Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#181
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

A sub compact hajtómű nem megoldás? Nekem van egy 48/32-es FSA occóér.

 

Az FSA-król lebeszéltem magam, meg ahogy számolgattam az áttételeket, jobb lenne a 46/30, hogy 11-28-as sorral használjam. Mert Sramból a 11-28-as 17-es lánckerékig egyesével emelkedik:

sram 11-es fogsor:
11 12 13 14 15 16 17 19 22 25 28
 
shimano 11-es sor:
11 12 13 14 15 17 19 21 23 25 28

46/30-as hajtóművet meg csak a grx-ből találtam, ami elfogadható áron van.


Edited by blash, 2020. November 05. - 20:07.


#182
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
A sub compact hajtómű nem megoldás? Nekem van egy 48/32-es FSA occóér.

#183
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Vajon mennyire lehet arrébb tenni lánctányért a GRX hajtóműveken? Nem tudom megszokni a 50/34-es hajtóművet a 11-32-es sorral. Síkon kényelmetlen, mert jobban szeretek magasabb pedálfordulattal tekerni, de nehéz találni normális fokozatot. De a 110-es lyukkörű hajtókarra 33-as tányér a legkisebb, amit fel lehet tenni. Van az Absolute Blacknek is 46/30-as tányérjai, ami 110-es lyukkörösek, de elég béna megoldással.

 

A 600-as GRX-ből pont jó is lenne 46-30-as hajtómű 11-28-as fogsorral, de 2,5 mm-rel kijjebb kerül a láncvonal, meg a q-faktor is szélesebb. Utóbbi nem érdekel túlzottan, de az elsőváltóval lehetne baszkódni, hogy feltegye a láncot. 

 

 

Valami ilyet tenni mindkét lánctányér alá: Truvativ Spacer Aluminum 2mm for Chainring Bolts - 11.6918.002.000. Kár, hogy nem írják a belső- és a külsőátmérőt.

 

Csak a nagytányérnál kicsit bemarták, ahol feltámaszkodik a karra:

 

345640-00-d-735915.jpg

 

M8-as, 8,5 mm hosszú csavarok (Y1WD98050) vannak a 600-as hajtóműhöz, ebből is kéne kicsit hosszabb. De van az 1x11-es XT-hez 11,5 mm hosszú csavar (Y1RL98100), ami már torxos. Nem is értem, hogy a grx-be miért imbuszosat tesznek...

 

Az egytányéroson jobban látni, hogy mennyi hely van, mert csak magának a karnak a belső oldaláról nem találtam képet:

 

Shimano-GRX-FC-RX600-1-Crankset-black-17

 

Shimano-GRX-FC-RX600-11-Crankset-black-1

 

 

Az is deszar, hogy nem üreges, bezzeg például az tízes slx...


Edited by blash, 2020. November 05. - 18:22.


#184
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

nezz csak meg egy atlagos outi vazhosszt, meg a montiet, es minden vilagos lesz :) ha csak nem egy xxxles bringat akarsz, nem lesz jo.

 

a masik, hogy ujabban annyira varialjak a rendszereket, hogy gyakran meg azonos generacion es csaladon belul is meg kell nezni, hogy mi mennyire kompatibilis. a rendszereken es generaciokon ativelo kompatibilitas a multe. pl a 12es shimanonal mar az sem mindegy, hogy milyen lanckereket teszel fel, hogy all a lanc, mas a soron a 12es soron a sram/shimano fogaskerek tavolsag, stbstb.

 

igaza van a tobbieknek, egy penztemeto lenne, elkeserito vegeredmennyel.



#185
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 59 posts

igen,a terv a féktestek megtartása volt, de megfogadom a tanácsot,nézek használtan vmit.

Amúgy nem gondolom,hogy összességében akkora torzszülött lenne a végeredmény, de az is tény,hogy árban sem lennék beljebb. 100ezer a fékváltó, 100körül van egy jó villa, és ezen felül még az egyéb csetreszek.. kérdés tárgytalan,lebeszéltetek :D

 



#186
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Ez egy karbon vázas cube monti 1x11-es XT szettel. Gondoltam veszek bele egy karbon merev villát, hidrós shimano fékváltókart (pl GRX, vagy 105) meg egy új kormányt és nagyjából megvan az outim.

Vagy felteszel orszaguti hatsovaltot, es akkor nem kell az a bovdenizelo, de persze a 11-es monti fogsor keskenyebb, de esztergaltathatsz le egy kicsit a kazettatestbol, ha van eleg anyag benne, es akkor feltehetsz egy 11-es orszaguti fogsort. Vagy csak tizes orszaguti valtot teszel ra, van grx-bol is, annal me'g nem szelesebb a fogsor. A montis fektestet megtartanad, csak rakotned a fekvaltokart? Mert elvileg mukodnie kene. Amugy inkabb grx fekvaltokart valasztanek, mer annak nem lakkozott a fekkarja, mint a 105-osnek. Nekem izzadt ujjal neha csuszos, ha nincs rajtam hosszukesztyu.

