szvsz mindegy... azt vennem, amelyikbol meg jobb minosegu lanc erheto el.
Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#201
Posted 2020. September 18. - 14:48
#202
Posted 2020. September 18. - 14:25
Sima kilences váltó. Láncleesés ellen egy TY elsőváltót használok, ez marad is továbbra is.
Olcsóbb volt az alis narrow wide, mint bármilyen más lánckerék. (104 BCD)
Eddig 42-es volt, valami régi FSA, ezt lecserélem most 40-esre, és az új lánckerékhez beszerzek egy 11-40-es sunrace kazit, meg hosszabbító fület. Ezért kérdeztem, hogy milyen lánc kell, mert persze azt is cserélek.
Mintha a wolftooth-nál írták volna, hogy az 1x9-et 10-es lánccal érdemes használni...de persze ez kínai. Meg arra is emlékszem, hogy mikor még csak országúton volt 10 fokozat, a kilences montikon 10-es lánccal mentek egyesek. Rég volt.
erre nem emlékszem (nagyon nem is nézegettem), én maradnék a kilencesnél, de nyilván a tízessel is működni fog.
- Rabbit likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#203
Posted 2020. September 18. - 13:42
Mivel elvileg egyezik a belső szélességük:
https://en.m.wikiped...i/Bicycle_chain
vedd a kilencest. Talán olcsóbb is és talán tovább is bírja. Talán jó is lesz... :-) Viccelek, nem lesz vele gond! ;-)
Egyébként miféle váltó lesz hozzá? Kilencesben nincs kuplung, tízest teszel fel?
Sima kilences váltó. Láncleesés ellen egy TY elsőváltót használok, ez marad is továbbra is.
Olcsóbb volt az alis narrow wide, mint bármilyen más lánckerék. (104 BCD)
Eddig 42-es volt, valami régi FSA, ezt lecserélem most 40-esre, és az új lánckerékhez beszerzek egy 11-40-es sunrace kazit, meg hosszabbító fület. Ezért kérdeztem, hogy milyen lánc kell, mert persze azt is cserélek.
Mintha a wolftooth-nál írták volna, hogy az 1x9-et 10-es lánccal érdemes használni...de persze ez kínai. Meg arra is emlékszem, hogy mikor még csak országúton volt 10 fokozat, a kilences montikon 10-es lánccal mentek egyesek. Rég volt.
#204
Posted 2020. September 18. - 13:04
Egyszer kilences tákoláshoz, kínai lánckerékhez mit javasoltok, kilences, vagy tízes láncot vegyek? Nem használtam még narrow wide lánckereket, ezért problémázok.
Köszönöm, előre is a jótanácsot!
Mivel elvileg egyezik a belső szélességük:
https://en.m.wikiped...i/Bicycle_chain
vedd a kilencest. Talán olcsóbb is és talán tovább is bírja. Talán jó is lesz... :-) Viccelek, nem lesz vele gond! ;-)
Egyébként miféle váltó lesz hozzá? Kilencesben nincs kuplung, tízest teszel fel?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#205
Posted 2020. September 18. - 11:00
Egyszer kilences tákoláshoz, kínai lánckerékhez mit javasoltok, kilences, vagy tízes láncot vegyek? Nem használtam még narrow wide lánckereket, ezért problémázok.
Köszönöm, előre is a jótanácsot!
#206
Posted 2020. September 17. - 21:35
Az 1x11-es XT szettemet előrendelésben vettem egy német oldalról, a hazai rendes bemutató előtt már a bringámon volt. Az a szett az akkori vázam (alu, Canyon, nem Boost) repedéséig kitartott, majd a jelenlegi vázamon (karbon, Canyon, nem Boost) szolgált míg idén le nem cseréltem 1x12-re (ez nem tudom hány év, minimum 4, az 1x12 is hibátlan Boost nélkül is). Hibátlan volt, jól váltott, csendes, tartós. Nem vagyok vacakolós, a hajtásom és a fék mindig tiszta. Ha úgy érzem már valami nem a régi ellenőrzöm a sor kopását, ha nem vészes teszek fel új láncot és kész. Itthon 11-12 000 Ft egy Ultegra/XT lánc, felhasználástól függően 3000 kilométerenként ki lehet bírni a cserét. Simán 1x12-re nem is láttam volna értelmét a cserének de elektromosat akartam, ezért "kellett" mennie.
