Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#1981
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Nekem vicces lesz jövőre "sort cserélnem" 900 ft-ért. 90%-ban a 16t lánckereket használom. :) Tavaly "agyf.." volt, annyit váltottam a jobbos karral, hogy kész csoda, nem tört el a rugó a váltókarban) Tavalyi soromban nem volt 16t, és a 15-17 közt kb. így váltogattam:

Kicsit átfuttattam, hogy tudnám tovább "Éltetni" az olcsón fenntartható 8s rendszert a lánckeréktartóbak ("kazettatest") abúzusa nélkül. De ráérek ezzel szvsz jövőre "szöszölni", azért min. 16-17ezer km-t brjon ki még egy olcsó sor is. itt van pár "szkrinsott" az idén febr. közepe óta használt soromról.. meg az általam most már harmadik szezon óta hsznált Mirázsról, ami számtalan megázás-elázás után még mindig elég babán pörög.. Kár, hogy bilimíniumtányérját ujjal mm-rekre hajtogatod :) Iszonyat hitvány a nagytányér

 

DSC_0087_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
DSC_0086_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
DSC_0085_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
DSC_0088_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Izé, az, hogy a sor első lánckereke a régi 13t campy, míg a sor többi része Miche, és ráadásul a záróanya nincs már meg egyik sorból sem, hanem külön Doncicciotól kapott záróval van fent, mennyire számít "gánynak"? :D
 

Edited by Vejne, 2015. May 31. - 18:30.


#1982
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Nem gányolás ez szerintem, komoly mérnöki munka van mögötte, elemzés, számítások, minden! :D

---

Felraktam végre a héten az idei sort-tányért-friss láncot (XT). Ahogy szépen lassan kopik, az ember nem veszi észre hogy romlik, de ilyenkor megdöbben, mennyire finoman jár együtt az új cucc. Az XT lánc mellé nálam SLX volt forgóban. Új korukban nem nagyon éreztem/hallottam különbséget, de a végefelé az SLX már csörög mint a fene. Árban nincs igazán nagy különbség, szerencsére.

---

8-as HG50 nekem az edzőbringán van, hibátlan, cserébe nem akar elkopni. Már elkezdtem nézni az aprót, nem-e jön elő nyolcas XT váltókar, mert ami fent van, eléggé kaka. Azt sem igazán tudom, mi legyen, ha egyszer elkopik, váltsak-e rendszert (9-10?). Most van egy 21-es végű sor, ami síkra nagyon szeretnivaló, meg egy 28 a dimbdombos edzésekre. Bár olcsó kerekekről beszélek, jó lenne ezt cserélgetés nélkül megúszni. Múltkor nekimentem Dobogókőnek, s csak Szentkereszt után esett le, hogy a 21-es soros kerék van bent (kb. trekking hajtóműhöz). :-o

 

...

egyébként tegnap eljutott oda a PC-850, hogy "papíron" most jöhetne a rotálásban a HG-50-es. De nem nagyon akarok visszaváltani rá, annyival szebben fut a 850-es Sachs lánc. :)



#1983
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

mondjuk hogy akármerről nézem azért ez csak gányolás....

megy a like, de más a gányolás def errefelé :) Nem kvalifikál tökéletesen, mert 10-es váltókarhoz 10-es sor van, amit úgy kezel a váltó, hogy semmit sem kell szórakozni vele, csak a végállásokat belőni. Mintha natív felállás lenne. :D

 

Ellenben gányolásnak számít nekem minden, ami sor-áthézagolással, bowden eltérő bekötéssel, adapterrel jár, vagy "nem ad teljes spektrumot" (eg.: 10-es váltókarhoz 9-es sor van fent.)

 

Szóval, a 10-10-10 és "még a csavarhoz sem nyúlok" dolog nem is igazi mekkmesterkedés :D

 

ld képekkel illusztrálva:

illetve, mikor egy ismerős levezette, hogy a lánckeréksor alap hézagolói mellé melyik lánckerékhez hány darab sörösdobozból kivágott hézagolót tett még be, hogy csendes legyen a rendszer.. :)  Mondjuk a saját hajtókarom a kis&nagytányér közé csempészett 1mm-es rézalátétekkel sem teljesen "normális", de így tudok használni minden fokozatot :)

dura-ace-cable-anchor.gif

ergolevers-shimano-derailleur-cxm.jpg

 

egyébként tegnap eljutott oda a PC-850, hogy "papíron" most jöhetne a rotálásban a HG-50-es. De nem nagyon akarok visszaváltani rá, annyival szebben fut a 850-es Sachs lánc. :) 


Edited by Vejne, 2015. May 30. - 06:07.


