Hát csak az lesz, hogy "mindent" átnézek lassan. :/ De még az is lehet, hogy a középcsapágy nincsen a megfelelő nyomatékkal meghúzva és erőhatáskor meghajlik minimálisan. (nagyon ragaszkodom, hogy itt a baj ) Este tettem rá teflonszalagot és mérséklődött a kattogás. Ebből gondolom, hogy a váz csapágyháza és középcsapágy viszonya még mindig a ludas. Lehet csak tényleg a kellő nyomatékkal (49~69 Nm ?) kellene becsavarni és ennyi. De ehhez meg szerviz kell . Mert nagyon megtépni meg nem merem, mert több kárt okozhatok vele, mint ami van. De még kipróbálok 1-2 dolgot azért.
Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#521
Posted 2019. May 17. - 11:45
#522
Posted 2019. May 17. - 10:07
Hasonlóan jártam jópár éve. Mint kiderült, a váltófül rögzítő csavar volt fellazulva, így a váz és a fül közé kerülő por, és a laza csavar okozta a kattogást.
Kiegészíteném:
A kerék tengelyrögzítés környéke, pedáltengely menete, küllők feje és keresztezése, kormánycsapágy.
Ragaszgatás, teflonszalag szerintem felesleges. Gyors kereséshez akár a wd40 is megfelel: próbakör- recseg, odafújsz egy helyre, próbakör, ha csend lett, nyertél. Persze szétszeded, takarítod és rendesen zsírozod ezután.
- Kisherceg likes this
#523
Posted 2019. May 17. - 09:47
Hasonlóan jártam jópár éve. Mint kiderült, a váltófül rögzítő csavar volt fellazulva, így a váz és a fül közé kerülő por, és a laza csavar okozta a kattogást.
- Kisherceg and deviantRider like this
#524
Posted 2019. May 16. - 19:49
Az őrület határán vagyok!
Kattogott a monoblokkom. (utólag mint kiderült, nem csak ez. vagy eleve nem ez? jó kérdés...) MIndegy. Cseréltem egy újra. (octalink bb-es300, tudom szar, külsőre kellene már váltani! idővel majd meglesz az is) Középcsapágyház megtisztítva, bezsírozva, csapágy betekerve. Kattogás szinte megszűnt, de néha még volt halkan. Viszont erőkifejtésnél már nem!
De nekem ez nem volt elég. Szétszedtem megint, adtam neki bőségesen zsírt, visszatettem. Ezen felül a lánctányért összeragasztottam a hajtókarral és úgy húztam meg a lánctányércsavarokat. Úgy gondoltam, hogy akkor ez a kettő dolog nem kattoghat már. Tévedtem. Most sokkal jobban kattog. Vagy valami teljesen más!?! Erőkifejtésnél és néha akkor is, ha csak simán hátrafelé tekerem a pedált. Megőrülök! Jó pár videót megnéztem már kattogás témában, meg olvastam is utána. De nem. Nem tudok rájönni! A pedál viszonylag új, de pont az előbb leszedtem a másik bicajomról és a helyzet nem változott. Elengedett kormánnyal is és nyeregből kiállva is csinálja. Csináltam hangfelvételt is. A sok zaj mellett azért hallatszik a fémes kattogás. - https://youtu.be/57VZ_BbvRRI
Tudom, nehéz ezt így távlatból megtávgyógyítani. Csak tippeket várok!
Amúgy én még mindig a csapágyházat gyanítom. Bár nem tudom miért. Esetleg még se lett jól kitisztítva? Aprópó! Nagy hülyeség teflon szalaggal rásegíteni itt egy picit?
Edited by deviantRider, 2019. May 16. - 19:56.
#525
Posted 2019. May 13. - 08:38
ZTTO középcsapágy középtávú tapasztalatok: szerelés +, tömítés -
A füredi sár egy középtáv alatt kinyírta mindkét csapágyat, már érkezik bele a csere (miért nem rendeltem eleve valami tartalékot, pedig annó még eszemben volt...).
Viszont a menetes megoldás miatt szétszedni is könnyű, és úgy már könnyebb kibányászni a csapágyakat belőle.
Ezalatt a néhány száz km alatt nem tapasztaltam fura hangot. Szerszámból talán érdemesebb a lapos lemezes helyett azt venni, ami körbefogja, és Crova kompatibilis, mert körbe lehet tekerni a láncvillától (apróság). Nomeg tulajdonképpen nem árt az sem, ha kettő van, de eggyel is meg lehet húzni/lazítani.
