Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#6621
Csucsu

Csucsu

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 780 hozzászólás
  • LocationBudapest
volna egy keresztkérdésem, lx agyra rá lehet e tenni országútis 9es fogaskeréksort? én úgy sejtem igen, de jó lenne ha valaki meg tudna erõsíteni ebben.

#6622
Regis

Regis

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
hello


A hajtómû recsegéssel kapcsolatosan leírnám a tapasztalatomat hátha segít.

Nekem 2010 es DEORE hajtómûvem van.És egy évvel a vásárlás után nekem is megjelent az a bizonyos recsegés.Elõször csak egy aztán egyre több és gyakoribb.
Én is a lánc tányér csavarokkal kezdtem újra húztam megkentem a perselyeket de nem az volt.A nyereg nem lehet mert kiállva is csinálta.Ráadásul bármelyik lánctányéron hajtottam akkor is ugyanúgy recsegett.Azután a csapágyra gyanakodtam de az szorosra volt húzva és be is volt rendesen kenve.Végül leszedtem a pedált a tengelyérõl és alaposan bezsíroztam a tengelyt azután pedál tengelyházat is és összeraktam.Láss csodát egybõl elmúlt minden recsegés.Sok sikert hátha nektek is ez baj...

#6623
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás
Hello
építettem egy montit, de van egy kis gondom a hajtással. 24sebességes rendszer.
06os deore hátsó váltó, 06os alivio (slm430) váltókarok, cn-hg40es lánc, és 8s. cs-hg50 fogassor. A gondom pedig az hogy rázósabb terepen ha hátul a kis kereken van a lánc akkor ugrál a lánc. Mi lehet a probléma? Esetleg még túl hosszú a lánc, és a a váltó nem feszíti eléggé? Vagy szimplán nem illik össze a lánc a sorral?
http://users.atw.hu/...0//DSC00010.JPG

a tanácsokat elõre is köszönöm!

#6624
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás

Bár többen is megválaszolták, hadd erõsítsem meg: az egyik biciklimen 8-as 105-ös van, 13-26 és 39-52, rövidkanalas; kitûnõen vált. Ez kicsit gyengébb annál, mint amit akarsz, de ezzel több km 10% sõt pár száz m 14%-os emelkedõn is felmegyek (ezzel a max. 21% volt, s az pár méteren csak).
Az elmélet (katalógus...) szerint (26-13)+(52-39)=26; a 8-as 105-ös max. 28 fogat bír el hátul, 28 a teljes kapacitása is (BikePro.com / Shimano Road Rear Derailleurs / Bike Pro), azaz az elsõ és hátsó legnagyobb és legkisebb lánckerekek különbsége. Azaz a számodra ajánlott 28-11 és 52-38 lánckerekek esetében ez (28-11)+(52-38)=31, ez már (szerintem) sok, de CSAK AKKOR, ha keresztbeváltasz. Ilyet azonban hegynek föl nem teszel, a kisebb elsõ lánckerékkel pedig minden nagyobb hátsó lánckereket használhatsz. Azaz, a tanácsadókhoz csatlakozván, még ez is elmegy. A 11-et amúgy nem értem, minek, a 12 szerintem bõven elég (azaz 12-28), én olyat vennék.
Egy újabb, 9-10 fogra való 105-ös hátsó váltó névleges kapacitása 29, viszont csak 27 fogat bír el hátul, de ezt csak tájékoztatásul, mert úgyis megtartod a régit (ha nem kotyog; az enyém nem).

Amúgy meg Mjani01-nak van igaza, erõsíteni kell, mert egy 7%-os hosszabb lejtõ is barátságtalan ám.


