Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#4521
Posted 2012. May 17. - 21:58

#4522
Posted 2012. May 16. - 20:41

A KMC-t is csak szerszámmal lehet bontani?
Kézzel nem igazán tudom szétszedni,
egy normál méretû vízpumpafogót használok a mûvelethez.
A kmc patentet a decathlonban vettem két darab van a csomagban, a dobozára deca van írva de kmc van a csomagban
#4523
Posted 2012. May 16. - 20:01

Volt már ilyennel dolgotok, speciális szerszám nélkül betolható a vázba az alkatrész, van valami "ghetto" módszer rá?
(Nincs ilyen vázam és nem érint szerencsére ilyen probléma, egyszerûen csak érdekel.)
#4524
Posted 2012. May 16. - 19:11

Lenne egy elsõ lánctányérral kapcsolatos kérdésem, de nézzétek el nekem, ha esetleg már kérdezte valaki korábban. Van egy cross bringám és elöl 42-es a legnagyobb lánckerék. Szeretném nagyobbra cserélni, de mivel nem szétszedhetõ, így csak egyben tudom. A váz kiképzésébõl adódóan ránézésre a 42-es lánckerék és a láncvilla között már most kevés a hely. Van bármi mód, hogy felrakjak egy 48-as tányért? Semmiképp nem mûködik a dolog, vagy esetleg van valami amirõl nem tudok? Pl nagyobb lánckerék/hajtómûnél kijjebb kerülhet a láncvonal és így nem ér bele a vázba? Sajnos még nem volt ilyen a kezemben és nem tudom összehasonlítani a régivel, vagy felpróbálni.
Köszönöm!
#4525
Posted 2012. May 16. - 06:42

#4526
Posted 2012. May 16. - 05:54

Van hozzá egy fogóm ( BBB OPENLINK PATENTSZEM NYITÓ - Bringa Butik Webáruház ) amivel kinyitom, kézzel sajnos nem megy.Hát mert nem lehet kinyitni, miután egyszer összeraktad? Vagy hogyan nyitod ki? Mert a Powerlock akkora reccsenéssel áll össze, hogy csak na, azt te maximum satuban szeded szét, vagy láncpréssel.
Ridley Noah Fast
#4527
Posted 2012. May 16. - 00:00

csak igy tudnam mi ertelme
Tudja a franc, én is áttértem Connex-re.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#4528
Posted 2012. May 15. - 16:19

Hát mert nem lehet kinyitni, miután egyszer összeraktad? Vagy hogyan nyitod ki? Mert a Powerlock akkora reccsenéssel áll össze, hogy csak na, azt te maximum satuban szeded szét, vagy láncpréssel.
csak igy tudnam mi ertelme

#4529
Posted 2012. May 15. - 16:10

Lehet, h ostoba kérdés,szerintetek miért egyszer használatos a Sram 10-es patentszem? Visszaraktam a régit, ugyanúgy be kellett pattintani a helyére, és tart rendesen. Igaz, tekerni még nem tekertem vele.
Hát mert nem lehet kinyitni, miután egyszer összeraktad? Vagy hogyan nyitod ki? Mert a Powerlock akkora reccsenéssel áll össze, hogy csak na, azt te maximum satuban szeded szét, vagy láncpréssel.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#4530
Posted 2012. May 15. - 16:03

A KMC-t is csak szerszámmal lehet bontani?nem ostoba kérdés
én kmc(10) patentszemet használok, 5000km használat után lánccserét követõen is ezt a használt patentszemet tettem vissza azóta használtam már kb 1500km t gond nélkül.
Ridley Noah Fast
#4531
Posted 2012. May 15. - 10:02


én kmc(10) patentszemet használok, 5000km használat után lánccserét követõen is ezt a használt patentszemet tettem vissza azóta használtam már kb 1500km t gond nélkül.
#4532
Posted 2012. May 15. - 05:46

Ridley Noah Fast
#4533
Posted 2012. May 11. - 22:24

#4534
Posted 2012. May 11. - 12:29

De érdemes szétszedni? Nem tudom , hogy kotyog e annyit, hogy érdemes e szétszedni. Kotyoghat e a fogassor egy picit.
#4535
Posted 2012. May 10. - 19:48

Köszönöm. Így megnyugodtam egy ideig.
Viszont ráparáztam a a témára és megnéztem a montimat. Ez egy kb 2004 -es xt hátsó sor, és agy, annak is van egy nagyon pici, úgy 1mm -nyi kotyogása. Akkor ez is normális vagy itt más a történet.
Azért kotyog mert a shimano kazettatest is kónuszos megoldású, de az agyakkal ellentétben nem kontra anyával állítod megfelelõ helyre a kónuszokat hanem az egyik kónusz alatt hézagoló alátétek vannak a kazettatestben. Ezek hozzáadásával vagy kivételével lehet állítani a kotyogását.
#4536
Posted 2012. May 10. - 12:09

Pont erre gondoltam... A Shimano középrészt csak példaként hoztam fel, egyébként ahhoz meg van átalakító, hogy lehessen truvativval használni...
Ám akkor utánaérdeklõdök csapágyboltokban...
bocs, pontatlan voltam - egy slx hajtomuvet vett

#4537
Posted 2012. May 10. - 10:00


Viszont ráparáztam a a témára és megnéztem a montimat. Ez egy kb 2004 -es xt hátsó sor, és agy, annak is van egy nagyon pici, úgy 1mm -nyi kotyogása. Akkor ez is normális vagy itt más a történet.
#4538
Posted 2012. May 10. - 08:21

egy ismeros anno sokat keresett, de nem talalt, aztan a vegen vett egy slxet
Pont erre gondoltam... A Shimano középrészt csak példaként hoztam fel, egyébként ahhoz meg van átalakító, hogy lehessen truvativval használni...Teszek én is egy próbát: szerintem a csapágyat akarja kicserélni a középrészben valami csapágyboltban beszerezhetõ csapággyal. Nem tudom, hogy ez GPX középrész esetén lehetséges-e.
Ám akkor utánaérdeklõdök csapágyboltokban...
#4539
Posted 2012. May 09. - 15:17

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#4540
Posted 2012. May 09. - 14:58


Igazatok volt a Thun ment a kukába, mint kiderült ez egy "ál" monoblokk volt(egy tengely rajta két ipari csapágy és a két csésze a végén amit monoblokk leszedõvel kellett levenni, és nem zárt az egész hanem nyitott)
Szerintem a Kross bicajjal rendelkezõk akiknek Thun monoblokkja van az mind kidobhatja mert egy rakás kaki, mint ahogy Sleek kolléga is kidobta, vettem Shimano bb un-26 monoblokkot, ég és föld a kettõ közötti különbség. Már 3000 Ft-ért kapsz, szóval nem egy nagy pénzkidobás. Ma mentem vele több mint egy órát és végre CSENDben!

UI: egy kérdés a mostanin a mûanyag szészét nem tudtam csutkáig betekerni, szóval a csésze menetes részét is lehet látni kb. 1mm-e hosszan szóval nem tudtam már tekerni rajta és a megfelelõ méretût vettem.
Ez nem probléma?
