Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#481
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

thx - mert ha valtot cserelnek (m8000-m8100) is, asszem a hajtomuvet es a tanyert megtartom. kicsit atszabott designert nincs sok ertelme cserelni.

Az új hajtókat tányérrögzítése azért elég frankó, bár csak ennyiért én sem cserélnék, de a láncvonala nem változott a 8000-es szériához képest? (nem feltétlenül számít 1-2 mm szerintem, de ha pont a sűrűn használt fokozat irányába javult esetleg a láncvonal, akkor máris plusz egy érv az új mellett.) 

40-50 euro az új csillagos lánckerék, szerencsére az is elég baráti áron van, persze azt nem tudom, hogy a harmadik féltől származó tányérok mennyiből jönnek majd ki, pláne az oválisak. 



#482
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

ha nem használod elnyúlt lánccal, minimum 8-10e km. Inkább 15e+

 

thx - mert ha valtot cserelnek (m8000-m8100) is, asszem a hajtomuvet es a tanyert megtartom. kicsit atszabott designert nincs sok ertelme cserelni.


arn módosította - 2019. június 12. - 10:02


#483
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Elol ezek a narrow-wide alu (oval) lanctanyerok mennyit birnak? Hany kmt...

ha nem használod elnyúlt lánccal, minimum 8-10e km. Inkább 15e+



#484
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Elol ezek a narrow-wide alu (oval) lanctanyerok mennyit birnak? Hany kmt...

#485
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

öö... nem jártam eleget utána, de megint helyesbítenem kell magamat, és az is lehet, hogy még mindig nem a végső igazságot osztom meg veletek, de a legutóbbi infómorzsáim alapján az van, hogy a GXP és a Shimano országúti hajtókarok között egyszerűen van kb 2mm eltérés, és a Sram féléhez kell még 2 db 1mm-es, és egy hullámos rugós alátét a tengelyre. Tehát nem a csapágycsésze szélessége. Valamiért azt gondoltam, hogy a GXP is ugyanolyan széles... a 22->24 mm adaptert már időben beszereztem, de ez a csomag még úton van.

(Azt már megszoktam, hogy a helyi boltos, ahol kérdeztem a HT-II alátéteket, eleve csak Shimanoban van otthon, tehát azzal kezdte, hogy hogy kell megmérni a csapágyházat, hogy pontos-e. A másik dolog, amit mondott, hogy ne foglalkozzak azzal, hogy a láncvillához képest hol áll a jobb és a bal hajtókar, az a lényeg, hogy a láncvonal annyi legyen, amennyinek kell. Ekkor mondtam be, hogy 1x11 a rendszer, aminek hatására valószínűleg végképp elkönyvelt menthetetlennek, és egyikünk sem erősködött tovább. Egyébként azt gondolnám, hogy főleg 1x váltásnál nincs akkora jelentősége, hogy 45, vagy 46, vagy mittudoménmennyi a láncvonal.. szerk.: A SRAM leírja a pdf-jében, hogy az APEX-1, meg az S350-1 karok jók 130-as, 135-ös, és 142-es papucstávhoz is, igaz, ebből a kettő utolsó végülis ugyanaz. Ez is látszólag nekem ad igazat.)


ZolkoW módosította - 2019. június 11. - 15:32

  • Kisherceg kedveli ezt

#486
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

A BXT csapi univerzálisként volt árulva, de ott is játszanom kell még a távtartókkal, és a kis b*zik 3 egyforma ALU anyagút adtak. A műanyagnak itt sokkal több értelmét látom, mert enged egy kicsit, ha síkbeli pontatlanság van. Nomeg három egyforma? Akkor nem tudom finomhangolni. De remélem, kapok a helyi boltban ilyet. 

A hátsó sorból való műanyag távtartókat már elhasználtam, pedig abból a körmöket kicsipegetve épp jó a méret, legalábbis az átmérő.. 