#1984
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

Vicc:

-10es campagnolo kar

-11-es országúti shimano hátsó váltó

-10-es shimano sor...

 

Mi az előnye papíron?

-10es campag kar (xenon) van 30ezer ft alatt, vagy Veloce 32ezerért

-11-es shimano hátsó váltó pl. 5800 kb. fele annyiba kerül, mint egy Veloce...

-10-es shimano rotoros kerékszettel dunát lehet rekeszteni, olcsón.

-10es sram-shimano sort olcsóbban-több helyről tudsz venni, mint campag-t.

-a keskenyebb 10-es shimano sorral még a láncvonal is kedvezőb : ) 

-Bármilyen féket használhatsz a rendszerben, mert kioldód van a fékkarban..

 

Mi a hátránya?

-konkrétan semmi nem jut eszembe. Aki tud bármit, szóljon! :)

mondjuk hogy akármerről nézem azért ez csak gányolás....


  • Vejne likes this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1985
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

új kockaság, új adatok..

 

http://blog.artscycl...-compatibility/

 

érdemes végigböngészni! :)

Vicc:

-10es campagnolo kar

-11-es országúti shimano hátsó váltó

-10-es shimano sor...

 

Mi az előnye papíron?

-10es campag kar (xenon) van 30ezer ft alatt, vagy Veloce 32ezerért

-11-es shimano hátsó váltó pl. 5800 kb. fele annyiba kerül, mint egy Veloce...

-10-es shimano rotoros kerékszettel dunát lehet rekeszteni, olcsón.

-10es sram-shimano sort olcsóbban-több helyről tudsz venni, mint campag-t.

-a keskenyebb 10-es shimano sorral még a láncvonal is kedvezőb : ) 

-Bármilyen féket használhatsz a rendszerben, mert kioldód van a fékkarban..

 

Mi a hátránya?

-konkrétan semmi nem jut eszembe. Aki tud bármit, szóljon! :)



#1986
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

Utazoli - Simán!

 

 

Én kérdésem

 

Narrow wide tányért ki gyárt elfogadható áron? Ilyebn 50 euró környékén találtam eddig

Ha sima ss-tányért használok ott leesik a lánc?  Fesztíős xt váltóval

(remélem egyszer majd küldenek részesedést a haszonból)

E: http://www.superstar...-wide-style.htm



#1987
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts

Utazoli - Simán!

 

 

Én kérdésem

 

Narrow wide tányért ki gyárt elfogadható áron? Ilyebn 50 euró környékén találtam eddig

Ha sima ss-tányért használok ott leesik a lánc?  Fesztíős xt váltóval


  • utazoli likes this

#1988
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 posts
Hello,3x9 es rendszerű slx első hajtómű elviseli ha hátul 10 re térek àt?

#1989
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts
Magas fokozatokon jobbára minden rendben, de alacsony fokozaton morog a lánc. Lehet ez azért, mert az alacsonyabb fokozatok ritkán voltak használnva, és kevésbé kopottak?

Már állítgattam a váltlót rendesen, de a morgás mindig megvan többé-kevésbé, viszont magasabb fokozaton ugrálást, "csilingelést" tudok okozni, ha eltekerem a váltót.

#1990
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

Több helyen olvastam, hogy Shimano 10-es dynasys váltó + 9-es SRAM váltókar kombináció működik. A táblázat alapján 4.0 * 1.2 = 4.8, ami nagyon nem 4.35. Akkor mégis hogy?

 

Viszont az adatokat nézegetve a 11 sebességes shimano váltókarral (3.6)  3.6*1.2 = 4.32 szinte tökéletes egyezés látszik. Tehát 11-es kar + 10-es váltó = 9-es rendszer shadow plus-szal...  Ezt vajon próbálta már valaki?

szerintem ennek nem sok létjogosultsága van, legalábbis azoknak, akiknek lehullott a 9sram váltó a bringájukról. 

amúgy a 9es sram kar határozottan jól működik pl a 10es zee váltóval a 9es soron.



