Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#6381
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 posts

elhiszem, a sár nem barátja semmi ilyesminek

mondjuk nem értem, hogy hogy a fenébe nem tudják ezt megoldani, mikor a bátyám a 22 éves mercijébõl a gyári kerékcsapágyat vette ki


Az autoipar es kerekparipar ossze sem hasonlithato egymassal, eg es fold a ketto. Technologia, toke, gyartas es minden egyeb tekintetben.

#6382
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Ezt megjegyzem és ha kifizettem a hitelem kipróbálom.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6383
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Én rém boldog lennék ha némi sarazással kibírna 3-5ekm-t, mármint az alap shimi


az kemény azért

esetleg ha azzal kezded, hogy a két tömítés közé nyomsz egy csomó zsírt?

#6384
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Melyik lenne az Jani mert drága középcsapiból van szakadásig, de lutrira csak nem vennék hogyha drága biztos jó is alapon.

Acros A-BB MTB R1 HollowTech II Keramik Lager mit Schalen re+li - BIKE-COMPONENTS.DE
Lehet olcsóbb venne mindig egy újat shimanoból, mint ezt. :)


A sebesség mindent megold.

 


#6385
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

mondjuk nekem megfelel, ha mondjuk 20 ezrenként ki kell cserélni 3 rongyért az nem rossz

igaz 10-ért mevenném azt, amit sose kell cserélni :)


Én rém boldog lennék ha némi sarazással kibírna 3-5ekm-t, mármint az alap shimi
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6386
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Szerintem nem akarták õk ilyenre, eddig is rendes középcsapágyakat gyártottak meg látszik a csapágy tömítésén, hogy olyat akartak, ami bírja, de csak ilyenre sikerült. Meg gondolom sokat nyernek ezen, hogy nem két jó csapágyat tesznek bele, hanem csak a tömítés, ami jó (lenne benne :) ). Az elsõ szériás integrált középcsapágyak drágák voltak (és ugyanúgy beáztak, mint a mostaniak), ebbõl látszik, hogy a minõségre törekedtek, aztán beláthatták, hogy nem sikerült jól és most töredék áron árulják hozzá. Vannak gyártók, akik gyártanak hozzá szinte örökké tartó középcsapágyakat, akinek ilyen kell, megveheti.


mondjuk nekem megfelel, ha mondjuk 20 ezrenként ki kell cserélni 3 rongyért az nem rossz

igaz 10-ért mevenném azt, amit sose kell cserélni :)

#6387
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Melyik lenne az Jani mert drága középcsapiból van szakadásig, de lutrira csak nem vennék hogyha drága biztos jó is alapon.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6388
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

elhiszem, a sár nem barátja semmi ilyesminek

mondjuk nem értem, hogy hogy a fenébe nem tudják ezt megoldani, mikor a bátyám a 22 éves mercijébõl a gyári kerékcsapágyat vette ki


Szerintem nem akarták õk ilyenre, eddig is rendes középcsapágyakat gyártottak meg látszik a csapágy tömítésén, hogy olyat akartak, ami bírja, de csak ilyenre sikerült. Meg gondolom sokat nyernek ezen, hogy nem két jó csapágyat tesznek bele, hanem csak a tömítés, ami jó (lenne benne :) ). Az elsõ szériás integrált középcsapágyak drágák voltak (és ugyanúgy beáztak, mint a mostaniak), ebbõl látszik, hogy a minõségre törekedtek, aztán beláthatták, hogy nem sikerült jól és most töredék áron árulják hozzá. Vannak gyártók, akik gyártanak hozzá szinte örökké tartó középcsapágyakat, akinek ilyen kell, megveheti.


A sebesség mindent megold.

 


#6389
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
súly-súly csökkentés, de leginkább fogyasztói társadalom
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6390
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
elhiszem, a sár nem barátja semmi ilyesminek

mondjuk nem értem, hogy hogy a fenébe nem tudják ezt megoldani, mikor a bátyám a 22 éves mercijébõl a gyári kerékcsapágyat vette ki

#6391
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

nekem még okés amúgy, balban aranysárga volt a gyári zsír is, a jobb oldali volt fekete


Ilyenkor látszik, hogy nagyon más a felhasználás. Komolyabb sáros, folyós sáros felhasználás után beáll. Kenegetheted akkor, nem fog forogni. Csavarlazítóban áztatás, aztán újra zsír és kb kibírja a következõ beállásig, utána kuka. Km-ben sokat kibírna, ha nem kapna sarat. Most gondolkozom újra octalinkben vagy valami jó négyszögtengelyesben, a sarazós bringára mindenképpen.


