Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
17932 hozzászólás a témában

#21
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

Ezekre gondoltam :) 



#22
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás

Es utana mindig teljes hajtast cserelsz?

Teljes hajtást? Itt ugye szó volt a sorról, láncokról és lánctányérokról. 

Az 1x12-es rendszerben ez gyakorlatilag a teljes hajtás, hátsó váltót, hajtókart, meg váltókart természetesen nem cserélek ezt követően sem. A váltógörgőt majd meglátjuk, szerintem azt kelleni fog. 



#23
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

Es utana mindig teljes hajtast cserelsz?



#24
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás

12es lanc nem olyan tolerans a nyulassal - 0.75 a regi lancoknal volt.

Ezzel én is tisztában vagyok, de szeretném majd 10 ezer km múlva ezt megcáfolni. Eljárok most 3 láncot 0,5-ig (ez után elvileg már kuka az eagle lánc), aztán visszapakolom őket 0,75-ig, aztán pedig, ha még nem romlott a váltásminőség (számottevően), akkor 1,0-ig is. Ha ez utóbbi is bejön, akkor azért inkább 15 ezer km-nek kellene ennek lennie. 

Ez idő alatt nem tervezek sort cserélni (GX eagle) illetve van 2 db x-synce2 eagle acél lánckerekem erre a tesztre. (darabja 12 euró) Meglátjuk! 



#25
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

12es lanc nem olyan tolerans a nyulassal - 0.75 a regi lancoknal volt.



#26
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 316 hozzászólás

Egy biztos: a 12-es XX1 lánc úgy tűnik eddig, jóval többet bír a 11-esnél.

XX1 Eagle rainbow láncnál, naplóm szerint ~2500 km-nél montin 0.2-0.25-ös nyúlásnál tartok. 6 versennyel, ebből három brutál sár + eső. Kenés: squirt lube.

Még nem túl releváns, de azért: Sram NX Eagle lánc 1000 km után (terep) szintén 0,2-0,25 között van. 

Ezzel szemben pl. KMC 9s lánc országúton (!) 800 km után túl a 0,75-ön. 

Mindkettő minden tekerés után takarítva, és TF2 extreme-el (wet) kenve. 

Szerintem egyébként én pl a kíméletesen hajtók közé tartozom, a két lábam kb egyformán nyom (49-51%), körhajtásban elég jó vagyok, és még terepen is sokkal inkább pörgetek, mint paszírozok. 

(Országúton ennek előtte 9s sram láncot használtam, és ott pl. 6000 km (!) után esett be a 0,75!)


  • zsbacsi kedveli ezt

#27
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.800 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Egy biztos: a 12-es XX1 lánc úgy tűnik eddig, jóval többet bír a 11-esnél.

XX1 Eagle rainbow láncnál, naplóm szerint ~2500 km-nél montin 0.2-0.25-ös nyúlásnál tartok. 6 versennyel, ebből három brutál sár + eső. Kenés: squirt lube.


---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#28
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

Szvsz kicsit tul van lihegve, meg az ember folyamatosan valtozo terheleset, nem tudom hogy szimulaljak, teljesen mas erohatas, de irhatnam az elkoszolodast is, ami teljesen mashogy erint egy outit, mint egy montit. Kicsit olyan, mint a gordulesi tesztek, foleg monti eseten, kiindulasnak jo.



#29
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.800 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

jaja, és XX1 Eagle láncok közt is ott a különbség. Az arany színű bír a legtöbbet, aztán az oil-slick és úgy a fekete a német tesztek szerint.

 

Próbálom a környezettudatosság felől megközelíteni: nem az árat nézem, hanem minél többet menjen el. km/árban lehet, a 105-ös meg az XT, vagy tudomisén elég jó, ha 2x annyi szemetet termelek vele...

A Squirt Lube-ot is részben ezért használom: nem csak többet megyek el vele, de biológiailag gyorsabban és a környezetet kevésbé terhelő módon lebomló az anyaga, mint az olajoké, a PFTE-s és egyéb csoda-kemikáliáké.

 

Tudom, akkor mi a faxé' veszek 2-évente karbonvázat... :D (egy darabig nem tervezek ilyesmit)


zscs módosította - 2019. december 12. - 19:54

---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#30
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.269 hozzászólás

Viszont a 12 sebességes láncok nem bírnak kevesebbet, egy kicsit talán többet is (MTB vonalat néztem csak át).

Sőt, ott a drágább láncok egyértelműen többet mennek mint a 11 sebességesek és majdnem annyiszor mennek többet mint amennyivel többe kerülnek ha a saját 12 sebességes kategóriájukat nézem (GX-X01 vagy az XX1).

Azért az is érdekes a számomra, hogy a váltás minősége mennyit változik az idő előrehaladtával, mennyire csendes, stb. 

