óóóó már....mi ez? Buta pofa, nagy erő... Mit gányol azzal a wasserpumpenzange-val? Beül a feje a kis csapszegnek a bemarásba az oldal lapba. Össze rakni se fogóval kell... Wd neki az kioldja a retket és utána jobra-balra, jobbra balra kicsit össze és elenged. Miért nem megy rá egyből enerpac-al?
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#2021
Posted 2015. April 27. - 22:07

#2022
Posted 2015. April 27. - 21:41

gondolom nem sram, így ez esetben nem tudom a megoldást.
aki viszont sramot kényszerül bontani, annak itt egy segédlet:
nekem eléggé küzdelmes volt...
shimano
nájsz vid, én a sima 8-as patentszemet is így szoktam nyitni, ha nem akarja az igazat.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2023
Posted 2015. April 27. - 21:39

10-es lánchoz kell vmi spéci láncbontó?
gondolom nem sram, így ez esetben nem tudom a megoldást.
aki viszont sramot kényszerül bontani, annak itt egy segédlet:
nekem eléggé küzdelmes volt...
#2025
Posted 2015. April 27. - 10:17

Igen. (Rothar) bár montin nem sok értelme van 11 után 12-nek)
Van hogy a 36-11 sok, 36-13 pörgős nagyon Köszi!
#2026
Posted 2015. April 26. - 21:53

Igen.
Igen.
Igen. (Rothar) bár montin nem sok értelme van 11 után 12-nek)
Edited by zeezoltano, 2015. April 26. - 21:55.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2027
Posted 2015. April 26. - 21:46

Sziasztok!
Érdeklődni, és segítséget szeretnék kérni, hogy Shimano Deore XT 775-ös szériás hátsó agyra lehetséges-e 10 fokozatú fogaskeréksort rakni? Köszönöm a segítséget és a válaszokat.
'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI
#2028
Posted 2015. April 26. - 15:50

Edited by blash, 2015. April 26. - 15:58.
#2029
Posted 2015. April 26. - 12:29

Üdv!
11-13-15-17-20-23-26-30-34 (as) kiosztású as soromon cserélnem kellene az alsó 3 lánckereket. Kérdésem hogy a 11-13-15 helyett passzolni fognak 11-12-14 lánckerekek is ha ilyet rendelnék?
Köszi!
Ehhez Kapcsolódik: Abban sem vagyok biztos hogy cserélnem kell. Vásároltam egy új láncot ami az alsó három keréken ugrik, a régi viszont nem. Szemre egyébként semmi kopás nem látszik rajtuk. A régi lánc viszont annyira van kinyúlva hogy a láncnyúlásmérő kb.: 0,5-1 mm-t mozog a helyén.
Edited by rothar, 2015. April 26. - 12:34.
#2030
Posted 2015. April 22. - 16:46

jelenleg 26-os kerékméret mellett használok 1*10-es rendszert. a hajtásom 32-es, a sor 11-36 kiosztással bír. 27,5-re váltok, így gyanítom, ez a rendszer oda már túl combos lesz. érdemes lenne egyből 30-as tányért rendelni, vagy mindenképpen próbáljam meg rugdosni a 32-est?
(az új váz sokkalsokkal könnyebb, mint a mostani, valamint a nyeregvázcsőszög is meredekebb-75° lesz)
én is ezzel próbálnám, ha ez bevált.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2031
Posted 2015. April 22. - 16:44

jelenleg 26-os kerékméret mellett használok 1*10-es rendszert. a hajtásom 32-es, a sor 11-36 kiosztással bír. 27,5-re váltok, így gyanítom, ez a rendszer oda már túl combos lesz. érdemes lenne egyből 30-as tányért rendelni, vagy mindenképpen próbáljam meg rugdosni a 32-est?
(az új váz sokkalsokkal könnyebb, mint a mostani, valamint a nyeregvázcsőszög is meredekebb-75° lesz)
én megpróbálnám a meglévő 32-es lánckerékkel. a 27,5 csak 4,47%-kal nagyobb, amihez 30,5T tányér kellene. az a másfél fog nem olyan sok, ha a mostani sorodban van tartalék (azaz nem küzdelmes a mászás 36T-vel)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2032
Posted 2015. April 22. - 16:36

jelenleg 26-os kerékméret mellett használok 1*10-es rendszert. a hajtásom 32-es, a sor 11-36 kiosztással bír. 27,5-re váltok, így gyanítom, ez a rendszer oda már túl combos lesz. érdemes lenne egyből 30-as tányért rendelni, vagy mindenképpen próbáljam meg rugdosni a 32-est?
(az új váz sokkalsokkal könnyebb, mint a mostani, valamint a nyeregvázcsőszög is meredekebb-75° lesz)
#2033
Posted 2015. April 05. - 22:05

