Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
17552 hozzászólás a témában

#21
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.003 hozzászólás

Imho erre nyomsz licitet:

 

https://www.ebay.com...QEAAOSw8axaHrA2

 

bár az 50t nem tetszik. Nincs 13-34-es sor esetleg? 50-11 és 50-12 gravel felhasználásra alkalmatlan.

 

14-gyel is indulhatna, ha már 50 van fent elol, többet nyersz azzal, hogy kényelmesebb áttételt választhatsz (kisebb ugrások) mint a nagy "immobiliser" fokozattal kónuszon.



#22
hypermotard

hypermotard

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Igen, Claris szett van a bringán, octalinkes hajtással és konzolos az első váltó. Akkor a legjobb választás talán egy 50/39/30 tripla hajtás 3x9 rendszerben 36-os fogaskoszorúval hátul és MTB váltóval. Fékváltókarból is találtam 3x9 Sorát. Csak azt nem értem, hogy működnek a Dawes ilyen bringái mert azokon trekking hajtás van.

#23
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.003 hozzászólás

egyébként ezt az 50-11-et nem értem

mire jó az gravelfelhasználásban? Itt sem gondolkozott, aki összeállította a gyári specifikációt..

 

Biztos, hogy oktalinkes a gyári specifikáció? Claris? 

én amivel megpróbálkoznék: akár régi dx-xt kart venni, és a két középső tányért használnám. oké, négyszöges, de, ha nem konzolos az átdobód, le tudod annyira ereszteni. 28-38 meg elol bőven jó lesz



#24
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.773 hozzászólás

trekking nem lesz jó szerintem

gebhardtnak van 28-as  tányérja olyan lukkörrel


hogy az átdobó szeretni fogja é az passz


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#25
hypermotard

hypermotard

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

megoldás a szub-kompakt, aka. "még kompaktabb" kiosztású hajtány, 30-44 vagy 30-46 első tányérokkal.

 

Vagy a koreai DOval készít 110-es körre 30-as! kistányért, amit távtartózva tudsz feltenni

 

https://www.ebay.com...5.c100011.m1850

 

Illetve a paraszt-trükk a régi tripla 52-42-30-cal: két középső tányér használ, külső levesz, gatyaszárvédővel pótol.

 

más: a 2018-as modellévre a potenza hajtások is ultratorque tengelyesek.. Pedig a potenza power torque az alapbetegséget már kezelte (leszedő-önlehúzó-csavar)

A jelenlegi hajtóművem octalinkes. És ha ráteszek egy trekking octalinkes hajtóművet, a láncvonalat pedig másik hosszúságú monoblokkal állítom be? Vagy más a lánckerék kiosztása ennek, vagy az első váltóm nem kezelné a 28-as tányért elöl jól?



#26
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.003 hozzászólás

megoldás a szub-kompakt, aka. "még kompaktabb" kiosztású hajtány, 30-44 vagy 30-46 első tányérokkal.

 

Vagy a koreai DOval készít 110-es körre 30-as! kistányért, amit távtartózva tudsz feltenni

 

https://www.ebay.com...5.c100011.m1850

 

Illetve a paraszt-trükk a régi tripla 52-42-30-cal: két középső tányér használ, külső levesz, gatyaszárvédővel pótol.

 

más: a 2018-as modellévre a potenza hajtások is ultratorque tengelyesek.. Pedig a potenza power torque az alapbetegséget már kezelte (leszedő-önlehúzó-csavar)


Vejne módosította - 2017. december 09. - 07:36


#27
hypermotard

hypermotard

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

Nem oldható meg a trekking hajtás, de egy tripla országúti igen, amin akár a kistányért még kisebbre cserélheted.

