Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#541
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

Vettem még egy láncot, hogy cserélgetni tudjam a kettőt. Így mindig lesz egy menetkész állapotban lévő láncom, amit csak feldobok és már mehetek is tovább. Ezen apropóból összehasonlítottam a régi és az új láncomat. 1 év használat (paraffinozással) után ennyit nyúlt meg. Vagy 2 hónapja néztük mérővel, akkor az .25 és .50 közöttit mutatott. De csak két helyen néztük. A jobb oldali az új lánc. (8s mindkettő) Szemre nem tűnik soknak és baja még nincs a rendszernek, szóval használom még majd ezt is. (jah és single-speed a rendszer)

 

21f45cb803f9fd7d608fb0ea70be7ee3.jpg

9905a38dc52846fc1fcd8f5163607907.jpg


deviantRider módosította - 2019. április 20. - 11:14


#542
macskajajj

macskajajj

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Sziasztok sikerült megoldani a problémát,hosszabb csavart raktam bele és müködik rendesen,köszönöm a sok segitséget mindenkinek.



#543
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Köszi de mindent kicseréltem 10-re,váltó ,lánc, váltókar

mekkora a legnagyobb lánckerék? kell tudnia a váltónak?

Ha nem, akkor a lenti +adapter, vagy ha csak kevés kéne, működhet a hosszabb csavar...talán.. fotó lehet, hogy segít.



#544
macskajajj

macskajajj

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Me'g annyi, hogy a 10-es, dynasys shimano monti valtoknak mas a bovdenhuzasa, mint a 8-as rendszernek. Nem fogod tudni beallitani, hogy a teljesen soron rendesen valtson.

Köszi de mindent kicseréltem 10-re,váltó ,lánc, váltókar



#545
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Sziasztok egy kis segitséget kérnék ,hátsó váltó ügyben van egy shimano deore xt váltóm és lecseréltem a fogaskereket 8-ról 10-re.és a váltógörgö hozzáér a fogaskerékhez ha a legnagyobbikra váltók,mi lehet a gond ,a váltó tó 10-es.


Me'g annyi, hogy a 10-es, dynasys shimano monti valtoknak mas a bovdenhuzasa, mint a 8-as rendszernek. Nem fogod tudni beallitani, hogy a teljesen soron rendesen valtson.

#546
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Köszönöm majd megnézem,ha rövid a csavar tehetek bele hosszabbat?

Hosszabbat szerintem nem, legalább is én mikor próbálkoztam ilyennel (hátul 36-os végű sorról váltottam 46-os végűre), akkor nem működött, hanem kellett a rendszerbe iktatni egy ilyet: https://www.bike-com...Adapter-p64179/


  • macskajajj kedveli ezt

#547
macskajajj

macskajajj

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Köszönöm majd megnézem,ha rövid a csavar tehetek bele hosszabbat?



#548
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Sziasztok egy kis segitséget kérnék ,hátsó váltó ügyben van egy shimano deore xt váltóm és lecseréltem a fogaskereket 8-ról 10-re.és a váltógörgö hozzáér a fogaskerékhez ha a legnagyobbikra váltók,mi lehet a gond ,a váltó tó 10-es.

Ha valóban 10-es a váltó, akkor csak annyi lehet, hogy a felső görgőt távolítani kell a fogaskeréksortól. Ezt a váltón azzal a csavarral lehet megtenni, ami hátulról a váltófület nyomja. Ha befelé tekered, akkor a felső váltógörgő távolodni fog a fogaskeréksortól. 


  • macskajajj kedveli ezt

#549
macskajajj

macskajajj

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

Sziasztok egy kis segitséget kérnék ,hátsó váltó ügyben van egy shimano deore xt váltóm és lecseréltem a fogaskereket 8-ról 10-re.és a váltógörgö hozzáér a fogaskerékhez ha a legnagyobbikra váltók,mi lehet a gond ,a váltó tó 10-es.



#550
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Nem tudom használt vagy külföldi rendelés mennyire játszik, de apróban olyan karokat szoktam látni és annyiért, hogy szinte sajnálom, hogy nincs szükségem rá :D 

A múltkori 152-es karhosszhoz jó nehezen találtam én is, végül itthoni beszerzés lett, de gyanítom, gyorsabban ideért volna, ha Németből veszem (1-2 új, ebayes találat volt csak), nem mintha sürgős lett volna, csak nekik is lassan érkezett meg (Németből...). És rákattantam a Sram Apex-1 hajtókarból az ötágúra, hogy nekem olyan kell, na az Aliról lett legolcsóbban, vámmal került annyiba, mint amennyiért itthon használtan hirdetik :-/

A GX Eagle direct mountos hajtómű 80 euróért pedig továbbra is bestbuynak tűnik újan, gondolom már elfogyott azóta (valahol lent linkeltem) :)



#551
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

amúgy egy integrált alivio simán hozza a korabeli octás deore szintjét

 

és octás rendszert amúgy is jobb ha kukázod. nem volt egy sikeres próbálkozás.