Köszi! ezt mentettem a hasznos holmik közé! Ezek után már csak a lábcsere marad valóban ;-)

#6625
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Minden féle elképzelhetetlennek tûnõ méretû lánckerék van.
Mi most vettünk ilyen TA nevû, francia tányérokat Németbõl, neked ilyesmi kell: TA Kettenblatt Shimano MTB 4-Arm 104mm Lochkreis - BIKE-COMPONENTS.DE

Köszi. Egyébként tudom, van itthon TA tányérom elképzelhetetlen méretben. :)

Bár többen is megválaszolták, hadd erõsítsem meg: az egyik biciklimen 8-as 105-ös van, 13-26 és 39-52, rövidkanalas; kitûnõen vált. Ez kicsit gyengébb annál, mint amit akarsz, de ezzel több km 10% sõt pár száz m 14%-os emelkedõn is felmegyek (ezzel a max. 21% volt, s az pár méteren csak).
Az elmélet (katalógus...) szerint (26-13)+(52-39)=26; a 8-as 105-ös max. 28 fogat bír el hátul, 28 a teljes kapacitása is (BikePro.com / Shimano Road Rear Derailleurs / Bike Pro), azaz az elsõ és hátsó legnagyobb és legkisebb lánckerekek különbsége. Azaz a számodra ajánlott 28-11 és 52-38 lánckerekek esetében ez (28-11)+(52-38)=31, ez már (szerintem) sok, de CSAK AKKOR, ha keresztbeváltasz. Ilyet azonban hegynek föl nem teszel, a kisebb elsõ lánckerékkel pedig minden nagyobb hátsó lánckereket használhatsz. Azaz, a tanácsadókhoz csatlakozván, még ez is elmegy. A 11-et amúgy nem értem, minek, a 12 szerintem bõven elég (azaz 12-28), én olyat vennék.
Egy újabb, 9-10 fogra való 105-ös hátsó váltó névleges kapacitása 29, viszont csak 27 fogat bír el hátul, de ezt csak tájékoztatásul, mert úgyis megtartod a régit (ha nem kotyog; az enyém nem).
Amúgy meg Mjani01-nak van igaza, erõsíteni kell, mert egy 7%-os hosszabb lejtõ is barátságtalan ám.


A kapacitás adatok és a max fogszám nagyon alul van becsülve a shimanonal. A 105ös hátsóváltó, ugyanúgy mint az összes többi országúti hátsóváltó, tud hátul 32est is kezelni és minden shimano váltónak legalább 3-4-gyel nagyobb a teljes kapacitása, mint a megadott érték. Nálam 53-39 és 11-28 van és gond nélkül vált mindent, sõt még kis tartalék is van a rendszerben.

mondjad milyen pcd lanckerek kell es eselyes hogy tudok szerezni

Köszi. Egyelõre még nem tudom, mert nincs hajtókarom, de ha tudom majd szólok.


A sebesség mindent megold.

 


#6626
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.689 hozzászólás

Mennyire lehet ezekhez a régi hajtómûvekhez mindenféle méretû lánckereket kapni?

Minden féle elképzelhetetlennek tûnõ méretû lánckerék van.
Mi most vettünk ilyen TA nevû, francia tányérokat Németbõl, neked ilyesmi kell: http://www.bike-comp...Lochkreis-.html
Marci

#6627
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

[...] Adott egy 8as rendszerû országúti, rövidkanalas 105, 11-22 sor, és egy 52-42 hajtókar, mit kellene ebbõl lecserélnem ahhoz, hogy fel tudjak tekerni egy 10%os emelkedõre ésszerû áttétellel. [...]

Bár többen is megválaszolták, hadd erõsítsem meg: az egyik biciklimen 8-as 105-ös van, 13-26 és 39-52, rövidkanalas; kitûnõen vált. Ez kicsit gyengébb annál, mint amit akarsz, de ezzel több km 10% sõt pár száz m 14%-os emelkedõn is felmegyek (ezzel a max. 21% volt, s az pár méteren csak).
Az elmélet (katalógus...) szerint (26-13)+(52-39)=26; a 8-as 105-ös max. 28 fogat bír el hátul, 28 a teljes kapacitása is (BikePro.com / Shimano Road Rear Derailleurs / Bike Pro), azaz az elsõ és hátsó legnagyobb és legkisebb lánckerekek különbsége. Azaz a számodra ajánlott 28-11 és 52-38 lánckerekek esetében ez (28-11)+(52-38)=31, ez már (szerintem) sok, de CSAK AKKOR, ha keresztbeváltasz. Ilyet azonban hegynek föl nem teszel, a kisebb elsõ lánckerékkel pedig minden nagyobb hátsó lánckereket használhatsz. Azaz, a tanácsadókhoz csatlakozván, még ez is elmegy. A 11-et amúgy nem értem, minek, a 12 szerintem bõven elég (azaz 12-28), én olyat vennék.
Egy újabb, 9-10 fogra való 105-ös hátsó váltó névleges kapacitása 29, viszont csak 27 fogat bír el hátul, de ezt csak tájékoztatásul, mert úgyis megtartod a régit (ha nem kotyog; az enyém nem).
Amúgy meg Mjani01-nak van igaza, erõsíteni kell, mert egy 7%-os hosszabb lejtõ is barátságtalan ám.