Igen, az a B terv, hogy veszek egy 50/39/30 tripla hajtóművet. De ha itt kisebbre cserélem a kicsi kereket akkor több mint 20 lesz a fogszám különbség elöl, és az elő váltók kapacitása ennyi szokott lenni. Vagy rosszul tudom? Hátulra raknék egy 12-36-os , 9 sebességes fogaskoszorút és MTB hosszú kanalas váltót. Ennek így elméletileg működnie kellene, csak egy 28-as első lánckerékkel nem tudom, hogy működne az első váltó.



#28
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.722 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

Vásároltam egy Speci gravel bike-t a meglévő cross mellé azzal a szándékkal, hogy jövőre ezzel csinálom a csomagos túrákat. Nagyon jók az első benyomásaim, hihetetlen jól irányítható és gyors a 28"-os crosshoz képest is. 

Viszont az áttételezését kevésnek érzem egy Alpok túrához csomagokkal. Ezen most 43-50 és 11-32(2x8) van, a másik bringámon 26-36-48 és 11-36(3x10). az idei évben is volt több olyan szakasz, ahol megrakva, csomagokkal is éppen elég volt a legkönnyebb áttétel, ide biztos, hogy sok lenne a gravel.

A kérdésem az lenne, hogy megoldható-e egy integrált trekking hajtás(26-36-48) beépítése az országúti bringámba úgy, hogy a láncvonal ne változzon? Láttam külföldi fórumokon hasonló megoldásokat, de nem tudom, hogy a gyakorlatban működne-e. A fékváltókarokat mindenképpen cserélném 2x10 v. 3x10-re. Jelenleg egy 29" Fulcrum kerékszett van a bringában 35-ös gumikkal, mert a gyári kerekben lévő agyakat cserélni kellene. 

Nem oldható meg a trekking hajtás, de egy tripla országúti igen, amin akár a kistányért még kisebbre cserélheted.


  • hypermotard kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#29
hypermotard

hypermotard

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

Sziasztok!

Vásároltam egy Speci gravel bike-t a meglévő cross mellé azzal a szándékkal, hogy jövőre ezzel csinálom a csomagos túrákat. Nagyon jók az első benyomásaim, hihetetlen jól irányítható és gyors a 28"-os crosshoz képest is. 

Viszont az áttételezését kevésnek érzem egy Alpok túrához csomagokkal. Ezen most 43-50 és 11-32(2x8) van, a másik bringámon 26-36-48 és 11-36(3x10). az idei évben is volt több olyan szakasz, ahol megrakva, csomagokkal is éppen elég volt a legkönnyebb áttétel, ide biztos, hogy sok lenne a gravel.

A kérdésem az lenne, hogy megoldható-e egy integrált trekking hajtás(26-36-48) beépítése az országúti bringámba úgy, hogy a láncvonal ne változzon? Láttam külföldi fórumokon hasonló megoldásokat, de nem tudom, hogy a gyakorlatban működne-e. A fékváltókarokat mindenképpen cserélném 2x10 v. 3x10-re. Jelenleg egy 29" Fulcrum kerékszett van a bringában 35-ös gumikkal, mert a gyári kerekben lévő agyakat cserélni kellene. 

 



#30
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.670 hozzászólás

túl sok még nem fogyott , nincs még róla visszajelzés.l

furatkiosztásra figyelj.

köszi! a lyukkört nem is néztem hirtelen.  :wacko:


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#31
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.773 hozzászólás

ez megér ennyit?

https://ebike.hu/ter...tos-lanctanyer/

 

valaki próbálta már?

túl sok még nem fogyott , nincs még róla visszajelzés.l

furatkiosztásra figyelj.


  • Kisherceg kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#32
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.670 hozzászólás

ez megér ennyit?

https://ebike.hu/ter...tos-lanctanyer/

 

valaki próbálta már?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#33
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.003 hozzászólás

 

így ni. 

Kicsit erős így kijelenteni,hogy ne keverje senki a 2001 előtti és utáni alkatrészeket, mert nem lesz jó, de ez kivételes eset: Itt a felhasználó tisztában volt vele, hogy nem fog campagnolo sorral mukodni a felállása, ezért shimanora távtartózta a sort.

