Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#4061
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Az alu fogaskoszorú tartó csavarról akkor szoktam le mikor egyszer csak ketté tört és adott ezzel pár óra mókát azóta az XTR sor is acélt kap. 5 ös 5Nm-el meghúzandó titán csavart is szakítottam meg 4Nm-el. Egy saras etap után simán megszorulhat annyira hajtókar rögzítõ csavar hogy leszakad a feje mikor próbálod kiszedni.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#4062
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts
Váltókar/fékkar rögzítõ bilincs csavarok,váltóbowden rögzítõ csavarok,elsõváltó bilincs csavar,váltógörgõcsavar,lánctányér csavar,fogaskoszorú rögzítõ csavar,a-head kupak csavar,alu küllõanya és természetesen kulacstartócsavar is.Szépségei is van,nem csak könnyítés és persze nem rozsdásodik.

Kérdezném, hogy alu csavart hova bátorkodtál rakni ? Kulacstartó ?
Összesen kb. mennyit lehet könnyíteni a csavarok cseréjével ?


GT-Atee

#4063
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,689 posts

Szinte már minden csavar alu és titán a gépen,már csak ezek lógnak ki a sorból.Amúgy a fing súlyát nem ismerem,azt hogyan mérik?;)De nem is ez volt a kérdés.Tehát még mindig érdekel,hogy bírja-e vagy sem.

Kérdezném, hogy alu csavart hova bátorkodtál rakni ? Kulacstartó ?
Összesen kb. mennyit lehet könnyíteni a csavarok cseréjével ?
Marci

#4064
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Hollowtech 2 hajtókart rögzítõ imbuszcsavarokat(M6x19)cserélt már valaki titánra,érdekelne,hogy bírja e kiképzést vagy felejtõs?[/LEFT]


Mivel a gyári acél is csak "kisfeszültségû", simán rakhatsz bele titánt. Mondjuk annyi, hogy a legtöbb titáncsavar extra-könnyû tapered fejjel jön, s azok 6 Nm körül elkezdenek kenõdni, szóval valami hengerfejeset vegyél.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4065
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Kérdés: a Miche Corsa 10 SPD lánc milyen széles? Eléggé eltérõ adatokat látok a neten, van, ahol 6.1, s van, ahol 5.9 mm. Hogyan lehet ezt megtudni? Tolómérõvel hiába mérek rá ugye, az mérésenként szór 0.1 mm-t...(digitális van)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4066
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts
Szinte már minden csavar alu és titán a gépen,már csak ezek lógnak ki a sorból.Amúgy a fing súlyát nem ismerem,azt hogyan mérik?;)De nem is ez volt a kérdés.Tehát még mindig érdekel,hogy bírja-e vagy sem.

Basszus Atee nem egészen két grammról beszélsz ha nagyobbat fingasz annak kb ennyi a súllya.


GT-Atee

#4067
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts

Biztos vagy ebben ? Nekem is 975ös agy van és nekem is eltört a tengely (meg a szabadonfutó is kifingott de nem egyszerre) de nem emlékszem, hogy lelazult volna a nagy csavar. A törött xtr tengelyt meg úgy pótoltam, hogy vettem egy xt agyat és annak a tengelyével járok. Errõl viszont már többször lelazult a racsni oldali, gyárilag fixált kónusz.


Biztos csak abban vagyok,ami velem történt.Egyszer egy edzõkörrõl hazafelé sík úton éreztem,hogy nem úgy halad a gép ahogy kellene.Elõször bebeszéltem magamnak,hogy biztos már elfáradtam,meg ellenszél stb.Azt kb 1km-re otthonról,már nagyon éreztem,hogy valami nincs rendben,de mire leszáltam volna,reccs.Az említett alucsavar kitekeredett és szétfeszítette a tengelyt úgy,hogy még a húzózár vége is letört.Szereztem bele egy új tengelyt+csavart+golyókat,azóta rendben van.Érdekes módon az eredeti csavar nem volt menetrögzítõzve,míg az új már vastagon bevolt kenve vele(szintén gyári XTR).

Egy barátom 775-ös XT agyában szintén meglazúlt és hasonló jeleket mutatott mint szak kolléga esetében.Szóval biztos nem vagyok benne,de szerintem egy ellenörzést megér.


GT-Atee

#4068
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Újabb XT és XTR agyaknál elõfordul,hogy az agytesthez a kazettatestet rögzítõ nagy csavar meglazúl és ilyenkor megszorulhat az agy.Illetve ha ehez a laza csavarhoz állítják be a kónuszt,lazulhat is.Egyszóval érdemes ránézni annak a csavarnak az állapotára.Nekem egy 975-ös XTR-ben tört el ez miatt a tengely,mert szétveszítette az egészet pár másodperc alatt.Ez a csavar XTR-ben alu,míg az XT-ben acél.A 8-as számú csavar:http://techdocs.shim...69830732434.pdf

Ugyanitt kérdeznék én is eggyett.Hollowtech 2 hajtókart rögzítõ imbuszcsavarokat(M6x19)cserélt már valaki titánra,érdekelne,hogy bírja e kiképzést vagy felejtõs?

