Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#6161
Posted 2011. May 31. - 11:51

#6162
Posted 2011. May 31. - 11:13

Közel sem biztos, hogy az agyból jön a hang. Ezek az alumínium vázak kiválóan vezetik minden irányba a hangot. Érdemes lenne kihúzni az agyból a tengelyt, megtörölni, zsírral visszatenni, a váz papucsait lepucolni, váltópapucsot levenni, alázsírozni, a sor alá zsírt tenni, megnézni a pedálokat, stb. Valószínûtlen, hogy a te stílusoddal 300 km alatt bármi baja lehet az agynak. A láncot szoktad mosni? Mert ha egyszer kimosod belõle a gyári kenõanyagot, akkor már sose lesz jó. Minden utólagos csak kb. 40 km-t bír ki terepen.
Ezeket csináltam magamtól is (nálam eleve minden tiszta), kivéve a váltópapucs és a sor alá zsírzást. XT sornál van értelme alázsírozni? Minden fokozatban produkálja. Nem láttál még ismert helyen hogy megyek le. A láncot mosom, de egész biztos nem a lánc, tévesen feltételeztem az elején, amíg kerestem a pattogás forrását.
Én ilyen helyzetekben beviszem a cuccot egy szervizbe, elsírom a bánatomat, és reménykedek, hogy tudják orvosolni a problémát.
Csináltak már nekem annyi kárt a szervizek, hogy egy életre elég volt.
Ha eddig nem volt vele baj, akkor miért kell bántani azt a szerencsétlen agyat?
Gondolom nem puskamikrofonnal történt a bemérés egy süketszobában, úgyhogy szerintem nem egyértelmû...
Szóval van egy új sorod, ami pattog egy használt lánccal. Tedd vissza a régi sort, (vagy egy másikat), azzal is pattog? Ha nem, akkor a lánc miatt van, hozzá kell kopnia az új sorhoz, vagy lecseréled azt is újra, és probléma megoldva.
Ha azzal is pattog, akkor lehet kombinálni szerintem.
Persze a kísérleteknél azt feltételezzük ugye, hogy a kazetta-lánc-sor-tengelyek-monoblokk tiszták, pormentesek, frissen olajozottak és boldogok.
Köszönöm a választ. Azért postoltam ennyit, mert nem tudtam honnan jön a pattogás és a lánc hangja az állványon nagyon hasonlított rá, de nagyot tévedtem, elment vele egy napom. Nem is tudtam produkálni a hibát állványon, mivel csak erõs pedálra lépésre, tekerésre jön elõ. A komplett kerék vadonatújonnan, vadonat új kazettával és lánccal lett felrakva, együtt koptak. (A váltó ki lett cserélve más miatt.) Ha két ember füle nem is puskamikrofon, ennyire ki lehet szûrni, hogy az agy, kazetta felõl jön, visszhangzik a küllõkön.
Ahogy mindig egy kicsit húztam a lockringen (ésszel, nem téptem meg) egyre csökkent a pattogás. A legutóbbinál pedálra lépésre megszûnt, amíg nem mentem vele néhány kilométert és újra elõ nem jött. Most csak erõs tekerésnél pattog, illetve ha rálépek a pedálra magasabb hangot ad, mint korábban. Talán az volt a baj és még mindig nincs elég erõsen ráhúzva a lockring és a kazetta elmozdul a testen? Nincs nyomatékkulcsom, de nem téptem meg, kb. tudom mennyi a 40Nm, de a féktárcsa odébb került, miután húztam rajta (állítottam a féknyergen kb. fél mm-t), ami nem annyira tetszik.
#6163
Posted 2011. May 31. - 08:58

Ha eddig nem volt vele baj, akkor miért kell bántani azt a szerencsétlen agyat?... Mit tehetek még? Tépjem rá a lockringet, amiatt van a pattogás, hogy terhelés alatt megmozdul a fogaskeréksor? Eddig sem húztam meg jobban és nem volt ilyen gond.. Valaki tud segíteni mit csináljak ezzel?
Gondolom nem puskamikrofonnal történt a bemérés egy süketszobában, úgyhogy szerintem nem egyértelmû...Megnéztük jobban ketten, egyértelmûen az agyból (racsniból?) jön a hang...
...Ha nem tekerek csak rálépek a hajtókarra, akkor pattog. A Hope Pro 2 agyból jön, a racsniból...
... A PC 971-es lánc ekkora hulladék? Vagy nem lehet, hogy az új váltó görgõinek be kell kopni?
Valami pattog a hajtásomban terhelés alatt. Úgy néz ki a kazetta felõl jön...
Szóval van egy új sorod, ami pattog egy használt lánccal. Tedd vissza a régi sort, (vagy egy másikat), azzal is pattog? Ha nem, akkor a lánc miatt van, hozzá kell kopnia az új sorhoz, vagy lecseréled azt is újra, és probléma megoldva.
Ha azzal is pattog, akkor lehet kombinálni szerintem.
Persze a kísérleteknél azt feltételezzük ugye, hogy a kazetta-lánc-sor-tengelyek-monoblokk tiszták, pormentesek, frissen olajozottak és boldogok.
#6164
Posted 2011. May 31. - 08:27