De inkabb nezzel valami szelesebb gumis orszagutit.


de mintha rémlene hogy valamelyik grx cucc még a többi shimano outi váltóval sem csereszabatos, az alapján montissal meg...

jopar evvel ezelott haverra is ratort az orszagutis nosztalgia, az elotte nem sokkal vett 26-os monti arra volt jo, hogy rajojjon tul razos a terepezes, igy csinalt belole egy 26-os orszagutit: idofutam kormany, 50-es thomson stucnivel, mert rohadt hosszu volt, aszem az volt akkor a legrovidebb, talan csak kilences ultegra fekvaltokar, 42-29-es frm hajtomu, schwalbe kojak gumik, nokon bovdenhaz, talan exotic karbon villa, orszaguti bb7-es fekek, de ezzel szivott, mer a fekkart az idofutam kormany miatt nem lehetett annyira behuzni, mint koskormanyon, de gyartott valamit a fektestbe, es ugy mar eleg bovdent tudott huzni.

Edited by blash, 2020. October 31. - 23:50.


#187
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

Sziasztok!

 

Ezen a megoldáson kívül tudtok esetleg mást is ( https://www.wolftoot...products/tanpan ), ha montis hátsó váltót szeretnék országúti váltókarral hasznáni?

Adott egy 29-es monti, amit elég ritkán használok (inkább a 26-os kerekűvel járok), viszont országútim rég nincs. És feléledt a vágy arra is. Tudom mindig n+1 bringa kell. Ez egy karbon vázas cube monti 1x11-es XT szettel. Gondoltam veszek bele egy karbon merev villát, hidrós shimano fékváltókart (pl GRX, vagy 105) meg egy új kormányt és nagyjából megvan az outim. Amire én használom meg is felelne ezzel a felállással, ha jól működik minden. Állítólag ezzel a kütyüvel jó a váltó és kar együtt, kérdés van-e egyéb megoldás is, ha nem akarok mindent cserélni smile.png

Nyilván van az is, hogy monti elad, outi megvesz, de ezt a legvégső megoldásnak tartogatom. Nehezen engedem el a kezét na biggrin.png

Hallgass többiekre, ez egy igazi pénznyelő projekt. A hidrós fékváltókar árából vehetsz egy használt országútit, azt maradhat a cube, porosodni. Persze ne a tárcsásokat nézd, a felnifékesek közt érdemes válogatni. (Fontos megjegyeznem, nem lesz rosszabb, ahogy a dupla hajtómű sem hátrány az aszfalton.)


  • horgasz-zsolti likes this

#188
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Sziasztok!

 

Ezen a megoldáson kívül tudtok esetleg mást is ( https://www.wolftoot...products/tanpan ), ha montis hátsó váltót szeretnék országúti váltókarral hasznáni?

Adott egy 29-es monti, amit elég ritkán használok (inkább a 26-os kerekűvel járok), viszont országútim rég nincs. És feléledt a vágy arra is. Tudom mindig n+1 bringa kell. Ez egy karbon vázas cube monti 1x11-es XT szettel. Gondoltam veszek bele egy karbon merev villát, hidrós shimano fékváltókart (pl GRX, vagy 105) meg egy új kormányt és nagyjából megvan az outim. Amire én használom meg is felelne ezzel a felállással, ha jól működik minden. Állítólag ezzel a kütyüvel jó a váltó és kar együtt, kérdés van-e egyéb megoldás is, ha nem akarok mindent cserélni smile.png

Nyilván van az is, hogy monti elad, outi megvesz, de ezt a legvégső megoldásnak tartogatom. Nehezen engedem el a kezét na biggrin.png

amennyibe ez a gányolt torzszülött kerülne kb kapsz egy normális használt virsligumist , (de kb még egy új alap trek is kijön  kb ) az alpján el tudod dönteni hogy kell e a Sagan feeling , onnan léphetsz tovább komolyabbra vagy adhatod el kis bukással a cuccot. most minden egyéb inkompatibilitástól eltekintve , alapból más geó stb, csak azt gondold át hogy milyen hosszú egy outi váz meg egy monti váz azonos testméretekhez. 

 

de mintha rémlene hogy valamelyik grx cucc még a többi shimano outi váltóval sem csereszabatos, az alapján montissal meg....


Edited by Bikertigger, 2020. October 31. - 21:50.

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#189
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,024 posts

Sziasztok!

 

Ezen a megoldáson kívül tudtok esetleg mást is ( https://www.wolftoot...products/tanpan ), ha montis hátsó váltót szeretnék országúti váltókarral hasznáni?