#1991
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 145 posts

új kockaság, új adatok..

 

http://blog.artscycl...-compatibility/

 

érdemes végigböngészni! :)

 

Több helyen olvastam, hogy Shimano 10-es dynasys váltó + 9-es SRAM váltókar kombináció működik. A táblázat alapján 4.0 * 1.2 = 4.8, ami nagyon nem 4.35. Akkor mégis hogy?

 

Viszont az adatokat nézegetve a 11 sebességes shimano váltókarral (3.6)  3.6*1.2 = 4.32 szinte tökéletes egyezés látszik. Tehát 11-es kar + 10-es váltó = 9-es rendszer shadow plus-szal...  Ezt vajon próbálta már valaki?



#1992
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Nagyon jó cikk sztem!

új kockaság, új adatok..

 

http://blog.artscycl...-compatibility/

 

érdemes végigböngészni! :)



#1993
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

új kockaság, új adatok..

 

http://blog.artscycl...-compatibility/

 

érdemes végigböngészni! :)


  • Alexander the Great and mgy like this

#1994
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts

Mennyire normális az, hogy BB30 hajtómúcsapágynál beszerelve (minden 0km-es, gyári) kicsivel 30,5 mm fölött mérem a belső átmérőt? és lötyög is benne az adapter.


Edited by Maggi, 2015. May 12. - 18:12.


#1995
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Igen.

"Sokat" számolgattam, mielőtt nekifogtam az első kéttányéros hm-nek. Ez a hajtómű a 11-36-os sorral nem csak papíron bizonyult jónak, szerintem átlag bringásnak teljesen rendben van 29-es kerékhez.

Köszi! milyen kiosztású a hajtóműved? 38-24?


  • petter78 likes this

#1996
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Nekem gyári kéttányéros hajtóművel, kéttányéros első váltóval mind a 2x10 fokozat csendben fut.

Gettó korában, vagyis, mikor háromtányérost használtam két tányérral, nem sikerült úgy alátéteznem, de szerintem én voltam hozzá türelmetlen.

Köszi! milyen kiosztású a hajtóműved? 38-24?



#1997
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Nekem gyári kéttányéros hajtóművel, kéttányéros első váltóval mind a 2x10 fokozat csendben fut.

Gettó korában, vagyis, mikor háromtányérost használtam két tányérral, nem sikerült úgy alátéteznem, de szerintem én voltam hozzá türelmetlen.

Sziasztok, 2X10 rendszert használókat kérdeznék akiknek 38-24-es hatóművük van: a 29-es montimon a 3X10-ről szeretnék áttérni 2X10-re és az érdekelne, hogy 38-24 hajtómű esetén 24-es-kistányéron a kónusz felé haladva melyik az a fokozat amit még hátul lehet használni mindenféle zavaró lanc-hangok nélkül?

Értem ez alatt azt, hogy ha mondjuk 11-36 sornál leváltom hátul a kónusztól számolva 3-ra (15-ös fogaskerék) akkor ez még elmegy-e úgy, hogy a lánc nem súrolja-e a nagytányért vagy az első váltó terelőjét?

Köszönettel, KP



#1998
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Sziasztok, 2X10 rendszert használókat kérdeznék akiknek 38-24-es hatóművük van: a 29-es montimon a 3X10-ről szeretnék áttérni 2X10-re és az érdekelne, hogy 38-24 hajtómű esetén 24-es-kistányéron a kónusz felé haladva melyik az a fokozat amit még hátul lehet használni mindenféle zavaró lanc-hangok nélkül?

Értem ez alatt azt, hogy ha mondjuk 11-36 sornál leváltom hátul a kónusztól számolva 3-ra (15-ös fogaskerék) akkor ez még elmegy-e úgy, hogy a lánc nem súrolja-e a nagytányért vagy az első váltó terelőjét?

Köszönettel, KP



#1999
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Mégsem jó az adapterem, kotyog az egész

Milyen adapter kell nekem?

Amiket lentebb linkeltem, hét elején rendelek.



#2000
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts

Mégsem jó az adapterem, kotyog az egész

Milyen adapter kell nekem?