#6628
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
mondjad milyen pcd lanckerek kell es eselyes hogy tudok szerezni
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6629
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Az enyém innen 200kmre van egy lila-fehér csíkos nejlonzacskóban, szóval nem igazán tudnám lemérni, próbálj meg valahol lomizni egyet, azzal nem bukhatsz sokat. (ajánlom figyelmedbe a veszprémi lomi piacot (a múltkor láttam ott egy vázat, amin volt egy 95 körüli xtr, lehet hogy akad más is. Esetleg Berhidát, mondjuk oda rutin nélkül nem érdemes lemenni, mert nem találod meg amit keresel, hacsak nincs szerencséd)

A másik opció, hogy vagy jövõ hétvégén, vagy utána megyek fehérvárra, és ott meglesheted az lx-emet


Múltkor én is láttam Veszprémben azt a vázat, de amikor vissza akartam menni érte nem találtam meg az eladót.

Köszi az ajánlatot, de addigra biztos kiderítem.

karok külsõ felének távolsága...

természetesen négyszög kar, alacsony profil, 110 vagy 107 es közép verhetetlen q factort eredményez

uj ht2 es rendszerek jóval szélesebbek

nesztek, most találtam:

Extralight E-Bones BSA68 160mm Claimed
FSA K-Force Light Double Ceramic MegaExo 168mm Claimed
KCNC K-Type XC2 Double 161mm Real
Shimano XT 750 UN72 (110mm) 163mm Claimed
Shimano XT 752 ES71 (113mm) 170.8mm Real
Shimano XT 760 HT2 175.2mm Real
Shimano XT 770 HT2 176mm Real
Shimano XTR 952 M952 (68-112.5mm) 163mm Claimed
Shimano XTR 960 HT2 168mm Claimed
Shimano XTR 970 HT2 169mm Real
Sram XX 166 GXP 166mm Claimed
Sram XX 164 BB30 164mm Claimed
Sram XX 156 GXP 156mm Claimed
Sram XX 156 BB30 156mm Claimed


Van egy shimano q-faktor táblázatom, abban is szerepel a 750 és az 570, plusz találtam más adatot is a neten. Mindegyik különbözõ azonos tengelyhossz mellett. Ráadásul a táblázatban aszimmetrikusnak írják a 750et. A tengelyek jobb-bal oldala is érdekes. De az lesz, hogy veszek valamit olcsón, aztán kiderül az igazság.

Mennyire lehet ezekhez a régi hajtómûvekhez mindenféle méretû lánckereket kapni?


A sebesség mindent megold.

 


#6630
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
karok külsõ felének távolsága...

természetesen négyszög kar, alacsony profil, 110 vagy 107 es közép verhetetlen q factort eredményez

uj ht2 es rendszerek jóval szélesebbek

nesztek, most találtam:

Extralight E-Bones BSA68 160mm Claimed
FSA K-Force Light Double Ceramic MegaExo 168mm Claimed
KCNC K-Type XC2 Double 161mm Real
Shimano XT 750 UN72 (110mm) 163mm Claimed
Shimano XT 752 ES71 (113mm) 170.8mm Real
Shimano XT 760 HT2 175.2mm Real
Shimano XT 770 HT2 176mm Real
Shimano XTR 952 M952 (68-112.5mm) 163mm Claimed
Shimano XTR 960 HT2 168mm Claimed
Shimano XTR 970 HT2 169mm Real
Sram XX 166 GXP 166mm Claimed
Sram XX 164 BB30 164mm Claimed
Sram XX 156 GXP 156mm Claimed
Sram XX 156 BB30 156mm Claimed

