francia tányérokat Németbõl, neked ilyesmi kell: TA Kettenblatt Shimano MTB 4-Arm 104mm Lochkreis - BIKE-COMPONENTS.DE

Bár többen is megválaszolták, hadd erõsítsem meg: az egyik biciklimen 8-as 105-ös van, 13-26 és 39-52, rövidkanalas; kitûnõen vált. Ez kicsit gyengébb annál, mint amit akarsz, de ezzel több km 10% sõt pár száz m 14%-os emelkedõn is felmegyek (ezzel a max. 21% volt, s az pár méteren csak).
Az elmélet (katalógus...) szerint (26-13)+(52-39)=26; a 8-as 105-ös max. 28 fogat bír el hátul, 28 a teljes kapacitása is (BikePro.com / Shimano Road Rear Derailleurs / Bike Pro), azaz az elsõ és hátsó legnagyobb és legkisebb lánckerekek különbsége. Azaz a számodra ajánlott 28-11 és 52-38 lánckerekek esetében ez (28-11)+(52-38)=31, ez már (szerintem) sok, de CSAK AKKOR, ha keresztbeváltasz. Ilyet azonban hegynek föl nem teszel, a kisebb elsõ lánckerékkel pedig minden nagyobb hátsó lánckereket használhatsz. Azaz, a tanácsadókhoz csatlakozván, még ez is elmegy. A 11-et amúgy nem értem, minek, a 12 szerintem bõven elég (azaz 12-28), én olyat vennék.
Egy újabb, 9-10 fogra való 105-ös hátsó váltó névleges kapacitása 29, viszont csak 27 fogat bír el hátul, de ezt csak tájékoztatásul, mert úgyis megtartod a régit (ha nem kotyog; az enyém nem).
Amúgy meg Mjani01-nak van igaza, erõsíteni kell, mert egy 7%-os hosszabb lejtõ is barátságtalan ám.
A kapacitás adatok és a max fogszám nagyon alul van becsülve a shimanonal. A 105ös hátsóváltó, ugyanúgy mint az összes többi országúti hátsóváltó, tud hátul 32est is kezelni és minden shimano váltónak legalább 3-4-gyel nagyobb a teljes kapacitása, mint a megadott érték. Nálam 53-39 és 11-28 van és gond nélkül vált mindent, sõt még kis tartalék is van a rendszerben.
Köszi. Egyelõre még nem tudom, mert nincs hajtókarom, de ha tudom majd szólok.mondjad milyen pcd lanckerek kell es eselyes hogy tudok szerezni
A sebesség mindent megold.
#6626
Írta 2011. április 08. - 23:56

Minden féle elképzelhetetlennek tûnõ méretû lánckerék van.Mennyire lehet ezekhez a régi hajtómûvekhez mindenféle méretû lánckereket kapni?
Mi most vettünk ilyen TA nevû, francia tányérokat Németbõl, neked ilyesmi kell: http://www.bike-comp...Lochkreis-.html
#6627
Írta 2011. április 08. - 22:57