A gyári csapágyak porvédője fém volt, ami nem sok vizet fog meg, de nem lepődtünk meg.
Tegnap bejött a középcsapágy is, korrekt darabnak tűnik, majd a használtat megmutatja a többit.
Eltartott egy darabig, mire kimazsoláztam, hogy melyiket merjem megvenni, de szépen passzol minden egymásba.
Ja, és a láncvonalat is jónak mértem, szóval ahhoz a hajtóműhöz tényleg olyan tányér kell. (GX Eagle kar, BB30, 6mm offset, 49mm láncvonal - jó, inkább 50-nek mértem, de a szerszám még nem ért ide, hogy rendesen összehúzzam- és PF30 46mm-es ház. Na ehhez a BB386 jelű középcsapágy kellett, az simán összetekeredik 73 mm-re is.)
- Kisherceg likes this
#526
Posted 2019. April 25. - 08:55
+1 szavazat a SRAM-nak: PC-870-nel mentem évi 6-7 ezer km-t, heti egy tisztítás/olajozás mellett is kiválóan bírta (igaz, én nem SS módban, hanem hagyományos 3x8-as kompakt montis rendszerben, leginkább aszfalton)
#527
Posted 2019. April 24. - 21:21
Én is 8 sebességes láncot használtam az SS montimon, sram pc-850-et.
Az 1 sebességes láncok nem bírták jól.
A sebesség mindent megold.
#528
Posted 2019. April 24. - 19:04
Lehet tudni, hogy milyen 1 és 8 sebességes lánccal volt ez a tapasztalat? Sáros, poros és városi használatban is ugyanez történt?
SS gépeken (,ha síkban fut a lánc akkor) egy hagyományos felépítésű (pl. Connex 108) láncnak szerintem jóval tovább kellene bírnia, mint a keskenyebb, nyeklő-nyakló 8 seb. láncnak.
nem emlékszem már, talán kmc z610 volt a Unit gyári lánca ami 1s lánc volt. ez volt rajta*, hát elhasználtam. most valami olcsó 8s shimano van rajta, kísérletileg, de egyébként PC850-et használok ss-re, ez viszonylag jól bírja**. városban nem megyek, csak homokban/porban dombok között. (Vác topicba bekukkantasz, vannak képek. )
* valahol egyébként írtam itt a fórumon, mikor még tudtam.
**annyit hozzá kell tennem, hogy nem viszem túlzásba a láncpucolást. amíg nincs hangja, nem nyúlok hozzá. egyébként fogkefével lepucolom, olaj rá szemenként, néhány átpörgetés és kis várakozás után a felesleget letörlöm és kész, semmi varázslat, ráolvasás, főzőcskézés, etc.
ez szerintem a csapok minosegen mulik, es nem azon, hogy milyen szeles a lanc.
gondolom így van.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#529
Posted 2019. April 24. - 16:04
#530
Posted 2019. April 24. - 07:59
nehezebb és nem is igazán jobb. ha szétnézel ss körökben, (szinte) mindenki váltós láncokat (jellemzően 8s-t) használ.
Lehet tudni, hogy milyen 1 és 8 sebességes lánccal volt ez a tapasztalat? Sáros, poros és városi használatban is ugyanez történt?
SS gépeken (,ha síkban fut a lánc akkor) egy hagyományos felépítésű (pl. Connex 108) láncnak szerintem jóval tovább kellene bírnia, mint a keskenyebb, nyeklő-nyakló 8 seb. láncnak.
#531
Posted 2019. April 22. - 20:11
Jaaa érteeem. :-) Engem nem zavar annyira, hogy mondjuk max heti 2 x 30 percet erre fordítok. Egyéb viaszos terméket nem próbáltam még. Kíváncsíságból kezdtem waxolni és végül mardtam ennél a megoldásnál. Ebben az évben biztos megint sokat fogok tekerni, mert nem csak hétvégéken tudok majd. :-) Már most a 3 nap alatt simán mentem 90+ km-ert.
Csk azert irom, mert az is viasz
- zeezoltano likes this
#532
Posted 2019. April 22. - 15:53
Hat hogy ennyit megerje a sok karbantartas... Mennyit tekersz?
Squirt lube nem jo ilyen korulmenyek kozott?
