Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#3301
Írta 2013. szeptember 14. - 22:55

Normális, hogy a PC-971 / 991-es láncok 1500-1800km-t bírnak nálam terepen amíg eléri a 0.75% nyúlást? Sárban nem megyek, viszont 90%-ban porban.
#3302
Írta 2013. szeptember 14. - 22:09

Olaj sem kell rá amíg az kitart?
Új láncot csak fel kell tenni aztán használattól függõen több 100 km-ig is kitarthat a gyári kenés.
#3303
Írta 2013. szeptember 14. - 22:00

#3304
Írta 2013. szeptember 14. - 21:30

Minden láncon speciális kenõanyag van ami inkább hasonlít a zsírhoz azért is ragad. Melegen tartják egy nagy kádban és úgy húzzák keresztül a láncot rajta. Nem szabad lemosni.
Olaj sem kell rá amíg az kitart?
#3305
Írta 2013. szeptember 14. - 21:22

Kérdeznék, lehet butát. Az új SRAM láncon (971, 991-est használok) van gyárilag olaj? Van errõl valami dokumentáció, úgy értem le van írva hivatalosan, hogy olajozva van a lánc gyárilag?
Szervizben azt mondták, hogy ami rajta van, az csak konzerválószer és be kell olajozni. Más pedig azt állítja gyárilag olajozva van és le ne mossam a gyári olajat róla. Az biztos, hogy az a gyári akármi kívülrõl úgy ragad, hogy még a kesztyût is el kell dobni, amivel megfogtam és a koszt is összeszedi elég hamar.
Minden láncon speciális kenõanyag van ami inkább hasonlít a zsírhoz azért is ragad. Melegen tartják egy nagy kádban és úgy húzzák keresztül a láncot rajta. Nem szabad lemosni.
#3306
Írta 2013. szeptember 14. - 21:20

Szervizben azt mondták, hogy ami rajta van, az csak konzerválószer és be kell olajozni. Más pedig azt állítja gyárilag olajozva van és le ne mossam a gyári olajat róla. Az biztos, hogy az a gyári akármi kívülrõl úgy ragad, hogy még a kesztyût is el kell dobni, amivel megfogtam és a koszt is összeszedi elég hamar.
#3307
Írta 2013. szeptember 14. - 21:16

A váltó nem ér bele a láncba, a csapágy a hajtókarral együtt volt: Deore M540. Nem lötyög a hajtókar. Gondoltam a csapágyproblémára, de nem dobná le akkor mind a három lánctányér?
Az átdobó nem ér bele vagy csiszolja néha a láncot? A lánc jól (egyenesen) áll? A fogaskeréksoron mindegy hol van a lánc amikor ledobja vagy van összefüggés? Amikor tekered a hajtást (hátrafelé), nem kacsázik a lánctányér?
#3308
Írta 2013. szeptember 13. - 19:36

#3309
Írta 2013. szeptember 13. - 19:11

#3310
Írta 2013. szeptember 13. - 18:57

Sziasztok, a mtb-om középsõ lánctányérja olyat mûvel, hogy erõsebb nyomatékra leugrik az alsó lánctányérra. Új a lánc, új a középsõ lánctányér, fogaskoszorú is. Azért cseréltem ezeket, hogy a hibát kiküszöböljem, de nem történt változás. Egyébként semmilyen rendellenességet nem tapasztalok.
Találkoztatok már ilyen problémával? Van esetleg ötletetek, hogy mi lehet az oka?
Köszönöm a szakértést elõre isZoli
Nekem a kistányérrõl szokta néha random ledobni. Az váltóbeállítási gond volt, de 100ból 1szer. Feszítettem kb 1 fordulatot a bowdenen, és többé nem jött elõ.
De lehet, hogy lekvár a váz, és ha a bal pedált nyomod le, akkor belenyomod a hajtómûvet a váltóba és az löki le a láncot.
#3311
Írta 2013. szeptember 13. - 17:03

Találkoztatok már ilyen problémával? Van esetleg ötletetek, hogy mi lehet az oka?
Köszönöm a szakértést elõre is

#3312
Írta 2013. szeptember 09. - 22:09

#3313
Írta 2013. szeptember 09. - 20:55

Régi 9-es XT átdobót használtam 2x9-hez, most a 2x10-hez is. Nekem semmi gondom vele. Nálam annál több múlt, hogy a 36-os nagytányér az olcsó acél vagy a drága alu. Lehet tippelni, melyik a jobb.*
*Igen, az olcsó acél, de fényévekkel!
Hmmm. Elhiszem, elhiszem, de elképzelni nem tudom!

Én próbálkoztam egy darabig, de nem szerette a 3x átdobó a 38-as nagytányért. A kéttányéros nem volt drága, cserébe nincs vele gond. Ennél jobban zavar, hogy "hangja van", ha nagytányéron a középsõ-felsõbb fogaskerekeket használom. Nyilván nem járok 38-36-on, nem is ez a cél, mielõtt valaki ráugrana...