Sziasztok!
10 Shimano xt ill. xtr fogaskoszurút használok. Sajnos a 3. eset, hogy a 19-21-es részegység szegecselése kezd kilazulni.
Az a kérdésem, hogy a Sram kazetták fogaskoszorúinál milyen módszerrel történik az egyes egységek illesztése? Ott is előfordulhat ilyen, vagy ott "csak" a fogak kopnak? (Persze, lehet, hogy az SLX is megoldás lenne ebből a szempontból. ahogy elnézem a robbantott ábráját.)
#2034
Posted 2015. April 05. - 15:23

48-11?
wait, aszittem, lakott területen belül 50 a sebességlimit. 48-11-el erősen fennáll a veszély, hogy drága fotót készítenek az emberről. :\
- zeezoltano likes this
#2035
Posted 2015. April 05. - 14:18

48-as trekking
50-52 nem is biztos hogy elfér, de ha el is ahho országútis átdobó kell, amihez hozzá való váltókar. bár ha csak vázad van és a 0ról kezded akkor az is lehet, de nem hiszem hogy átlag városi használatban kevés lenne a 48/11-es áttétel.
48-11-el 60-ig felgyorsulok. Igaz, utána ki vagyok dögölve, de nem hiszem, h kevés az az áttétel.
#2036
Posted 2015. April 05. - 14:16

Sziasztok!
Van egy trekking vázam. Eléggé sportos váz, ahhoz képest hogy trekking (ppl vízszintes a felsőcsove). Ebből szeretnék városi biciklit építeni. Elképzelésem szerint elől egy 46-48 körüli lanctanyer, hátul meg egy 9-es sor. Melyik irányba érdemesebb szerintetek menni? Mtb (deore, alivio) vagy inkább országúti (105 tiagra) hajtást váltás nézegessek? Napi 25 km-t használom esőben, napsütésben, szóval azt szeretném hogy egy gyors es megbízható cucc állna össze. Előre is köszi a segítséget.
48-as trekking
50-52 nem is biztos hogy elfér, de ha el is ahho országútis átdobó kell, amihez hozzá való váltókar. bár ha csak vázad van és a 0ról kezded akkor az is lehet, de nem hiszem hogy átlag városi használatban kevés lenne a 48/11-es áttétel.
Edited by Bikertigger, 2015. April 05. - 14:17.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2038
Posted 2015. April 05. - 13:32

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Haver lecserélte a hajtóművét régi típusú Xt-ről, Integrált Race Face-re, a régi 68-as középcsapággyal volt szerelve, az új 73-as!
Hézagolás bal oldalt 1db 2,5mm hézagoló, jobb oldalt pedig 2db 2.5mm hézagoló , a tengelyre is felment jobb oldalra 1db 1mm hézagoló!
A probléma a következő: Első váltó láncterelőjének belső váz felőli oldalához , legkisebb elöl-legnagyobb hátul áttételben hozzáér a lánc,
a váltón a bovden elengedve, pozicionáló csavar teljesen kicsavarva, a váltó koppon bent van , és így is beleér!
A másik pedig hogy legnagyobb elöl-legkisebb hátul áttételben pedig, a lánc beleér a fogaskoszorú legkisebb fogsor feletti fogsorba (11-12) Lassú tekerés közben megfigyeltem hogy, a lánc annyira ferde hogy a láncszem széle, pont a 12-es fogsornak a fogai hegyére érkezik, és úgy pattan vissza róla a 11-es fogsorra, ez is azt mutatja hogy vagy a hajtás jobb oldali részét kellene kitolni kb 5 millimétert , a hajtókarok se központosak bal oldali távolabb van a váztól, a jobb oldali közelebb! Na már most van jobb oldalt 5mm hézagolás, többet nem raknék alá, mert így a középcsapágynak sokkal kevesebb menet kap bele a csapágyházba! Valakinek valami ötlet? Köszönöm
#2039
Posted 2015. April 05. - 08:30

Van egy trekking vázam. Eléggé sportos váz, ahhoz képest hogy trekking (ppl vízszintes a felsőcsove). Ebből szeretnék városi biciklit építeni. Elképzelésem szerint elől egy 46-48 körüli lanctanyer, hátul meg egy 9-es sor. Melyik irányba érdemesebb szerintetek menni? Mtb (deore, alivio) vagy inkább országúti (105 tiagra) hajtást váltás nézegessek? Napi 25 km-t használom esőben, napsütésben, szóval azt szeretném hogy egy gyors es megbízható cucc állna össze. Előre is köszi a segítséget.
#2040
Posted 2015. April 03. - 20:38

biztosan volt már róla szó
, de 9-es lánckeréken működik a 10-es lánc?
konkrétan erről lenne szó:
igen
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!