 

Aliviót akkor sem. :) Inkább ultegra, de nekem sok az 50/39 sajna. Amúgy igen, az oktalink alu foglalata idővel elfárad. :(

Mindegy, elvileg találtam egy olyat, h FC-M591, ha lehet kapni, akkor azzal elégedett leszek, a fogszáma egyezik az előzővel. Pláne, hogy van egy új középső, és nagy lánckerekem hozzá.



#552
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

amúgy egy integrált alivio simán hozza a korabeli octás deore szintjét

 

és octás rendszert amúgy is jobb ha kukázod. nem volt egy sikeres próbálkozás.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#553
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Gondolom (angol) menetes csapágyházad van, abba belemegy az ehhez való integrált csapágy, csak ez akkor hozzájön a költséghez.

A fogszámokat és az országúti/MTB témát te tudod, de az integrált is jó lesz, szerintem. Még BB30-hoz is van BSA csapágyházba való csapágy.

 

Köszi szépen, akkor ennek szépen utána járok. Angol csapágyas, 68mm széles a cucc, gondoltam, h lesz valami megoldás, és nem dobatják el mindenkivel a vázat.

Az ár meg annyi, amennyi. Egy deore xt hajtómű régen sem volt olcsó, a régi 48-36-24-es asszem. Feljebb nem mennék, mert ezzel így is tudok 55-60-at menni. :)

 

Ja, és még ugye szerszámot is kell hozzá vennem. :)


ncc1701 módosította - 2019. március 14. - 21:59


#554
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Gondolom (angol) menetes csapágyházad van, abba belemegy az ehhez való integrált csapágy, csak ez akkor hozzájön a költséghez.

A fogszámokat és az országúti/MTB témát te tudod, de az integrált is jó lesz, szerintem. Még BB30-hoz is van BSA csapágyházba való csapágy.



#555
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Sziasztok,

 

 

Nagy bajban vagyok, segedelmet szeretnék kérni. Van egy számomra drága bicóm (Scott sportster p2), 9 sebességes, hátul ultegra országuti sorral, duraace láncokkal használom váltva 3db-ot, szóval, vigyázok rá. A probléma az, hogy kezd elhalni a hajtóművem, a hajtókar, és a rápréselt lánckerék tartó fém elvált egymástól és picit kotyog. Ez egy octalinkes darab, a deore nem is tudom, milyen a hajtókar, de ez kb lényegtelen is, 9 sebességes, 3 lánckerék van elöl, ami kellene is.

Jobb nem lévén kinéztem a helyére egy e-vel kezdődő webshopban egy Shimano FC-R453-es hajtóművet, ami viszont mostanra kiderült, h nem kapható. Mivel minőségben lefele nem szeretnék lépkedni, ezért nem tudom, mitévő legyek. Alivio kategóriát nem szeretnék. A komplett hajtást nem kukáznám. Ha jól sejtem, az integrált hajtómű nem passzol a vázamhoz.

Vagy esetleg van valami mód arra, hogy integrált hajtőművet bele lehessen passzítani?


ncc1701 módosította - 2019. március 14. - 20:26


#556
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Egyik barátom épít egy bringát a lányának. Még csak 130cm körül van és 135-ös kart nézett. Vannak árak, de érdekes cuccok is: 

https://kidsracing.c...Sbt5HL3q0hPKCAk

 

komoly! :) Köszi a linket, versenyzésnél nem tartunk, de eddig nem találtam közel sem ekkora választékot sehol.

Viszont a 152-esre leltem egy itthoni forrást, már meg van rendelve. Kicsit elbizonytalanodtam a szerelhetőségével kapcsolatban, végül mindenféle elkeseredett képkeresés alapján arra jutottam, hogy tényleg cserélhető lehet a lánctányér-szett, de a gyári egy érdekes elegye a szegecselt és a csavaros rögzítésnek, a két kicsi össze van szegecselve, majd ebbe csavarodik a négy csavar a nagytányéron keresztül.



#557
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Megint én... közvéleményt kutatok: a ti gyereketek milyen hosszú hajtókart használ? :)

Az utóbbi időben kezdtem foglalkozni a témával, először a saját biciklimmel kapcsolatban, aztán az övével. Több "képlettel" találkoztam, irányadónak a testmagasság egytizede, vagy 9,7%-a, máshol 9,5%-a került elő, most bonyolultabb képletekkel nem foglalkoznék, inkább azt tartom lényegesnek, hogy ez alapján egy 142 centis lovaginának akárhogy számolom, a 170mm hosszú :)

A 152-est már meg merném venni, ez is -basszus- 18 mm-rel rövidebb!