 

az MT800-hoz is alu távtartót adtak. :) három egyformát... :D a BB52 meg  "szokásos" 4 db műanyag kíséretében jött.

azon meglepődtem, hogy a beszereléshez szükséges TL-FC25 is  dobozban olt, ez valahogy elkerülte a figyelmemet. :ph34r:

 

Vegyél egy normálisat, azt a csészeszerűt, ha szeretnéd máskor visszarakni a középcsapágyat. Példaul BBT-59.2, ami pont jó a MT-800-hoz (41 mm-esre csökkent az újabb csészék külsőátmérője). Azt persze nem értem, hogy minek van  Tanulva a DT ringnut szívásomból, én már hőlégfúvóval esnék neki. Meg nem tűnik úgy, hogy a kona összeszerelősorán elkurták volna, mintha lenne a meneten is az a fehér shimano trutyi.

 

Most fedeztem fel, hogy van ez a műanyaggyűrűs megoldás a shimanótól: TL-FC25. Na, ezzel lehet még igazán szenvedni:

 

 

 

Bár van normális, acél shimano szerszám is: TL-FC37, de minek csináltak azt a műanyaggyűrűt, biztos nem lehet kiszedni azzal egy megszorult csészét.... Ó, már más is kiakadt ezen, meg hogy minek kellett 44 mm-ről 41-re csökkenteni a csészeátmérőt, mert ugye így kisebb csapágy fér csak bele: nsmb.com/articles/perplexing-piece-plastic/

 

a srác a videóban vagy megjátsza magát vagy nem kellene ilyesmivel foglalkoznia, mert egyáltalán nem volt olyan nehezékes a beszerelés, mint a videóban. (kb pont annyi, mint a régivel...) a felkészültségét jól mutatja, hogy még arra sem figyelt, hogy az FC25-ön vannak pozicionáló nyilak a kulcsba való behelyezéshez.

 

 

A lancszelesseg a hatso sorral fugg ossze, elore azt raksz, az utolso par generaciobol, amit akarsz. A lanclapokat vekonyitjak, a lapok belso szelessege ua.

 

aha, azok melyek? :) mindegy, megoldottam. :)


Kisherceg módosította - 2019. június 11. - 14:50

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#487
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
A lancszelesseg a hatso sorral fugg ossze, elore azt raksz, az utolso par generaciobol, amit akarsz. A lanclapokat vekonyitjak, a lapok belso szelessege ua.

#488
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

hú, ennyire nehéz/érdektelen/értelmetlen kérdés volt, vagy egyszerűen jó a megoldásom? :)

 

Nagyon szívesen pofázok, de bizonyos kérdésekben inkább meghagyom a válaszadást a valóban tapasztaltaknak ;-)



#489
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

akkor most agymenés. :)

minden kérdés 11-es lánckerék (CRM70) használatát feltételezi:

 

- 10-es lánccal (hátul ilyen a sor) fog működni? (vagy hajlamos lesz a láncot elejteni?)

- SS applikációban 8-as lánccal (a Surly cog 6-7-8-9 láncokkal ajánlott, 8-a láncom van a fiókban) simán csak "pazarlás" vagy meg se próbáljam? (nem szeretném kinyírni a lánckereket időnek előtte, annyira nem olcsó....)

 

igyekeztem megcsinálni a házi feladatot. amit eddig kiderítettem:

elvileg a lánc belső szélessége számít, erről persze csak egy helyen találtam infót. itt azt írja, hogy 9-12 fokozat esetén a belső szélesség egyforma (ezen kicsit csodálkozom, de legyen).

- a fenti link szerint, mivel 9-12 belső széle ugyanaz, elvileg váltósban mehet a 10-es.

- ha feltételezem (és nem mérek semmit), hogy a surly tudta, mit ajánl, akkor mivel a 9-es még ajánlott általuk, használhatom, de mivel az ugyanolyan széles mint a 10-es, a 10-es is mehet (SS-hez) a surly cogra és a crm70-re is. (bár az a 2 tized mm, ami a 8-as 9-es (és felette) láncok között van, lehet, hogy semmit nem változtat, így talán még a meglévő két 8-as láncomat is büntetlenül elhasználhatom...)