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#6631
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás
Az enyém innen 200kmre van egy lila-fehér csíkos nejlonzacskóban, szóval nem igazán tudnám lemérni, próbálj meg valahol lomizni egyet, azzal nem bukhatsz sokat. (ajánlom figyelmedbe a veszprémi lomi piacot (a múltkor láttam ott egy vázat, amin volt egy 95 körüli xtr, lehet hogy akad más is. Esetleg Berhidát, mondjuk oda rutin nélkül nem érdemes lemenni, mert nem találod meg amit keresel, hacsak nincs szerencséd)

A másik opció, hogy vagy jövõ hétvégén, vagy utána megyek fehérvárra, és ott meglesheted az lx-emet

#6632
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

kurva jó :D

legszûkebb pálya karok olyan 128mm körül vannak
3 tányéros mtb olyan 178mm körül

campa super record olyan 135-137


Köszi.
Azt felejtettem írni, hogy monti karokra gondolok.
A 178mm nem túl sok? A maiaknak is kevesebb.

Nekem volt 95-ös lx-em, szerintem ,jóval keskenyebb volt mint a mostani hajtókarok, ha jól emlékszem kényelmesebb volt( 2005ben használtam), sajnáltam, amikor kezdtek eltünedezni róla a fogak :)


Én is így tudom, de kellene egy pontos adat, hogy elfér-e a vázamban.


A sebesség mindent megold.

 


#6633
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás
Nekem volt 95-ös lx-em, szerintem ,jóval keskenyebb volt mint a mostani hajtókarok, ha jól emlékszem kényelmesebb volt( 2005ben használtam), sajnáltam, amikor kezdtek eltünedezni róla a fogak :)

#6634
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
sala: ittál baba?

#6635
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
kurva jó :D

legszûkebb pálya karok olyan 128mm körül vannak
3 tányéros mtb olyan 178mm körül

campa super record olyan 135-137

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#6636
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Mûködni fog gond nélkül.


Nekem is van egy kérdésem. Azokat kérdezném, akik már régóta montiznak vagy most is régi négyszögtengelyes rendszert használnak. Mekkora a q-faktora a régi négyszöges hajtómûveknek?


A sebesség mindent megold.

 


#6637
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Szóval a 39-52-vel nem lenne gondom váltás szempontjából? Ráadásul a 11-28 is elmegy rövidkanalas váltóval? Ezt a legszebb álmaimban sem gondoltam volna!


Mûködni fog gond nélkül.


A sebesség mindent megold.

 


#6638
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nekem is 52-39 van gyarilag. plusz 11-25 hatul es rovid kanalas valto. es nekem is gyengek a labaim :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6639
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás
Szóval a 39-52-vel nem lenne gondom váltás szempontjából? Ráadásul a 11-28 is elmegy rövidkanalas váltóval? Ezt a legszebb álmaimban sem gondoltam volna!

#6640
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Egy kis segítségre lenne szükségem:
Adott egy 8as rendszerû országúti, rövidkanalas 105, 11-22 sor, és egy 52-42 hajtókar, mit kellene ebbõl lecserélnem ahhoz, hogy fel tudjak tekerni egy 10%os emelkedõre ésszerû áttétellel. Minél olcsóbb megoldások érdekelnének. Bízom benne, hogy valaki mond valami okosat :)


Leginkább új lábakat. :)
Komolyra fordítva a szót. Lehet kapni 12-26-os sram pg-850 sort vagy ennek a monti változatát, ami olcsóbb, ugyanúgy jó bringádhoz, és könnyebb vele hegyre menni, 11-28-as pg850-et. Elõre pedig felteszel egy 38-as vagy egy 39-es lánckereket. Így már minden adott, hogy fel tudj menni és annyira nem is drága beavatkozás. Szerintem 10ezer Ft alatt van szereléssel együtt.
Egyébként én is ilyen rendszert hajtok.


A sebesség mindent megold.