Bár többen is megválaszolták, hadd erõsítsem meg: az egyik biciklimen 8-as 105-ös van, 13-26 és 39-52, rövidkanalas; kitûnõen vált. Ez kicsit gyengébb annál, mint amit akarsz, de ezzel több km 10% sõt pár száz m 14%-os emelkedõn is felmegyek (ezzel a max. 21% volt, s az pár méteren csak).[...] Adott egy 8as rendszerû országúti, rövidkanalas 105, 11-22 sor, és egy 52-42 hajtókar, mit kellene ebbõl lecserélnem ahhoz, hogy fel tudjak tekerni egy 10%os emelkedõre ésszerû áttétellel. [...]
Az elmélet (katalógus...) szerint (26-13)+(52-39)=26; a 8-as 105-ös max. 28 fogat bír el hátul, 28 a teljes kapacitása is (BikePro.com / Shimano Road Rear Derailleurs / Bike Pro), azaz az elsõ és hátsó legnagyobb és legkisebb lánckerekek különbsége. Azaz a számodra ajánlott 28-11 és 52-38 lánckerekek esetében ez (28-11)+(52-38)=31, ez már (szerintem) sok, de CSAK AKKOR, ha keresztbeváltasz. Ilyet azonban hegynek föl nem teszel, a kisebb elsõ lánckerékkel pedig minden nagyobb hátsó lánckereket használhatsz. Azaz, a tanácsadókhoz csatlakozván, még ez is elmegy. A 11-et amúgy nem értem, minek, a 12 szerintem bõven elég (azaz 12-28), én olyat vennék.
Egy újabb, 9-10 fogra való 105-ös hátsó váltó névleges kapacitása 29, viszont csak 27 fogat bír el hátul, de ezt csak tájékoztatásul, mert úgyis megtartod a régit (ha nem kotyog; az enyém nem).
Amúgy meg Mjani01-nak van igaza, erõsíteni kell, mert egy 7%-os hosszabb lejtõ is barátságtalan ám.
#6628
Írta 2011. április 08. - 22:29

RAUH-Welt
B E G R I F F
#6629
Írta 2011. április 08. - 22:12

Az enyém innen 200kmre van egy lila-fehér csíkos nejlonzacskóban, szóval nem igazán tudnám lemérni, próbálj meg valahol lomizni egyet, azzal nem bukhatsz sokat. (ajánlom figyelmedbe a veszprémi lomi piacot (a múltkor láttam ott egy vázat, amin volt egy 95 körüli xtr, lehet hogy akad más is. Esetleg Berhidát, mondjuk oda rutin nélkül nem érdemes lemenni, mert nem találod meg amit keresel, hacsak nincs szerencséd)
A másik opció, hogy vagy jövõ hétvégén, vagy utána megyek fehérvárra, és ott meglesheted az lx-emet
Múltkor én is láttam Veszprémben azt a vázat, de amikor vissza akartam menni érte nem találtam meg az eladót.
Köszi az ajánlatot, de addigra biztos kiderítem.
karok külsõ felének távolsága...
természetesen négyszög kar, alacsony profil, 110 vagy 107 es közép verhetetlen q factort eredményez
uj ht2 es rendszerek jóval szélesebbek
nesztek, most találtam:
Extralight E-Bones BSA68 160mm Claimed
FSA K-Force Light Double Ceramic MegaExo 168mm Claimed
KCNC K-Type XC2 Double 161mm Real
Shimano XT 750 UN72 (110mm) 163mm Claimed
Shimano XT 752 ES71 (113mm) 170.8mm Real
Shimano XT 760 HT2 175.2mm Real
Shimano XT 770 HT2 176mm Real
Shimano XTR 952 M952 (68-112.5mm) 163mm Claimed
Shimano XTR 960 HT2 168mm Claimed
Shimano XTR 970 HT2 169mm Real
Sram XX 166 GXP 166mm Claimed
Sram XX 164 BB30 164mm Claimed
Sram XX 156 GXP 156mm Claimed
Sram XX 156 BB30 156mm Claimed
Van egy shimano q-faktor táblázatom, abban is szerepel a 750 és az 570, plusz találtam más adatot is a neten. Mindegyik különbözõ azonos tengelyhossz mellett. Ráadásul a táblázatban aszimmetrikusnak írják a 750et. A tengelyek jobb-bal oldala is érdekes. De az lesz, hogy veszek valamit olcsón, aztán kiderül az igazság.
Mennyire lehet ezekhez a régi hajtómûvekhez mindenféle méretû lánckereket kapni?
A sebesség mindent megold.
#6630
Írta 2011. április 08. - 21:33