Jaaa érteeem. :-) Engem nem zavar annyira, hogy mondjuk max heti 2 x 30 percet erre fordítok. Egyéb viaszos terméket nem próbáltam még. Kíváncsíságból kezdtem waxolni és végül mardtam ennél a megoldásnál. Ebben az évben biztos megint sokat fogok tekerni, mert nem csak hétvégéken tudok majd. :-) Már most a 3 nap alatt simán mentem 90+ km-ert.
#533
Posted 2019. April 22. - 13:56
Kis kiegészítés, illetve némi adalék.
Igazából májusban lesz 1 éves az a lánc, szóval elcsaltam egy hónapot. Bocsi. :-)
Illetve ha már adatok... Elővettem előző láncaimat is. Hát a 10s lánc csalódás, hogy alig használtam és már többet nyúlt, mint az előző shimano hgxxx 8s* láncom ss-ként. (*kb 1500-2000km van benne saccra. heti kb 100km-ert szoktam menni, de tavaly sajnos csak hétvégenként tudtam leginkább menni, ezért csak ennyi) A 9s láncomról nem tudtam pontosan hogy mikori is. Amit most vettem az kmc amúgy. Az egyik lánc nincs azonos méreten, de azért az egyel előbbi szemnél látni jól.
Gondolkodtam 1s láncon is amúgy, de én is úgy találtam hogy tökéletes a 8s lánc.
arn: saját paraffinos kencét használok és hetente minimum 1x, de mostanában 2x is lekezelem, mert 70%-ban poros környezetben járok. Hogy érted az előnyt?
Hat hogy ennyit megerje a sok karbantartas... Mennyit tekersz?
Squirt lube nem jo ilyen korulmenyek kozott?
#534
Posted 2019. April 22. - 10:33
Kis kiegészítés, illetve némi adalék.
Igazából májusban lesz 1 éves az a lánc, szóval elcsaltam egy hónapot. Bocsi. :-)
Illetve ha már adatok... Elővettem előző láncaimat is. Hát a 10s lánc csalódás, hogy alig használtam és már többet nyúlt, mint az előző shimano hgxxx 8s* láncom ss-ként. (*kb 1500-2000km van benne saccra. heti kb 100km-ert szoktam menni, de tavaly sajnos csak hétvégenként tudtam leginkább menni, ezért csak ennyi) A 9s láncomról nem tudtam pontosan hogy mikori is. Amit most vettem az kmc amúgy. Az egyik lánc nincs azonos méreten, de azért az egyel előbbi szemnél látni jól.
Gondolkodtam 1s láncon is amúgy, de én is úgy találtam hogy tökéletes a 8s lánc.
arn: saját paraffinos kencét használok és hetente minimum 1x, de mostanában 2x is lekezelem, mert 70%-ban poros környezetben járok. Hogy érted az előnyt?
Edited by deviantRider, 2019. April 22. - 10:45.
#535
Posted 2019. April 22. - 00:38
#536
Posted 2019. April 22. - 00:12
Miért nem egysebességes láncot használsz ? Az nem lenne tartósabb ?
nehezebb és nem is igazán jobb. ha szétnézel ss körökben, (szinte) mindenki váltós láncokat (jellemzően 8s-t) használ.
Edited by Kisherceg, 2019. April 22. - 00:14.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#537
Posted 2019. April 21. - 23:11
A jobb oldali az új lánc. (8s mindkettő) Szemre nem tűnik soknak és baja még nincs a rendszernek, szóval használom még majd ezt is. (jah és single-speed a rendszer)
Miért nem egysebességes láncot használsz ? Az nem lenne tartósabb ?
#538
Posted 2019. April 20. - 20:41
#539
Posted 2019. April 20. - 17:39
Ennyi nyúlás szerintem teljesen jó,képről nem tűnik egyáltalán soknak. Látnád a Unit gyári láncát, amit 7-8 hónap után cseréltem... Inkább pörgetsz, mintsem tapsod?
Mezőgazdasági, illetve erdei utak süppedős homokjában taposom én mint állat. :-) De ott is azért ha előtte tudom, kipörgetem nyilván, hogy legyen lendületem 1-1 süppedősebb résznél.
Inkább az van, hogy hiába paraffin, de egy ilyen homokos, poros út után már nem megyek vele sokat, hanem hamarosan tisztítás és újra kenés. Szóval (túl)kenem rendesen inkább többször.
#540
Posted 2019. April 20. - 15:46
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"