Lehet ott a baj, hogy nekem 3 tányérosból lett kéttányéros csinálva, és bentebb van a kistányér mint kellene
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#2001
Posted 2015. May 09. - 15:09

#2002
Posted 2015. May 09. - 13:48

Van nekem egy Pressfit-es (BB30) vázam, amit szeretnék normál ht2-es karral használni
van egy ilyen átalakítóm http://s.wiggle.co.u...1200&h=1200&a=7
De ezzel valami nem jó, csapágy bent van a vázban, ezt berakom, majd a kart is és a kistányér beleér a láncvillába, ha megfordítom a kistányért akkor nem ér bele, de a váltás nem lesz az igazi
Illetve kicsit súrolósan is fut a kar
Ha berakok hézagolót akkor már nem ér át a kar rendesen a vázon
valamit nem jól csinálok vagy nem jó az adapter? Ha nem jó mi az ami kell nekem?
Mérd meg a kistányér láncvonalát! Ha akkora, mint a gyári adat akkor a helyén van és ezzel a mérettel nem kompatibilis a vázad -> kisebb kistányért kell használnod. Én erről az oldalról közelíteném meg a problémát, mert a leírtak alapján az adapter jó.
A sebesség mindent megold.
#2003
Posted 2015. May 09. - 13:11

Szerintem igen, mert a csapágy bent van a vázban, és a külső átmérő a csapágyhoz stimmel, a belső meg a kar tengelyéhez. Csak valami szerintem mégsem kerek
Elméletileg kétféle van, Tuva féléhez, meg a Shimano/FSA vonalhoz.
Edited by Maggi, 2015. May 09. - 13:12.
#2004
Posted 2015. May 09. - 12:51

Van nekem egy Pressfit-es (BB30) vázam, amit szeretnék normál ht2-es karral használni
van egy ilyen átalakítóm http://s.wiggle.co.u...1200&h=1200&a=7
De ezzel valami nem jó, csapágy bent van a vázban, ezt berakom, majd a kart is és a kistányér beleér a láncvillába, ha megfordítom a kistányért akkor nem ér bele, de a váltás nem lesz az igazi
Illetve kicsit súrolósan is fut a kar
Ha berakok hézagolót akkor már nem ér át a kar rendesen a vázon
valamit nem jól csinálok vagy nem jó az adapter? Ha nem jó mi az ami kell nekem?
Ez valahogy egészen másnak tűnik mint a tied: http://qwertycycles....-to-24mm-pf30ps
És ez is: http://qwertycycles....mm-token-bb30ar
Az amit linkeltél, azt a bent levő pressfittesbe kel még belenyomni és úgy szűkíti le?
Edited by gaboca1, 2015. May 09. - 12:56.
#2005
Posted 2015. May 09. - 12:03

Van nekem egy Pressfit-es (BB30) vázam, amit szeretnék normál ht2-es karral használni
van egy ilyen átalakítóm http://s.wiggle.co.u...1200&h=1200&a=7
De ezzel valami nem jó, csapágy bent van a vázban, ezt berakom, majd a kart is és a kistányér beleér a láncvillába, ha megfordítom a kistányért akkor nem ér bele, de a váltás nem lesz az igazi
Illetve kicsit súrolósan is fut a kar
Ha berakok hézagolót akkor már nem ér át a kar rendesen a vázon
valamit nem jól csinálok vagy nem jó az adapter? Ha nem jó mi az ami kell nekem?
#2006
Posted 2015. May 08. - 22:52

Van bbb is ami itthon elérhető...de az is fekete....árat szerintem mondanak bármelyik kerékpárboltban
http://hu.bbbcycling...ainrings/BCR-01
17k de csak 44es van ittbo
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2007
Posted 2015. May 08. - 22:17

Van bbb is ami itthon elérhető...de az is fekete....árat szerintem mondanak bármelyik kerékpárboltban
http://hu.bbbcycling...ainrings/BCR-01
#2008
Posted 2015. May 08. - 22:00