 

tapasztalat/ötlet/vélemény/javaslat?

 

 

hú, ennyire nehéz/érdektelen/értelmetlen kérdés volt, vagy egyszerűen jó a megoldásom? :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#490
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

akkor most agymenés. :)

minden kérdés 11-es lánckerék (CRM70) használatát feltételezi:

 

- 10-es lánccal (hátul ilyen a sor) fog működni? (vagy hajlamos lesz a láncot elejteni?)

- SS applikációban 8-as lánccal (a Surly cog 6-7-8-9 láncokkal ajánlott, 8-a láncom van a fiókban) simán csak "pazarlás" vagy meg se próbáljam? (nem szeretném kinyírni a lánckereket időnek előtte, annyira nem olcsó....)

 

igyekeztem megcsinálni a házi feladatot. amit eddig kiderítettem:

elvileg a lánc belső szélessége számít, erről persze csak egy helyen találtam infót. itt azt írja, hogy 9-12 fokozat esetén a belső szélesség egyforma (ezen kicsit csodálkozom, de legyen).

- a fenti link szerint, mivel 9-12 belső széle ugyanaz, elvileg váltósban mehet a 10-es.

- ha feltételezem (és nem mérek semmit), hogy a surly tudta, mit ajánl, akkor mivel a 9-es még ajánlott általuk, használhatom, de mivel az ugyanolyan széles mint a 10-es, a 10-es is mehet (SS-hez) a surly cogra és a crm70-re is. (bár az a 2 tized mm, ami a 8-as 9-es (és felette) láncok között van, lehet, hogy semmit nem változtat, így talán még a meglévő két 8-as láncomat is büntetlenül elhasználhatom...)

 

tapasztalat/ötlet/vélemény/javaslat?

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#491
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Reggel nálunk is megjelenik a cikk. Thommey már ment vele.

 

bikemag.hu/magazin/hirek/12-sebesseges-shimano-xt-es-slx-szett-adatok-es-tapasztalatok-elso-kezbol

 

Jól sejtem, hogy a shimano dobta a direct mount hátsóváltó rögzítést? Persze biztos már a tavalyi xtr-nél is ez volt, de akkor fel sem tűnt. Mondjuk, nem is tudom, hogy mire volt jó, de biztos 73%-kal merevebb lett valami :DD 

 

Nem úgy néz ki, hogy lehetne ezen bármit is cserélgetni:

 

shimano_XT_SLX_12speed-5.jpg

 

 

M8000-es xt 2015-ből, meg sincs említve a kapcsolódó írásban: bikemag.hu/magazin/hirek/itt-az-uj-1x11-sebesseges-m8000-es-shimano-xt-szett

 

shimano_deore_xt_11_M8000-10.jpg

 

 

Szóval már 2012-től létezett, csak senkit se nagyon érdekelt: pinkbike.com/news/Shimano-Officially-Introduces-Direct-Mount-Rear-Derailleurs.html

 

 

Fúú, és csak most tűnt fel, hogy a JIS fejű végálláscsavarokat már 2015-ben lecserélték imbuszfejűre. Ezt sem értettem, hogy miért erőltetik a JIS csavarokat, a jappókon kívül senki sem használja. Japán autókba is tesznek ilyeneket... Vajon hány csavarfejet nyalnak el emiatt, mert ez már sok a PZ-PH után.


blash módosította - 2019. június 03. - 00:13


#492
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Gondolom sokan láttátok, megérkeztek 12-sebességes XT és SLX szettek.

https://www.pinkbike...eed-groups.html

Reggel nálunk is megjelenik a cikk. Thommey már ment vele.