Milyen hajtómûved, lánckerekeid vannak amúgy?
#3314
Írta 2013. szeptember 09. - 13:41

#3315
Írta 2013. szeptember 09. - 12:49

Más is szerette volna.
Próbáltam 3x9, 3x10 XT-ket (22-24 kistányér), de nem jó. Könnyû ám végiggondolni, a kalicka formája nem a 24-38-hoz van kitalálva. Nem sok péz egy ilyen cucc, szerintem megéri a ráköltött pénzt.
Régi 9-es XT átdobót használtam 2x9-hez, most a 2x10-hez is. Nekem semmi gondom vele. Nálam annál több múlt, hogy a 36-os nagytányér az olcsó acél vagy a drága alu. Lehet tippelni, melyik a jobb.*
*Igen, az olcsó acél, de fényévekkel!
#3316
Írta 2013. szeptember 09. - 12:31

Más is szerette volna.Hát szeretném a mostani átdobóval megoldani.

Próbáltam 3x9, 3x10 XT-ket (22-24 kistányér), de nem jó. Könnyû ám végiggondolni, a kalicka formája nem a 24-38-hoz van kitalálva. Nem sok péz egy ilyen cucc, szerintem megéri a ráköltött pénzt.
#3317
Írta 2013. szeptember 09. - 11:24

Javaslom, nézz inkább 38-as tányért elõre. Úgyis venned kell új átdobót, ha korrekt megoldást akarsz, a kéttányérosak max 14 foghoz készülnek. Ráadásul létezik direkt 24-es kistányérhoz való 38-as SLX, nekem is ilyen van fent. Van egy hangja, ha nagytányéron megy a lánc, nem tudom, XT-vel jobb lenne-e, próba-cseresznye.
(Maradt alsóbilincses, új XT, keveset használt felsõbilincses SLX átdobóm kéttányérhoz, ha esetleg érdekel.)
Hát szeretném a mostani átdobóval megoldani.
#3318
Írta 2013. szeptember 09. - 09:51

Javaslom, nézz inkább 38-as tányért elõre. Úgyis venned kell új átdobót, ha korrekt megoldást akarsz, a kéttányérosak max 14 foghoz készülnek. Ráadásul létezik direkt 24-es kistányérhoz való 38-as SLX, nekem is ilyen van fent. Van egy hangja, ha nagytányéron megy a lánc, nem tudom, XT-vel jobb lenne-e, próba-cseresznye.Elõl maradna az SLX hajtásom áttányérozva. Elõl 24-36 a terv. Hátul pedig marad a 11-34.
(Maradt alsóbilincses, új XT, keveset használt felsõbilincses SLX átdobóm kéttányérhoz, ha esetleg érdekel.)
#3319
Írta 2013. szeptember 09. - 09:33

Próbáltam, gond nélkül ment kilences váltás, lánc 10-es tányérokkal. A 770-es hajtómû ugye tök ugyanaz, ha 9-es, ha 10-es.
Én elég gyenge vagyok, a rendes körömön is van olyan emelkedõ, ahova kell a 24/36 (vagy kellett korábban a 22/34). Kicsit tartok is, mi lesz majd, ha mindehhez nem 26-os, hanem 29-es kerék tartozik, de gondolom valahogy majd megoldom.
Elõl maradna az SLX hajtásom áttányérozva. Elõl 24-36 a terv. Hátul pedig marad a 11-34.
#3320
Írta 2013. szeptember 09. - 09:15

A lánckerék méretezés a kisebbik gond, ez valóban megoldható. Arra szeretnék megerõsítést kérni, hogy az elõzõ hozzászólásomban leírtak helytállóak-e a 9/10 kompatibilitással kapcsolatban.
Az egész szezont egy 42/28T X9 hajtómûvel versenyeztem végig (sõt , még nincs is vége a szezonnak).Ez ugye elvileg 2x10 , ám én 2x9-cel mentem 11-34 hátsó sorral.Soha semmi gondom nem volt , pedig még az elsõ váltót sem cseréltem le.Ez nekem annyit eredményezett , hogy keresztbe beleért a terelõbe 28-11-ben , vagy 42-34-ben , de ezeket úgysem használtam , tehát nem érdekelt.
Van egy amolyan edzõ-céges-téli bringám is , azon egy X7 hajtómûvet hajtok 39/26T - 11-32-vel.Még egyik brigán sem volt semmi gondom abból , hogy 10 , vagy 9 sebességre ajánlják.Egyébként a két lánc belül ugyanolyan széles.
Annyit tapasztaltam mindössze , hogy a 28-34 néha elég combos.Elforgatom , de lehet arra is dobok 26-os kistányért.Vagy komolyabban edzek:)