Érdekesség (talán, de lehet csak nekem).
Valaki megdicsért az egyik topicban, hogy ugyan Niner villa, meg Sram AXS rendszerre költök, de mégsem ész nélkül.
Ennek egyik eleme talán a fórumtárs szerint is az AXS rendszer mellett a GX sor és lánc volt pl. Egy X01 sor az 300 EUR, a GX fele annyi se. Súlyban nem vészes, SLX-hez hasonlítottam rendszer szinten - lehet tévesen - ami sor szempontjából azért nem rossz az XT mellett (ott lényegében csak súlyban van különbség).
Kezdem azzal, hogy hibátlan a váltás GX - AXS vonalon is, csak gyorsan romlott a szint. Az AXS továbbra is hibátlan, egyelőre jobbat elképzelni sem tudok, mindig és minden körülmények között teszi a dolgát (csak gombokat kell nyomni), de hangosabb lett a soron a lánc lényegesen viszonylag rövid idő alatt. Először egy XX1 láncot tettem fel (ami hozott a konyhára), majd miután volt egy hajlott fog a GX soron (amit csavarhúzóval visszatettem a helyére) csak elkezdett motoszkálni bennem a kis ördög.
Most X01 sor mellett XX1 lánc van és az AXS. Döbbenetes a különbség. És tesztek alapján a GX rendszerhez képest az X01-XX1 lényegesen tovább tart (többszörösen, egyébként a 12-es Shimano-nál is). Szóval a hajtás ezen részén Sram vonalon tuti nem illik spórolni. A tartósságot majd később tudom meg, de zscs kollégánál jobban nem nyúzom a szekeret az biztos és Ő nagyon meg van elégedve. Amúgy mindig Shimano párti voltam, pont a fentiek miatt. GX szinten és árban lehet többet illene letenni az asztalra. 2 évvel ezelőtt amúgy GX rendszerrel érkezett a bringa amit csak a váz miatt vettem meg, tettem vele egy rendes hegyi próbát és azonnal adtam is el. Az akkor kb. 2 éves, sokat hajtott 11-es XT-m sokkal jobb volt.
Régen is ezt csinálták a sramnál, még a 3x9-es időkben. A drága szettek piszkosul jól működtek az olcsók meg.... nem. A shimano az, ahol az olcsó is jól működik.