Adott egy 29-es monti, amit elég ritkán használok (inkább a 26-os kerekűvel járok), viszont országútim rég nincs. És feléledt a vágy arra is. Tudom mindig n+1 bringa kell. Ez egy karbon vázas cube monti 1x11-es XT szettel. Gondoltam veszek bele egy karbon merev villát, hidrós shimano fékváltókart (pl GRX, vagy 105) meg egy új kormányt és nagyjából megvan az outim. Amire én használom meg is felelne ezzel a felállással, ha jól működik minden. Állítólag ezzel a kütyüvel jó a váltó és kar együtt, kérdés van-e egyéb megoldás is, ha nem akarok mindent cserélni smile.png

Nyilván van az is, hogy monti elad, outi megvesz, de ezt a legvégső megoldásnak tartogatom. Nehezen engedem el a kezét na biggrin.png

 

A montik vázai általában hosszabbak az országútikénál, szóval a koskormányosítás ötlete minimum véleményes. :) Ha veszel inkább egy pár szarvat, megspórolod a kormány, a váltókarok és a farkasfog izé árát, illetve az oda-vissza szerelgetést (mert hogy jó nem lesz a szörnyed, az közel tuti). A merevvilla jó gondolat, ha találsz megfelelő hosszút.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#190
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 59 posts

Sziasztok!

 

Ezen a megoldáson kívül tudtok esetleg mást is ( https://www.wolftoot...products/tanpan ), ha montis hátsó váltót szeretnék országúti váltókarral hasznáni?

Adott egy 29-es monti, amit elég ritkán használok (inkább a 26-os kerekűvel járok), viszont országútim rég nincs. És feléledt a vágy arra is. Tudom mindig n+1 bringa kell. Ez egy karbon vázas cube monti 1x11-es XT szettel. Gondoltam veszek bele egy karbon merev villát, hidrós shimano fékváltókart (pl GRX, vagy 105) meg egy új kormányt és nagyjából megvan az outim. Amire én használom meg is felelne ezzel a felállással, ha jól működik minden. Állítólag ezzel a kütyüvel jó a váltó és kar együtt, kérdés van-e egyéb megoldás is, ha nem akarok mindent cserélni :)

Nyilván van az is, hogy monti elad, outi megvesz, de ezt a legvégső megoldásnak tartogatom. Nehezen engedem el a kezét na :D



#191
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Sziasztok!

 

Shimano Tourney FH TX 500 hátsó agyra szeretnék tenni a mostani 8-as helyett 7-es kazettás fogsort.Hogyan lehetne kivitelezni?

Köszönöm a válaszokat.

https://ebike.hu/ter...ogaskoszoruhoz/


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#192
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 165 posts

Sziasztok!

 

Shimano Tourney FH TX 500 hátsó agyra szeretnék tenni a mostani 8-as helyett 7-es kazettás fogsort.Hogyan lehetne kivitelezni?

Köszönöm a válaszokat.

 



#193
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Hú, ezt felveszem az érvrendszerembe, ha páromnál indokolni kellene valaminek a megvásárlását ;)

Ha másért nem, hát ezért:

https://www.environm.../sustainability



#194
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Tobb lanc arat fizetted egyszerre biggrin.png

 

Inkább 1x jót és akár drágábban, mint 3-4x hulladékot!

 

Ha másért nem, hát ezért:

https://www.environm.../sustainability


  • Kisherceg likes this

#195
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Tobb lanc arat fizetted egyszerre :D

#196
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nos, 6441 km a naplóm szerint és ugyan éppen hogy csak, de még mindig nem esik be a Parktool CC-4 a 0.25mm-es nyúlásra. Igen, első lánc, minden az eredeti még.. biggrin.png

mostantól egy darabig nem, vagy alig-alig ülök montira, így egy kis update. Kereken 7.100,9 km-nél járok a bő 14 hónap használattal. Igen, eredeti hajtáslánc és igen, egyetlen lánccal (Eagle rainbow), váltót sem kellett utána állítanom 1x sem (Eagle AXS), kenés végig Squirt Lube. 0.25mm nyúlás két mérővel is lemérve. Hogy a jó fenébe bír ennyit ez?!?


  • TZoli likes this

#197
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Esélyes hogy csak ennyit bírt. Inkább cseréld szerintem.

Cseréltem. Azóta minden ok. Most Sram X-Sync tányér van rajta. Igaz a Cannondale is az. 



#198
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

Squirt flakonom kiürülőben van.

Van valami másik,jobb ár értékű wax,vagy maradjak a réginél?

Olajra nem állok vissza.

 

Esetleg a színes(buzis) WEND wax?tongue.png

Szerintem csak az otthoni főzögtetés olcsóbb. (Van magyar forgalmazó a squirtnek, most vettem tőlük, ha esetleg maradsz ennél.)



#199
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

Van a Soudal wax is, hígabb, de más különbséget nem vettem észre. A hígság amiatt kevésbé kiadós, tehát elsőre olcsóbbnak tűnik, a gyakorlatban viszont kb. egy ár... felvinni talán könnyebb a Squirtöt.



#200
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 posts

Squirt flakonom kiürülőben van.

Van valami másik,jobb ár értékű wax,vagy maradjak a réginél?

Olajra nem állok vissza.

 

Esetleg a színes(buzis) WEND wax?tongue.png