A Sram felsőbb kategóriás termékei amúgy 12-es rendszerben sokkal többet bírnak, bár én is Shimano párti vagyok a jelenlegi Sram rendszerem ellenére.
Köszi neked is, illetve szaknak lentebb, ilyen, igazi tapasztalatra vágytam!
#207
Posted 2020. September 17. - 21:13
A legnagyobb genyóság az egészben, hogy csak a váltónak és váltókarnak kell passzolni egymáshoz újabban. Gondolom a széleken csalják el a különbséget, így vált rendesen (tényleg). Ha 11-es országúti fékváltókarja van, és road-os az agy, működnie kell az országúti sornak is. A silex rendes országúti kormányos, ugye?
sram apex1 van rajta, asszem ez országútis fékváltókar.
köszi az infokat, megírtam a srácnak.
- Rabbit likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#208
Posted 2020. September 17. - 11:34
nagyon köszi! éreztem, hogy nem csak egy egyszerű csere lesz itt... ez egyben azt is jelenti, hogy ha esetleg országútis agya van, amire felmenne az országútis sor, akkor sem lesz jó, mert más lehet a
fogas() lánckerekek közti távolság, elrontva így a pozicionálást? végeredményben tehát csakis montis sorokat nézegessen?
A legnagyobb genyóság az egészben, hogy csak a váltónak és váltókarnak kell passzolni egymáshoz újabban. Gondolom a széleken csalják el a különbséget, így vált rendesen (tényleg). Ha 11-es országúti fékváltókarja van, és road-os az agy, működnie kell az országúti sornak is. A silex rendes országúti kormányos, ugye?
Edited by Rabbit, 2020. September 17. - 11:36.
- Kisherceg likes this
#209
Posted 2020. September 17. - 11:02
A sunrace sor montis lesz (M betű van a kódban), így, ha most nincs távtartózva, nem fér a el a kazin a 11-es országúti sor. 11-34-esból már vannak montis kazettához valók, hála a gravel-hangulatnak.
https://www.bike-com...11-fach-p58013/
https://www.rosebike...assette-2669623
Utóbbit használom 46-34-es átpiszkált cyclocross hajtóművel, nagyon jól passzolnak, ajánlani tudom.
Szóval a kérdés jogos, ne szabadkozz! Úgy emlékszem a 11-32-es sorig országúti agy és kazetta szükséges, de ha "11s road"-os a cimbi, bármi felmegy a mostani sor helyére.
nagyon köszi! éreztem, hogy nem csak egy egyszerű csere lesz itt... ez egyben azt is jelenti, hogy ha esetleg országútis agya van, amire felmenne az országútis sor, akkor sem lesz jó, mert más lehet a fogas ( ) lánckerekek közti távolság, elrontva így a pozicionálást? végeredményben tehát csakis montis sorokat nézegessen?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#210
Posted 2020. September 17. - 10:46
Új 1x12 Shimano-k biztosan jók. Nekem tákolt 1x11-em van nem boost vázban, Sunrace 11-46 (korábban 11-50), SLX váltó-hajtómű (34 korábban, most 32), korábban XT, most 601-es lánc. Mit mondjak, nem az igazi. 3 éve még nem volt más alternatíva, ha váz csere nélkül akartál 1x11-re váltani.
Nem gondolnám, hogy ugyanez XT-ben sokkal jobb lenne.
1x11, 1x12 Shimano XT hajtás/váltásról mi a vélemény?
Jelenleg 2x10-et használok, XT-XTR vegyesen, szeretem, nem igazán cserélném le, de gondolkodok egy másik bringában, ami a fenti kérdésbéli szett(ekk)el szerelt.
Átaludtam egy szikla alatt az elmúlt x évet, nagyon nem vagyok képben az egytányéros rendszerekkel kapcsolatban. Rossz érzésem az persze van, a keresztbe futó lánc gondolatától is rosszul vagyok. Persze tök lehet, h alaptalanul.