  • zscs kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#493
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

 köszi, biztos én vagy balf_sz, hogy célszerszámmal is csak így sikerült kiszedni... a trutyi ellenére. ...azt már nem is említem, hogy két éve a kék (dobozból akkor kivett) Unitból is hasonló szívással jött csak ki a csésze és hogy toldani kellett a kulcsot, mert önmagában meg sem tudtam mozdítani...  :rolleyes:

 

 

a TL-FC25-öt nekem is sikerült megtalálni, örülök is neki nagyon. szerencse, hogy a "régi" BB52 is működik az új karokkal. :)

 

Ja, rémlett, hogy a kék unittal is hasonlóan jártál, inkább azt a szerszámot hibáztatnám. Jobb, ami zárt.

 

 

Gondolom sokan láttátok, megérkeztek 12-sebességes XT és SLX szettek.

pinkbike.com/news/shimanos-back-in-the-game-with-new-xt-and-slx-12-speed-groups.html

 

Örömteli, hogy nem kell egy-két évet várni míg lecsorog alacsonyabb szintekre is, de azé ez 10-12-es ugrás ez elég szar lehet:

 

10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-40-45

10-12-14-16-18-21-24-28-33-39-45-51



#494
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Gondolom sokan láttátok, megérkeztek 12-sebességes XT és SLX szettek.

https://www.pinkbike...eed-groups.html



#495
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

Vegyél egy normálisat, azt a csészeszerűt, ha szeretnéd máskor visszarakni a középcsapágyat. Példaul BBT-59.2, ami pont jó a MT-800-hoz (41 mm-esre csökkent az újabb csészék külsőátmérője). Azt persze nem értem, hogy minek van  Tanulva a DT ringnut szívásomból, én már hőlégfúvóval esnék neki. Meg nem tűnik úgy, hogy a kona összeszerelősorán elkurták volna, mintha lenne a meneten is az a fehér shimano trutyi.

 

Most fedeztem fel, hogy van ez a műanyaggyűrűs megoldás a shimanótól: TL-FC25. Na, ezzel lehet még igazán szenvedni:

 

 

 

Bár van normális, acél shimano szerszám is: TL-FC37, de minek csináltak azt a műanyaggyűrűt, biztos nem lehet kiszedni azzal egy megszorult csészét.... Ó, már más is kiakadt ezen, meg hogy minek kellett 44 mm-ről 41-re csökkenteni a csészeátmérőt, mert ugye így kisebb csapágy fér csak bele: nsmb.com/articles/perplexing-piece-plastic/

 

 köszi, biztos én vagy balf_sz, hogy célszerszámmal is csak így sikerült kiszedni... a trutyi ellenére. ...azt már nem is említem, hogy két éve a kék (dobozból akkor kivett) Unitból is hasonló szívással jött csak ki a csésze és hogy toldani kellett a kulcsot, mert önmagában meg sem tudtam mozdítani...  :rolleyes:

 

 

a TL-FC25-öt nekem is sikerült megtalálni, örülök is neki nagyon. szerencse, hogy a "régi" BB52 is működik az új karokkal. :)


Kisherceg módosította - 2019. május 30. - 18:06

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#496
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

images.internetstores.de/products//10953/04/81f854/TL-FC32_Innenlager-Werkzeug_%5B640x480%5D%5B640x480%5D.jpg

 

Vegyél egy normálisat, azt a csészeszerűt, ha szeretnéd máskor visszarakni a középcsapágyat. Példaul BBT-59.2, ami pont jó a MT-800-hoz (41 mm-esre csökkent az újabb csészék külsőátmérője). Azt persze nem értem, hogy minek van  Tanulva a DT ringnut szívásomból, én már hőlégfúvóval esnék neki. Meg nem tűnik úgy, hogy a kona összeszerelősorán elkurták volna, mintha lenne a meneten is az a fehér shimano trutyi.