#6165
Posted 2011. May 31. - 07:37


#6166
Posted 2011. May 31. - 00:35

#6167
Posted 2011. May 30. - 19:49

logikailag igen, gyakorlatilag nincsSziasztok!
Az SMBB51 és 70 között van annyi különbség, hogy a drágábbat vegyem?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6168
Posted 2011. May 30. - 19:38

Esetleg elrepedt valami?
Megnéztük jobban ketten, egyértelmûen az agyból (racsniból?) jön a hang. Levettem a fogaskeréksort, de nem látszik semmi, forgatva normálisan is reteszel.
#6169
Posted 2011. May 30. - 19:08

Sorry a sok postért, de egész napos szenvedés árán meglett a hiba forrása. Ha nem tekerek csak rálépek a hajtókarra, akkor pattog. A Hope Pro 2 agyból jön, a racsniból. Alig futott párszáz kilométert.
Esetleg elrepedt valami?
#6170
Posted 2011. May 30. - 19:03

#6171
Posted 2011. May 30. - 16:57

#6172
Posted 2011. May 30. - 16:23

Közben rájöttem, hogy hülyeséget írtam. A pattogást a lánc adja ki a fogaskoszorún. A váltóbowden feszességre nagyon kényes, mintha nem lenne elég, amit a váltókaron tudok állítani. A váltó biztosan jól van beállítva, de már próbáltam a bowden lazítást, feszítést. A végállásokban is pattog, függetlenül attól hogy melyik lánctányéron vagy fogsoron van a lánc. SRAM PC 971 lánc (nyúlás 0.5 %), XT M700 fogaskoszorú (új). Mitõl lehet ilyen darabos, pattogós hangja? A láncot ha leveszem, mindegy melyik irányban rakom vissza, ugye?
Kenni, törölni, többet biciklizni, kevesebett fórumozni.
#6173
Posted 2011. May 30. - 15:58

Nem rossz a TF2, csak gyakran kell újra kezelni vele. Azt vettem észre ha a láncban van kosz és úgy van lekezelve, elkezd tõle ropogni a szemek között. Mivel nem tart ki sokáig vagy vizet kapott és ha valahol már nincs kenés, az ki tud adni súrlódó, nyikorgó, stb. hangokat. Ez veszélyes, mert szárazon fut a lánc. Ha nem szeretnél sokat foglalkozni ezzel, a Rohloff sokáig kitart vagy Finish Line wet. Ha mosod, akkor legolcsóbb folyékony szappanos vízzel, kefével átmosnám a láncot. Nem mossa mélyen, a kenési pontokon a sûrû olaj bentmarad tõle. (Láncmosóval csinálom ugyanezt.)
Ha állványon (vagy a hátsó kereket megemelve) tekered, akkor is kattog?
ha kinlodik vele, akkor inkabb le kell szedni, aztan brigeciolban mosni.
#6174
Posted 2011. May 30. - 15:15

Valami pattog a hajtásomban terhelés alatt. Úgy néz ki a kazetta felõl jön XT M770 kazetta, Hope Pro 2 agy. Rugótörés lehetséges a kalapácsoknál? Szétszedés nélkül ennek mi a jele?
Közben rájöttem, hogy hülyeséget írtam. A pattogást a lánc adja ki a fogaskoszorún. A váltóbowden feszességre nagyon kényes, mintha nem lenne elég, amit a váltókaron tudok állítani. A váltó biztosan jól van beállítva, de már próbáltam a bowden lazítást, feszítést. A végállásokban is pattog, függetlenül attól hogy melyik lánctányéron vagy fogsoron van a lánc. SRAM PC 971 lánc (nyúlás 0.5 %), XT M700 fogaskoszorú (új). Mitõl lehet ilyen darabos, pattogós hangja? A láncot ha leveszem, mindegy melyik irányban rakom vissza, ugye?
#6175
Posted 2011. May 30. - 14:31

A fogaskoszorút ti mivel tisztítjátok? Valami kefével meg zsírtalanító spray-vel?
Nekem a legjobban bevált módszer, ronggyal a fogsorok között, utána szárazon vagy folyékony szappanos vízzel (nyilván utána le kell mosni) kimondottam erre való, keményszõrû kefével. Némelyik kefe, ami kapható erre a célra, semmit nem ér, túl puha. Elhasznált fogkefe is megteszi vagy körömkefe.
#6176
Posted 2011. May 30. - 14:28

Féktisztító spray-re gondolsz?tárcsatisztitó
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#6177
Posted 2011. May 30. - 14:27

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#6178
Posted 2011. May 30. - 14:22

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#6179
Posted 2011. May 30. - 13:51

#6180
Posted 2011. May 30. - 12:55