Mennyire jók ezek, mennyire fut szépen, halkan a lánc, milyen a váltás, milyen az élettartam?
Köszi előre a tapasztalatokat!
Egyszerre a válaszom:
A Boost miért fontos? Szerintem semmi köze hozzá. Szak neked egy nagybetűs TÁKOLT setup van (ne haragudj), elhiszem, hogy nem tökéletes.
Az 1x11-es XT szettemet előrendelésben vettem egy német oldalról, a hazai rendes bemutató előtt már a bringámon volt. Az a szett az akkori vázam (alu, Canyon, nem Boost) repedéséig kitartott, majd a jelenlegi vázamon (karbon, Canyon, nem Boost) szolgált míg idén le nem cseréltem 1x12-re (ez nem tudom hány év, minimum 4, az 1x12 is hibátlan Boost nélkül is). Hibátlan volt, jól váltott, csendes, tartós. Nem vagyok vacakolós, a hajtásom és a fék mindig tiszta. Ha úgy érzem már valami nem a régi ellenőrzöm a sor kopását, ha nem vészes teszek fel új láncot és kész. Itthon 11-12 000 Ft egy Ultegra/XT lánc, felhasználástól függően 3000 kilométerenként ki lehet bírni a cserét. Simán 1x12-re nem is láttam volna értelmét a cserének de elektromosat akartam, ezért "kellett" mennie.
A Sram felsőbb kategóriás termékei amúgy 12-es rendszerben sokkal többet bírnak, bár én is Shimano párti vagyok a jelenlegi Sram rendszerem ellenére.
https://cyclingtips....iciency-tested/
Edited by karakoram, 2020. September 17. - 10:48.
- mgy likes this
#211
Posted 2020. September 17. - 10:31
őőő, ez cikis kérdés lesz, de csak nem röhögtök ki (nagyon... ). 11-es rendszereknél a kazik felcserélhetőek, ugye? havernak van egy merida silexe, 11-42T sunrace CSMS8 EAY sorral. "feláldozná" a jelenlegi sor kezdő 42 és 36 fogszámait, hogy a másik végén finomabb legyen a kiosztása. a jelenlegi sor elvileg montis sor, ennek a helyére fel lehet tenni egy shimano cs-r7000 sort? a pozicionális megfelelő lesz?
a sunrace:
11-13-15-17-19- -21-24-28-32-36-42
elvileg a 105-ös sor tud ilyeneket:
Ratio:
· 11-28 (11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28)
· 11-30 (11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30)
· 11-32 (11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32)
· 12-25 (12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25)
a vastagon jelölt tűnik jó(bb)nak....
A sunrace sor montis lesz (M betű van a kódban), így, ha most nincs távtartózva, nem fér a el a kazin a 11-es országúti sor. 11-34-esból már vannak montis kazettához valók, hála a gravel-hangulatnak.
https://www.bike-com...11-fach-p58013/
https://www.rosebike...assette-2669623
Utóbbit használom 46-34-es átpiszkált cyclocross hajtóművel, nagyon jól passzolnak, ajánlani tudom.
Szóval a kérdés jogos, ne szabadkozz! Úgy emlékszem a 11-32-es sorig országúti agy és kazetta szükséges, de ha "11s road"-os a cimbi, bármi felmegy a mostani sor helyére.
- Kisherceg likes this
#212
Posted 2020. September 17. - 08:55
őőő, ez cikis kérdés lesz, de csak nem röhögtök ki (nagyon... ). 11-es rendszereknél a kazik felcserélhetőek, ugye? havernak van egy merida silexe, 11-42T sunrace CSMS8 EAY sorral. "feláldozná" a jelenlegi sor kezdő 42 és 36 fogszámait, hogy a másik végén finomabb legyen a kiosztása. a jelenlegi sor elvileg montis sor, ennek a helyére fel lehet tenni egy shimano cs-r7000 sort? a pozicionális megfelelő lesz?
a sunrace:
11-13-15-17-19- -21-24-28-32-36-42
elvileg a 105-ös sor tud ilyeneket:
Ratio:
· 11-28 (11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28)
· 11-30 (11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30)
· 11-32 (11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32)
· 12-25 (12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25)
a vastagon jelölt tűnik jó(bb)nak....