természetesen négyszög kar, alacsony profil, 110 vagy 107 es közép verhetetlen q factort eredményez
uj ht2 es rendszerek jóval szélesebbek
nesztek, most találtam:
Extralight E-Bones BSA68 160mm Claimed
FSA K-Force Light Double Ceramic MegaExo 168mm Claimed
KCNC K-Type XC2 Double 161mm Real
Shimano XT 750 UN72 (110mm) 163mm Claimed
Shimano XT 752 ES71 (113mm) 170.8mm Real
Shimano XT 760 HT2 175.2mm Real
Shimano XT 770 HT2 176mm Real
Shimano XTR 952 M952 (68-112.5mm) 163mm Claimed
Shimano XTR 960 HT2 168mm Claimed
Shimano XTR 970 HT2 169mm Real
Sram XX 166 GXP 166mm Claimed
Sram XX 164 BB30 164mm Claimed
Sram XX 156 GXP 156mm Claimed
Sram XX 156 BB30 156mm Claimed
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#6631
Írta 2011. április 08. - 21:28

A másik opció, hogy vagy jövõ hétvégén, vagy utána megyek fehérvárra, és ott meglesheted az lx-emet
#6632
Írta 2011. április 08. - 21:21

kurva jó
legszûkebb pálya karok olyan 128mm körül vannak
3 tányéros mtb olyan 178mm körül
campa super record olyan 135-137
Köszi.
Azt felejtettem írni, hogy monti karokra gondolok.
A 178mm nem túl sok? A maiaknak is kevesebb.
Nekem volt 95-ös lx-em, szerintem ,jóval keskenyebb volt mint a mostani hajtókarok, ha jól emlékszem kényelmesebb volt( 2005ben használtam), sajnáltam, amikor kezdtek eltünedezni róla a fogak
Én is így tudom, de kellene egy pontos adat, hogy elfér-e a vázamban.
A sebesség mindent megold.
#6633
Írta 2011. április 08. - 21:18


#6634
Írta 2011. április 08. - 21:17

#6635
Írta 2011. április 08. - 21:14


legszûkebb pálya karok olyan 128mm körül vannak
3 tányéros mtb olyan 178mm körül
campa super record olyan 135-137
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#6636
Írta 2011. április 08. - 21:12

Mûködni fog gond nélkül.
Nekem is van egy kérdésem. Azokat kérdezném, akik már régóta montiznak vagy most is régi négyszögtengelyes rendszert használnak. Mekkora a q-faktora a régi négyszöges hajtómûveknek?
A sebesség mindent megold.
#6637
Írta 2011. április 08. - 20:53

Szóval a 39-52-vel nem lenne gondom váltás szempontjából? Ráadásul a 11-28 is elmegy rövidkanalas váltóval? Ezt a legszebb álmaimban sem gondoltam volna!
Mûködni fog gond nélkül.
A sebesség mindent megold.
#6638
Írta 2011. április 08. - 20:52


RAUH-Welt
B E G R I F F
#6639
Írta 2011. április 08. - 20:42

#6640
Írta 2011. április 08. - 20:27

Egy kis segítségre lenne szükségem:
Adott egy 8as rendszerû országúti, rövidkanalas 105, 11-22 sor, és egy 52-42 hajtókar, mit kellene ebbõl lecserélnem ahhoz, hogy fel tudjak tekerni egy 10%os emelkedõre ésszerû áttétellel. Minél olcsóbb megoldások érdekelnének. Bízom benne, hogy valaki mond valami okosat
Leginkább új lábakat.

Komolyra fordítva a szót. Lehet kapni 12-26-os sram pg-850 sort vagy ennek a monti változatát, ami olcsóbb, ugyanúgy jó bringádhoz, és könnyebb vele hegyre menni, 11-28-as pg850-et. Elõre pedig felteszel egy 38-as vagy egy 39-es lánckereket. Így már minden adott, hogy fel tudj menni és annyira nem is drága beavatkozás. Szerintem 10ezer Ft alatt van szereléssel együtt.
Egyébként én is ilyen rendszert hajtok.
A sebesség mindent megold.