 

Egyébként láttam már 10s váltókar-2001 előtti hátsó váltó felállást campag-ra hézagolt soron. Középen el-el fut, de pár váltás után erősen zajos-csörög, alul-felül meg már hezitál-több fordulatot gondolkozik, mire hajlandó váltani, s utána is van,hogy fel-le ugrik a szomszédos lánckerekeken.

 

NEM működik a 2001 előtti váltó-10s váltókar-10s campag sor. Vagy shimano sort veszel, vagy áthézagolod 3.95-re (3.98..) a lánckerék-távolságot.

 

Extra javaslat: 11s lánc. A mostani xt láncom 5.88mm széles, a 11s shimano-kmc láncok 5.66mm szélesek. Mivel nekem a 3.95 úgy jött ki, hogy 1.75-ös lánckerék. 2.2-es távtartó, így igazából úgy is mondhatnám: 11s- távtartózás van (a campag 11s távtartók 2.25mm szélesek.. )

 

10s lánc majdnem beleér a szomszéd lánckerék oldalába, 11s-el több hely van. Mindkettővel hibátlanul működik amúgy, de a 11s kicsivel toleránsabb, s megkockáztatom, tovább marad csendes. (bár még csak pár hétvége van a rendszerben, hibátlanul, de 11s lánccal szerintem 6-7ezer km után sem kell majd hozzányúlni a spannolóhoz)

 

natív 10s rendszerben úgy cirka 2-3ezer km után kell kicsit utántekerni a finomállítónak amúgy.

 

off: 11.11-én vettem 11s láncot, amit 12én kifizettem, 14én postáztak. 21-én meghozta a postás.

Még 09.29én vettem 10s láncot, amit 09.30án postáztak. 11.15-én! lett kiadva belföldi feldolgozásra, és még mindig nem hozták ki.

 

mindkét láncot aliról rendeltem amúgy.. :D mindkettőn ugyanaz a nemzetközi ajánlott leveles szolgáltatás van, de az egyik ideért tkp. 1.5 hét alatt,a másik meg.. Majdjön! :) 


Vejne módosította - 2017. november 26. - 10:26

  • donciccio kedveli ezt

#34
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.421 hozzászólás

Próbálok kiigazodni ezen a BOOST "szabványon". A láncvonal, a 3mm-es OFFSET a 148mm-es hátsó agy miatt tiszta és érthető, nincs vele gondom.

 

A kérdés az, hogy jól sejtem, a cserélhető spiderrel rendelkező hajtókarok azok mind normál és BOOST vázzal kompatibilisek és elég csak a spidert (vagy a Direct Mount lánctányért) cserélni normálról BOOST-ra, vagy BOOST-ról normálra és tökéletesen használható mindkét rendszerrel?

 

Egy ilyenem van: https://www.sram.com...e9pzyx3uc4keqam

 

...Ez a SRAM GX 1400-as BOOST van nekem is, csak Direct Mount 1x-es Narrow-Wide lánctányérral. No ezt szeretném normál vázzal használni, persze 40-50 EUR-t nem dobnék ki az ablakon Direct Mount tányérra, inkább kérdezek előtte. ;)


zscs módosította - 2017. november 21. - 14:59

---

1. ??? (-:, 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#35
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.003 hozzászólás

szep db... a mai montis malomkerekekhez kepest jateknak tunik :D

a 14-23 nagyon tetszik, de ezekből van sokféle

https://www.merlincy...ette-51003.html

 

sajnos nekem ez a felállás (10s campag váltókar, pre-2001 campag váltó) nem kezeli a 10s campag sort, csak a sram-shimanot. De a 14-23 kissé overkill, ennyire érzékeny én sem vagyok.

 

majd egyszer!