Legközelebb lehet X01-et veszek, kipróbálom a GX helyett (12-es vonalon), utálom ezeket cserélgetni. Had szóljon ha 2x tovább bírja (a teszt szerint 3x :o ).



#31
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.454 hozzászólás

Van olyan táblázat is, és jé, a 1130-as lánc vezet benne :D

 

Egy km/dollár mutató is jó lenne :-)



#32
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs
Allat teszt... de en mindig megallapitom, kozeparon kozepszar shimano epp jo :) foleg ha a hajtas is az.

#33
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 144 hozzászólás

Egy km/dollár mutató is jó lenne :-)

 

 



#34
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.800 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

https://cyclingtips....urable-11-speed

 

11-speed-chain-durability-test-zero-fric

 

12-speed-chain-durability-test-zero-fric


zscs módosította - 2019. december 11. - 20:10

---

1. Canyon Lux CF 2018, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

4. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#35
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 525 hozzászólás

Ezek szerint te 40 km/h feletti tempóval mész ki terepre aszfalton 2,25-ös gumival alacsony nyomáson. Oké...

 

Az a 40km/h sajna csak álom. Azon az enyhén lejtő úton is a legjobb átlagom 32 körül van, így vagyok kb 800. a sorban. 2.15-ös gumival. (outisokat jó lenne tudni kiszűrni :) )

Ha ezt azon a terepen kéne ismételni, amiről gondolom, hogy más is elfogadja terepnek, az azért felérne egy infarktussal. Lefelé is  B)



#36
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

A 2017-es 142-es volt még. 

 

Mivel írtad, hogy féket is nézel, meg most lehet hajtást is, tévedek, hogy ez jó ajánlat?

Bevallom annyira nem néztem utána csak 2 másik boltot csekkoltam le. 

https://www.chainrea...t/rp-prod189822

Egy úgy új Micro-Spline DT rotor kellene még hozzá de az talán nem csap a földhöz anyagilag. 

 

És ezzel arra is válaszolok, hogy hagynám a régi hajtókart. 

Most a hajtás cserével vettem egy új lánckereket (kar maradt), de nem a gyári Shimano lett hanem Wolf Tooth (sima, nem oval). Meglepően nagyon jól fut a lánc, magasak a fogak, csendes is (igaz minden új, ez ilyenkor csalóka lehet). Lánc leesés a Shimanoval sem volt soha. 

 

 

ez azert arban eleg huzos, de majd szamolgatok :) az xt 600 eur lenne hajtomuvel. esetleg arra gondoltam, hogy a hatso valto lesz xtr, eladasnal jol johet parasztvakitasnak.

 

kiszamoltam a multkori logbol, a 9kmh kaptatonal gondolom a 36os kereket hasznaltad, akkor az kb 73as atlagfordulat :)



#37
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.269 hozzászólás

A 2017-es 142-es volt még. 

 

Mivel írtad, hogy féket is nézel, meg most lehet hajtást is, tévedek, hogy ez jó ajánlat?

Bevallom annyira nem néztem utána csak 2 másik boltot csekkoltam le. 

https://www.chainrea...t/rp-prod189822

Egy úgy új Micro-Spline DT rotor kellene még hozzá de az talán nem csap a földhöz anyagilag. 

 

És ezzel arra is válaszolok, hogy hagynám a régi hajtókart. 

Most a hajtás cserével vettem egy új lánckereket (kar maradt), de nem a gyári Shimano lett hanem Wolf Tooth (sima, nem oval). Meglepően nagyon jól fut a lánc, magasak a fogak, csendes is (igaz minden új, ez ilyenkor csalóka lehet). Lánc leesés a Shimanoval sem volt soha. 



#38
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

Jah meg is talaltam :)

 

m8000-1 50,4 176 qf

m8000-2 48,8

m8100-1 52mm 172 qf (142/148)

absoluteblack m8000 49mm (ilyenem van). Tehat -3mm lancvonal, +4mm qf.

 

szamit ennyi? Megerne ennyiert hajtomuvet cserelni?

a 2017es exceed az 142es volt meg?


arn módosította - 2019. november 20. - 23:37


#39
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

Az m8000 es az m8100 lancvonala kozott mekkora az elteres? Vmi par mmre emlekszem... szamithat vhol?



#40
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

Szerintem követés nélkül nem látni belőle semmit (ezt most nem tudom megnézni) de jelölj be ha gondolod, illetve lehet Premium tagság is kellene (se Wattmérőm, se pedálfordulat): https://www.strava.c...ties/2867880769

de latszik... :) a sebessegedbol es szintemelkedesedbol itelve szvsz tul alacsony fordulaton tekersz, bar egy fordulatmero tobbet mondana.