 

Most fedeztem fel, hogy van ez a műanyaggyűrűs megoldás a shimanótól: TL-FC25. Na, ezzel lehet még igazán szenvedni:

 

 

 

Bár van normális, acél shimano szerszám is: TL-FC37, de minek csináltak azt a műanyaggyűrűt, biztos nem lehet kiszedni azzal egy megszorult csészét.... Ó, már más is kiakadt ezen, meg hogy minek kellett 44 mm-ről 41-re csökkenteni a csészeátmérőt, mert ugye így kisebb csapágy fér csak bele: nsmb.com/articles/perplexing-piece-plastic/



#497
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Másodszorra elolvasva kicsit tisztult.

Akkor lehet, hogy azt is megértettem, nekem a 68-as csapágyházhoz, és országúti karhoz miért kellett mégis egy távtartó. Ha tényleg oldalanként 1mm-rel keskenyebb a kiálló csapágycsésze a MTB változatnál, akkor lehet, hogy a BXT matricagyár így "univerzális", hogy a keskenyebbhez igazodik. De akkor hivatalosan kellene oda 1+1mm távtartó mondjuk.

A Sram karomnál eléggé adott a tengelyhossz, kevesebb a játék a Shimano bilincses rendszerénél, először összerakva, távtartó nélkül volt játéka oldalra.

Akkor nem is igazán értettem, csapágycsészét pedig nem mértem, úgyis csak MTB változattal tudtam volna összehasonlítani.

 

...és sajnos nem... :(

 

https://bicycles.sta...bottom-brackets

https://www.tobiasfe...acket-on-a-mtb/

 

ja, az ebike-ot látom, de az nagyon dráááága!



#498
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Szövegértésből nem vagyok most a toppon, de ha jól fogom fel, csészénként 1mm a különbség. Ez szvsz annyi, amit ha meglévő alkatrészekből kell dolgoznom, megpróbálom áthidalni/kipróbálom, működik-e, ha venni kell úgyis, akkor inkább a bele valót veszem.

De nekem új infó volt.

A BXT csapi univerzálisként volt árulva, de ott is játszanom kell még a távtartókkal, és a kis b*zik 3 egyforma ALU anyagút adtak. A műanyagnak itt sokkal több értelmét látom, mert enged egy kicsit, ha síkbeli pontatlanság van. Nomeg három egyforma? Akkor nem tudom finomhangolni. De remélem, kapok a helyi boltban ilyet. 

A hátsó sorból való műanyag távtartókat már elhasználtam, pedig abból a körmöket kicsipegetve épp jó a méret, legalábbis az átmérő.. :ph34r:


ZolkoW módosította - 2019. május 29. - 11:54


#499
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

Méretileg szerintem igen - mondta a vitrinbringás, aki szín alapján vesz középcsapágyat. Mondjuk nem fekete  :rolleyes: ... 

Tömítésileg nem tudom (márhogy az RS az road), amúgy ebike-on nekem zöld kosarasnak mutatja az XT-t, azt hittem, ott nézed.

(tudjátok, milyen szép a kék elox a BXT, vagy milyen márkájú középcsapágyamon? :D)

 

 

...és sajnos nem... :(

 

https://bicycles.sta...bottom-brackets

https://www.tobiasfe...acket-on-a-mtb/

 

ja, az ebike-ot látom, de az nagyon dráááága!


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#500
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

oké, BB-MT800 pont nincs.gondolom, helyette jó lehet kb bármelyik, pl BB-RS500 is?

 

Méretileg szerintem igen - mondta a vitrinbringás, aki szín alapján vesz középcsapágyat. Mondjuk nem fekete  :rolleyes: ... 

Tömítésileg nem tudom (márhogy az RS az road), amúgy ebike-on nekem zöld kosarasnak mutatja az XT-t, azt hittem, ott nézed.

(tudjátok, milyen szép a kék elox a BXT, vagy milyen márkájú középcsapágyamon? :D)


ZolkoW módosította - 2019. május 29. - 10:51