Hetes kazetta:
https://www.bike-com...7-7-fach-p3240/
tányér:
https://www.bike-com...ochkreis-p4327/
Ennél olcsóbban újat csak ebay-en lehet össze szedni vagy apróban akár egy komplett hajtóművet kell keresni jó tányérokkal 94/58-as osztókörrel. A kazettára külön fogaskerekeket felejtsd el... többe kerül mint az új. A fent linkelt HG50-es-nél nincs jobb. Nekem van egy 42-es IG új Shimano nagytányérom, de fekete...LX-en volt...
#2009
Posted 2015. May 08. - 20:40

Sziasztok!
Ötleteket kérnék tőletek, hogy a régi 7sebességes STX-RC (FCMC-36) 5 lyukú hajtókaromra hol találok lánckerekeket (32,42), illetve hátra 12 vagy 13-tól 30 vagy 32-ig szintén 7es kazettát ahhoz méltó minőségben.
Sajnálnám lecserélni a hajtókart valami új gagyira, pedig a boltban ezt tanácsolták, arra hivatkozva, hogy sehol nem kapni ezeket a tányérokat már.
Barkács módszerektől sem riadok meg, ha valamit kis átalakítással fel lehet tenni, akkor az is érdekel.
Köszi.
#2010
Posted 2015. April 30. - 11:01

Szia,
jogos a felvetés, tudom, hogy látatlanban nehéz bármit is mondani. A nagy tányér és a terelőlemez között kb. 2 mm van, megpróbálom kicsit feljebb tenni, hátha segít.
Köszönöm!
#2011
Posted 2015. April 30. - 00:14

Szeretném a segítségeteket, tanácsaitokat kérni a következő problémám megoldásában:
.... A problémám pedig itt kezdődik, ugyanis hiába állítom be előírás szerűen az első váltót, felfelé váltásnál a belső terelőlemez amint elkezdi tolni a láncot a nagy tányér felé, az szinte nekifeszül a nagy lánckerék belsejének, mielőtt még elkezdené felkapni a láncot. Finoman és lassan váltva képes ugyan felugrani a lánc, de ez így elég "egészségtelen". Főleg amiatt vannak kételyeim, hogy az elképzelésem -annak ellenére, hogy ezt életképesnek minősítették- eleve kudarcra van ítélve, vagy beállítással korrigálható?
Ha van ötletetek, szívesen venném, hogy milyen irányba induljak.
Nem vagyunk távgyógyítók de így elmondva mintha az első váltó túl alacsonyan lenne. A külső terelőlemez és a nagytányér között mennyi hely van ?
#2012
Posted 2015. April 29. - 15:49

Sziasztok!
Elnézést, ha rossz helyre írok, vagy már volt hasonlóról szó és csak én nem találtam!
Szeretném a segítségeteket, tanácsaitokat kérni a következő problémám megoldásában:
Eredetileg adott volt egy 3x9-es rendszerű mtb, amit szeretnék első körben 2x9-re, majd a következő szezontól 2x10-re alakítani. Mielőtt bármit vettem volna, több véleményt is kikértem boltokban, szerelőktől és átolvastam néhány fórumot. Ezek alapján arra jutottam, hogy először a hajtóművet és az első váltást cserélem le. Ehhez kiválasztottam egy SLX FC-M675-ös hajtást (40/28T) és a hozzá illő FD-M675 átdobót. A racsni (11-34), hátsó váltás és a lánc maradt 9-es. A problémám pedig itt kezdődik, ugyanis hiába állítom be előírás szerűen az első váltót, felfelé váltásnál a belső terelőlemez amint elkezdi tolni a láncot a nagy tányér felé, az szinte nekifeszül a nagy lánckerék belsejének, mielőtt még elkezdené felkapni a láncot. Finoman és lassan váltva képes ugyan felugrani a lánc, de ez így elég "egészségtelen". Főleg amiatt vannak kételyeim, hogy az elképzelésem -annak ellenére, hogy ezt életképesnek minősítették- eleve kudarcra van ítélve, vagy beállítással korrigálható? Gondoltam még a lánc vastagságára, de érzésre nem azon a 0,6 mm-en múlik, legalábbis nekem úgy tűnik más a gond. A lánc KMC Z99-es egyébként, már ha ez számít.
Ha van ötletetek, szívesen venném, hogy milyen irányba induljak.
Köszönöm előre is!
#2013
Posted 2015. April 28. - 11:52

