hűdejó
CN-HG73 a shimano
200km után eljött az első lánccsere ideje. Viszont ezt találtam:
Ezmiez? Ennyire megviselte volna a láncot az a 20-30km a kopott soron? O_O
Amúgy érdekes, hogy 15 perces brigéciolos áztatás, majd vizes tisztítás után a benzin még kioldott egy rahedli koszt. Benzinben meddig ázzon? Úgy tervezem, estig benne marad
RelakS módosította - 2014. április 03. - 22:07
Üdv!
Nekem lenne egy olyan kérdésem, hogy eltört a régi 600-as váltóm, aztán szeretném újra cserélni. Olyanra ami tényleg jó. A fogaskoszorúm az 7-es, Shimano Tiagra RD4400-asat néztem ki. Ezt 8-9 fokozathoz írják. Érdemes e ezt választanom, vagy maradjak a Sora-nál? Mert lehet az is elég. Régi csepel Marathonon használnám, 105-ös aggyal.
Vadi új láncot kell olajozni vagy elég rá a gyári zsírszerű anyag?
Dörgöld szárazra egy szöszmentes ronggyal a külsejét, hogy ne szedje össze a mókust is az erdőből.
Hali!
Race Face Narrow-Wide lánckerék vajon felmegy minden probláma nélkül egy deore karra? Gondolok itt arra, hogy kell e rövidebb csavar vagy valami más? 32T lánckerék lenne.
Adott egy Shimano XT 2x10 hajtás jelenleg 24/38 felállásban.
Hivatalosan még 26/38 és 28/40 variációban létezik.
A kérdésem az lenne, hogy működőképes lehet-e 26/40-ben? Azaz a 28-as tányérhoz szabott 40-es a 26-osról felkapja-e a láncot rendesen?
A lelazuló csavarra tegyél 243-as Loctite menetrögzítőt.
P.S.
A csavar alatt van alátét?
Hali!
Kipróbálom ezt a Loctite-t! Igen van alátét is.
Gondoltam arra is, hogy a tengelyen átdugok egy másik vékony acél tengelyt, mindkét végére menetet vágok és így plussz anyával biztosítok be. Nem tudom ez mennyire jó ötlet???
egyébként született némi kép a sorról, s tisztán látszik, hogy a 15-17t viseltes, valamint a 19t sem kiskutyán kopott:
https://www.flickr.c...06/13430735014/
ha elfogy ez a lánc, megy a sor is vele. Utána ha nagyon bátornak érzem magam, lehet, eladom az egész 8s szettet úgy, ahogy van
A lelazuló csavarra tegyél 243-as Loctite menetrögzítőt.
P.S.
A csavar alatt van alátét?
Valeria Victrix módosította - 2014. március 26. - 19:01
Sziasztok!
Kétségbeesésemben írok ide, megvettem az új Claris fékváltókar és hajtómű szettett és a hajtómű rögzítő csavar 1-2 órás tekerés után lelazul (izomból ráhúzom) hihetetlen hogy ilyen okádék cuccot kiad a shimano magasról tesz rá hogy használhatatlan az octalink rendszer...
Végülis csak azt akartam kérdezni tőletek hogy milyen megoldással lehetne javítani a helyzeten?
Hallottam itt csavarrögzítőről meg spéci alátétről...
Köszönöm a válaszokat!
Vejne: thx. Csináltam egy baromságot, megvettem ezt a hajtókart asszony bicójára, csak a téli punnyadás miatt kiment a fejemből az az apróság, h az 7 gangos. Most megjött, és eszembe jutott.
Viszont lemértem a régi hajtókaron, és ezen a lánckerekek távolságát, és ugyanannyi tized mm-re. Legalábbis a középső, és a legnagyobb. Ergo úgy gondolom, mennie kellene neki, hétvégén felpróbálom a bicajra.
Ma átszereltem. Tökéletes. Kíváncsi lennék, miért írják a cucc mellé adott leírásban, h csak 9s rendszerrel használjam, kevesebb fokozatúval ne. Lánckerekek ugyanolyan vastagok, mint a régin, távolság ugyanannyi, első váltón picit kellett állítani, és szépen, pontosan vált. Az előző szimpla vasdarabnál ez az alivio meghajtás asszonynak tökéletes.