#36
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs

szep db... a mai montis malomkerekekhez kepest jateknak tunik :D


  • Vejne kedveli ezt

#37
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.003 hozzászólás

 

ennyike

 

9s sor 2.2mm-es távtartókkal és 10s kezdő lánckerékkel, pre-2001 hátsó váltó, 10s váltókar

 

ez így működik, ha totál el van állítva. Ettől sokkal gyorsabb-jobb, ha a b-tension csavart kitekerem teljesen. (megtettem, de már nem készült videó, lényegesen jobb lett)

 

A lánc egyébként erősen kuka állapotú, körülbelül a méh-telep és kihajítandó közt van állapotra, de legalább elkövettem a böszmeséget, amiről papolok, hogy tilos-nem szabad. :)

 

XT-HG95 lánc amúgy, 9s veloce campagnolo sor 2.2-es távtartókkal és 10s veloce kezdőfogassal (plusz egy extra 26t a végére bontott sorból)

 

A legjobb: shimano rendszerbe beillesztve pontosan így működne, mert végig shim10 a hézagolása.

 

Láncból egyébként 11s-t érdemes ezekhez a 3.95-re hézagolt sorokhoz venni, mert a 10s belső lapjai szemre már nagyon közel van a szomszédos lánckerék oldalához.


  • donciccio kedveli ezt

#38
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.003 hozzászólás

Még egy gyors sztori, most hátulról előre jövök, a meghajtáshoz-tányérokhoz:

 

campag mirage ut hajtókarom van, amiről érdemes tudni (plusz a csentaur fc9-ce kódjelűekről és velocse ut-ről, meg az alap gittelt fosadék fulcrum torq-r-ről) hogy a sztenderd 3.55mm vastag tányér helyett vékony 2.6mm-es bililemez tányér való rá, így sajnos, nem kompatibilis chorus-record-normális kovácsolt tányérokkal, vagy ta-stronglight fajjtákkal sem.

 

Megoldás? ki kell flexelni a hajtókar csillagból (5. csavar a kar mögött) kb. fél mm-t. Flex elő, aztán szóljon, kicsit le a fülből. Tökéletes, így már nem ér hozzá a nagytányér a kistányérhoz.

 

Más: a képen látszik, hogy a váltókonzolom lekerült. Ezt szintén a vidéki fénykard vitte le, mert tavaly-idén több alkalommal elferdült-elkonyult a konzol, s valami nagyon puha anyagból volt (tkp. terhelés alatt tilos volt váltani, de külső végállásban már egy feszes bowden is el tudta ferdíteni..) 

 

Egy krex fantázianevű konzol-adapter került föl, ezzel tökéletes a felállás. Főleg, hogy akinek volt régi konzolos acélváza, az tudja: lehetetlen ezekkel normálisan belőni az átdobót sokszor, mert a konzol íve tökéletesen sehogy sem illeszkedik az átdobó ívével, s amint meghúzod a csavart, egyből ferdén áll be az előzőleg szépen párhuzamosított átdobó)

 

probléma megoldva! így bármilyen átdobót fogad a váz, és bármilyen tányért a hajtókar.

 

csak egy kis fűrészelés..

 

12222096080_1449941871763.jpg

 

a srácot, aki a kar flexelését, konzol flexelését végezte, muszáj leszek "megtartani". A villanyakam is ő hegesztette, meg pár éve a ferde papucsom is ő húzta helyre. Most még egy cipőt fog átalakítani másféle stopliszabványúra. fúróval!


  • donciccio kedveli ezt

#39
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.003 hozzászólás

Kit gyűlölök szívemből? :) Aki nem gondolkozik, hanem cserél. Az buta, unalmas és megvetendő fogyasztói magatartás.

 

Hogy kell egy 9s 2001 előtti campag rendszert olcsón 10-re alakítani? Pofonegyszerű:

 

-fent volt a keréken egy tökéletes állapotú 9s sor, amit nem szívesen cseréltem volna, de 11ezer ft-ért tudtam régi fajta 10s váltókart venni, aminek a balosa még 12 klikkes, a jobbosa egyben váltja a sort, a régi javítható fajta. 