A sebesség mindent megold.

 


#6392
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

ez addig oké amíg csak koszos de nem kopott. én is beletoltam egy kukaszökevény monoba újrazsírozás után még egy ezres, de ott már érezhetõ játéka volt a csapágyaknak.


nekem még okés amúgy, balban aranysárga volt a gyári zsír is, a jobb oldali volt fekete

#6393
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
ez addig oké amíg csak koszos de nem kopott. én is beletoltam egy kukaszökevény monoba újrazsírozás után még egy ezres, de ott már érezhetõ játéka volt a csapágyaknak.

#6394
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Én csak simán kiszedtem a mûanyag záró cuccot, még a vázból sem vettem ki a csészét. Nyomtam bele egy tonna zsírt, aztán a két kupak közé is tettem szírt, amennyit csak lehetett.

Sában nem megyek vele, de esõben, hólatyakban igen, így van benne most 15-16 ezer.

Nektek mennyit bír?

Valaki írta itt, hogy a régi campa országuti középcsapágyában már 60 ezer van....

#6395
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

Azért kérdezem, mert igazából nem az a gond, hogy szélesebb a boltban kapható csapágy, mint a gyári és emiatt jobban kilóg, mert az két keskenyebb alátét berakásával ellensúlyozható, hanem azért nem jó, mert a központosító mûanyag kupak is rövid rá.


Megkérdezem majd mit csinált vele pontosan, de az biztos hogy hiba nélkül használja a sajátját tavaly óta, az öccséét meg 1, másfél hónapja alakították át, ha jól emlékszem.

#6396
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

ööö, megvan valahol a cadrajz amit csinált, de most nem találom. Majd megkérdezem hogy volt pontosan.


Azért kérdezem, mert igazából nem az a gond, hogy szélesebb a boltban kapható csapágy, mint a gyári és emiatt jobban kilóg, mert az két keskenyebb alátét berakásával ellensúlyozható, hanem azért nem jó, mert a központosító mûanyag kupak is rövid rá.


A sebesség mindent megold.

 


#6397
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

A központosító kupak peremével mit kezdett? Mert az a gyári csapágyhoz van tervezve. Ha lereszeled akkor szétszedéskor mindig a tengelyen marad a kupak.


ööö, megvan valahol a cadrajz amit csinált, de most nem találom. Majd megkérdezem hogy volt pontosan.

#6398
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Egy Chris King BB-t egyszerûen szétkapok (ilyen szempontból felhasználóbarátabb, szerintem), de a Shimano BB-t még nem sikerült normálisan szétszednem, úgyhogy bármi tanácsot szívesen fogadok, egy egyszerû "how to" jó lenne.
Köszi

Kiveszed a vázból, pici csavarhúzóval kinyomod a mûanyag központosítót hátulról és máris hozzáférsz a csapágyhoz, a csapágyat ki lehet ütni vagy kihúzni szerszámmal.

Haverom kiesztergáltatott a csészébõl (régi XT hajtókarnál) és tett bele szabvány csapágyat, aminek 800ft darabja. Már 2 bringán is megcsinálták ezt a módosítást és mindegyik bírja. A bb51 árának a feléért mindig új csapágyat rak be, és a csapágyház menetét se koptatja többé a cserénél.


A központosító kupak peremével mit kezdett? Mert az a gyári csapágyhoz van tervezve. Ha lereszeled akkor szétszedéskor mindig a tengelyen marad a kupak.


A sebesség mindent megold.

 


#6399
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

Egy Chris King BB-t egyszerûen szétkapok (ilyen szempontból felhasználóbarátabb, szerintem), de a Shimano BB-t még nem sikerült normálisan szétszednem, úgyhogy bármi tanácsot szívesen fogadok, egy egyszerû "how to" jó lenne.
Köszi


Haverom kiesztergáltatott a csészébõl (régi XT hajtókarnál) és tett bele szabvány csapágyat, aminek 800ft darabja. Már 2 bringán is megcsinálták ezt a módosítást és mindegyik bírja. A bb51 árának a feléért mindig új csapágyat rak be, és a csapágyház menetét se koptatja többé a cserénél.

#6400
Dallas

Dallas

    vendég

  • fórumtag
  • 19 posts

Ezeknek a tömítéseknek semmi baja nem lesz attól, ha szétszeded.


Egy Chris King BB-t egyszerûen szétkapok (ilyen szempontból felhasználóbarátabb, szerintem), de a Shimano BB-t még nem sikerült normálisan szétszednem, úgyhogy bármi tanácsot szívesen fogadok, egy egyszerû "how to" jó lenne.
Köszi