Haver pont most küzdött ezzel a gonddal. Levette a kart és kimosta a csapágyakat, (vörösiszap volt benne :-)), bezsírozta, most jó egy darabig.
Ugyanez volt, csak shimanoval, halálba kergetett a néha kattogás. Levettem, kipucoltam, tökéletes. De persze azért berendeltem egy másik monoblokkot elötte, hátha, úgyhogy most van tartalékban az is.
Haver pont most küzdött ezzel a gonddal. Levette a kart és kimosta a csapágyakat, (vörösiszap volt benne :-)), bezsírozta, most jó egy darabig.
Sziasztok, campa UT hajtóművet használ közületek valaki? nekem az van (centaur) , minden oké vele, kivéve hogy párezrenként kattogós lesz a jobb oldali kar, szóval érdekel másnál hogy teljesít :-)
![]()
tényleg benne van az ujjam..
egyébként, sajnos nem régebbi fajta a 8s kazettatestem van, ha jól tudom (ld. shimano UG-HG dizájnhoz hasonlóan először a campy 8 egyforma méretű bordát alkalmazott, később meg átálltak egy olyan rendszerre, ahol volt egy szélesebb borda, hogy a lánckerekeket csak egyféleképp tud föltenni. ennek következménye mondjuk, hogy a régebbi agyakra simán és gond nélkül föltehető az újabb exa-drive-os lánckeréksor is).
Mert ha régebbi kazettatestem lenne, kopáskor meg lehetne szépen fordítani a lánckerekeket, mint az UG-s shimanót.
Csak a váltásteljesítmény lesz olyan eleinte, hogy érzékenyebb lelkűek kimenekülnek a világból. Ergó, nem javasolt megoldás egyesek számára. Bár a 8s campagnolo rendszerek "finomsága" se jön be sokaknak (a legeufemisztikusabb jelző, amit használni szoktak rá, az az "agricultural".
na jól van. ezt nem olvastam.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
szemre annyira nem észrevehető, ha a lánckeréken van a lánc és ujjal megmozgatom, emelkedik el kissé. Mondjuk ha még pár hétig ez a szél lesz, nem fenyeget az a veszély, hogy azokat a lánckerekeket (15-16t) nagyon használnám. Mivel a lánc "ócsókicsi" (3000ft-os HG50-es) a sor meg nem annyira, így kompromisszummal bevállalnám, hogy még ezt a láncot elfogyasztom a soron.
főleg, ha mondjuk 2-3száz km múlva már szépen "rákopik" a sorra.
igyekeztem norm. fotózni, alulról a 3. lánckereket érdemes figyelni, meg a fölötte levőket (15-17t, meg talán a 19t ezek)
én 2 lehetőséget mondanék,és nem kerül pénzbe:
1.: fordítsd meg a fogaskerekeket,és máris teljesen új fogak lesznek. mondjuk,így nem lesz olyan bemarás,ami könnyítené a váltást.
2.: várd meg még hozzá kopik a lánc. főleg,ha ilyen olcsót vettél.
én a téli bringámon egy 90-es évek elejei 8-as campa kazettát használok,és ezzel a forgatós módszerrel még most is használható. igaz,ezeken még nem volt váltás könnyítő fogazás.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Ilyet akartam venni anno, de aztán "lehülyéztek", hogy mennyit akarsz költeni ilyesmire
(már ha egy típusra gondolunk)
Ha nagyon precíz akarsz venni, akkor tolómérővel méred.
Szerintem annyira nem elhanyagolható. Nekem Park Tools mérőm van, amivel leolvashatom az aktuális láncnyúlás mértékét.
Ilyet akartam venni anno, de aztán "lehülyéztek", hogy mennyit akarsz költeni ilyesmire (már ha egy típusra gondolunk)
IAmSpecialized módosította - 2014. március 21. - 09:07