 

-fent volt hátul egy chorus 8s hátsó váltó, azaz 2001-előtti geometriájú, 1.44-1.43 actuation ratioval.

 

-számított sor: 4.05-ra lenne hézagolva ideálisan. (2.8*1.44) Mivel tudom, hogy a 10s campag váltókar-2001 előtti campag váltó tökéletesen teszi a dolgát 10s sram-shimano soron, de kehes-cicceg-csörög 10s campag-val (nem mozog eleget, hogy lefedje a 4.15-ös távot) így úgy gondoltam, a 4-hez legközelebb kell hézagolni a sort.

 

-9s campag sor 4.55mm, ehhez jön 1.75mm-es lánckerék, a 10s-ekkel azonos profillal. A 10s miche sorok hézagolói 2.25mm-esek. Azaz ezzel kijönne 4.05-re a hézagolás. Már csak egy kukázott 10s miche sor hézagolói (boltban ingyen vágták hozzám..), egy 10s kezdő lánckerék kell (extra sorzáró lánckerék volt itthon, még tavaly mentettem meg a szervizben egy kukás sorból, azaz lbs ezt is ingyen adta)

 

végigpakolva a sort 13t kezdő 10s lánckerékkel (imre zsoltitól egy ezresér vettem) a hézagolókkal 4.0-ra mértem a lánckerék távolságot, záróanyát jól összehúzva meg még zömül picit.

 

végeredmény? a 9s sorból 1000 ft ráfordításból lesz 10s, végig megfelelő metszésű profilú lánckerekekkel, végig 4.0-ra hézagolva, ami pont működni fog a 10s váltókar-2001 előtti hátsó váltóval.

 

mi lett volna a másik megoldás? sor-lánc-váltó-váltókar cseréje egyben. Így meg elég volt a váltókart és a láncot (amit amúgy is cseréltem volna, mert már 0.5-öt elérte).

13-14-15-16-17-18-19-21-23-26

 

szerettem volna 20t lánckereket, de sajnos, az csak a 11s 14-26-ban és 10s 14-23-ban van, azok meg kicsit nem elérhetőek számomra egyelőre. Majd később. szerintem ezzel a sorral jó barátok leszünk a 48-39 tányérokkal elol.

képen így néz ki:

 

77922219579_1455033221253.jpg

 

50922180048_1455033237920.jpg

 

35122228465_1455033217920.jpg

 

NB: ezt csak 9s campag sorral tudod megcsinálni, mert itt minden lánckerék egyforma vastag, egyforma profilú, és pont megfelelő vastagságú. Amire szükség van: 9s lánckeréksor, 10s kezdő lánckerék, miche 10s hézagolók. (a miche lánckerék vastag nagyon, emiatt vékonyabb hézagolói vannak, pont így adja ki a 4.05-ös távot)

 

így a 10s projekt kb. a váltókar árából kijött. Tökéletes a borda-alignment, tökéletesen szünchrónban minden. És kreatív-olcsó. 

tudom, venni új váltót-váltókart-sort-láncot egyszerűbb. Csak az nem 12ezer ft összköltségből hozható össze..


Vejne módosította - 2017. október 08. - 07:51

  • donciccio kedveli ezt

#40
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.108 hozzászólás
  • LocationBécs

tipikusan hasznalva...

http://www.gear-calc...,40,46&UF2=2328

 

kb olyan 20kmh korul lehet, amikor az elso tanyeron valtok. ez alapjan:

* 2x11 rendszernel van 8+6 (14) fokozatom 518%os atfogasra (37%/fokozat)

* 1x11nel 7+4 (11) 418%ra (38%/fokozat)

 

az eaglenel ez:

* 7+5 (12) 500%ra (41.6%/fokozat)

 

gyk az eagle inkabb csak azt az egy elveszett fokozatot adja vissza a tekerosebb vegen.