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#213
Posted 2020. September 17. - 08:11
Ez azt sugallja, mintha a boost-nem boost témának köze lenne a fokozatok számához... pedig nincs.
Egy Sunrace kazim van, az közel olyan jól vált, mint a csupa SRAM cucc (GX, 1150 meg 1175 sorom van), de utóbbi azért kicsit jobb.
Új 1x12 Shimano-k biztosan jók. Nekem tákolt 1x11-em van nem boost vázban, Sunrace 11-46 (korábban 11-50), SLX váltó-hajtómű (34 korábban, most 32), korábban XT, most 601-es lánc. Mit mondjak, nem az igazi. 3 éve még nem volt más alternatíva, ha váz csere nélkül akartál 1x11-re váltani.
Nem gondolnám, hogy ugyanez XT-ben sokkal jobb lenne.
#214
Posted 2020. September 16. - 19:58
Új 1x12 Shimano-k biztosan jók. Nekem tákolt 1x11-em van nem boost vázban, Sunrace 11-46 (korábban 11-50), SLX váltó-hajtómű (34 korábban, most 32), korábban XT, most 601-es lánc. Mit mondjak, nem az igazi. 3 éve még nem volt más alternatíva, ha váz csere nélkül akartál 1x11-re váltani.
Nem gondolnám, hogy ugyanez XT-ben sokkal jobb lenne.
- mgy likes this
#215
Posted 2020. September 16. - 17:34
1x11, 1x12 Shimano XT hajtás/váltásról mi a vélemény?
Jelenleg 2x10-et használok, XT-XTR vegyesen, szeretem, nem igazán cserélném le, de gondolkodok egy másik bringában, ami a fenti kérdésbéli szett(ekk)el szerelt.
Átaludtam egy szikla alatt az elmúlt x évet, nagyon nem vagyok képben az egytányéros rendszerekkel kapcsolatban. Rossz érzésem az persze van, a keresztbe futó lánc gondolatától is rosszul vagyok. Persze tök lehet, h alaptalanul.
Mennyire jók ezek, mennyire fut szépen, halkan a lánc, milyen a váltás, milyen az élettartam?
Köszi előre a tapasztalatokat!
#216
Posted 2020. September 11. - 19:46
Most tekintsünk el attól, hogy utánanézhetnék a 11-es rendszernek, mintha ott is pici eltérés lenne, de maradva a 12-esnél: Jó, de akkor a Sunrace az melyikhez passzol? Remélem egy harmadik érték ... És a Sram HG kompatibilis sorai?
a 11est szvsz mixelheted osszevissza. a 12es sunracet, amelyik rendszerhez csinaltak.
Edited by arn, 2020. September 11. - 19:46.
- Rabbit likes this
#217
Posted 2020. September 11. - 15:19
Na igen, az egész egy nagy katyvasz...
Kisherceg, tudtam, hogy benned bízhatok! (sorry, elgépelés volt)
- Kisherceg likes this
#218
Posted 2020. September 11. - 15:02
Most tekintsünk el attól, hogy utánanézhetnék a 11-es rendszernek, mintha ott is pici eltérés lenne, de maradva a 12-esnél: Jó, de akkor a Sunrace az melyikhez passzol? Remélem egy harmadik érték ... És a Sram HG kompatibilis sorai?
#219
Posted 2020. September 11. - 14:10
#220
Posted 2020. September 11. - 11:17
Ha 12-sebességes SRAM váltást használ valaki Shimano sorral és valahogy nem akar tökéletesen működni a váltás sehogy, akkor íme, egy lehetséges ok:
Spacing a fogaskerekek közt:
- 12s shimano 3.55 mm
- 12s sram 3.65 mm
- ...
- when cassettes aligned by first cog, mixing accuracy 0..+1mm
- when cassettes aligned by middle cog, mixing accuracy -0.5..+0.5mm
a fogasmicsoda? 12s-nél már nem is lánckeréksor van? asztamán'!
egyébként köszi, sokaknak hasznos lesz ez, szerintem.
- karakoram likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"