Igazából én csak arra szoktam használni a bontót, hogy a lánc új korában kivágom a felesleges darabot.
Utána szerencsére nagyon régen kellett (szakadásnál), bár mindig van nálam. És igen, bármit is ajánl a shimano, sima kmc-s patentszemet használok hiba nélkül.
röviden (tapasztalatok leírása után): simán bontható-tolható a 10-es lánc, DE értelmesebb szerintem, ha inkább beiktatsz egy quicklinket.
"szerintem".
- Vejne likes this
#2014
Posted 2015. April 28. - 11:47

Én ugyanazt használom mindenhez (7-8-9-10), nem tudom (nem hiszem), hogy kellene.
http://www.ebay.com/...623746935&rt=nc
egy ilyennel estem neki tavalyelőtt a 10-es Verocse láncnak. Simán szétszedtem-összetoltam, erre elolvastam, hogy elvileg nem szabad. Utána még mentem 2k km-t a lánccal, emelkedőn is, 53-16-ban is, etc, nem szakadt el.
Idén egy haverom sima 800 ft-os kínai láncbontóval toldott bele FSA láncba 4 szem campagnolo szemet, simán összetolta, mentem azzal a lánccal, cicceg-kattog, de hibátlanul vált, 50-15-ben meg kiállva sem szakadt el.
NB: ott kopottas-nyúlottas láncba került 4 vattaúj szem, nem csoda, hogy még kattog, mert csupán 110 km-t futott a "toldás óta"
röviden (tapasztalatok leírása után): simán bontható-tolható a 10-es lánc, DE értelmesebb szerintem, ha inkább beiktatsz egy quicklinket. "szerintem".
#2015
Posted 2015. April 28. - 10:18

Én ugyanazt használom mindenhez (7-8-9-10), nem tudom (nem hiszem), hogy kellene.
khm, szóval akkor az eredeti kérdésre visszatérve:
- Rabbit and Vejne like this
#2016
Posted 2015. April 28. - 08:52

#2018
Posted 2015. April 28. - 08:36

Hátőő.. Nekem a frissen összerakott szem sem akart szétpattanni, de az összerakás sem volt zökkenömentes(mérgemben már majdnem rendeltem egy láncvezetőt a nw tányérhoz mert folyamatosan ledobta a láncot, aztán rájöttem, hogy nem pattant be rendesen a szem). 9es rendszernél nem volt ilyen bajom.
Fék behúz, pedálra rálép és egyből a helyére pattan.
A sebesség mindent megold.
#2019
Posted 2015. April 28. - 08:15

óóóó már....mi ez? Buta pofa, nagy erő... Mit gányol azzal a wasserpumpenzange-val? Beül a feje a kis csapszegnek a bemarásba az oldal lapba. Össze rakni se fogóval kell... Wd neki az kioldja a retket és utána jobra-balra, jobbra balra kicsit össze és elenged. Miért nem megy rá egyből enerpac-al?
Hátőő.. Nekem a frissen összerakott szem sem akart szétpattanni, de az összerakás sem volt zökkenömentes(mérgemben már majdnem rendeltem egy láncvezetőt a nw tányérhoz mert folyamatosan ledobta a láncot, aztán rájöttem, hogy nem pattant be rendesen a szem). 9es rendszernél nem volt ilyen bajom.
Edited by mof, 2015. April 28. - 08:16.
#2020
Posted 2015. April 28. - 06:57

A megoldás kínlódás mentességre.
Kézzel könnyedén bontható.
KMC.
Nagyon sokszor.
Edited by zeezoltano, 2015. April 28. - 06:58.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!