(vettem neki biciklit, amin ekkora van, de tudtam előre, nincs ezzel semmi gond)

Ilyet nem is olyan egyszerű találni olyan szintűt, amin legalább cserélhetőek (=leszedhető kettő...) a lánctányérok. Suntourban találtam olyat, ami 152-es és 160-as verzióban is létezik, legközelebb Németben (XCT JR T-202, szállítással ~12e HUF). 

Ha valakinek van jobb tippje, az is jöhet, de általában is kíváncsi vagyok a meglátásokra.

 

Ja: Squirt első tapasztalat is van. Még csak a láncpucolás és kétszeres kezelés volt meg, ez tényleg olyan, mintha méhviaszba mártottam volna. Leszedve, újságpapíron szárítottam meg, nekem elég nehezen dolgozza fel az agyam, hogy ez viasz, és vizes :) hétvégén talán menetpróba is lesz.

Egyik barátom épít egy bringát a lányának. Még csak 130cm körül van és 135-ös kart nézett. Vannak árak, de érdekes cuccok is: 

https://kidsracing.c...Sbt5HL3q0hPKCAk


  • Kisherceg és ZolkoW kedveli ezt

#558
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Köszi a megerősítést!



#559
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Megint én... közvéleményt kutatok: a ti gyereketek milyen hosszú hajtókart használ? :)

Az utóbbi időben kezdtem foglalkozni a témával, először a saját biciklimmel kapcsolatban, aztán az övével. Több "képlettel" találkoztam, irányadónak a testmagasság egytizede, vagy 9,7%-a, máshol 9,5%-a került elő, most bonyolultabb képletekkel nem foglalkoznék, inkább azt tartom lényegesnek, hogy ez alapján egy 142 centis lovaginának akárhogy számolom, a 170mm hosszú :)

A 152-est már meg merném venni, ez is -basszus- 18 mm-rel rövidebb!

(vettem neki biciklit, amin ekkora van, de tudtam előre, nincs ezzel semmi gond)

Ilyet nem is olyan egyszerű találni olyan szintűt, amin legalább cserélhetőek (=leszedhető kettő...) a lánctányérok. Suntourban találtam olyat, ami 152-es és 160-as verzióban is létezik, legközelebb Németben (XCT JR T-202, szállítással ~12e HUF). 

Ha valakinek van jobb tippje, az is jöhet, de általában is kíváncsi vagyok a meglátásokra.

 

Ja: Squirt első tapasztalat is van. Még csak a láncpucolás és kétszeres kezelés volt meg, ez tényleg olyan, mintha méhviaszba mártottam volna. Leszedve, újságpapíron szárítottam meg, nekem elég nehezen dolgozza fel az agyam, hogy ez viasz, és vizes :) hétvégén talán menetpróba is lesz.

A 170-es hosszú neki nagyon. Az max egy 160cm-es embernek lehet jó. A 152-est venném neki.


  • ZolkoW kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#560
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Megint én... közvéleményt kutatok: a ti gyereketek milyen hosszú hajtókart használ? :)

Az utóbbi időben kezdtem foglalkozni a témával, először a saját biciklimmel kapcsolatban, aztán az övével. Több "képlettel" találkoztam, irányadónak a testmagasság egytizede, vagy 9,7%-a, máshol 9,5%-a került elő, most bonyolultabb képletekkel nem foglalkoznék, inkább azt tartom lényegesnek, hogy ez alapján egy 142 centis lovaginának akárhogy számolom, a 170mm hosszú :)

A 152-est már meg merném venni, ez is -basszus- 18 mm-rel rövidebb!

(vettem neki biciklit, amin ekkora van, de tudtam előre, nincs ezzel semmi gond)

Ilyet nem is olyan egyszerű találni olyan szintűt, amin legalább cserélhetőek (=leszedhető kettő...) a lánctányérok. Suntourban találtam olyat, ami 152-es és 160-as verzióban is létezik, legközelebb Németben (XCT JR T-202, szállítással ~12e HUF). 

Ha valakinek van jobb tippje, az is jöhet, de általában is kíváncsi vagyok a meglátásokra.

 

Ja: Squirt első tapasztalat is van. Még csak a láncpucolás és kétszeres kezelés volt meg, ez tényleg olyan, mintha méhviaszba mártottam volna. Leszedve, újságpapíron szárítottam meg, nekem elég nehezen dolgozza fel az agyam, hogy ez viasz, és vizes :) hétvégén talán menetpróba is lesz.


ZolkoW módosította - 2019. február 08. - 20:36