Basszus Atee nem egészen két grammról beszélsz ha nagyobbat fingasz annak kb ennyi a súllya.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#4069
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,689 posts
Biztos vagy ebben ? Nekem is 975ös agy van és nekem is eltört a tengely (meg a szabadonfutó is kifingott de nem egyszerre) de nem emlékszem, hogy lelazult volna a nagy csavar. A törött xtr tengelyt meg úgy pótoltam, hogy vettem egy xt agyat és annak a tengelyével járok. Errõl viszont már többször lelazult a racsni oldali, gyárilag fixált kónusz.
Marci

#4070
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts
Újabb XT és XTR agyaknál elõfordul,hogy az agytesthez a kazettatestet rögzítõ nagy csavar meglazúl és ilyenkor megszorulhat az agy.Illetve ha ehez a laza csavarhoz állítják be a kónuszt,lazulhat is.Egyszóval érdemes ránézni annak a csavarnak az állapotára.Nekem egy 975-ös XTR-ben tört el ez miatt a tengely,mert szétveszítette az egészet pár másodperc alatt.Ez a csavar XTR-ben alu,míg az XT-ben acél.A 8-as számú csavar:http://techdocs.shim...69830732434.pdf

Ugyanitt kérdeznék én is eggyett.Hollowtech 2 hajtókart rögzítõ imbuszcsavarokat(M6x19)cserélt már valaki titánra,érdekelne,hogy bírja e kiképzést vagy felejtõs?


GT-Atee

#4071
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Szarul állítja be a szerelõd a kónuszokat. De ha ropog akkor már jó eséllyel cserés lesz.

#4072
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Persze utána lehet állítani, de ha mindig ugyan ahhoz a szerelõhöz viszed és ez folyamatos probléma akkor sürgõsen másik után néznék.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#4073
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 350 posts
Nem vagyok egy nagy szerelõ, segítséget szeretnék kérni:
hátsó kerekem idõközönként kotyogóssá válik (XT agy), szerelõm csinál vele valamit, egy darabig jó, de kattogó-recsegõ hangok jönnek a hátsó kerék felõl egy ideig.
Kérdés:
- normális ez a kotyogóssá váló XT agyas kerék?
- a szerelés utáni kattogó-recsegõ hangok rendben vannak-e, meddig lehet utánaállítani egy ilyen agynak?
- egyszer már úgy beállt az XT hátsó agyam, hogy totál megszorult a kerék, alig bírtam haza tekerni, agy csere lett belõle (ennek az agynak az elõdje volt)

#4074
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
az megvan, hogy lesz XX1 mintára XO1 is, igaz?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#4075
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
Behind the scenes at SRAM Europe and the development of XX1
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4076
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
azt ertem hogy cserelgeti a tibor a felig elkopott lancot, de mi ebben a vetés?

(tanultam tortenelmet, tudom mirol van szo mielott valaki kiokositana)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#4077
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Jaa, így már értem! És így kb. mennyit bír?
Tehát 500km-enként kap a meglévõ fogaskoszorú egy új láncot, és ezt ismételgethetem néhányszor. (4000km után lesznek 1000km-t futott láncaim, amit mondjuk még két körre felteszek, az úgy 2000km-es lánc, és 8000km. Ez két évre 23000 Ft HG-50 8s esetén, ami még mindig sokkal több mint évente egy kazetta+lánc csere. Ha még egy évet kibír/+4000e km, akkor a láncok 3000e km-t futottak, ez esetben már megéri a dolog, ha kibírja. Csak kell egy halom lánccsap.)


vagy vegyél egy láncnyúlás mérõt és amikor a lánc elhasználódott, akkor tegyél fel egy új láncot. Mikor a rendszer már nagyon elkopott (görgõk, elsõ lánckerék, fogosor), akkor meg addig hajtani, amíg nem ugrik

mint fentebb írtam, nekem a 4. láncom megy el egy olcsó shimano soron és nem kell annyi cserélgetni sem a dzsuvás láncokat

#4078
scarbantia

scarbantia

    vendég

  • fórumtag
  • 80 posts

az a lényege, hogy vetésforgóban cseréled, így a 3-4 lánc folyamatosan kopik a kazettával, nem lesz olyan, hogy x ezer után cserélve a zsír új lánc ugrik a kopottas, de még használható kazettán.


Jaa, így már értem! És így kb. mennyit bír?
Tehát 500km-enként kap a meglévõ fogaskoszorú egy új láncot, és ezt ismételgethetem néhányszor. (4000km után lesznek 1000km-t futott láncaim, amit mondjuk még két körre felteszek, az úgy 2000km-es lánc, és 8000km. Ez két évre 23000 Ft HG-50 8s esetén, ami még mindig sokkal több mint évente egy kazetta+lánc csere. Ha még egy évet kibír/+4000e km, akkor a láncok 3000e km-t futottak, ez esetben már megéri a dolog, ha kibírja. Csak kell egy halom lánccsap.)

#4079
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

Az azt jelenti, hogy évente 8x kéne láncot cseréljek, ami drágább, mintha évente cserélek láncot és kazettát.
Vagy hogy gondoltad? Mennyivel bír többet így a kazetta?


az a lényege, hogy vetésforgóban cseréled, így a 3-4 lánc folyamatosan kopik a kazettával, nem lesz olyan, hogy x ezer után cserélve a zsír új lánc ugrik a kopottas, de még használható kazettán.

#4080
scarbantia

scarbantia

    vendég

  • fórumtag
  • 80 posts

a 4k-s élettartamot nem nagyon értem, max ha extrém sokat megy dzsuvában vagy nincs kenve.

magam részérõl csak a tartóbak miatt fogok a deore-nál jobbat venni.


Kenve mindig van, igyekszem átmosni is néha, nem csak a dzsuvára kenni.
A gép télen is megy, sokat megy csomagos hegyi túrán illetve városban.